OFICIAL: Mercedes-Benz renunță definitiv la Clasa A Sedan, Clasa B și CLA Shooting Brake

de Tiberiu Safta
Vineri, 18.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german a anunțat că va renunța la mai multe modele accesibile din gama sa pentru a face loc unor modele noi, complet electrice. .

În prezent, Mercedes-Benz se află în procesul de tranziție către o gamă cu modele pur electrice. Mai multe astfel de modele, ca EQA, EQB, EQC, EQS și, mai nou, EQE, au fost lansate în ultima perioadă. Începând din 2032, constructorul din Stuttgart dorește să producă exclusiv vehicule cu propulsie electrică.

Până atunci, Mercedes-Benz va continua să vândă și mașini cu propulsoare convenționale și hibride. Astfel, vor fi lansate modele noi în viitorul apropiat, iar Mercedes deja se pregătește să-și restructureze portofoliul. În cadrul acestei restructurări, compania germană va fi nevoită să renunțe la câteva modele din cauza vânzărilor slabe.

În acest sens, Mercedes-Benz a anunțat că varianta Sedan a Clasei A, Clasa B și CLA Shooting Brake vor fi scoase din producție. Viitoarele modele din segmentul C vor fi bazate pe o platformă nouă, numită Mercedes Modular Architecture (MMA). Platforma va fi lansată în 2024 și va oferi posibilitatea montării a două motoare electrice pe ambele punți.

De asemenea, platforma MMA va permite utilizarea unor acumulatori mai mari, o arhitectură de 800 de Volți și o densitate a bateriilor de până la 920 Wh/litru.

Mercedes promite că timpii de încărcare vor fi de până la 5 ori mai mici decât în prezent.

Cu toate că modelele menționate mai sus nu vor mai fi fabricate, Mercedes va păstra versiunea Hatchback a Clasei A, precum și CLA, GLA și GLB. Mercedes-Benz nu este singurul producător care va renunța la modele accesibile. Audi a anunțat, recent, că va scoate din producție modelele A1 și Q2. Iar acum, se zvonește că și BMW ar merge pe urmele lor. Unele versiuni ale Seriei 2 precum și SUV-ul X2 ar putea fi scoase din producție în curând.

via Profit

Comentarii (7)

  • Mi se pare ca ori au prea multe modele ori modelele clasice sunt mult mai atragatoare pentru cumparatori decat cele electrice echivalente (cel putin in clasele mici).

    Daca nu ma insel, actuala Clasa A e campioana la vanzari prinzand constant top 10 la vanzari anuale la nivel european cel putin in ultima perioada.
    9 4
  • Haleluia ...sunt cu capul pe umeri astia de la Merc. Cele 3 modele chiar erau o pata de uratenie in portofoliul lor si cred ca asta s-a reflectat si in vanzarile lor ( desi A-ul sedan as spune ca l-am tot vazut si pe aici si pe alte meleaguri). Eram unpic contrariat ca multe surse dadeau ca si terminata clasa A pe dea-ntregul , iar compacta hatchback e o bijuterie pt. ochii mei , e singura compacta alaturi de Mazda3 care imi atrage privirile . In schimb sedanul era/este ceva de neinteles pt. mine la acea clasa. Nu sunt vreun fan Mercedes sau vreun potential cumparator in viitorul apropiat, dar imi place sa imi clatesc ochii cu ultimele generatii , iar cele 3 de mai sus chiar nu le intelegeam ,nici vizual ,nici ca pozitionare.
    11 3
  • Adnmercedes
    Pentru pipota,nu ai bani sa cumperi nici măcar o USA de a class,sunt fff bune tehnic,am avut e class înainte de B class,numai probleme electrice am avut cu e class,scaune cu tapiteria sfâșiata după 2ani,la B class 246 nimic după 5 ani și mers mult,concluzia ca vor profit mare per mașina mai ales cu ac criza de semiconductori și vrăjeala cu electrice.
    5 3
  • Mercedes, my love :)

    In timp ce pot sa pricep rationamentul pentru oprirea lui CLA break, poate chiar si la A sedan, nu pricep de ce renunta cu totul la clasa B... Eu stiu ca are succes la persoane mai in varsta, mai ales la germani...
    8 3
  • Mircea Badea
    mda..sa treaca si saracii pe electrice.

    totusi trebuie marita miza. cand cumperi masina sa "plantezi" si niste panouri etc..din banii tai desigur. das sustenabil!
    3 5
  • Dintre toate, clasa A sedan era total nepotrivită, când exista CLA, care este fix aceeași mașină, diferența fiind uși fără rame, faruri și stopuri diferite, atât. Shooting brake-ul era de nișă, clar nu facea volume, dar era interesant.

    La clasa B nu știu dacă este o ideea prea bună, cred că va fi pentru Bmw, care tocmai ce-a lansat o nouă generație de seria2 Active Tourer .
    8 1
  • Sunt forțați sa-si reducă costurile, iar fiecare model costa. Oricum i-ai spune unui Mercedes, BMW sau Audi nu are cum sa fie de nisa din punct de vedere al cumpărătorului. Sunt producători de nisa si știți prețurile, abordare exclusivistă, volume foarte reduse etc.
    Toți trebuie și își vor reduce modelele dacă vor sa supraviețuiască. Costurile de dezvoltare, autorizare etc. trebuie acoperite pentru fiecare model in parte iar când acest lucru nu se întâmpla mai devreme sau mai târziu sunt nevoiți sa justifice cifrele. Modelele cu peste 400 CP erau deja scumpe (AMG, M, S), iar in momentul de fata electricele pe zona asta au oferte mai bune. Cine-si caută masina de peste 400 CP nu are problema banilor si nici nu stă intr-o mașină, deci o electrică este chiar mai tentanta din punct de vedere accelerației plus ca se poate sării lejer de 500 CP. La partea de volume in schimb unde este 90% din piața mondiala lucrurile stau si vor sta diferit câțiva ani buni. Aici prețul si versatilitatea contează si de câștigat vor avea cei care pun aceste 2 considerente pe primul loc. Așa zisa clasa de mijloc se rarefiază si pentru producătorii cu vechime este nevoie de o schimbare fundamentala in abordare… lucru care nu este tocmai punctul forte intr-o organizație “veche”. Încă sunt surprins cu câta ușurintă se discuta de masini care costa peste 60.000 sau chiar 100.000 de euro. Or fi unii potenți financiar dar s-a terminat cu cultul auto, așa cum smartphone-ul este orice altceva si in ultimul rând telefon la fel si cu mașinile din aceasta categorie.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru