OFICIAL: Kia Cadenza vine in Romania la jumatatea lui 2010

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 24.11.2009
Noul Kia Cadenza va debuta la nivel mondial pe 13 decembrie, in cadrul Salonului Auto din Arabia Saudita. Modelul este echipat cu un motor V6 de 290 CP si 338 Nm.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Kia Cadenza
Lungime (mm) 4.965
Latime (mm) 1.850
Inaltime (mm) 1.475
Ampatament (mm) 2.845
Greutate (Kg) 1.575
Capacitate (cc) 3.500
Puterea maxima (CP/rpm) 290/6.600
Cuplu maxim (Nm/rpm) 338/5.000
Viteza maxima (Km/h) 230
Acceleratie 1-100Km/h (s) 7.2
Consum mediu (litri/100 km) 9.36

Oficialii Kia au dezvaluit noul Cadenza, succesorul de drept al modelului de segment mare Opirus. Acesta va debuta la nivel mondial in cadrul Salonului Auto de la Riad, care va avea loc in Arabia Saudita. Ulterior, Kia Cadenza va fi prezentat la Salonul Auto din Dubai, care are loc trei zile mai tarziu, in data de 15 decembrie.

Kia Cadenza este clasificat ca fiind "marele pas in viitor" pentru constructorul sud coreean de automobile, acesta avand o serie de caracteristici care pot fi considerate cel putin interesante. Cadenza este echipat cu un motor V6 de 3.5 litri care dezvolta 290 CP si face parte din seria Lambda II. Acest propulsor are o configuratie Quad-OHC si sase cilindri in V. Pe langa cele patru axe cu came, propulsorul are un sistem dual de distributie variabila, intitulat CVVT. Puterea maxima dezvoltata de aceasta unitate este de 290 CP la 6.600 rpm, in timp ce cuplul motor maxim oferit este de 338 Nm si este atins la 5.000 rpm.

Unitatea V6 de 3.0 litri este cuplata cu o transmisie automate cu sase trepte, care dispune de un mod manual secvential.

Cei 290 CP sunt trimisi direct catre puntea fata prin intermediul transmisiei catre rotile de 16 inch imbracate in cauciucuri de 215/65 R16. Optional, cei de la Kia ofera jante de aliaj de 17 inch care sunt echipate cu anvelope de 225/55 R17. Suspensia fata este independenta de tip MacPherson, in timp ce suspensia de la puntea spate este tot independenta, de tip Multi-Link. Sistemul de franare al lui Kia Cadenza beneficiaza de discuri fata ventilate de 300 milimetri, cu o grosime de 28 mm, in timp ce discurile de pe puntea spate au 284 mm si o grosime de 10 mm.

Kia Cadenza are o lungime totala de 4.965 milimetri, in timp ce latimea acestuia este de 1.850 mm. Inaltimea sedanului premium de la Kia este de 1.475 milimetri, iar ampatamentul se ridica la 2.845 miliemetri. Portbagajul lui Kia Cadenza ofera 451 litri, iar rezervorul de carburant are o capacitate de 70 de litri. La gol, Kia Cadenza are o masa de 1.575 de kilograme. Caroseria acestui model are un coeficient aerodinamic deosebit de bun, atingand valoarea de 0.29, aceeasi cu cea a lui Mercedes-Benz E-Klasse.

In regim mediu mixt, Kia Cadenza are un consum mediu de 9.4 litri de carburant, iar emisiile de CO2 se ridica la 223 de grame per kilometru. Modelul nu a fost inca testat de EuroNCAP sau de organismul independent ACEA pentru a afla gradul de siguranta si consumul de carburant si emisiile conform normelor europene.

Viteza maxima a lui Kia Cadenza este de 230 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 7.2 secunde.

Printre dotarile noului model de la Kia, putem enumera sistemul "Welcome", iluminarea variabila a cabinei, pornire de la buton, camera video pentru mersul cu spatele. Accesul in masina se poate realiza prin intermediul unui sistem keyless entry, iar climatizarea automata functioneaza pe doua zone.

Kia Cadenza va fi disponibil in Romania incepand cu cel de-al doilea trimestru al anului 2010, preturile nefiind inca anuntate.

