Esential
204 | cai putere dezvoltă propulsorul pe benzină 1.6 T-GDI. |
150 | de cai putere oferă dieselul R-2.0 |
204 | cai putere dezvoltă propulsorul pe benzină 1.6 T-GDI. |
150 | de cai putere oferă dieselul R-2.0 |
Hyundai a răsplătit aşteptarea fanilor săi cu două motoare noi, dezvăluite astăzi în cadrul conferinţei dedicate motoarelor, organizată de grupul Hyundai-Kia în perioada 19-20 octombrie, în Corea.
Cel mai nou membru al gamei de propulsoare Hyundai are la bază deja cunoscutul motor GDI de 1.6 litri, introdus pe coupe-ul Veloster. Motorul păstrează injecţia directă, dar primeşte un turbocompresor şi un intercooler care storc ceva mai multă putere din cei patru cilindri.
"Ceva mai multă putere" se traduce de fapt prin 204 cai la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 265 Nm la 1750 de rotaţii. Performanţele ar putea fi uşor modificate în funcţie de pieţele pe care Hyundai va introduce unitatea. Chiar dacă respectă preferinţele europenilor în materie de performanţe, motorul 1.6 T-GDI promite să se încadreze şi în normele de poluare Euro 5.
Cel mai probabil, vom vedea noua unitate pe piaţa europeană la mijlocul lui 2012, primul destinatar fiind coupe-ul Veloster.
Hyundai a declarat că unitatea 1.6 T-GDI a fost dezvoltată într-o perioadă de 52 de luni şi a costat 44.4 milioane de euro.Odată cu noul motor turbo pe benzină Hyundai a introdus şi un nou diesel botezat R-2.0. Unitatea are patru cilindri, o capacitate de 2.0 litri şi poate livra 150 de cai putere şi 382 Nm, resurse competitive cu propulsoarele rivalilor.
Mai mult decât atât, dieselul va respecta normele de poluare Euro 6 şi va fi folosit în toată gama Hyundai şi Kia, cu şanse mari să fie introdus pe succesorul lui Santa Fe.
E ciudat sa vezi un D(care te duce imediat cu gandul la Diesel) in abrevierea denumirii unui motor pe benzina, dar GDI asta inseamna - motor cu injectie directa de benzina