Generația a doua a lui Peugeot 308 se pregătește de retragere după opt ani pentru a-i face loc noului model.
1. Design exterior
Noul 308 are un design total redesenat. A primit lumini de zi cu semnătura luminoasă LED sub formă de colți de leu. Asftel, este aliniat designul la celelalte modele Peugeot lansate în ulitmii ani. Grila este mult mai impunătoare și aduce aminte de SUV-urile 3008, respectiv 5008.
Blocurile optice din spate au un fundal negru și luminile de poziție sunt reprezentate de trei benzi LED care fac referire la ghearele unui leu. Cele două stopuri sunt unite de un ornament negru lucios care se întinde pe toată lățimea hayonului.
Clienților li se oferă posibilitatea de a alege între șaisprezece culori de caroserie. Verde Olivine și Albastru Vertigo sunt culorile de lansare, iar paleta este completată de Roșu Elixir, Alb Perlă, Negru Perla Nera și Artense (arginitiu).
Dimensiunile roților pornesc de la 16 inch și pot ajunge până la 18 inch pe nivelurile de echipare superioare.
Noul Peugeot 308 este mai mare în lungime decât predecesorul său cu 11 cm.
Din această diferență, 5.5 cm au fost adăugați ampatamentului. Această creștere se resimte în spațiul disponibil pasagerilor din spate.Cu toate acestea, volumul portbagajului a scăzut de la 420 de litri la 412 litri. Și înălțimea mașinii este diferită. Linia plafonului a fost coborâtă cu 2 cm pentru a reduce coeficientul aerodinamic la 0,28.
2. Interior
La interior, francezii au pregătit un design nonconformist după cum ne-au obișnuit în ultimii ani. Planșa de bord a fost redesentă pentru a respecta tema de design a celorlalte modele. Încorporat în aceasta se află ecranul tactil de 10 inch al sistemului multimedia. Acesta include majoritatea comenzilor, dar unele butoane fizice au fost păstrate în partea inferioară.
Luminile ambientale în opt culori, încărcarea telefonului prin inducție, sistemul audio Focal cu zece boxe și scaunele cu reglaj electric sunt doar o parte din dotările pe care noul 308 le poate oferi.
3. Două versiuni hybrid
Peugeot 308 are la bază platforma EMP2 și va fi propulsat de un motor pe benzină de 1.2 litri, în trei cilindri, disponibil în două versiuni de putere: 110, respectiv 130 cai putere.
Se poate opta și pentru un motor Diesel de 1.5 litri în patru cilindri de 130 cai putere. Standard, mașina oferă o transimie manuală în șase rapoarte, iar opțional se poate opta pentru cutia automată în 8 trepte.Două versiuni plug-in hybrid sunt de asmenea disponibile. Ambele se folosesc de un motor electric de 81 kW alimentat de o baterie de 12.4 kWh. Diferența constă în motorul termic. Cel de bază dezvoltă 130 cai putere, iar cel mai performant, 180 cai putere. Astfel, combinat, cele două versiuni hybrid dezvoltă 180, respectiv 225 cai putere.
În regim WLTP, Peugeot 308 Plug-in Hybrid promite o autonomie complet electrică de 60 de kilometri.
Noul Peugeot 308 urmează să intre pe piață în a doua jumătate a acestui an.
Via: motor1.com
On topic: au apărut poze sub camuflaj cu noul Opel Astra L. Pe lângă faptul că seamănă cu Mokka la față și pare să arate foarte bine, linia laterală pare să fie aproape identică cu cea a acestui Peugeot 308, la fel cum linia laterală a lui Corsa F e aproape identică cu cea a lui 208. La Astra L ne putem aștepta la aceleași motorizări menționate aici în articol.
Limbajul stilistic preluat clar de la 508, arata bine, noul logo parca nu se potriveste la fel de bine.
Pacat ca nu are si versiune electrica.
VW golf probabil se vinde bine din inertie insa nu ar avea sanse sa ramana leader daca clientela ar fi obiectiva. Ma uitam pe cifrele de vanzari europene si peugeot este a doua marca imediat dupa vw, nu- i exclus sa fie detronata
@Johnny, tu poti sa-ti iei acest 308, desigur, ca doar esti cunoscator si stii ce e mai bine pentru altii. A, daca reusesti sa vezi instrumentarul de bord peste volan, inginerie frantuzeasca, intr-adevar ;)
Ma bucur ca exista Diesel automat pe masina asta. Pacat ca nu au pus automata cu Diesel si pe 208. Dar cam toti producatorii au renuntat la ele. Din pacate. Probabil erau prea bune, consumau prea putin... :)
Sa-i uram Succes! noului Peugeot. Designul trebuie spus ca e foarte reusit. Interior si exterior! Bravo Peugeot!
PS: De acord cu cine spunea mai sus ca o sa-i puna probleme Golfului. Si eu cred la fel. Sau ar trebui sa-i puna. E mai frumos.
Apoi, la cativa ani distanta, in 2003 am luat un 307 cu prima generatie de HDi, iarasi o masina deosebit de placuta, cu un motor incredibil, puternic si economic in acelasi timp, pe care am tinut-o pana in 2018. Si aveam de gand sa o mai tin mult si bine, daca nu mi-ar fi fost distrusa accidental dintr-o intamplare stupida.
Sunt originali intr-o lume automobilistica in care originalitatea este uitata.
Sunt cam multi rivali,308-ul arata cel mai fresh,dupa honda,seat si mazda,cam uiti asa de golf,,,,glofistilor