Jaguar va prezenta maine, la Detroit, versiunea R a lui XF. Aceasta vine cu modificari stilistice si tehnice de clasa.
Jaguar a prezentat astazi, in preziua debutului Salonului Auto de la Detroit, versiunea sport a celui mai nou model al sau. Este vorba de XF-R, arma cu care producatorul britanic iese in fata in razboiul de gherila cu Audi RS6, Mercedes CLS 63 AMG sau BMW M5.
Cel mai important detaliu legat de noul model Jaguar se refera la propulsorul plantat de britanici sub capota lui XF-R. Vorbim de un V8 de 5.0 litri supraalimentat care produce 510 CP si 625 Nm. Cifrele sunt mult mai promitatoare decat cele ale lui S-Type R - modelul pe care XF-R il inlocuieste , acesta din urma reusind sa scoata doar 399 de cai dintr-un propulsor de 4.2 litri. Cuplat la o transmisie automata cu sase trepte, modelul Jaguar ajunge la 100 de km/h in 4.9 secunde cu start de pe loc, reusind in acelasi timp un consum mediu mixt de 12.5%.
Modificarile exterioare ating toate elementele caroseriei. Spoilerul frontal primeste doua prize de aer cu margini cromate, grila superioara a radiatorului devine argintie iar cele trei segmente inferioare sunt intunecate, aripile sunt mai umflate, sistemul de evacuare se termina cu patru tevi rotunde iar jantele cresc in dimensiuni pana la 20 de inch. Amanuntul care concentreaza toate aceste schimbari intr-una singura este insa prezenta logo-ului R pe cele patru etriere si in partea posterioara a masinii.
Acelasi logo isi face aparitia si in interior, unde il putem observa pe plansa de bord si pe volan, pentru ca detinatorul lui XF-R sa nu uite ca are sub capota altceva decat au detinatorii unui XF clasic. Jaguar a ales ca, in dotarea standard, XF-R sa beneficieze de piele si de alte mteriale interesante, cum ar fi aluminiul de nuanta inchisa de pe bord.
Inginerii britanici au ales insa sa nu scoata XF-R din gama XF cand vine vorba de nuante exterioare, versiunea de performanta dispunand de nu mai putin de opt culori pentru caroserie.
via | Jaguar
Comentarii (7)