Esential
155 | de g/km emite versiunea entry-level a noului Lotus Elise. |
Lotus isi pregateste revenirea triumfala pe segmentul masinilor sprotive cu un facelift pentru popularul Elise, asteptat luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva. Exodul italienilor de la Ferrari se pare ca incepe deja sa isi arate roadele. Elise vine cu o noua fata, mult mai contemporana, aliniata la filosofia de design introdusa de Evora.
Spoilerul fata a fost redesenat pentru a face loc unei prize de aer mai largi, blocurile optice au fost restilizate si se bucura acum in premiera de lumini LED iar capota a primit o noua forma. Si in partea posterioara schimbarile sunt evidente, noutatea fiind spoilerul si stopurile restilizate.
Efortul designerilor nu a dus doar la o imbunatatire a aspectului vizual ci si la reducerea coeficientului de frecare cu aproximativ 4 procente, ceea ce se traduce intr-un consum mai mic. Versiunea entry-level, echipata cu unitatea de 1.6 litri S reuseste sa obtina un consum redus si emisii imbunatatite cu 13%, pana la o valoare record de 155 g/km. Acelasi efect se resimte si pe versiunile 1.8 R si SC, de 192 si 217 cai putere, care emit acum 196 respectiv 199 g/km.
Pentru a putea obtine aceste cifre, inginerii au fost nevoiti sa introduca o serie de tehnologii noi, cum ar fi Valvematic si Dual VVT-i alaturi de o noua cutie manuala cu sase rapoarte, care se va regasi pe toate versiunile. Lista de optionale va fi imbogatita si ea cu un nou set de jante din aliaj forjat si cu o functie cruise-control, pentru cei care vor sa se plictiseasca pe autostrada. Britanicii se asteapta ca faceliftul operat pe Elise sa creasca pretul de pornire decat cu cateva sute de euro.
Comentarii (3)