OFICIAL: Jaguar XF-R, un XF de 510 CP

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 10.01.2009
Jaguar va prezenta maine, la Detroit, versiunea R a lui XF. Aceasta vine cu modificari stilistice si tehnice de clasa.

Fisa tehnica

Lungime (mm) 4961
Latime (mm) 1881
Inaltime (mm) 1460
Ampatament (mm) 2910
Greutate (Kg) n/a
Capacitate (CC) 5000
Puterea maxima (CP/rpm) 510
Cuplu maxim (Nm/rpm) 625
Viteza maxima (Km/h) 250 (l.e.)
Acceleratie 1-100Km (s) 4.9
Consum mediu (l) 12.5

Esential

510 cai putere scoate Jaguar XF-R, cu 111 mai mult decat fostul S-Type R si cu 94 mai mult decat versiunea XF Supercharged.
4.9 secunde este timpul in care Jaguar XF-R ajunge de la 0 la 100 km/h.
12.5 litri la suta de kilometri reprezinta consumul mediu mist al versiunii sportive a lui XF.

Jaguar a prezentat astazi, in preziua debutului Salonului Auto de la Detroit, versiunea sport a celui mai nou model al sau. Este vorba de XF-R, arma cu care producatorul britanic iese in fata in razboiul de gherila cu Audi RS6, Mercedes CLS 63 AMG sau BMW M5.

Cel mai important detaliu legat de noul model Jaguar se refera la propulsorul plantat de britanici sub capota lui XF-R. Vorbim de un V8 de 5.0 litri supraalimentat care produce 510 CP si 625 Nm. Cifrele sunt mult mai promitatoare decat cele ale lui S-Type R - modelul pe care XF-R il inlocuieste , acesta din urma reusind sa scoata doar 399 de cai dintr-un propulsor de 4.2 litri. Cuplat la o transmisie automata cu sase trepte, modelul Jaguar ajunge la 100 de km/h in 4.9 secunde cu start de pe loc, reusind in acelasi timp un consum mediu mixt de 12.5%. 

Modificarile exterioare ating toate elementele caroseriei. Spoilerul frontal primeste doua prize de aer cu margini cromate, grila superioara a radiatorului devine argintie iar cele trei segmente inferioare sunt intunecate, aripile sunt mai umflate, sistemul de evacuare se termina cu patru tevi rotunde iar jantele cresc in dimensiuni pana la 20 de inch. Amanuntul care concentreaza toate aceste schimbari intr-una singura este insa prezenta logo-ului R pe cele patru etriere si in partea posterioara a masinii.

Acelasi logo isi face aparitia si in interior, unde il putem observa pe plansa de bord si pe volan, pentru ca detinatorul lui XF-R sa nu uite ca are sub capota altceva decat au detinatorii unui XF clasic. Jaguar a ales ca, in dotarea standard, XF-R sa beneficieze de piele si de alte mteriale interesante, cum ar fi aluminiul de nuanta inchisa de pe bord.

Inginerii britanici au ales insa sa nu scoata XF-R din gama XF cand vine vorba de nuante exterioare, versiunea de performanta dispunand de nu mai putin de opt culori pentru caroserie.

via | Jaguar

Comentarii (7)

  • mi se pare mie sau... ?
    Daca te uiti foarte atent aduce putin cu loganu :)
    0 0
  • Stef esti un om fara IQ mare..
    .
    0 0
  • dsgs
    nu vreau sa fiu prea "inteligent" dar modelul asta e deja de mult timp la noi pe strazi...poate doar cateva caracteristici schimbate si motorul in rest modelul l-am vazut si pe alb si pe negru
    0 0
  • dsgs
    nu citisem stirea..se pare ca modelul acesta e modelul sport al modelului vazut de mien :)) ...
    0 0
  • dsgs
    o masina foarte frumoasa...mi-ai cumpara un jaguar xf-r in locul multor masini gen bmw sau mercedes ..un asa jaguar e ceva aparte si nu vezi prea multe..plus ca 510 cp ;)) si 4.9 secudnde la doar 12.5 consum :O ...pacat de limitarea la 250 ..ari fi putut sa-l lase prea bine si pe el la un 280 dar ma rog :)
    0 0
  • nu-i rau...imi plaace..mi-ar place si mie unu de asta..sa fie in proprietatea mea :D:D:D:D:D
    0 0
  • Nebunie!
    Adevarul e ca trebuie sa fii nebun un pic mai mult sa crezi cifrele din acel consum la un motor de 5 litri...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru