După o lungă perioadă presărată cu imagini și clipuri video care nu dezvăluiau foarte multe detalii, Mercedes-Benz a lansat oficial noul EQA. Este cel mai nou membru al familiei EQ și cel mai accesibil model 100% electric din portofoliul constructorului din Stuttgart.
SUV-ul german este dezvoltat pe arhitectura lui GLA, de aici și unele asemănări. Din punct de vedere estetic, nu se deosebește foarte mult de EQC.
Desigur, avem spoilere față și spate ușor modificate, însă grila frontală este închisă, se observă lipsa eșapamentului și banda LED care unește stopurile. Toate îți dau de înțeles că ai de-a face cu un Mercedes-Benz EQ.
Și habitaclul aduce foarte mult cu GLA, cu excepția câtorva detalii cum ar fi grafica ceasurilor de bord sau a sistemului de infotainment.
MOTOR ELECTRIC DE 190 CP
Că tot le-am pomenit, EQA vine în standard cu doua display-uri de 7 inch, însă clienții au la dispoziție și unele de 10.25 inch, incluse pe lista de dotări opționale.
Tot standard este și sistemul de infotainment MBUX care are integrată funcția "Navigare cu Electric Intelligence".
Pe scurt, această tehnologie planifică cea mai rapidă rută până la destinație și ia în calcul opririle pentru încărcare. În plus, face modificări în funcție de mai mulți factori, cum ar fi un posibil ambuteiaj pe traseu.Lansat în versiune EQA 250, modelul electric din Stuttgart este echipat cu un motor electric care dezvoltă 140 kW, echivalentul a 190 de cai putere, și 375 Nm cuplu.
În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 8.9 secunde, iar viteza maximă este limitată la 160 de km/h.
Mulțumită unei baterii cu capacitatea de 66.5 kWh, noul Mercedes-Benz EQA 250 are o autonomie care depășește 420 de kilometri (WLTP).
Consumul mediu declarat de producător este de 15.7 kWh la fiecare 100 de kilometri parcurși. Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 100 kW. În acest caz, repriza 10% - 80% durează circa 30 de minute. La o priză AC, timpul necesar aceluiași interval crește la 5 ore și 45 de minute.
AUTONOMIE DE PESTE 420 KM
Ulterior, în gamă își va face apariția și o versiune mai puternică.
Aceasta va avea două motoare electrice, deci implicit tracțiune integrală. Ele vor dezvolta 270 de cai putere. De asemenea, autonomia va crește la 500 de kilometri.Așa cum îi stă bine unui model de ultimă generație, SUV-ul electric al germanilor vine echipat cu o gamă largă de sisteme de asistență. Active Lane Keeping Assist si Active Brake Assist se numără printre cele incluse în echiparea standard.
Debutul pe piață al noului Mercedes-Benz EQA este programat pentru luna februarie. În Germania, cel mai nou membru al familiei EQ pornește de la 38.540 de euro.
via Mercedes-Benz
In rest, bani sa ai, ca de ales ai de unde.
Frumusica per total, de acord si eu ca aduce a peugeot spatele iar grila inchisa este foarte neinspirata, parerea mea
Dacă compania ar folosi ciclul WLTP, masina nu ar parcurge mult mai mult de 400 km.
Vezi:
https://insideevs.com/news/467187/mercedes-benz-eqa-repeats-eqc-recipe/
Ar trebui reactualizat tabelul AM cu masinile electrice cu includerea acestui nou venit
1) Modelul EQA se va produce in Franta, in fosta fabrica SMART si va fi primul MERCEDES BENZ cu sigla constructorului realizat in aceasta tara;
2) Autonomia electrica, in ciclul WLTP, se pare ca este declarata la valoarea de 426 km (265 mile) iar varianta cu tractiune integrala va avea o baterie mai mare (probabil 100 kWh) si va putea asigura o deplasare de 500 km (310 mile) in ciclul WLTP;
3) Bateria de acumulatoare s-ar parea ca are o capacitate totala bruta de cca. 79-80 kWh (EQC are 80 kWh);
4) Garda la sol s-ar parea ca este de nu mai putin de 20 cm (?!) - dar nu apare mentionata explicit decat pe un singur site pana acum - daca s-ar confirma oficial, ar fi excelenta!!!
5) Daca ar fi avut incarcator la bord de 22 kW (aidoma RENAULT Zoe) era excelent - nu stiu de ce nemtii se misca atat de greoi privind aceasta chestiune iar francezii au implementat-o de multi ani (cel putin 6-7 ani);
6) In continuare, modelul KIA e-Niro ramane (deocamdata) liderul segmentului dpdv al autonomiei electrice (455 km WLTP) si volumului portbagajului (451 litri) - neputand insa sa ofere si variantae cu tractiune integrala (4WD sau AWD);
Mult succes MERCEDES BENZ!!!