OFICIAL: Iată noul Volkswagen Jetta!

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 15.06.2010
Nemţii de la Volkswagen au prezentat primele imagini oficiale ale noii generaţii Jetta. Fratele lui Golf a primit o personalitate puternică şi un design deosebit.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Volkswagen Jetta
Lungime (mm) 4.640
Latime (mm) 1.780
Inaltime (mm) 1.450

Esential

9.6 milioane de unităţi Jetta au fost vândute la nivel mondial de Volkswagen pe toată durata de viaţă a modelului.

A venit vremea pentru o nouă generaţie a lui Jetta, iar cei de la Volkswagen nu au stat deloc degeaba. Modelul a primit un design diferit faţă de cel al lui Golf şi o personalitate impunătoare. Design-ul acestui model aminteşte de schiţele NCC (New Car Concept) prezentate de nemţii de la Volkswagen în urmă cu câteva luni. În mod surprinzător, aceştia au venit şi cu modelul de producţie într-o perioadă de timp extrem de scurtă. În timp ce silueta modelului şi-a păstrat o bună parte din trăsături, posteriorul şi partea frontală sunt schimbate total, iar modificările sunt mai mult decât interesante.

Cei de la Volkswagen au ales o zonă deosebită din New York pentru a prezenta noul lor sedan compact – Times Square. La nivel global, aceştia au vândut 9.6 milioane de unităţi, iar design-ul acestei versiuni este cu totul diferit de ceea ce ne-au arătat până acum. În comparaţie cu generaţia precedentă a acestui model, noul Jetta are un ampatament cu şapte centimetri mai mare şi o lungime crescută cu nouă centimetri.

Astfel, stabilitatea şi spaţiul oferite de Jetta au crescut simţitor.

Cel mai mare Jetta de până acum are o lungime de 4.640 milimetri, o înălţime de 1.450 milimetri şi o lăţime de 1.780 mm. Noile dimensiuni exterioare îi aduc lui Jetta un echilibru puternic al proporţiilor şi integrează perfect noua filozofie de design a celor de la Volkswagen. Forma lui Jetta a devenit mai bine definită şi mai atletică, în timp ce liniile acestui model sunt mai elegante şi sunt trasate foarte clar. Deşi exemplarul din imagini este în versiunea pentru Statele Unite ale Americii, ne aşteptăm la modificări minore pentru piaţa din Europa. Prima modificare va fi reprezentată de blocurile optice, care vor renunţa la semnalizatoarele portocalii în favoarea unor unităţi cu semnalizatoare mai apropiate de gusturile europenilor.

Motorizările ce vor fi oferite în Europa sunt în număr de şase. Patru dintre acestea sunt noi în gama Jetta şi vor fi adăugate în 2011. Motoarele pleacă de la un TSI de 1.2 litri ce oferă 105 CP şi urcă treptat la un 1.4 TSI de 160 CP.

Versiunea entry-level în gama diesel este un TDI common-rail de 1.6 litri, care dezvoltă 105 CP, iar motorul superior este o unitate de 2.0 litri şi 140 CP. Versiunile TSI continuă cu unităţile de 1.4 litri şi 122 CP, respectiv 2.0 litri şi 200 CP. Cu excepţia motorului 1.2 TSI de 105 CP, toate motorizările pot fi comandate alături de o cutie de viteze DSG cu şase trepte, iar motoarele TSI de 122 şi 200 CP pot primi o unitate DSG cu şapte rapoarte.

Via | Volkswagen

Comentarii (46)

  • Photoshop
    Daca nu o zugraveau astia in Photoshop ne puteam face si noi o impresie mai obiectiva. Din ce vad mai sus arata bine, un pic prea agresiv.
    15 15
  • Tareee... mie imi place! :D
    17 13
  • pozele 4 si 8
    5 10
  • ?
    ore de ce am toate modelele de maisini au cam aceeas forme se aseamana cam toate la fel iar in interior copy paste chiar daca costurile sunt putin mai marii dar in diferite came ar arata o marca mai bine cu mai multe bodele nu doar facefift sper ca ma-ti inteles esp mercedes au modeleo diferite si nu prea seamana una cu cealalta fata de bmw care sunt cam lafe modelele ci doar motoarele sunt schimbate si au en tipuri de motoare
    12 12
  • ?
    scz pentru analfabetism der am o tastatura ciudata (franceaz)
    11 5
  • @costy
    schimba urgent tastatura!!!:))
    11 2
  • observatie
    nu-mi place
    luneta foarte inclinata da bine la impresia generala la orice masina, dar majoritatea constructorilor nu exagereaza pe segmentul sedan-urilor compacte cum o face vw , dintr-un motiv bine intemeiat: pasagerii stau incomod si au mult de patimit... sunt clar cei mai dezavantajati...
    10 9
  • observatie
    *pasagerii din spate
    8 4
  • Jetta
    Nici mie nu-mi place in mod deosebit. Astept sa apara poze cu masina in sine sa-mi fac o parere despre design. Oricum e bine ca nu s-a mei mers pe designul unui Golf in 3 volume, asa cum a fost Jetta (Bora si Vento) pana acum. Interiorul in schimb mi se pare ok :)
    12 9
  • nu stiu de ce
    face lift a4
    ADEVARAT SAU NU?
    10 4
  • nu stiu de ce
    face lift a4
    SPATELE SI PUTIN DIN BORD scuze
    10 3
  • ciurik
    VAG
    Ciudat ca n-a observat nimeni stopurile care incep ca la un audi (A5 and beyond) si se termina ca la vechiul jetta...am dreptate?
    stiu ca sunt cam penibil cu aceasta remarca insa ma oftic pt ca toate modelele incep sa semene unele cu altele si asta nu imi place - pana si citroen a ajuns sa faca masini "non-extraterestre", ford focus l-au corcit pana-n panzele albe iar toate vw au acelasi "bot" de caine furios...imi place foarte tare originalitatea si curajul in design...
    In industria auto dispare arta, ramane doar utilitatea si...fiabilitatea.
    14 3
  • ?!?!?!?!
    ce sa fie oare este? parca era mai reusita vechea generatie - nu vad nimic ,, impunator ''dl. Toma , dar deh nu sunt redactor. Cred ca s-au grabit cu lansarea si pana la urma au facut un colaj
    10 7
  • video jeta
    http://www.youtube.com/watch?v=rfvNKovQ22Q&playnext_from=TL&videos=bwtPAv3fX7M&feature=sub
    1 6
  • mie imi place. E o masina simpla, buna, fara exces de bagaj. ;) Nu ma face sa ma simt ca un superstar, nu imi va schimba modul de gandire si nici nu imi va aduce femei pe tava. Un familist are nevoie de o asa masina si nu de una care sa atraga atentia. Imi place la masina asta ca nu incearca sa para altceva decat este: o masina banala, simpla, subtila. Pacat ca la noi "subtil" nu face parte din vocabular.
    19 6
  • @ HAD
    poate e prea ,,subtila''
    7 5
  • *****
    din lateral parca aduce a saab sau 320 .....
    7 3
  • normal
    iar se selecteaza comentariile
    asta e un facelif la a4, spatele copie identica si putin din bord
    8 3
  • :)
    Arata ciudat fara suportul de la nr de inmatriculare.

    In rest,parerea mea este ca merge.
    8 2
  • Imagini si video de la lansarea de azi din Times Square
    http://www.autoblog.com/2010/06/15/2011-volkswagen-jetta-live-from-its-times-square-debut/
    2 5
  • banala
    ca de obicei, vw nu a vrut sa-si supere clientii banali, plicticosi... au creat o masina pe masura lor; cu influente audi... deh, sa-i inbie cu elemente de la premium... masina de la un constructor care tinde sa ajunga no 1 mondial...
    13 14
  • Claudiu
    VW Jetta
    http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_2733.shtml
    1 5
  • Gordini
    e praf
    E mult sub liderii pietei , adik cele mai bune sedanuri de pe piata. Adik Renault Symbol si Fluence. Ca sa se bate de la egal la elgal cu Renualt ww mai are nevoie sa faca rost de motoare decente cu putere pe masurea celor frantuzesti nu cu motoarele astea de drujba care le are acum la vanz\are.
    10 16
  • razvan
    te doare mintea! foarte tare!
    te doare mintea! foarte tare!
    5 5
  • @Gordini: daca tu crezi ca cel mai bun sedan de pe piata este Renault Symbol, eu te intreb ce naiba ai luat sa iau si eu, daca te aduce in stara asta!!!
    Overall eu cred ca pozele sunt fake sau daca nu, e un praf in ochi. Din laterala e vechiul Passat, din spate A5, din fata aduce a Scirocco.
    9 3
  • @Gordini
    Nu mai tine!te chinui degeaba cu tampeniile astea! S-au fumat demult.Zi si tu ca arata ca noul logan sau dastea poate asa mai ai priza la copii care viziteaza siteul
    8 4
  • 4motion?
    au zis ceva de 4motion?
    tare mi`ar placea 4motion pe motorul ala 2.0 tfsi...
    6 6
  • Super
    E o combinatie intre seria 3 si A4
    1 8
  • andreis
    nu stiu...
    imi pare mie sau e putin "stearsa" ca design?
    7 3
  • Ce vedeti voi seria 3 la asta?
    Americanii habar n-au de noul Polo in Europa, e clar ca o sa sustina ca noul Jetta are un design avangardist !:))
    Or fi pozele photoshop, dar masina este super frumoasa, pt ca seamana cu Polo si nu cu Golful acela hidos. E prea feminin noul golf, nu cunosc vreun tip care sa detina noul golf.
    Au pastrat de la Golf VI sunt proiectoarele si interiorul, se orienteaza si ei sa copieze ce e mai bun din toate, asta dezvaluie ca in viziunea lor Polo este demn de succes.
    6 2
  • Looks cheap and old
    para o masina fff ieftina....semana cu passat din 1998, iar interiorul, cu clima aia reglabila cu butoane rotative este foarte invechit ca sistem si arata aiurea. Tot in Brazilia vor fi fabricate?
    11 7
  • ****
    o fi frumoasa dar ...sa vedem cat de fiabila va fi ....
    5 4
  • nimic interesant, plafonare maxima
    @you_hooo

    total de acord
    Nimic interesant si nou, copy/paste de la audi si putin trend nou si neinteresant al noii game.

    In stilul asta tot actuala generatie ramane mai frumoasa.
    8 4
  • Sora mai mare :)
    Are un design deosebit, imi place, chiar daca are multe linii Audi A4, A5. Ca motorizari, am observat ca s-a renuntat la TDI-ul de 1.9 la 105CP , si l-au introdus pe cel de 1.6. ASteptam preturile pt Romania :D
    4 3
  • @lexion - in Mexic, nu Brazilia
    @gordini - slabut frate, da mai tare :) ti-am vazut posturile pe alta pagina si abia acum imi dau seama ca esti tare frustrat. Ah, si cred ca esti putin cam retardat.
    No ce sa-i faci, ca tine mai sunt cam 5 milioane de romani...
    8 5
  • @sica
    Cred ca e un agitator doar atat. Scrie si el asa sa agite apele ca sa se certe copiii intre ei.
    1 3
  • asemanare
    spatele seamana extraordinar de mult cu cel de audi a4, prima impresie... pare o masina reusita
    2 4
  • eeeeeeeeeeee
    o9p
    daca scotea dacia asemenea masina , pun pariu ca aici era plin numai de .. urata .. nasol , naspa , cam aiurea .. si tot asa... nu imi place , are un bot zici ca l-a facut cu toporul ...
    2 6
  • superrrr...imi place foarte mult. :)
    1 2
  • pulifrici
    Aceeasi marie cu aproape aceeasi palarie
    dap


    altceva stiu sa faca astia de la vag, decat sa amestece componente si idei intre modelele grupului ?
    e un fel de abracapocus si hocuscadabra si gata masina
    VW e ca audi
    Seat e ca Audi
    Skoda e ca VW deci indirect ca Audi :DDD

    plictis mare la departamentu design
    cred ca joaca puzzle si ce iese aia e...:DDD
    3 1
  • Nu joaca puzzle, cred ca au campionat de table si cine pierde trebuie sa faca designul urmatoarei generatii. Cine pierde de 2 ori, face si la Skoda/Audi/Seat/etc, iar la sfarsitul campionatului intern intre angajati, "designerul" este scos in fata presei, aratat cu degetul ca vinovat pentru rezultatele dezastruoase si concediat evident. Vezi cazul lui Chris Bangle de la BMW (sa nu va mai obositi sa cautati).
    SPor1
    3 2
  • geta
    m-ar tenta una.
    5 2
  • spatele e de audi a4 toata ziua....
    3 2
  • lorena
    jetta
    Peste o saptamana voi fi posesoarea unui VW Jetta nou last edition, una din cele trei care mai erau pe piata romaneasca! Vazand noul model Jetta , nu stiu de ce dar parca ma felicit inca o data pt alegerea facuta. Noul model mi se pare cam sters, nu ma impresioneaza cu absolut nimic... Bravo mie!
    3 3
  • e vW
    degeaba atatea pareri...e vw iar in romania este icoana....e beton, nu mai conteaza detalii ca design, fiabilitate.....nemteasca sa fie .....si pt muritorii de rand vw. bafta....p.s. nu vedem padurea de copaci....
    1 3
  • au fost foarte bine vazute Audi A3 si VW Jetta ( ambele in versiunea TDI ) drept nepoluante

    mi-ar placea sa puna 4Motion pe versiunea Sedan ( nu ma refer la cele diesel sau pe benzina , oricare ar fi )

    in america deja se vinde http://www.youtube.com/watch?v=h3FGrmMiINo
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru