OFICIAL: Mașinile noi cu motoare termice vor putea fi vândute și după 2035

de Tiberiu Safta
Luni, 27.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a ajuns la un acord cu guvernul Germaniei care permite vânzarea de mașini noi cu motoare termice, alimentate cu combustibili sintetici, și după 2035. Informația fost confirmată de către Frans Timmermans, vice-președintele Comisiei Europene.

Mai devreme în luna februarie, Parlamentul European a votat oficial interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice începând din 2035, în țările membre Uniunii Europene. La scurt timp după această decizie controversată, mai multe guverne au început să-și exprime nemulțumirile față de acest plan.

Printre cei nemulțumiți se află inclusiv Germania, care a încercat să convingă Comisia Europeană să păstreze motoarele termice și după 2035. Condiția este ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici, cu o amprentă de carbon neutră.

În urmă cu câteva zile, Comisia Europeană a început să lucreze la un plan pentru introducerea unei categorii noi pentru aceste automobile. Acum, acest lucru a fost confirmat oficial de către Frans Timmermans, vice-președintele Comisiei.

Într-o postare pe rețeaua de socializare Twitter, el a declarat: „Am ajuns la un acord cu Germania cu privire la utilizarea viitoare a combustibililor ecologici în autoturisme.”

De asemenea, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a declarat: „Vehiculele echipate cu motoare pe combustie vor putea fi înmatriculate și după 2035, dacă utilizează exclusiv carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.”

În prezent, Uniunea Europeană se pregătește să adopte reglementări noi cu privire la standardele CO2 ale acestor mașini.

În viitor, mașinile cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici vor fi clasificate drept neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

via Economica

Comentarii (6)

  • Deci s-a schimbat modificarea si mai sunt inca 13 ani pana atunci. Da-ti tu seama cate se vor mai schimba in atata amar de vreme. :)
    Noi sa fim sanatosi! O sa putem lua masini misto chiar si dupa 2035, ceea ce conteaza. Sindicatele din germania se pare ca-s mai puternice decat imbuibatii de la brucsel, ceea ce e foarte important. Vom vedea ce va fi. Viitorul suna (mai) bine. :)
    26 7
  • Interesant ar fi ca urmatoarele generatii de motoare termice sa vina in configuratii interesante gen...6 in linie la capacitati de 1.6 sau 1.8.....si chiar v8-uri de 2L.....asemenea motoare ajutate de sisteme hibride pot ajunge usor la 400-500hp....
    11 3
  • @tzenu
    nu se va intampla asta, ar presupune prea multe pierderi de eficienta, ceea ce ar fi contrar evolutiei firesti a tehnologiei, intotdeauna catre eficientizare. marii motoristi, cu bmw in frunte s-au pronuntat deja pentru camera de ardere de circa 500 cmc, ca fiind optima. cat priveste urmatoarele generatii de motoare termice, se prea poate ca ele nu vor exista, deja s-a anuntat prin vocea sefului grupului renault ca nu se mai investeste in dezvoltari noi de motoare termice, asa ca cele aflate acum in productie ar fi cam ultimele.
    1 7
  • @@tzenu Si VW a anunțat ca renunță la Passat si s-a răzgândit. E mai ușor sa te răzgândești cand ai termicele decât sa bagi bani in fantasme electrice.
    9 2
  • Andrei
    Cred ca nu ati citit articolul cu atentie. E vorba despre motoarele care alimentate cu combustibili sintetici , nu cu hidrocarburi ca acum. Benzina sintetica facuta din dioxid de carbon recupoerat din aer etc. O tehnologie scumpa si complicata.
    2 10
  • Pe mașinile nemțești noi poți să pui și acum combustibili sintetici. Nu te oprește nimeni! :))))))))))))))))))))))))))))))))))
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru