Fisa tehnica
Lungime (mm) | 4395 |
Latime (mm) | 1695 |
Inaltime (mm) | 1425 |
Capacitate (CC) | 1300 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 88 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 123 |
Consum mediu (l) | 4.4 |
Lungime (mm) | 4395 |
Latime (mm) | 1695 |
Inaltime (mm) | 1425 |
Capacitate (CC) | 1300 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 88 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 123 |
Consum mediu (l) | 4.4 |
103 | Nm ofera motorul electric instalat pe Honda Insight. |
13.8 | cai putere dezvolta acelasi motor electric regasit pe Insight. |
4.3 | litri la 100 de km consuma actualul rival al lui Insight, Toyota Prius. |
Dupa ce cu doua zile in urma v-am prezentat un set de fotografii neoficiale al noului hibrid Honda Insight, revenim astazi cu informatii proaspete. Se pare ca japonezii au decis sa ofere publicului toate detaliile "picante" cu putin timp inainte de debutul Salonului de la Detroit, unde Insight va fi vedeta standului Honda.
Informatiile au fost publicate in revista belgiana dedicata brandului, publicul putand sa se familiarizeze deja cu motorizarea hibridului. Asa cum se anticipa, Insight va folosi trenul de rulare IMA Hybrid, imprumutat de la Civic, care consta in simbioza dintre un motor pe benzina cu patru cilindri de 1.3 litri si un motor electric. Unitatea conventionala de propulsie dezvolta 88 de cai putere la 5800 de rpm si un cuplu motor de 123 Nm la 4600 rpm. De cealalta parte, motorul electric produce doar 13.6 cai putere si un cuplu de 103 Nm.
Trenul de rulare hibrid este conectat la o transmisie CVT in timp ce functionarea motorului electric este asigurata de un set de baterii care inmagazineaza energia rezultata in urma procesului de franare.
Multumita eficientei trenului de rulare hibrid, Insight se poate lauda cu un consum mediu de doar 4.4 litri si o valoarea a emisiilor de 101 g/km.Comparat insa cu performantele celorlalte modele hibride de referinta, cifrele cu care se lauda Insight nu impresioneaza. Atfel, fratele mai mic, Civic hibrid inregistreaza un consum mediu de 4.6 litri la 100 de km in timp ce actualul Prius se lauda cu 4.3 litri la 100 de km si o rata a emisiilor de 104 g/km.
Insight nu reuseste sa depaseasca actualul Prius nici la dimensiuni, Honda gandind un model putin mai compact decat rivalul sau: 4395 mm lungime, 1695 mm latime si 1425 mm inaltime fata de 4450 mm lungime, 1725 mm latime si 1490 mm inaltime.
Varianta europeana a modelului Insight va fi disponibila cu doua niveluri de echipare, Comfort si Elegance. Echiparea standard va include ABS, VSA (Vehicle Stability Assist), airbaguri, radio-CD si climatizare automata. Echiparea Elegance aduce in plus conexiune Bluetooth, asistenta la parcare, cruise control, faruri de ceata, scaune anterioare incalzite si senzori de ploaie.
Momentan nu exista detalii despre pretul fixat de Honda pentru Insight insa, potrivit oficialilor japonezi, noul model va fi cel mai ieftin hibrid de pe piata.
Bravo Honda !
Dezamagitor:puterea destul de redusa a motorului. Nu stiu in ce masura va fi eco in momentul in care vor calatori 4 persoane cu bagajele aferente. Bine totusi ca nu e prea grea masina, putin peste 1200kg.