În ultima vreme, Hyundai a tot publicat imagini teaser cu noua Elantra N. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu sedanul de performanță a producătorului asiatic care, așa cum era de așteptat, împrumută foarte multe componente de la i30 N.
Din punct de vedere estetic, Hyundai Elantra N vine echipată cu un spoiler frontal cu design agresiv, prize de aer supradimensionate, accente roșii, praguri noi, difuzor de aer, eleron fix și jante exclusive.
Pentru interior, Hyundai a pregătit scaune cu suport îmbunătățit, dar clienții au la dispoziție și o pereche de scaune sport, poziționate cu 10 milimetri mai jos decât cele standard. Și sistemul multimedia a primit funcții noi și afișează informații precum temperatura uleiului sau presiunea turbinei.
Sedanul de performanță este dotat și cu sistemul N Sound Equalizer, care redă în boxe sunetul unui i30 N cu care Hyundai participă în campionatul Touring Car Racing, sau TCR pe scurt. Și sistemul de evacuare a fost revizuit, pentru a fi ceva mai silențios la ralanti.
Că tot am ajuns la aspectele tehnice, noul Hyundai Elantra N este echipat cu un motor turbo de 2.0 litri care dezvoltă 280 de cai putere și 392 Nm cuplu. Unitatea poate fi alăturată unei transmisii manuale cu șase trepte, sau uneia automate cu opt rapoarte și dublu ambreiaj.
Atunci când este bifată aceasta din urmă, și cu modul N Grin Shift activat (crește presiunea turbinei pentru câteva secunde, rezultând 10 CP în plus) repriza 0-100 km/h durează 5.3 secunde.
Cel de la volan are la dispoziție și un sistem launch control, dar și modurile N Power Shift sau N Track Sense Shift.
Un diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic, diverse componente inspirate din WRC și o suspensie reglabilă electric completează pachetul. Discurile de frână măsoară 360 de milimetri.
Noua Hyundai Elantra N va debuta inițial în Coreea de Sud, urmând ca până la finalul anului curent (cel mai probabil) să ajungă și pe celelalte piețe.
via Hyundai
Și să nu uit - au progresat realmente coreenii, dar ca motoriști încă au destule de învățat.
Cred că P. Schreyer (designerul coreenilor, ex-Audi) i-a sfătuit să n-o facă Quattro, iar inginerul lor șef ex-BMW Biermann i-a convins să nu fie propulsie, ca să nu prăbușească vânzările de Seria 3. :-)
@LOL: e un trend vizibil și la Ioniq-5 cu briz-briz-urile tip Zorro, da” le trece și ăsta.
Cred ca e 4x4 totusi. Cu tractiune nu ai cum sa scoti 5,3 secunde 0-100 cu 280 de cai. Ganditi va la celelalte hot hatchuri cu tractiune. Type r (320 cai) , megane rs etc. Alea nu scot sub 5.7 secunde. Pana si i30n, care are acelasi motor ca elantra nu scoate sub 5,7.
Atâta doar că epoca “tăieturilor” nu trebuie musai asociată cu agresivitatea (benefică). Acestea izvorăsc din dorinţa de a demonstra (fără însă a şi…demonstra).
Astăzi toată lumea (inclusiv…”volumiştii” tradiţionali) vrea să fie…ca BMW. În sensul de a concura cu “cifrele” lui, adică de a propune pilotaj sportiv. Nu înţeleg de ce s-ar cuveni să iei drept etalon o marcă anume.
Oricum, eu, unul, când zic BMW, zic întotdeauna “şase în linie”. Nu cunosc şi nu admit altă echivalenţă. Aici se face diferenţa! Pe maidanul lui 2.0 i4 turbo poate să zburde orişicine (inclusiv BMW Seria 1); nu m-ar mira să se încumete şi Dacia la un moment dat, căci văd că-i surâde “evoluţia”.
Tatra, da, Hyundai (Motor Group) este precum Făt-Frumos. De fapt, mi se pare marca/corporaţia auto nr. 1 a Asiei în acest moment. Şi am fost anunţaţi că Genesis va lua cu asalt bătrâna Europă începând cu această vară. Aşa că aştept cu interes…deschiderea unei reprezentanţe şi la noi (n-ar fi exclus să figureze în deja existentele spaţii alocate lui Hyundai; cred, totuşi, că va fi o antrepriză separată). Îndeosebi segmentul suprem (căruia îi corespunde modelul G90) caut să-l iau la bani mărunţi, fiindcă poze şi impresii povestite de la volan găsesc destule pe net. Sunt curios ce-ar putea oferi “altfel” G90 faţă de consacratele S-Klasse, Seria 7 şi A8.
Precum am mai relatat, la ultimele ediţii de SAB & Accesorii (exceptând-o pe cea de anul trecut, anulată din motive lesne de înţeles), ceea ce am considerat demn de reţinut din aria rezervată “asiaticelor” a fost Kia Stinger. Nu la fel de spaţioasă şi de confortabilă precum “occidentalele” Opel Insignia şi Ford Mondeo (Passat-ul nu-l pun la socoteală…îi lipseşte “ceva”-ul de altădată; Arteon a preluat stindardul în materie de sedanuri VW-iste), dar merită încredere. Nu-mi daţi drept contraexemplu Mazda6. În general, Mazda se adresează celor…cuminţi, fără nebunii în cap. Stinger însă m-a frapat cu “sălbăticia” ei interior-exterior. Vorba aceea, nu ştii de unde s-o iei (cu analiza) şi tocmai acest lucru mi-a plăcut la ea. Motorizările aferente par şi ele promiţătoare, inclusiv varianta Diesel (200 CP şi 440 Nm). OK, te poţi bucura de 2.0 i4 turbo la Elantra N, dar de ce să nu încerci 3.3 V6 biturbo la Stinger?
“Bine, dar articolul este despre Elantra”. Corect, dar eu am forţat urcarea către o treaptă superioară (şi la propriu, şi la figurat). Pentru că…niţel exclusivism (în definitiv, câte Elantre şi câte Stingere vezi pe străzile noastre?).
Fiindcă Veloster N (același motor, c.v.aut. DCT și diferențial cu alunecare limitată) a scos 4,8 s efective pt. 0-97 km/h cu Car&Driver, sub Civic Type-R.
P.S. Ciudățelul Veloster (cu 1,6-le de 204 CP, arhisuficient aici) e singurul Hyundai care mi-ar face cu ochiu, dar din păcate nu se (mai) vinde-n UE.
@inexo: Cu Kia Stinger au cam zbârcit-o nemții (pardon, coreenii :-)) - previzibil după mine, da-i prea lungă analiza ca s-o iau aici de coarne.
Mazda-n schimb nu cred s-o dea în gard cu anunțatul sedan sportiv ”inline-six”.
Aspirat sau nu (prea, de-o fi Skyactiv-X), îți garantez c-o să producă migrene-n Bavaria. :-)
Mazda, în schimb, cu toată “filosofia de design Kodo”, mă lasă rece. Mă rog, mai mereu opiniile sunt subiective.
Acum voi ceda cuvântul cuiva care s-a aşezat în scaunul “sportivei” cu pricina (rămâne de văzut în ce măsură se va preta la o comparaţie cu viitoarea Mazda6 i6 RWD, carevasăzică ADN de BMW…) :
https://www.youtube.com/watch?v=hb9bNq5TtZE
@Nonut: Rugăm capul la cutie, că dezinformați entuziaștii clienți români de Elantra-N cu c.v. manuală (am auzit că-s doi, ba nu - trei. :-))
https://www.hyundai.com/worldwide/en/cars/elantra-n/highlights
...zice deci OFICIAL:
ELANTRA N is powered by a 2.0T flat power engine which produces maximum power of 280 ps and torque of 40.0 kgf·m.
Its powertrain is offered in 8-speed wet DCT...
and 6-speed MT. The 8-speed wet DCT provides 3 N exclusive features (NGS, NPS, NTS),
while rev-matching technology is applied on the 6-speed MT to maximize exhilaration when downshifting.
@inexo: Clar că de gustibus etc. Cu Stinger am avut ocazia să dau numai o tură scurtă mai demultișor - a unui amic care și-a tras chiar la apariție un... diesel 2,2, contrar sfatului meu.
Care, btw, nu se mai face/vinde.
Nu m-a dat pe spate (nici la propriu-n scaun), dar e OK balenuța și-n versiune țăcănitoare - ca ținută de drum zic.
@ eu: Hai fă-ți un cont rogu-te, ca să știm cine-njură cu ordin pe unitate.
Altfel, unii ar putea avea impresia că-s batalioane de eco-fani și fănei cu nick-uri ”@XY” p-acilea.
Si mega fan daca esti tot nu merita chinezaria chair daca e conceputa de ingineri nemti....chinese!!
In ciuda evidenței, noi iubim vw.
Este ca la iubitorii de curcubeu: fă ce vrei acasă, dar nu ne obliga să știm și să facem și noi!
Puțin respect!