OFICIAL: Mercedes-Benz EQA este noul membru al familiei electrice EQ: autonomie de peste 420 kilometri

de Florin Ardeleanu
Miercuri, 20.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a lansat oficial noul EQA, cel mai accesibil model 100% electric din portofoliu. Debutul pe piața din Germania este programat pentru luna februarie 2021.

După o lungă perioadă presărată cu imagini și clipuri video care nu dezvăluiau foarte multe detalii, Mercedes-Benz a lansat oficial noul EQA. Este cel mai nou membru al familiei EQ și cel mai accesibil model 100% electric din portofoliul constructorului din Stuttgart.

SUV-ul german este dezvoltat pe arhitectura lui GLA, de aici și unele asemănări. Din punct de vedere estetic, nu se deosebește foarte mult de EQC.

Desigur, avem spoilere față și spate ușor modificate, însă grila frontală este închisă, se observă lipsa eșapamentului și banda LED care unește stopurile. Toate îți dau de înțeles că ai de-a face cu un Mercedes-Benz EQ.

Și habitaclul aduce foarte mult cu GLA, cu excepția câtorva detalii cum ar fi grafica ceasurilor de bord sau a sistemului de infotainment.

MOTOR ELECTRIC DE 190 CP

Că tot le-am pomenit, EQA vine în standard cu doua display-uri de 7 inch, însă clienții au la dispoziție și unele de 10.25 inch, incluse pe lista de dotări opționale.

Tot standard este și sistemul de infotainment MBUX care are integrată funcția "Navigare cu Electric Intelligence".

Pe scurt, această tehnologie planifică cea mai rapidă rută până la destinație și ia în calcul opririle pentru încărcare. În plus, face modificări în funcție de mai mulți factori, cum ar fi un posibil ambuteiaj pe traseu.

Lansat în versiune EQA 250, modelul electric din Stuttgart este echipat cu un motor electric care dezvoltă 140 kW, echivalentul a 190 de cai putere, și 375 Nm cuplu.

În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 8.9 secunde, iar viteza maximă este limitată la 160 de km/h.

Mulțumită unei baterii cu capacitatea de 66.5 kWh, noul Mercedes-Benz EQA 250 are o autonomie care depășește 420 de kilometri (WLTP).

Consumul mediu declarat de producător este de 15.7 kWh la fiecare 100 de kilometri parcurși. Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 100 kW. În acest caz, repriza 10% - 80% durează circa 30 de minute. La o priză AC, timpul necesar aceluiași interval crește la 5 ore și 45 de minute.

AUTONOMIE DE PESTE 420 KM

Ulterior, în gamă își va face apariția și o versiune mai puternică.

Aceasta va avea două motoare electrice, deci implicit tracțiune integrală. Ele vor dezvolta 270 de cai putere. De asemenea, autonomia va crește la 500 de kilometri.

Așa cum îi stă bine unui model de ultimă generație, SUV-ul electric al germanilor vine echipat cu o gamă largă de sisteme de asistență. Active Lane Keeping Assist si Active Brake Assist se numără printre cele incluse în echiparea standard.

Debutul pe piață al noului Mercedes-Benz EQA este programat pentru luna februarie. În Germania, cel mai nou membru al familiei EQ pornește de la 38.540 de euro.

via Mercedes-Benz

Comentarii (13)

  • Peugeot 208 din spate.
    5 9
  • Imi plac jentile de cupru. Dar sa pui tu pe Mercedes spate de Peugeot, chiar daca arata bine. Si nici tableta aia lunga inclusa in bord ca din topor nu-mi da pace, Mercedes vad ca tine cu dintii de ea.
    In rest, bani sa ai, ca de ales ai de unde.
    4 10
  • Johnny
    In mod cert pretul va fi premium....
    Frumusica per total, de acord si eu ca aduce a peugeot spatele iar grila inchisa este foarte neinspirata, parerea mea
    6 3
  • ACE - Craiova
    În timp ce GLA poate conține 435 litri de marfă în portbagaj, EQA oferă 340 litri de capacitate de bagaje

    Dacă compania ar folosi ciclul WLTP, masina nu ar parcurge mult mai mult de 400 km.

