Volkswagen a prezentat oficial fotografiile oficiale ale celei de-a doua generatii Touareg. Noul model preia liniile Golf si le aplica la scara mare. Marea noutate: Touareg e acum si hibrid!
Volkswagen a prezentat astazi oficial modelul care va duce mai departe traditia SUV-urilor marcii, inceputa in 2002. Desi la inceput era privit ca o ciudatenie intr-o gama care parea completa, Touareg s-a impus foarte repede pe piata, reusind sa acopere un gol pe care sefii Volkswagen au marsat ajutandu-se de eleganta si imaginea semi-premium a modelului lor. Ei bine, principalul contracandidat al lui X5 si ML revine in forta cu o generatie care spera sa egaleze macar cele 500.000 de exemplare Touareg vandute de Volkswagen pana acum.
DESIGN
La exterior, noul Touareg ramane fidel principiilor de design care l-au consacrat, aratand ca oamenii de creatie ai grupului Volkswagen au dorit sa semneze o evolutie normala a actualului model in dauna unei revolutii care ar fi dus SUV-ul german pe un teren minat. Liniile sunt insa mai dinamice, mai pline de forta, partea frontala fiind imprumutata de la fratii mai mici Golf, Polo si Scirocco, cu blocuri optice care se intind in continuarea grilei. Stampila care il individualizeaza pe Touareg in fata restului gamei este reprezentata de jocurile din interiorul blocurilor optice, designerii germanilor profitand la maximum de dimensiunile generoase oferite de aceste elemente ale lui Touareg pentru a incadra farurile intr-un patrulater LED. In partea posterioara, stopurile par o evolutie a celor de pe Golf, marea modificare de aici fiind reprezentata de aparitia terminatiilor laterale ale sistemului de evacuare.
INTERIOR/TEHNOLOGIE
In interior, noul Touareg este burdusit cu tehnologie de ultima generatie, sistemele completand un habitaclu care se mentine in limitele clasice Volkswagen.
Inginerii germani au dotat noul Touareg cu un sistem de camere care permit observarea in timp real a elementelor din jurul masinii la manevrele de parcare, cu un pachet de setare automata a fazei lungi/fazei scurte, cu un pachet GPS cu monitor de 6.5 inch acompaniat de hard-disk propriu, si cu un sistem de climatizare pe patru zone. Dotarile tehnice ale lui Touareg 2 continua cu o serie de
suspensii pneumatice de ultima generatie si mai ales cu transmisia automata cu opt trepte disponibila in versiunea standard.
VERSIUNE HIBRIDA
Noua generatie a modelului german scapa de nu mai putin de 208 kilograme in versiunea de baza, cea mai spectaculoasa aparitie fiind semnata insa de cea a trenului de propulsie hibrid care combina motorul V6 turbo pe benzina de 333 de cai putere cu o unitate electrica de 47 de cai pentru a ajunge la un total rezonabil de 380 CP si 580 Nm. Motorul electric este asezat de inginerii germani intre cutia automata cu opt rapoarte si unitatea pe benzina, acesta avand capacitatea de a muta singur din loc noul Toureg si de a-l plimba in mod 100% electric pana la 50 de kilometri pe ora. In aceste conditii, Touareg Hybrid afiseaza un consum mediu mixt de 8.2 litri/100 km si o cifra a emisiilor de 193 grame CO2/km.
Touareg Hybrid (380 CP, 580 Nm) - consum mediu 8.2 litri/100 km, emisii 193 grame CO2/km. 0-100 km/h in 6.5 secunde, viteza maxima 240 km/h.
MOTOARELE CLASICE
Clientii mai putini orientati spre ecologie se vor putea multumi in continuare cu o gama completa de unitati pe benzina si diesel care porneste de la motorul V6 FSI de 280 CP, trece la diesel prin motorul V6 3.0 TDI de 240 CP dotat cu Start&Stop in standard si ajunge la un motor nou pentru Volkswagen, V8 TDI de 4.2 litri de 340 CP, pe care l-am regasit acum doua luni pe noua generatie a lui Audi A8.
Volkswagen renunta astfel oficial la motoarele V10 si W12 regasite pe generatia anterioara, care nu mai faceau fata rigorilor ecologice ale vremii.
Touareg V6 FSI (280 CP, 360 Nm) - consum mediu 9.9 litri/100 km, emisii 236 grame CO2/km.
Touareg V6 TDI (240 CP, 550 Nm) - consum mediu 7.4 litri/100 km, emisii 195 grame CO2/km.
Touareg V8 TDI (340 CP, 800 Nm) - consum mediu 9.1 litri/100 km, emisii 239 grame CO2/km.
LANSARE
Noua generatie Touareg va fi prezentata de Volkswagen in 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, acolo unde Porsche va aduce la randul sau noul Cayenne, model creat pe aceeasi platforma ca SUV-ul VW. Touareg va putea fi comandat la dealerii europeni incepand cu luna aprilie, preturile modelului urmand sa fie anuntate dupa lansarea oficiala.
Bravo lor!
Sunt prezente elemente de la Golf da parca are si un feeling audi in design =]
Noul Touareg arata bine dar schimbandu-i sigla si aplicandu-i grila fatza de Audi, poate trece oricand ca un posibil viitor Q7.
Concluzia: lipsa acuta de imaginatie!
exterioru arata si el destul de bine........da spatele prea cuminte.
in fata e agresiv mai ceva ca un ENZO(nu chiar)da......excelent.....
2.Multa lume critica filosofia de tehnica si design a grupui Porsche. De exemplu, ei impart multe platforme in cadrul grupului (Audi - VW - Skoda - Seat). La urma urmei e bine asa, pt ca modelele au o tehnica rasata si durabila, imprumutata de la sora de lux Audi.
Dar, filosofia de design ar putea fi regandita, pentru ca intre un Audi si un VW chiar ca nu mai exista vreo diferenta. Hai sa zicem in cel mai bun caz ca un Audi este "ceva mai bine slefuit" decat un VW. Si de aici exista si perceptia cumparatorilor cum ca, decat sa dea 40 000 euro pe cele 4 cercuri Audi, mai bine cheltuiesc 25 000 euro pe cercul albastru VW si astfel scutesc ceva banuti de la pusculita.
Oricum arata bine!
E la fel si la Audi si mai nou si la tot ce inseamna VW.
Dar prin noul Touareg au demonstrat ca se poate sa ramai fidel designului marcii, si totusi sa iasa ceva frumos.
E normal mai ales pe vremuri grele, de criza sa nu riste nimic, sa ramana fideli liniilor care de altfel au venit odata cu succesul vechiului Touareg,noului Polo ,noului Glof 6 .
Pe de alta parte ei incearca sa isi defineasca marca , sa faca traditie sa faca masini specifice marcii.
O alta observatie pe care nu pot sa o tin doar pentru mine e aceea ca noul Touareg urmeaza trendul marcilor mai mari ,al altor modele precum :X5, Cayenne ,Q7 si ML. SUV confortabil, luxos ,sportiv , de oras si distante lungi -pentru oameni care insa la nevoie sa poate merge pe un drum neasfaltat.Nu sunt nicidecum de off road pur.
In plus cine daca isi ia o asemenea masina ar dori sa o urce pe toate coclaurile sa o zgarie in vreoun fel cu vreo creanga:D.?
Chiar imi place masina.Bravo VW!-totusi raman la BMW X5 care imi placcel i mult
Cine compara VW Touareg cu Captiva sau Antara are o mare problema in materie de cunostiinte auto. Clar nu se compara.
E indiscutabil un mare pas inainte - am spus-o inca de acum 6 luni cand ni l-au aratat la Wolfsburg. Foarte masculin, mult mai bine proportionat - "simplicita" - cum bine i-a zis la lansare deSilva.
Interiorul este mult peste actualul model si mult peste majoritatea competitorilor. Nu sunt genul care sa afirm ca X model este cel mai cel... dar Touaregul este intr-adevar o masina cu un caracter off-road peste medie iar on-road... fara niciun fel de emotii.
O sa vedem cum va fi cu vanzarea. Preturile vor fi la nivelul vechiului model (lista - nu oferta).
Ce mi-a atras atentia: "Touareg Hybrid (380 CP, 580 Nm) - consum mediu 8.2 litri/100 km, emisii 193 grame CO2/km"....wow e ceva pt un SUV. Sper sa nu-si fi pierdut din capacitatile off-road
P.S.: Noul Tuareg arata bine, va fi cu siguranta o masina quality, dar amaraciune exista.
La tehnica se pricep nemtii, dar la design nu prea.
Amaraciune nu stiu de ce exista la tine din moment ce te declari impotriva marcii, nu cred ca asteptai cu entuziasm noul Touareg pentru a-l cumpara.
Eu personal, in afara de Range Rover, nu vad de ce as da 15-20.000 in plus pt un SUV premium. Masina asta e foarte buna, si de restul imi permit si o Alfa Mi-to pt nevasta :)
Urmaresc de mult noutatile de pe automarket si comentariile cititorilor. Unele puerile, altele la obbiect, cele mai multe aplicate de oameni care au ceva experienta in domeniul auto (nu stiu daca practica, dar teoretica in mod cert).
Nu am mai gasit de mult atatea optiuni pro model. de fiecare data se gaseau carcotasi care sa puna, obiectiv bomboana pe coliva. Si totusi.... De data aceasta....
Cum spuneam. Chiar interesant
Bine ai venit Touareg!
buna observatia cu iRoc-ul. e vb de un turc pe numele lui murat gunak
P.S.: Sunt subiectiv, dar nu frenetic asa ca pot critica cu usurinta produsele unor branduri preferate.
sunt sigur ca nu te-ai urcat niciodata intr-un Touareg. nu mai scrie. te faci de rusine, crede-ma ;)
___Stima___
Te rog nu compara mere cu pere... compara Toauregul cu ML de la Mercedes nu cu G Klasse. G Klasse este la origine o masina militara.... in plus, poti compara comfortul on-road al Touaregului cu oricare din cele amintite de tine.
in 2007 am fost cu Touaregul GP la Cioplani - la acel traseu amenajat - si am ramas foarte impresionat de ce este in stare... Am condus si Pajero in 2 usi, care e clar off-road, dar in rest e "fier" pe langa nemti. Inauntru e tristete maxima...
ne auzim...
prin definitie, poate nu e, prin comparatie, poate nu e, dar prin ceea ce poti face cu el in off-road, e mai mult decat 99,9% dintre noi vor face vreodata pe teren accidenat
un off road adevarat, il faci cu cel putin 2 masini 4x4, pe un traseu special ales, cu masinile echipate corespunzator ( cauciucuri, troliu, etc)..maxim 1 data pe an (asta daca ai si masina), chiar credeti ca nu se descurca perfect pe drumuri foerstiere, cateva balti sau plimbarea pe o albie de parau?!?
eu zic ca da, si atunci de ce sa renunti la toate avantajele pe care le ofera on road??
@cosmin - cand vorbesti de un off roader incepi cu garda la sol, unghiuri de degajare, de rampa, de reductor, blocanti....
Citeste tu prezentarea automarket si daca pui titlu de noul phaeton este perfect valabil comentariul.
personal suv-urile mi se par cea mai buna alegere
Asta nu e Touareg...e alta masina. Vaii... e fara cuvinte.
E mai frumos vechiul (actualul) Touareg.
Ciocu mic... e adevarata masina!!!
Care aveti dacia in sange sau aveti impresia ca exista numai bmw si mercedes pe lumea asta ciocu mic...!!!
E FOARTE FOARTE FRUMOS!!! BRAVO!!!
P.S. touareg-ul este destul de offroad!!! Vedeti teste pe net si mai vb!!!