Esential
306 | cai putere oferă cea mai puternică motorizare disponibilă pe C-Klasse Coupe. |
După luni întregi de speculaţii şi imagini spion, Mercedes a decis să rupă misterul care învăluia noul C-Klasse Coupe, viitorul rival al lui Audi A5 şi BMW Seria 3.
Partea frontală a modelului arată identic cu faţa lui C-Klasse W204 facelift, dar acest lucru se schimbă odată ce trecem de montanţii A. Linia plafonului preia trăsăturile unui coupe, în timp ce posteriorul prezintă o linie elegantă demnă de marca din Stuttgart, coborâtă cu aproximativ 41 de mm faţă de cea a sedanului. Coupe-ul păstrează luminile LED la nivelul tuturor blocurilor optice pentru a individualiza cât mai bine noul venit şi pentru a-i afirma apartenenţa la familia Mercedes.
În interior, C-Klasse Coupe dispune de acelaşi rafinament cu care germanii şi-au obişnuit clienţii de-a lungul anilor. Se simt influenţe puternice din partea fraţilor mai mari, E-Klasse şi chiar noul CLS, la nivelul volanului. Pe lângă gama largă de opţiuni de personalizare cu piele şi alcantara, C-Klasse Coupe dispune şi de mai multe tipuri de lemn.
Modelul poate transporta patru persoane şi oferă proprietarului posibilitatea de a rabata bancheta.Propulsia va fi asigurată de o serie de motoare diesel şi benzină regăsite şi pe fraţii săi sedan şi break. Entry-level-ul C180 va folosi un motor de 1.8 litri şi 156 de cai putere, care propulsează maşina până la 100 de km/h în 9 secunde. Nu lipsesc nici versiunile C250 şi C350.
Motorul intermediar poate ajuta coupe-ul să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 7.2 secunde, mulţumită celor 204 cai şi 310 Nm.
Vârful de gamă va fi asigurat de motorul V6 de 306 cai putere şi 370 Nm, care garantează un sprint până la 100 de km/h în 6 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Chiar şi aşa, consumul mediu se opreşte la 7 litri/100 de kilometri.
Pentru cei care îşi doresc cea mai economică alternativă din lista de motorizări, Mercedes oferă versiunea C 220 CDI, care livrează 170 de cai şi 400 de Nm. Există, bineînţeles, şi opţiunea C250 CDI, de 204 cai putere şi 500 de Nm, disponibili chiar de la 1600 de rotaţii.
Mercedes oferă în dotarea standard a versiunilor C220 CDi, C250 CDI şi C180 o cutie manuală cu şase rapoarte, în timp ce pentru celelalte există cutia automată 7G Tronic.
Ţinuta de drum poate fi îmbunătăţită de cai care aleg un pachet opţional, destinat să reducă garda la sol cu 15 mm, să rigidizeze suspensia şi să îmbunătăţească direcţia.
La nivel de siguranţă, Mercedes C-Klasse Coupe vine cu şapte airbaguri, centuri pretensionate şi o mulţime de sisteme active: ABS, asistenţă la depăşirea benzii de demarcaţie, asistenţă la nivelul unghiului mort, lumini adaptive şi ESP.
Lansarea pe piaţă este programată pentru luna iunie a acestui an, lună în care vom găsi noul C-Klasse Coupe şi în România.
asa este "FireverSaab", inca rezista, dar pana... cand?!
consider ca piata este cea care ii va permite (sau nu) unui producator sa fie (inca) original in ceea ce priveste designul.
Mercedes Benz inca rezista trendului impus de piata (costuri de productie in primul rand) de a folosi o fata, un spate, un bord intreg, etc de la un model pentru al model. Cu toate acestea observam butoane, guri de ventilatie, design volan, blocuri optice uneori, care se mai imprumuta de la un model la altul. De platforme tehnice comune nu cred ca are rost sa discutam: fiind mai putin "vizibile" sunt mai usor de acceptat de catre toti fanii patimasi, indiferent de marca. Pana sa ajungem ca in familia VAG (no offense dragi fani ai grupului ce lupta de ani buni sa devina numarul unu mondial ca numar de masini) mai este drum lung, deci stam bine.
"Lamborghini", acesta este de drept urmasul lui CLC, daca este sa ne gandim la logica pozitionarii in familia de modele MB.
Insa, noua nomenclatura a grupului MB, initiata de cca doi, trei ani de acum, presupune ca denumirea de CLC sa fie pusa la pastrare (alaturi de CLK, urmeaza in vreo 3 ani si CL) si noul model sa fie apelat dupa numele de C Klasse Coupe;
Cumva, avem de a face cu aceeasi idee intreprinsa cu modelul E Klasse Coupe - uitam de CLK si i spunem E Klasse Coupe; Avem scris pe spatele masinii litera "E" si putem conduce un sedan, un coupe, un cabrio, un T-Modell: 4 modele/ 2 platforme tehnice.
interesant este ca acum (intrucat CLC era construit pe vechea platforma tehnica a lui C Klasse - W203) MB o sa aiba 2 coupe-uri pe acceasi platforma tehnica (W204): acest nou intrat in familie - C Klasse Coupe, notat in fisele tehnice probabil cu C 204 (banuiala personala) si frumosul C 207, urmasul lui CLK, noul E Klasse Coupe cum se "vinde" el de vreo doi ani deja.
Ideea este simpla: C Coupe se vrea pozitionat cu vreo cateva mii de euro sub E Coupe, acesta din urma dorind sa atraga atentia lumii cu imaginea cumva superioara in haine de E Klasse.
Si, daca va intrebati ce modele/schimbari vor mai aparea in urmatorii ani cu steluta pe capota, sa le spunem succint intr o ordine aleatoare:
- noul M Klasse, posibil chiar anul asta;
- anul viitor noul S, W 222
- dupa lansarea noului S, o sa fie pus la pastrare si numele de CL, si noul model de coupe de clasa mare se va "chema" S Klasse Coupe;
- posibil si o varianta de cabrio pe platorma actualului C, ce se va numi C Klasse cabrio
- noua platforma pentru A si B cu vreo 4 modele: A si B, un Suv in genul X1, Q3
... si poate vor face si un coupe pe dimensiunile noului E Klasse...
va salut
...sa vezi ce se irita daciarii iar ... of...
Ai foarte mare dreptate si ar fi bine si pt Audi sa treaca la treaba asta de a-si numii A5-ul coupe in A4 coupe, respectiv Cabrio.Asa ar fi fost normal de cand a iesit pe piata.Pe A5 Sportback nu stiu unde sa-l plasez sau cu cine sa se bata dintre competitori, desi este o masina superba.
Numai bine!
Nu vorbim de S aici, ar trebui sa stiti ca Renault->MB inseamna numai clasa mica si utilitare mici in timp ce MB->Renault insemna tehnologie pentru Lexus si pentru gama "mare" in general. Asta din declaratiile lor....
Urmatoarea generatie A Classe se vrea a fi un concurent in zona VW Golf - ceea ce insemana ca trebuie diminuate costurile semnificativ pentru a pastra o marja de profit sanatoasa. Acest lucru se va face folosind o platforma Renault :)
Au inceput sa dea un look mai tanar masinilor (si mai au inca de lucru) dar eu zic ca Mercedes a inceput sa devina o marca care are mai multa pasiune. Vezi: SLS, CLS, all the AMG models, Black Series, E-Class Coupe, CL-coupe. Noul SLK ii definately ceva mai bun ca predecesorul, dar totusi nu aduce elemente noi si f tinere de design.
Ceea ce e bine insa la MB ii ca nu fac copy paste la design ca cei de la Audi sau in general VAG. Ii fain designu la Audi dar... a inceput sa devina F neatractiv pentru ca toate modele lor sunt la fel, Din creativitate s-au plafonat.
Fac acelasi lucru si cu marca Mini : 1000 de variatinui pe aceeasi tema. Obositor si fara personalitate.
Orcum arata foarte frumos!!!
va spun din propria experienta
si eu am unul dar sedan
:P
iubesc mercedes:X:X