OFICIAL: Lexus LF-A, noul supercar japonez

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 21.10.2009
Supercarul Lexus LF-A a debutat la Salonul Auto de la Tokyo. Modelul este echipat cu un motor V10 de 560 CP si 479 Nm, care il poate propulsa de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Lexus LF-A
Greutate (Kg) 1.480
Capacitate (cc) 4.800
Puterea maxima (CP/rpm) 560/8.700
Cuplu maxim (Nm/rpm) 479/6.800
Viteza maxima (Km/h) 325
Acceleratie 1-100Km/h (s) 3.7

Esential

560 CP dezvolta motorul V10 de 4.8 litri al lui Lexus LF-A.
116.5 CP per litru dezvolta motorul V10 al lui Lexus LF-A
479 Nm este cuplul motor maxim oferit de propulsorul supercarului de la Lexus. Aceasta valoare este atinsa la 6.800 rpm.
500 de exemplare Lexus LF-A vor fi construite.

Lexus a dezvaluit versiunea de productie a supercarului LF-A la Salonul Auto de la Tokyo. Modelul nipon este inspirat de conceptul LF-A, care a debutat in 2005. In comparatie cu conceptul acestui model, versiunea de productie a lui Lexus LF-A prezinta modificari serioase si un design revizuit. Astfel, partea frontala, stopurile si spoiler-ul spate au fost schimbate drastic fata de cele prezente pe conceptul acestui model.

Lexus LF-A este echipat cu un motor V10 de 4.8 litri care dezvolta 560 CP la 8.700 rpm si ofera un cuplu motor maxim de 479 Nm la 6.800 rpm. Motorul aspirat al acestui model beneficiaza de supape si tacheti din titan, pistoane forjate din aluminiu, o galerie de evacuare din titan si ungere cu baie de ulei uscata. Gratie acestor tehnologii, motorul V10 al lui Lexus LF-A are linia rosie la 9.000 de rotatii pe minut.

Puterea lui Lexus LF-A este strunita de catre o cutie de viteze secventiala cu sase trepte, care transmite cei 560 CP catre puntea spate. Jantele de 20 de inch imbracate cu anvelope Bridgestone de 305/30 aplica cuplul motor si puterea motorului V10 pe sosea cu ajutorul unui diferential cu alunecare limitata cu vascocuplaj torsen.

Rotile din fata ale acestui model sunt imbracate tot cu anvelope Bridgestone, de data aceasta cu dimensiunea de 265/35.

Fiind un veritabil supercar, Lexus LF-A are o masa de 1.480 kilograme, distribuita in proportie de 48/52 (fata/spate), iar puterea litrica a motorului este de 116.5 CP/ litru, ceea ce inseamna ca fiecare cal putere trebuie sa "traga" 2.63 kilograme. Astfel, noul Lexus LF-A poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde, pe cand viteza maxima a acestui model este de 325 km/h. Din pacate pentru cei care isi doresc un asemenea model, productia va fi limitata la doar 500 de unitati. Un exemplar Lexus LF-A va costa nu mai putin de 375.000 de dolari.

Via | Autoblog

Comentarii (16)

  • Claudiu
    Lexus LF-A
    Ca performante este concurent cu Nissan GT-R, dar ca pret (375000 $) este concurent cu Ferrari 599 si fostul Mercedes McLaren SLR . In ciuda pretului foarte mare, unii analisti auto considera ca Toyota nu va face profit cu acest model ( costul proiectului impartit la 500 depaseste cu mult suma de 375000 $), rolul acestuia fiind de vector de imagine pentru Lexus in special si pentru concernul Toyota in general .
    11 0
  • varza
    titaniu - NU Exista!
    6 2
  • nuts?
    urata urata - nu as da banii astia pe ea daca as avea // la peste 375000..iti iei lejer appe orice supercar doresti lambo..aston..ferrari ariel..etc etc.si cu performante egale sau chiar mai buna./ La cum arata si ce performante are nu mi se pare ca ar treb sa coste mai mult de 90..hai 100mii cu indulgenta
    6 11
  • nuts
    urata urata - nu as da banii astia pe ea daca as avea // la peste 375000..iti iei lejer appe orice supercar doresti lambo..aston..ferrari ariel..etc etc.si cu performante egale sau chiar mai buna./ La cum arata si ce performante are nu mi se pare ca ar treb sa coste mai mult de 90..hai 100mii cu indulgenta
    6 11
  • gay
    sa nu mai spunem ca incearca niste linii de design de la Ferrari 458 Italia.(faruri, spate, esapament etc) .insa foarte prost :))
    7 8
  • pt SODA
    ^^ vb prostii SODA...conceptul lui LF-A dateaza din 2005 cand nici ferrari nu stia cum o sa arate 458 Italia..asa ca nu prea vad cum ar putea copia Lexus designul lui 458...legat de masina cred ca e foarte reusita, mie imi inspira o Supra moderna, dar cam scumpa...cum ai zis si tu, la 375k iti iei orice altceva...
    Sanatate!
    10 2
  • urata cu spume
    nu credeam ca o sa apara vreun supercar mai urat decat gumpert; pacat de tehnologia din masina...
    5 10
  • miez
    Masina arata din punctul meu de vedere foarte bine. Daca as fi un bogatan mi-as cumpara as ceva, oricum pot sa visez in continuare, asta chiar e o masina de vis.
    4 4
  • LF-A
    superba, Lexus a facut o mutare inteligenta
    6 3
  • Eu personal nu inteleg scopul aceste masini.

    Inteleg un Bugatti Veyron, ii inteleg si pretul, a fost prima masina de serie cu 1000 de cai.
    Inteleg si scopul lui GT-R, super masina la pret acceptabil si pentru toata lumea.
    Inteleg si Alfa Romeo 8C, nimic genial la nivel de motor si performante, dar extrem de frumoasa; si-a justificat productia de 500 de exemplare.

    Dar Lexusul asta? Nici frumos nu e, nu aduce nimic nou din punct de vedere tehnic si mai costa si incredibil de mult. Productia de 500 de exemplare fiind doar de ochii lumii.
    15 1
  • benzinaru'
    dubios
    nu crede-ti ca motorul este inspirat cam 90% de la nemtii mei preferati de la BMW, si aici ma refer la motorul care echipeaza actualul M5???............daca atata pot asta e dar sa nu isi asume toate laudele
    3 10
  • benzinaru'
    sa nu mai vorbim de evacuare care seamana leit cu cea a unu pagani.............rushinica
    2 7
  • benzinaru'
    si lampile spate aduc un pic a R8, iar lampile fata de la concurenta nisan (370Z)...................parerea mea
    2 6
  • f f scump
    Nu inteleg cine si-ar cumpara masina asta?...mi se pare extreem de scumpa pt ceea ce ofera! designul nu e asa exotic(seamana mai mult a masina tunata,gen GT-R) si nici performantele nu sunt iesite din comun.De banii aia cumperi un 458 italia si un SLS AMG si iti mai si raman,ambele fiind mult mai frumoase,cu o mai mare traditie si in cazul 458 italia si mai performante!
    6 1
  • pt IO IO IO I0
    marsi ma :)) a venit desteptul din fundul gradinii.. / e clar ca nu te duce ochiul..si argumentul tau(pe care nu stau sa il verific) il sustii de parca farrari a proiectat modelul italia de pe o zi pe alta. ..gayule
    2 6
  • e mult mai bun
    560 de cai, suta in 3,7...slabut, daca luam in considerare ca gt-r are
    numai 480 de cai si scoate suta in 3.4 parca!

    si da, nesimtit de scump!!!! astia si-au luat-o in cap!!! haha...de cand au asa pretentii, sa ceara pe un lexus cat pe un ferrari?! ca nu au traditie in masini sport...puteau sa inceapa si ei la 100.000, desi si asa e mult...

    pentru amatori, honda nsx va avea tot cam 580 de cai, cred ca si performante mai bune, si cred ca si pret mai bun...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru