În urmă cu câteva zile, Daimler a publicat primele imagini cu noul Mercedes-Maybach S680, însă acestea nu au fost însoțite de un comunicat de presă. Totodată, la câteva ore distanță, noua versiune cu motor V12 a limuzinei apărea în configuratorul oficial al Mercedes-Benz Rusia.
Acum, producătorul din Stuttgart anunță deschiderea comenzilor. Cu acest prilej aflăm și că noul Mercedes-Maybach S680 4Matic pornește în Germania de la 217.323 de euro.
Versiunea de top a limuzinei germane vine echipată cu un motor V12 twin-turbo, de 6.0 litri, care livrează ambelor punți 630 de cai putere și 900 Nm cuplu. Transmisia este una automată cu nouă rapoarte.
În aceste condiții, Mercedes-Maybach S680 4Matic atinge 100 de km/h în 4.5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
În ciuda tracțiunii integrale, 69% din cuplul dezvoltat de propulsor este direcționat către puntea spate. Pentru un plus de manevrabilitate, limuzina a fost echipată cu un sistem de direcție integrală (virează și roțile spate).
Din punct de vedere estetic, Mercedes-Maybach S680 vine cu o grilă unică, spoilere revizuite, embleme V12 montate pe aripile față și o temă bicoloră pentru exterior.
Desigur, clienții pot opta și pentru o singură nuanță exterioară.Pasagerii vor călători înconjurați de lux, mai ales ocupanții locurilor din spate. Tapițeria din piele Nappa îmbracă mai toate elementele din habitaclu, iar ornamentele din lemn, cusăturile contrastante și modelul diamantat de pe scaune completează pachetul.
Pe lista cu dotări mai regăsim (printre altele) un sistem audio Burmester 4D, ecrane de 11.6 inch pentru pasagerii din spate și o tabletă pentru a interacționa cu sistemul multimedia MBUX.
Opțional, limuzina poate fi echipată cu un compartiment răcit, montat între scaunele spate, dar și cu pahare de șampanie, placate cu argint.
via Mercedes-Benz
și care-i totuși prețul de oprire?
Pentru vulpitele care n-ajung la struguri, e intr-adevar un S rebranded. Pentru cine are sa puna banul jos, nu se uita, ca de obicei, in gura lumii. Primeste in schimb varful tehnologiei Mercedes din anul de gratie 2021. Un motor V12 adus la perfectiune, interior fara cusur, o platforma de ultima generatie, valuri de lux, samd.
Ca sa punem lucrurile putin in perspectiva, generatia urmatoare de C Class AMG va primi un motor de 2.0L. Socul este urias, si totusi ... Motorul va produce 449CP si va fi cuplat cu un motor electric care produce inca 97CP, iar cand este nevoie, pentru 10 secunde poate da 204CP. In total, viitorul C Class va avea spre 650 CP, cu mult peste orice ofera AMG la clasa asta din motorul de 4.0L.
Deci fata de Maybach, C Class-ul va avea 1/3 din cilindree, o treime din numarul de cilindri, si puterea la mai bine de 2/3 din V12-le de 6.0L. Doar motorul pe benzina!
Cam asa se scrie istoria. Odata cu trecerea la electricitate, nu vor mai incepe o noua pagina sau un nou capitol.
Va fi volumul II. Sa speram ca la fel de bun ca si primul :):):):)
Altfel, oricâte pernuțe diamantate ar veni la pachet cu ”valul de lux”, mastodontul nu-i deloc original ca S-Klasse deghizat (cam cocălăresc, să nu fugim de adevăr.)
Iar asta pune pe fugă clienții cu chauffeur -- și fără rangă-n echiparea de serie. :-P
Așa NU deci (părere subiectivă, evident.)
Fiindcă un Maybach Zeppelin Spohn Stromlinie din 1932 se vede că-i o bucată de istorie auto greu repetabilă de nemți... pe care-i doare însă-n eșapamente la mormanul de bani pe care stau.
Țin minte că, la-nceput de mileniu, Daimler-Benz aștepta un boom mai ales la voi în sat, prietene @zărne, cu resuscitarea mărcii lor-drapel, sperând la 2.000 exemplare măritate anual după ce diverși circopiteci celebri (Samuel L. Jackson, Will Smith etc.) și-au tras cîte unul.
...Dar în câțiva ani au ajuns să vândă doar 44, chestie care mai mult ca sigur a pus frână ideii VAG similare a băieților de la Haudi de a reinventa marca Horch.
Concluzie: Sic transit gloria munții. :-)
@kirotractor, unul dintre cei mai informati cititori, care corecteaza articolele redactorilor, ne aminteste repejor :):) ca Maybach a vandut cateva zeci de masini in ultimul an de viata. Dar uita la fel de repede ca generatia celor dinaintea limuzinei prezentate mai sus se vindeau in 2019 cam la 700 pe luna, dintre care 500 doar in china. Comunista.
Deci tinta de 2000 pe an la generatia veche, a fost depasita de 4 ori la generatia noua dar ... psst. Sic transit gloria mundi, si alte fineturi. Hmm, pai ce facem @kiro? Poleim discursul, dar adevarul il lasam dupa perdea?
Pentru ceilalti scriitori, tinere sperante, talente nedescoperite si genii ascunse, doar atat. Asa cum puneti voi sita de pe Maybach drept plasa de muste la geam, tot asa pun altii plasa pe noi (myself included). Nu cred ca suntem altceva in ochii majoritatii tipilor care isi permit masina asta. Diferenta e ca unii semneaza check-ul, iar altii semneaza comentariile pe Automarket.ro. Din pacate refularile greoaie la limita cleiului intelectual si invartitul cuvintelor cu pretentii literare devin cu greu amuzante. De cele mai multe ori insa doar penibile.