OFICIAL: General Motors intra in faliment
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors va intra in faliment luni, compania americana care nu mai devreme de anul 2007 era pe prima pozitie in clasamentul vanzarilor si reprezenta simbolul industriei auto nationale de peste Ocean urmand sa se prabuseasca sub greutatea propriilor sale erori de management si a datoriilor.
Logica pe care General Motors o abordeaza este identica cu cea a colegilor de suferinta de la Chrysler. Altfel spus, GM va avea la dispozitie intre 60 si 90 de zile pentru a se restructura complet, urmand ca, in aceasta perioada, compania americana sa fie protejata de statul american impotriva debitorilor. Totusi, exista o mare diferenta fata de "tabloul Chrysler". Daca acestia din urma sunt asteptati sa iasa de sub protectia falimentului chiar in aceasta saptamana, la ceva mai mult de o luna dupa declararea falimentului, prin ajutorul dat de Fiat si garantiile financiare ale statului american, lucrurile vor evolua mult mai greu in cazul GM, deoarece, spun oficialii administratiei prezidentiale din SUA, vorbim de aceasta data de o companie mult mai mare, cu o structura mult mai complicata decat cea a Chrysler.
Evident, protectia falimentului nu va insemna insa lichidare.
"Falimentele GM, Chrysler si ale tuturor celorlalte companii auto afectate de criza economica mondiala sunt doar tranzitii, nu lichidari", scriu jurnalistii de la Detroit Free Press intr-un editorial din numarul de astazi.Efectul imediat al falimentului GM va fi renuntarea la 11 fabrici si inchiderea temporara a altor trei, scopul declarat fiind reducerea abrupta a costurilor. Statul american ii va acorda constructorului, ca ajutor de restructurare, suma de 30.1 miliarde de dolari, urmand sa primeasca in schimb 60% din actiunile companiei. In plus, guvernul Canadei va primi si el 12 procente din actiunile GM, anuntat ca va aloca in schimbul acestora alte 19.5 miliarde de dolari. Pana in acest moment, General Motors a mai "inghitit" 19.4 miliarde de dolari sub forma de ajutor.
Printre celelalte masuri importante pe care GM le va lua sub protectia falimentului se numara o perioada de gratie de 18 luni pentru 40% dintre dealerii sai pentru ca acestia sa lichideze stocurile si sa termine relatiile contractuale cu producatorul-mama si salarii platite integral pentru muncitorii sai. Mai mult, GM va continua sa le plateasca debitorilor si furnizorilor sai datoriile adunate pana acum, urmand ca garantiile pentru toate modelele vandute sa fie in continuare valabile.
Desi sumele sunt enorme, administratia prezidentiala din SUA a anuntat ca nu are de gand sa transforme compania americana intr-una de Stat. "Guvernul nostru nu are nicio intentie de a pastra actiunile mai mult decat este necesar, urmand sa caute sa gaseasca cumparatori pentru acestea in momentul in care acest lucru va deveni posibil", au anuntat purtatorii de cuvant ai guvernului SUA.
Anuntul intrarii GM in faliment va fi facut de Barack Obama astazi la ora 18:55 (ora Bucurestiului), urmand ca Fritz Henderson, proaspatul sef al GM, sa tina ulterior si el un discurs.
Conform presei americane, Henderson nu va pleca din fruntea constructorului american, el fiind numit abia acum 60 de zile ca CEO al GM."Impactul asupra Statelor Unite va fi imens, pentru ca GM nu este doar o companie, e un simbol. GM a reprezentat suprematia in productie si locuri de munca bune si sigure pentru americani. Totul s-a naruit acum", spune Gary Chaison, profesor de relatii de munca la Universitatea Clark din Massachusetts.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (20.12)
-
Potrivit celor mai recente informații, Rusia vrea să investească circa 900 de milioane de dolari în dezvoltarea unei platforme auto care să fie utilizată inclusiv la modele cu zero emisii. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
industria auto va avea foarte mult de suferit. GM avea cei mai multi constructori, 12: Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden, Hummer, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall
cel mai bine ar fi sa se ajunga la o monomarca
Oricum, e ceva normal in economie. Ori produci - ai comenzi - si castigi.......ori o lasi balta, iti iei jucariile si pleci acasa. Iar asa zis-ul vis american - adios. Trezirea la realitate!!! :))
Apropo de brandurile germane si japoneze care in prezent fac legea, se pare ca au fost baieti destepti si au aplicat filosofia lui Goethe: "Daca imi displace o treaba, ori o las balta, ori o fac mai bine". Ceea ce, americanul infumurat cu palarie din zgarie-nori, sau vacarul texan idealist, nu prea au binevoit sa faca.
PS: Ar fi culmea ca Dacia sa mai existe ca brand si peste 100 de ani, si sa nu dea niciodata faliment. :)))
Nu iti face tu griji (asta in situatia in care tu chiar vorbesti serios, desi ma indoiesc), daca ti-ai luat tu un Corvette o sa ai de unde sa iti iei bucse si bielete, pentru ca in general un constructor auto e nevoit sa asigure piese de schimb pentru modelele sale chiar si dupa scoaterea din fabricatie a acestora.
In cel mai rau caz o sa iti pui piese de cooperativa Made In China :))))
Cine o sa va plateasca?
GM eventual... Chysler nu intra in faliment, nefiind producator de masini, iar Chrysler a anuntat deja falimentul si a fost preluat (pe o parte) de Fiat.
In timp ce tot restul lumii vedea ce rezerva viitorul si se chinuia sa scoata masini cat mai fiabile, mai putin poluante si, in general, progresa, americanii se ambitionau sa construiasca aceleasi motoare cu litraj imens, care consuma enorm si - culmea - scot o putere foarte mica (prin comparatie cu cele ale concurentei).
Poate unii stiu, altii poate nu, Clinton a incercat sa promoveze o lege prin care producatorii auto americani ar fi primit o bonificatie (ceva scutiri de taxe, pare-mi-se) pentru fiecare model care avea un consum sub o anumita limita. Toti i-au sarit in cap zicand ca e traditia americana sa produca masini mari cu motoare la fel si alte prostii de acest gen.
Acum culeg rezultatele...
romania tot o tzara de hoti si nenorociti parlamentari ramane si coruptie la greu
da kim jong o racheta nucleara pe romania si scapa dreaq lumea de chin
Nu este nici o diferenta intre un mare colos romanesc si GM. Problemele sunt aceleasi si iata cum ca nu toti care s-au batut cu mana'n piept sun "rentabili" ...
E trist pe deoparte ca un colos mondial se prabuseste , si in articol scrie negru pe alb ,din cauza negestionarii corecte a fondurilor si un management nu tocmai corect, marele colos cade ... pai e si normal ? Americanii nu au masina care sa consume sub 15 L, 10L, asai ? Pai vine romanu sau neamtzu si cumpara dita mai tancu de la GMC? Tancu care consuma 20L prin oras? Neamtzu merge pe VW care ia o medie de 7, sau isi ia alta masina care poate trece de 10 cand o calca la 250km/h ...
Chiar Obama a declarat ca pana in 2016 daca nu ma insel vrea ca media consumului sa fie de ... :-? undeva pe la 11 nu mai retin... va rog corectatima...
Asta e .. trist .. dar lumea de maine = consum mic, poluare si mai mica . La americani lumea de ieri , azi si inca maine e consum mare , poluare la fel de mare ...
P.s. Asta a fost doar o parere ;)
RespecT!
Actionarii si creditorii nu isi vor putea recupera investitiile sau debitele si probabil va urma in lant de falimente in frunte cu producatorii de piese pentru masinile care se fabricau in ritm mult mai alert. O parte dintre acestia au operatiuni extinse si in Europa si "criza" e posibil sa se reflecte si aici.
Mai important ca orice pentru orice producator va fi planul de restructurare si reasezare pe piata. Acum e sansa adevaratilor manageri.
Vechea garda va fi inlaturata si un tanar de 31 de ani acuma ia deciziile majore pt GM.
Curand vom vedea toata technologia eficienta care pana acuma a fost pitita de public si productie.
In cativa ani restul concurentei va trebui sa se restructureze si sa produca masini pe masura Noului GM.
Daca stam si ne uitam, asiaticii sunt cel mai putin afectati de criza, chiar deloc (vezi Japonia).
Poate ma insel dar mie asa mi se pare