Un juriu format din peste 100 de jurnaliști auto, din 29 de țări, au votat cei 10 finaliști care se înfruntă pentru titlul de Mașina Anului 2024 în lume.
Aceștia sunt: BYD Seal/Atto4, Ford Bronco, Hyundai Kona/Kona electric, Hyundai Santa Fe, Kia EV9, Mazda CX-90, Subaru Crosstrek, Toyota Prius, Volkswagen ID.7 și Volvo EX30.
Totodată, juriul a anunțat și cei 5 finaliști care se bat în cele 6 subcategorii.
Așadar, pentru titluul de World Electric Vehicle se înfruntă BMW i5, Kia EV9, Mercedes-Benz EQE SUV, Volkswagen ID.7 și Volvo EX30. Cei 5 finaliști au fost selectați din 32 de modele.
Apoi, în categoria World Luxury Car regăsim BMW Seria 5/i5, Lexus LM, Mercedes-Benz CLE, Mercedes-Benz Clasa E și Mercedes-Benz EQE SUV.
Din 17 mașini care au fost înscrise inițial în categoria World Performance Car, juriul a selectat BMW M2, BMW XM, Ferrari Purosangue, Hyundai Ioniq 5 N și Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid.
Ultima, dar nu cea din urmă, este categoria World Urban Car, acolo unde regăsim modele ca Abarth 500e, BYD Dolphin, Lexus LBX, Suzuki Fronx și Volvo EX30.
Toate modelele pe care le regăsim în categoriile de mai sus sunt eligibile pentru a concura pentru titlul de World Car Design of the Year 2024.
Un juriu format din 6 experți în design auto și-au ales deja favoriții: Ford Bronco, Ferrari Purosangue, Toyota Prius, Volvo EX30 și Zeekr X.În 26 februarie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, lista va fi redusă la 3 finaliști. Marele câștigător, în toate cele 6 categorii menționate mai sus, va fi anunțat în data de 27 martie, cu ocazia Salonului Auto de la New York.
via WCOTY
...Pentru că nu știe nimeni ce e aia mașina anului.
...Nici măcar jurnaliștii auto.
Adica acum trebuia dat titlul masina anului 2023 unde se iau in calcul toate rezultatele, de vanzari, fiabilitate, impact in piata, etc.
Stii, pe baza KPIs, (indicatori cheie de performanta)
Altfel sunt doar titluri mizere cumparate de catre branduri cu diverse beneficii aduse "jurnalistilor" din comitet