Via | KIA

Comentarii (16)

  • Robert
    @ Automarket
    Actualul E-Klasse are un Cx de 0.25 . Mercedes E-Klasse produs intre 2002-2009 are un Cx de 0.29 .
    4 0
  • Coreenii ajung incet incet la maturitate cu acest design foarte reusit. Cu un pret competitiv Kia va "sterge pe jos" (din nou) cu rivalii.

    P.S: I want that engine on my Cee`d....
    8 11
  • bentley
    What???
    Ala e bord??? Ce a patit Kia??? Pe langa cat de placut e bordul lui Ceed, asta ce a patit??
    9 10
  • Stanila
    mondeo din fata, avensis din spate, kia in interior.
    6 7
  • Linia de pe portiere un pic mai accentuata inspirata de la Insignia,triplele spate asemanatoare cu cele de la Citroen C5,farurile aduc un pic a Mondeo...
    7 6
  • Panasoanic
    Pacat, isi gasise o identate in design.
    Mondeosoanic.........
    8 3
  • neatza
    si pretul sigur nu va fi sub 25 de mii de euro...
    2 0
  • lol
    ma bucur ca aceasta kia "mondeo" nu si-a pierdut calitatile ieftine ale interiorului, specific aceste marci
    3 4
  • Florin
    Hyundai-KIA
    In ultimii ani grupul auto cu cea mai importanta ascensiune este fara indoiala Hyundai-KIA . Investind sume imense in cercetare si dezvoltare, grupul sud-coreean a redus sau chiar a anulat diferenta in tehnologie care o avea fata de concurentii europeni, japonezi si americani . Atat motoarele pe benzina cat si cele diesel lansate in ultimii doi ani au fost foarte apreciate atat de specialisti cat si de ziaristii care le-au testat . V 8-ul de 5 litri benzina a castigat titlul de cel mai bun motor din lume la clasa lui iar noul diesel de 2.2 L si 200 CP i-a facut pe jurnalistii Autocar sa-l declare cel mai bun diesel in 4 cilindri . Site-ul www.thetruthaboutcars.com considera ca Hyundai a preluat de la Honda stafeta de cel mai inovativ constructor de motoare din lume . Aducerea in 2006 ca sef de design al KIA a lui Peter Schreyer ( ex Audi si VW, a desenat prima generatie Audi TT ) va rezolva in timp si problema identitatii de design a constructorului coreean . Ca o recunoastere a fortei grupului Hyundai-KIA , atat cei din conducerea Toyota cat si cei din conducerea VW au spus ca se tem cel mai mult de constructorul coreean .
    8 1
  • pentru toti visatorii de bmw/audi
    la momentul actual, din punctul meu de vedere hyundai-kia este peste "frantuzoaice" - mai putin renault sport...luand in calcul raportul calitate pret, design chiar si motoare.
    9 1
  • Bogdan
    Pret surpriza.
    Nu cred ca are vre-o relevanta datele tehnice in absenta pretului. De ce zic asta? pentru ca la un pret de 30 mii euro 290Hp nu este nici o jmekerie sunt N alte masini puternice la sume de peste 25-30 mii; daca vorbim de un pret de 18 mii(exemplificativ) euro la 290Hp este cu totul altceva, este chiar o masina super tare.
    Niste date tehnice necorelate cu un pret = O , parerea mea.
    1 6
  • aha
    bogdane te rog da-mi exemple de masini cu 290cp si sub 30k euro :)
    4 0
  • coreenii sunt peste francezi la ce? poate la consumul de orez... somn usor copilu ! vise placute!
    1 6
  • cristi
    CHINEZARIE SI ATAT
    In ciuda multor fani KIA, aceasta masina, copie cu nesimtire Ford Mondeo....cu alte cuvinte o mare chinezarie fara nici un bun gust atat la interior cat si la exterior... ( opiniea mea)
    1 7
  • KIA
    A vazut cineva fabrica KIA de la Žilina? Cati constructori europeni se pot lauda cu o asemenea uzina? ;)
    2 0
  • Frumos dar se putea si mai bine
    Cand o vad prima data , farurile ma duce cu gandul la skoda, in rest e foarte ok, si marca kia este foarte buna.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru