Esential
302 | cai putere dezvoltă motorul instalat pe Morgan Eva GT. |
4.5 | secunde îi sunt necesare noului Morgan Gt pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
5.8 | litri/100 de km este consumul mediu anunţat de Morgan pentru Eva GT. |
302 | cai putere dezvoltă motorul instalat pe Morgan Eva GT. |
4.5 | secunde îi sunt necesare noului Morgan Gt pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
5.8 | litri/100 de km este consumul mediu anunţat de Morgan pentru Eva GT. |
Aşa cum a promis, Morgan a fost vedeta concursului de eleganţă de la Peeble Beach, desfăşurat weekendul acesta. Constructorul britanic de nişă a captat atenţia întregului public, odată cu dezvăluirea conceptului Eva GT, o nouă dimensiune a filosofiei de design retro şi a principiilor care guvernează brandul de dincolo de Canalul Mânecii.
Văzut ca primul model cu patru locuri şi portbagaj impresionant, creat de Morgan, Eva GT păstrează şasiul regăsit pe Aeromax Supersports şi adoptă o caroserie din aluminiu, alcătuită din panouri similare cu cele folosite în industria aviatică.
Charles Morgan, omul care conduce destinele companiei, a declarat "că modelul a fost conceput pentru a putea servi nevoilor zilnice de transport ale unei familii, dar şi pentru a fi un Gran Turismo pur. Locurile din spate vo fi destul de potrivite pentru copii sau pentru adulţi ceva mai scunzi. Pentru cei cu o înălţime peste medie, folosirea banchetei spate poate fi doar ocazională."
Comparativ cu actualul Aeromax, noul Eva GT este mai lung cu jumătate de metru, măsurând în total 4.7 metri lungime, 1.8 metri lăţime şi 1.2 metri înălţime.
Pentru a putea pune în mişcare cum se cuvine noul gran turismo, Morgan a apelat la BMW, de unde a împrumutat motorul cu şase cilindri în linie, injecţie directă, 3.0 litri şi 302 cai putere. Propulsorul poate fi exploatat cu ajutorul unei cutii manuale cu şase rapoarte sau cu ajutorul unei transmisii ZF, de asemenea cu şase trepte.
Deşi nu sunt atât de generoase pe cât s-ar fi aşteptat unii, resursele se pot dovedi mai mult decât suficiente atunci când vorbim despre un model care cântăreşte doar 1250 de kilograme. În aceste condiţii, Eva GT promite o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în fix 4.5 secunde şi o viteză maximă de 273 km/h. Cu toate acestea, consumul mediu nu va depăşi 5.8 litri iar emisiile se vor opri la doar 200 de g/km, suficient pentru a supune motorul viitoarelor norme Euro 6.
Chiar dacă adoptă un look retro, Morgan GT vine cu sisteme de siguranţă ca ABS, ESP, airbaguri inteligente, dar şi cu dotări ca faruri xenon, navigaţie prin satelit.
Morgan nu a publicat momentan preţul de pornire pentru Eva GT, acesta urmând să fie stabilit în funcţie de cerere.
Lista de comenzi a fost deja deschisă, primele livrări ale versiunii de serie fiind programate pentru începutul lui 2012.via | autocar
Putere suficienta, usoara deci si economica, daca vine si cu pret in zona 50.000 euro rupe norma :)
2. linia centrala de pe plafon este tipica masinilor anilor 30-40-etc
putina istorie automobislistica nu strica