În prezent, Mercedes-Benz se află în procesul de tranziție către o gamă cu modele pur electrice. Mai multe astfel de modele, ca EQA, EQB, EQC, EQS și, mai nou, EQE, au fost lansate în ultima perioadă. Începând din 2032, constructorul din Stuttgart dorește să producă exclusiv vehicule cu propulsie electrică.
Până atunci, Mercedes-Benz va continua să vândă și mașini cu propulsoare convenționale și hibride. Astfel, vor fi lansate modele noi în viitorul apropiat, iar Mercedes deja se pregătește să-și restructureze portofoliul. În cadrul acestei restructurări, compania germană va fi nevoită să renunțe la câteva modele din cauza vânzărilor slabe.
În acest sens, Mercedes-Benz a anunțat că varianta Sedan a Clasei A, Clasa B și CLA Shooting Brake vor fi scoase din producție. Viitoarele modele din segmentul C vor fi bazate pe o platformă nouă, numită Mercedes Modular Architecture (MMA). Platforma va fi lansată în 2024 și va oferi posibilitatea montării a două motoare electrice pe ambele punți.
De asemenea, platforma MMA va permite utilizarea unor acumulatori mai mari, o arhitectură de 800 de Volți și o densitate a bateriilor de până la 920 Wh/litru.
Mercedes promite că timpii de încărcare vor fi de până la 5 ori mai mici decât în prezent.Cu toate că modelele menționate mai sus nu vor mai fi fabricate, Mercedes va păstra versiunea Hatchback a Clasei A, precum și CLA, GLA și GLB. Mercedes-Benz nu este singurul producător care va renunța la modele accesibile. Audi a anunțat, recent, că va scoate din producție modelele A1 și Q2. Iar acum, se zvonește că și BMW ar merge pe urmele lor. Unele versiuni ale Seriei 2 precum și SUV-ul X2 ar putea fi scoase din producție în curând.
via Profit
Daca nu ma insel, actuala Clasa A e campioana la vanzari prinzand constant top 10 la vanzari anuale la nivel european cel putin in ultima perioada.
In timp ce pot sa pricep rationamentul pentru oprirea lui CLA break, poate chiar si la A sedan, nu pricep de ce renunta cu totul la clasa B... Eu stiu ca are succes la persoane mai in varsta, mai ales la germani...
totusi trebuie marita miza. cand cumperi masina sa "plantezi" si niste panouri etc..din banii tai desigur. das sustenabil!
La clasa B nu știu dacă este o ideea prea bună, cred că va fi pentru Bmw, care tocmai ce-a lansat o nouă generație de seria2 Active Tourer .
Toți trebuie și își vor reduce modelele dacă vor sa supraviețuiască. Costurile de dezvoltare, autorizare etc. trebuie acoperite pentru fiecare model in parte iar când acest lucru nu se întâmpla mai devreme sau mai târziu sunt nevoiți sa justifice cifrele. Modelele cu peste 400 CP erau deja scumpe (AMG, M, S), iar in momentul de fata electricele pe zona asta au oferte mai bune. Cine-si caută masina de peste 400 CP nu are problema banilor si nici nu stă intr-o mașină, deci o electrică este chiar mai tentanta din punct de vedere accelerației plus ca se poate sării lejer de 500 CP. La partea de volume in schimb unde este 90% din piața mondiala lucrurile stau si vor sta diferit câțiva ani buni. Aici prețul si versatilitatea contează si de câștigat vor avea cei care pun aceste 2 considerente pe primul loc. Așa zisa clasa de mijloc se rarefiază si pentru producătorii cu vechime este nevoie de o schimbare fundamentala in abordare… lucru care nu este tocmai punctul forte intr-o organizație “veche”. Încă sunt surprins cu câta ușurintă se discuta de masini care costa peste 60.000 sau chiar 100.000 de euro. Or fi unii potenți financiar dar s-a terminat cu cultul auto, așa cum smartphone-ul este orice altceva si in ultimul rând telefon la fel si cu mașinile din aceasta categorie.