Dacia a dezvaluit astazi la Barcelona versiunea Stepway a lui Sandero. Modelul este o reinterpretare a modelului cu acelasi nume, vandut sub sigla Renault in Brazilia.
Asa cum va anuntam si ieri, Dacia a dezvaluit astazi la Barcelona versiunea de productie a versiunii Stepway bazate pe hatchback-ul Sandero. Prezentat in exclusivitate inca de ieri pe Automarket, noul Dacia Sandero Stepway nu este decat o reinterpretare europeana a modelului cu acelasi nume, vandut sub sigla Renault in Brazilia.
Sandero Stepway nu este decat o versiune inaltata a hatchback-ului existent pe piata, care vine sa se adreseze unui public tanar si dinamic. Nu vorbim de tractiune integrala si nici de alte motoare decat cele deja cunoscute in gama Sandero, astfel ca Stepway se traduce printr-o varianta inaltata si ceva mai capabila pe teren accidentat a modelului deja existent in gama
Modelul prezentat astazi de Dacia ofera dimensiuni generoase, Sandero Stepway masurand 4024 de mm in lungime, 1997 mm in latime si 1582 mm inaltime (cu bare de amarare). Dimensiunile il recomanda ca pe un vehicul generos, capabil sa ofere spatiu suficient pentru cinci pasageri si bagajele lor. Portbagajul este destul de incapator, acesta reusind sa "inghita" 320 de litri in conditii normale si 1200 de litri atunci cand bancheta este rabatata.
Tot la capitolul dimensiuni trebuie sa mentionam ca noul Sandero Stepway a fost inaltat cu aproximativ 20 de mm, ceea ce face ca modelul romanesc sa insumeze o garda la sol de 175 mm.
La nivel estetic nu s-au schimbat foarte multe, modelul imprumutand toate detaliile de la fratele sau mai mic Sandero, al carui nume il si poarta. Singurele diferente sunt facute de panourile de protectie din plastic, spoilerul frontal si posterior cu ornamente cromate, proiectoarele de ceata si barele de pavilion longitudinale.
Inca un detaliu estetic important se refera la culoarea pentru care publicul poate opta. Noul Sandero Stepway va oferi trei nuante metalizate: Gri Platine, Gri Comet si Rosu de Foc. Designul va fi imbunatatit si de jantele din aluminiu cu dimensiuni de 15 inch, de teava de esapamanet cromata, de masca farurilor de culoare neagra si de inscriptionarea pragurilor si a portierelor fata.
Sub capota lui Stepway se vor afla doua motorizari, o optiune diesel si una benzina. Cei care isi doresc o unitate pe benzina, pot opta pentru deja banalul propulsor de 1.6 litri si 90 de cai putere regasit in gama Logan. Versiunea anunta un consum in ciclu mixt de numai 7.6 litri/100 de kilometri.
De cealalata parte, fanii diesel-ului vor primi din partea Dacia doar unitatea 1.5 dCi de 70 de cai putere, capabila sa ofere un consum mixt de numai 5.3 litri/100 de kilometri.
In plus, valoarea totala a emisiilor de CO2 , in cazul diesel-ului, nu depaseste 140 g/km, ceea ce inseamna ca versiunea beneficiaza de semnatura Dacia eco2.
Ambele motorizari vor fi cuplate la o cutie manuala cu cinci rapoarte, care transmite intreaga puterea a motorului doar catre puntea fata.
Constructorul roman nu a facut compromisuri nici la capitolul siguranta, crossover-ul fiind echipat in versiunea de baza cu sistem ABS marca Bosch cu repartitor electronic de franare EBV, asistenta la franarea de urgenta (AFU) si doua airbaguri pentru sofer si pasager.
Noul Dacia Sandero Stepway va avea un pret de pornire accesibil pentru a respecta filosofia de brand a constructorului roman. Data lansarii oficiale pe piata a fost fixata pentru luna septembrie a acestui an, in unele tari existand optiunea de a prelua comenzi chiar de la sfarsitul lunii iulie.
Asemeni celorlalte modele din gama Dacia, Sandero Stepway va beneficia de o garantie de trei ani sau 100.000 de kilometri.
via | Dacia
Parca era vb de un model nou?... Unde-i noutatea?... Vai de capu' lor...
@Mircea: scrie in text ca e doar cu tractiune fata.
@bogdan: daca ar pune diesel-ul de 100cp, pretul ar fi probabil prea mare.
Domne, nu inteleg de ce in romanica asta nu se poate crea un lucru simplu, decent, functional si de bun simt....fie chiar si o masina de exemplu.
Uitati la nemtzii de la VW, care au preluat Skoda (o alta panarama de marca care mie personal nu-mi spune nimic acest brand), dar care, de bine de rau, au niste masini acceptabile si se vand bine in intreaga lume. Au motorizari pe benzina si diesel mai mult decat onorabile la banii ceruti pe ele. Noi de ce nu putem face asa ceva? Frantzujii de ce nu pot?......Va spun eu, pt ca pe ruman nu-l duce capul la tehnica, iar frantzuzul este lacom si superficial.
Poate cei care nu au cunostinte din lumea auto cred ca acest sandero stepway este o biata masinuta produsa de Dacia. Eu va spun ca este un chici jalnic.
In incheiere, sa va spun un aforism. In al II-lea razboi mondial, primul ministru britanic Winston Churchill "i-a felicitat" pe niste spioni pt efortul lor (adica la vrajeala, pt ca mai mult i-au incurcat niste relatii internationale), si le-a spus: "Felicitari domnilor. Ceea ce ati facut dumneavoastra este un rahat de cea mai proasta calitate" :)))
Aceasta dedicatie o am pt mandra si brava firma Dacia-Renault.
Ati scapat voi la mustata de un posibil faliment in aceasta criza economica, si asta gratie comenzilor nemtzoteilor. Fi-ti insa sigur ca peste cativa ani, nici dracu nu va mai cumpara in romanica noastra Dacii. Vom trece pe nemtzoaice, italience si japoneze.
Toate bune!
SUV-ul Dacia va fi lansat oficial la Geneva in 2010.
Nu pt Romania, ca e de ajuns insa pt tarile dezvoltate care au autostrazi nu drumuri de tara !
Ce a ajuns presa...
Decat sa dezinformati publicul, mai bine ati fi asteptat si voi un pic.
Ma mut la alte reviste auto...poate mai discutam si despre alte marci
Inainte sa faci Skoda panarama de marca, ar fi bine sa te documentezi serios, intrucat in momentul in care VW isi facea debutul la comanda lui Hitler, Skoda avea experienta de mai bine de 40 de ani in autovehicule. Plus ca, pana la venirea comunistilor, era una din marcile cu staif din lume, si chiar dupa venirea lor au introdus ceva inovatii cum ar fi blocul motor construit din aluminiu. Asa ca nu mai vorbi prostii si ai face bine sa citesti inainte sa afirmi ceva bazat doar pe parerea personala. VW sa fie onorata cu O mare ca Skoda face parte din grupul VAG.
Cat priveste articolul de mai sus, in sfarsit, vad denumirea corecta a produsului: crossover. E evident faptul ca e o versiune gen Scout sau CrossPolo si nimic mai mult. E pur si simplu o optiune, o alegere, menita sa intre si pe teritoriul celor care iau in considerare asemenea modele. Cu at mai multe modele, cu atat mai bine pentru Dacia.
Un fel de ceva pentru niciunde. Cam asta pare a fi Stepway. Care "teren accidentat"? Gropile din Bucuresti, poate. Iar cu motorizarile astea, nu vad eu multi cumparatori. Este exact "aceeasi Marie cu alta palarie" si nimic mai mult.
Sincer ma asteptam la mult mai multe. Dupa cum stie toata lumea, versiunile mentionate mai sus de "un nene", si anume Cross-Polo, sau Rover Streetwise (si au mai fost si altele, Citroen C3 XTR Scenic Conquest, etc), nu au fost niste "succesuri" de piata. Si asta in conditiile unei economii functionale, nu ca acum, intr-o perioada de criza. E ca in bancul cu tortul de morcovi: "Acum sa vedem cine-o sa cumpere". Nu vad rostul de a da niste bani in plus pentru niste mofturi: bandouri de plastic, bare pe acoperis, esapament cromat etc. Cu acelasi interior de 2 lei, insa. Pe de alta parte sunt multi prosti in tara asta, si pentru care conteaza ambalajul mai mult decat continutul.
Mult zgomt pentru nimic. Parerea mea.
Singura diferenta sunt farurile negre si garda un pic mai inalta. Astea nu dau nastere la un SUV. Dar daca ne uitam si in alte curti o sa vedem ca si Hyundai Tucson la cat e de matahalos are si variante doar cu tractiune fata si aia e o masina greoaie, ingusta si urata (o parere personala).
Sandero oricum pare sa poata aborda orice teren, tin minte cum cu Loganul mergeam pe absolut oriunde fara nici un fel de emotie.
Orice schimbare un pas inainte si piata va decide daca cei de la Dacia au facut bine sau nu.
Pentru drumurile forestiere pe care nu pot intra cu italianca mea astept modelul 4x4 produs de Dacia. Masina face exact cat costa si o face bine, nu va mai vaitati de viteze "mici" gen 150km/h. Vrei viteza uita-te in alte garaje, Daci ofera masini pentru DRUMURILE NOASTRE diabolice si DE 2 LEI! Logan e o masina ce se va vinde mereu mai ales catre cei ce nu au posibiltiati de Touareg.
Conduceti prudent, viata e unica!
Cred ca cea cu motor adaptat caroseriei minim 90CP si 4x4 va sari de 13000E.
Prea putin. Macar daca avea tractiune integrala optional.
Daca asta e crosover, Suzuki Ignis este off-roader.
Daca e concurenta la alte surogate cum ar fi Cross-Polo atunci e bine, dar nu stiu cine o sa cumpere versiunea asta numai ca are 2 cm in plus la garda la sol si niste brizbrizuri pe ea.
Pt carcotasii anti Dacia: Uitati-va la istoria Skoda,acum 18 ani cand au devenit parte a grupului Volkswagen ce masini aveau,calitate,preturi,tot si acum unde au ajuns.....si cu Dacia se va intampla la fel,poate ca mai lent,dar o sa mai vorbim peste cativa ani...
Oricum multumim pt articol si stire, sunt sigur ca o sa fie un succes care o sa bata la fund Crossoverele de la Fiat si Suzuki.
o masina destul de bunicica dar cum am mai spus ... nimic interesant la ea.
Parerea mea este sa nu va riscati sa o achizitionati.
Dacia, ma asteptam la altceva.
copiat 100%
Apropo NISSAN face 4x4 de mai bine de 50 de ani ......
te sal dar grija nu compara un cal cu o capra....
100% Romania ,se castiga ceva banuti acu cu Rabla+Germania si trebuiesc cheltuiti dupa capu frantzujilor >
nu faceti prostia sa dati banii pe asa ceva:(((((
Mai dai 1000 si ai versiunea "imbunatatita"
Ha, ha, ha .......ah, ah , ah