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/467187/mercedes-benz-eqa-repeats-eqc-recipe/

    Ar trebui reactualizat tabelul AM cu masinile electrice cu includerea acestui nou venit
    12 1
  • Oricum tot mai puțini oameni au bani de mașini noi și mai ales de electrice la cât de scumpe sunt... Să le lanseze, majoritatea clienților probabil vor fi diverse companii.
    10 3
  • Marius
    Masina doar pentru cei cu bani in rest o masina ca toate celelalte.
    5 7
  • Johnny
    Marius, funny e faptul ca nici.macar nu se adreseaza oamenilor cu f multi bani, ci unei categorii mai "modeste" cu castiguri bune si bun gust care pe la noi nu prea exista. Nici de sh nu o vad potrivita, ca romanasii se reped la ceva mai mare, ceva care sa sublinieze mai ostentativ statutul financiar si mai de prost gust
    5 8
  • Carcotel
    @johny Spune-mi te rog ce ai văzut tu de "bun gust" la mașina asta? Ca e electrică?
    6 2
  • ACE - Craiova
    Alte cateva chestiuni interesante legate despre acest model:

    1) Modelul EQA se va produce in Franta, in fosta fabrica SMART si va fi primul MERCEDES BENZ cu sigla constructorului realizat in aceasta tara;

    2) Autonomia electrica, in ciclul WLTP, se pare ca este declarata la valoarea de 426 km (265 mile) iar varianta cu tractiune integrala va avea o baterie mai mare (probabil 100 kWh) si va putea asigura o deplasare de 500 km (310 mile) in ciclul WLTP;

    3) Bateria de acumulatoare s-ar parea ca are o capacitate totala bruta de cca. 79-80 kWh (EQC are 80 kWh);

    4) Garda la sol s-ar parea ca este de nu mai putin de 20 cm (?!) - dar nu apare mentionata explicit decat pe un singur site pana acum - daca s-ar confirma oficial, ar fi excelenta!!!

    5) Daca ar fi avut incarcator la bord de 22 kW (aidoma RENAULT Zoe) era excelent - nu stiu de ce nemtii se misca atat de greoi privind aceasta chestiune iar francezii au implementat-o de multi ani (cel putin 6-7 ani);

    6) In continuare, modelul KIA e-Niro ramane (deocamdata) liderul segmentului dpdv al autonomiei electrice (455 km WLTP) si volumului portbagajului (451 litri) - neputand insa sa ofere si variantae cu tractiune integrala (4WD sau AWD);

    Mult succes MERCEDES BENZ!!!
    12 3
  • fite si basini, salvam planeta nu cu electrice de 50-60k ci mergand cu trenul si troleibuzul. marile costuri ale transportului individual nu o reprezinta masina in sine ci infrastructura din spate, o sa ajungem sa garam masina in dormitor sau sa dormim in masina din lipsa spatiilor de parcare
    10 7
  • nu mai spun de banii cheltuiti aiurea, cheltui ca prostul in medie 700 de euro/luna ca sa duc sacosa de cumparaturi in confort, mai ieftin cu uberul, am decis sa trag de masiniloe care le avem pana pica apoi uber (si sunt un caza fericit care sta la casa si am unde sa parchez, vai de cei care stau la bloc)
    9 8
  • Nu-i inteleg pe unii, vorbesc de electrice de ani de zile, hulesc motoarele termice, iar cand se inmultesc electricele, constata ca si cele mai ieftine sunt de fapt scumpe, pai ce credeati, ca vor fi la jumatate de pret ? Ati ajuns sa credeti ca o electrica chinezeasca de 60-70k este ieftina, dar de fapt si una de 40k este scumpa. Dacia Spring este punctul culminant pentru fanii de pe net, si aia cu jumatate din bani de la stat.
    10 6
  • netam-nissan
    ..2040 kile la gol. ecologic nu glumă.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru