Fisa tehnica
Marca/Model/Versiune | 1.5 dCi |
Lungime (mm) | 4310 |
Latime (mm) | 1820 |
Ampatament (mm) | 2670 |
Greutate (Kg) | 1280 |
Capacitate (cc) | 1461 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 105 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 240 |
Marca/Model/Versiune | 1.5 dCi |
Lungime (mm) | 4310 |
Latime (mm) | 1820 |
Ampatament (mm) | 2670 |
Greutate (Kg) | 1280 |
Capacitate (cc) | 1461 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 105 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 240 |
Dupa ce a debutat in versiune de competitie la Paris, in urma cu mai putin de o luna, primul SUV romanesc isi face apartia in versiune de serie. Dacia a dezvaluit astazi primele imagini si informatii ale SUV-ului Duster, asteptat pe piata autohtona la inceputul anului viitor.
Desi publicul si-ar fi dorit, modelul de serie nu preia prea multe linii de design de la conceptul cu acelasi nume, prezentat in primavara acestui an la Geneva. Cu toate acestea, SUV-ul propune un aspect mai robust, caracterizat de bosaje mai largi, de o parte frontala complet redesenata, de o grila cromata si de un spoiler masiv. Profilul este delimitat de o garda la sol mai inalta decat cea a modelelor cu care ne-a obisnuit Dacia si elemente de protectie din plastic.
Dimensiunile generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun. Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 200 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 35 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.
Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina.
Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai amre dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala de provenienta Nissan, regasit si pe Qashqai si X-Trail, dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.
Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.
Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.
Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.
Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere. Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere.
Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.
In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.
Asa cum va anuntam, prima aparitie live a celui mai nou membru Dacia va avea loc in cadrul Salonului de la Geneva. Evenimentul va fi urmat de o lansare progresiva a modelului pe cele mai importante piete din Europa, Turcia si tarile din nordul Africii, Algeria si Maroc. In vara lui 2010, Duster va fi regasit si pe piete ca Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt si alte tari din Africa sub sigla Renault. Indiferent de piata carora vor fi destinate, unitatile vor fi produse la uzina de la Mioveni.
Momentan nu exista informatii despre pret dar ne putem astepta ca pentru o versiune bine echipata, cu tractiune 4x4 sa platim undeva intre 14.000 si 15.000 de euro. Ceea ce se stie insa este perioada de garantie pe care Dacia o va oferi: 3 ani sau 100.000 de kilometri.
via | Renault si Dacia
Am ajuns sa ne laudam cu primul 4x4 romanesc vorbind despre o platforma renault-nissan, imbracata in tabla turceasca si umpluta cu plastic partial romanesc pe care mazgalim cu mandrie "MADE IN ROMANIA"?
- QASHQAI =15.950 €
-YETI =EUR 16.796 €
ETC
in completare sunt sugur ca tu :you_hooo NU AI CUM SA MA INTELEGI asa cum sunt sigur ca ai votat BASESCU, nici nu vreau sa ma intelegi !
arata bine ... ieftin ... si are o piata destul de bine definita - cam cum a ajuns Tucson lider de vanzari in segment pe la noi din cauza pozitionarii pret/calitate bine gandita.
iar preturile se stiu, intre 11.500 - 16.000 euro, TVA inclus :)
Totusi, partea din spate a masinii putea fi mai cizelata putin. Arata cam aiurea.
Apropo de pretul masinii......va sa zica ai 15000 euro pt un astfel de SUV Dacia....si nu plusezi inca 3000 euro pt un Renault Koleos? sau inca 4000 euro pt un VW Tiguan?
Ramane de vazut ce succes va avea Dacia Duster.
Va cam rupe din clientela de LOGAN MCV in varianta de top, dar nu cred ca va afecta vanzarile de YETI sau Quasqai care ofera un pic mai mult.
In acelasi timp cred ca va avea ceva probl la izolatia fonica, lucru care nu-i va convinge pe multi sa o cumpare in detrim celolalte mardci.
iar ARO a avut si motoare romanesti, ati uitat ca au fost multe modele ca si prototip, dar din lipsa de bani....
http://www.dtrn.ro/forum/viewtopic.php?t=3399&highlight=dragon
http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-H(Aro).htm
http://www.cbx.ro/istorie-auto/aro/istoria-aro.html
Pacat ca cei de "sus" si-au batut joc de ARO, puteau ajunge sus :(
http://i48.tinypic.com/33zg0tx.jpg
si meganul e f usor ... asta e mai greu ... nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar simte incarcat pe drum greu cu motorul asta.
faza cu pretul e f discutabila pentru ca rostul masinii astea ar fi sa puna romania rurala pe 4x4 .. chestie de care e foarte mare nevoie.
la 15k ar merita, dar doar cu un motor mai puternic, gen 2.0 dCI care e pe koleos.
nu zic sa aiba 175cp dar macar 130 -150 pt un 4x4 e cam obligatoriu :(
meganul meu cu 1.5 dci 105 / 6t .. a costat acum 2 ani 15600eur si un logan de 85cp lux atunci nu trecea de 12k
koleos dci de 150 e la promotie acum 25k
nu stiu daca e facut pe aceasi platforma, dar daca nu e facut pe aceasi platform xtrail si nici n-are motor de 4x4 , cred ca nu merita mai mult de 12k ... sa nu mai zis de marca ... asa cum renaultul e mai scump decat dacia.
la 15-16k cu xtrail si 2.0dci e alta poveste
Iar Yeti , desi pare nu poate fi numit SUV adevarat , ci mai degraba cross-over .
Ink ceva : Loganul a fost cel mai mult criticat de romani , iar nemtii stau la coada pt MCV ......... deci invatati sa apreciati Renault - Dacia ....
mai ramane doar problema motorului
o sa fie o mare dilema daca sunt suficienti aia 105 cai pentru un 4x4 veritabil :(
Ce ta faci când ai să zicem 12000 EUR şi vrei o maşină sa te scoată din zapadă şi noroaie? Ai mai plusa 7000 EUR sa iei Tiguan?
Succes cu el, si Logan-ul mi s-a parut urat la inceput iar acum mi se pare...ok. Chestie de gusturi, eu probabil nu ma numar printre potentialii clienti.
pretu e chiar bun...
Vasile, Ghita nu vrei Duster? Nici o problema, asta nu inseamna ca masina aia nu are si ea un loc in piata chiar daca sunt altele pe langa ea...o sa se gasesca fraieri din occident care nu au atatea fumuri ca si fitzosii de romani care o s-o cumpere. Si din asta tot noi o sa avem de castigat ca mai exportam si noi un produs si pe euro intrati in tara merg aia de la Mall si aduc cartofi din Spania. Producem si noi ceva char daca nu e de nasul nostru...asta e cel mai important !
Succes Dacia !
nu ma intereseaza parerea altora...
Insa un lucru imbecil la care ma asteptam din partea lor e super motorul de 85 de cp...
Daca garda la sol va fi peste 20 cm iar greutatea masinii in jur de 1200 Kg , va avea multe de spus si in off road usor, chiar in conditiile in care nu are reductor si diferentiale blocabile.
Bafta, succes !
Ps. Rog postacii si activistii politici sa nu manjeasca site-ul asta. Suntem aici de placere. Multumiri.
Bravo DACIA!
@Mircea "Nimic unic, nimic interesant:" - Nu-i nimic, in curand vei avea posibilitatea sa fii "designer DUSTER" si atunci o sa o mai "aranjezi" putin!
HAI ROMANIA...!!!
La interior sa nu va asteptati la nimic peste Sandero sau Logan, probabil un pic mai mult spatiu.
La exterior mi se pare cea mai urata masina din toate premierele anuntate. Cu toate astea sunt sigur ca se va vinde bine.
Intrebare: ce masina ai?
o masina reusita
Mie mi se pare o evolutie fireasca, de apreciat, la Dacia, si, conform zvonurilor ce par sustinute si de directorul Stroe, apar noi modele Dacia cu mult imbunatatite fata de ce se produce acum.
Bravo!
Sunt de inteles toti aceia care considera dacia o marca de kkt pentru ca si pustani fiind au amintiri nu prea placute cu tata care repara dacia in fata blocului si injura de mama focului .
Eu personal am avut break din 95 si sa defectat la primi 20 km pentru ca un nene pusese distributia aiurea si multe altele , am avut supernova in care intra apa de la ploaie , se defecta haionul la o saptamana si avea probleme elctrice cu gramada , la ce as putea sa ma astept de la DACIA ??? LA o noua teapa eventual ca asa e in romania MULTI DA PROSTI MARIA TA !!!
Momentan am skoda oct 2 1.9 tdi 105 cp din 2005 cu 180 k km si zero probleme , ce sa facem daca alti sunt mai seriosi si mai muncitori ca noi prefer un santa fee sh pe la vreo 14-15 mi decat duster .
Cred ca la pret o sa fie marca "Low Cost", deci raport calitate/pret super.
Ce sa zic, se face treaba buna si in Romania. Bravo DACIA!
Ieri au aparut niste date legate de exporturile Dacia pe primele 10 luni din 2009. Au exportat aprox 122.000 masini de 1 miliard de euro. In acelasi timp in tara au vandut cam 37.000 bucati.Nu pot decat sa ma bucur pentru ei si sa-i felicit !
Deci au gasit 122.000 de fraieri in occident... la cat a fost de desfiintat Loganu la vremea lansarii (la fel ca si DUSTER) nu ar fi trebuit sa supravietuiasca pana acum... si atentie ca occidentalii nu l-au cumparat doar ca sa care cartofii si porcii in portbagaj...
OFF topic: Zicea cineva ca Megane 2 e "mult" mai usor? Diferenta e de 100kg prietene.
Motorul 1.5 DCI de 105 cai face o trebaa extraordinara si duce masina si la viteze peste 170km/h fara nici o problema.
Ca sa nu mai vorbim de consumul de carburant care e undeva la genuchiul broastei.
Si apropo, de ce vrei tu sa mergi cu 170km/h intr-un suv? Va ramane un mister cred. Dca vrei viteze de genul asta ia arunca o privire in alte parti si la alte motoare, ia-ti ceva pe benzian de turatie si fii fericit.
Iar cei care abereaza despre motare 1.9, cred cau au o problema de intarziere. Acele motoare sunt cam depasite moral si cred ca o sa conteze din ce in ce mai mult dimensiunea motorului la capitolul taxe, insa multi nu au cum sa isi dea seama deoarece ei sunt blocati in timp, undeva, cu multi ani in urma.
intelegi gresit problema. Lumea trebuia sa critice. Critica e la baza evolutiei. Romanii au criticat pe buna dreptate Dacia stiind ce au patit cu ele inainte. E ca si chestia cu tiganii. Te uiti unpic circumspect la ei desi este posibil sa fie un om de o moralitate demna de apreciat.
Personal imi place duster. Motoarele mi se par mici. Un diesel mai mare cred ca ar fi o solutie demna de luat in seama. Cam atat. Designul e ceva subiectiv. Pretul insa nu. Nu sunt adeptul moorelor de cilidree mica dar cu cai putere multi. Cred ca si 105 cp dintr-un motor de 2000 cmc dadea alte valente masinii.
In rest bafta multa celor de la Dacia si la preturi cat mai mici:)
Vad ca sunt oferte pe piata f bune 4x4 Hover CUV costa 9900+TVA, iar la banii astia ai cam tot ce vrei, jante aliaj, geamuri el fata-spate, airbaguri destule, etc. nu mai stau sa le insir, iar fiabilitatea motorului e mai buna fiind vb de motor mitsubishi de 126CP. Posibil calitatea interioara sa fie la fel, dar ma indioesc.
Parerea mea ca un SUV ( Sport Utility Vehicle) nu este tot una cu un 4x4 se poate si 4x2.
Hover CUV 9900 nu au trecut de testele EURONCAP, atentie eu nu mi-as lua un cosciug pe 4 roti.
Masina este usoara si foarte agila pe offroad.
Din punctul de vedere al fiabilitatii, am ceva rezerve fiind un motor Mitsubishi de 2.4 si 126 CP de acum vreo 15 ani, produs sub licenta in China, si la care se mai plateste si o taxa de poluare de cel putin 3000 Euro.
Cat despre calitatea de ansamblu a masinii, e de ajuns sa cauti pe youtube filmulete cu fabrici de masini din China unde lufturile si elementele de caroserie se regleaza cu pumnul...
@TESTER - ma bucur sa aud ca va avea 6 trepte, e o calitate asta, dar nu cred ca plecarea de pe loc este halucinanta, asta chiar m-a facut sa rad :), nu cred ca depaseste 260nm?!!
Consumul cu sigurnata nu va fi mare, iar caii sunt suficienti avand in vedere ca vb de motorina aici. Greutatea masinii nu va depasii 1,5 tone cu sigurnata, chiar si cu 4X4 tot va face fata motorul!
Ala cu Opelul Corsa care dadea din coada pe aici: vezi ca' corsa are motorizare de 1 litru si 60 CP in conditiile in care corsa se apropie de 1,2 tone!!! si plecarea de pe loc e halucinant de rapida: 18.2 sec pana la suta!
Sa vedeti vacarii Romaniei cu palarii de cow-boy pe cap, ascultand manele......si "admirand lumea de la inaltime", din Duster. :)))
Fugiti mai cu asta a voastra. E un fel de "coaja refurbished". Luati-va masini adevarate daca tot investiti niste bani. Duster este ok pt fermieri. In rest.........zzzzzzzz
Orice e produs in Romania inseamna un licar de speranta pentru economia si traiul acestei tari :)
Arata decent si luand in considerare costurile de intretinere ce sigur sunt mai mici decat ale oricarui alt concurent.
Ma bucur in sfarsit ca produce si Romania ceva recunoscut (acum 2 ani am vazut un logan perlat in Tenerife si mi-a crescut inima de bucurie)
Totusi nu vad nimic legat de consum. CP putini la diesel si masina destul de grea... sunt curioasa cu privire la consumul masinii.
In rest, toate bune :)
fratele mai mare
aceasta linie de disign a stat la baza lui duster
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Xterra
Surprising Dixie With This For Her Birthday