OFICIAL: Ford vinde Volvo chinezilor de la Geely!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce acum patru ani marca Rover ajungea in bratele chinezilor de la SAIC, fiind prima marca europeana cunoscuta cumparata de un producator din China, Volvo a fost vandut de Ford companiei Geely Automotive. Cele doua parti au incheiat negocierile si au batut palma in cursul zilei de ieri, prima institutie de presa care a anuntat aceasta mutare fiind televiziunea nationala suedeza SVT1.
"Acum, totul este clar. Volvo a fost vandut companiei chinezesti Geely", suna informatia publicata de SVT1, sursa informatiei fiind Miroslav Milurevic, unul dintre sefii de sindicat ai companiei suedeze. Confirmarea oficiala din partea Ford a venit la cateva ore mai tarziu: "Ford Motor Company confirma astazi ca toti termenii financiari importanti legati de potentiala vanzare a Volvo Car Corporation au fost acceptati intr-un acord intre Ford si Zhejiang Geely Holding Group Company Limited", se arata in comunicatul de presa postat de Ford pe site-ul oficial. Tranzactia si semnarea actelor finale vor avea loc in cursul anului viitor, pana atunci fiind nevoie de rezolvarea problemelor legale legate de aceasta mutare.
CINE ESTE GEELY AUTOMOTIVE?
Cumparatorul Volvo, Geely Group, a inceput sa activeze in 1986 ca producator si furnizor de piese de schimb pentru frigidere, divizia auto fiind lansata abia acum 12 ani, in 1997.
Fondatorul companiei, Li Shufu, are o avere de un miliard de dolari americani, fiind al 123-lea pe lista celor mai bogati oameni de afeceri din China.Geely Automotive are astazi 12.000 de angajati, intre acestia numarandu-se 1600 de ingineri. Constructorul chinezesc dispune de sase uzine de productie a masinilor si motoarelor in China, capacitatea totala de productie a celor sase fabrici fiind de 300.000 de unitati anual. Compania dispune de 500 de puncte de vanzare pe intreg teritoriul Chinei, acestea fiind completate de cele 600 de service-uri proprii. In afara tarii, Geely a stabilit pana in acest moment 300 de puncte de vanzare, numarul total de masini vandute in restul lumii fiind de 200.000 de unitati. Printre alte realizari, Geely sustine ca este singurul producator chinez care si-a dezvoltat propria gama de motorizari, cu opt unitati a caror cilindree variaza intre 1.0 si 1.8 litri.
Saptamana trecuta, in momentul in care Ford a anuntat ca afacerea este foarte aproape sa fie incheiata, actiunile Geely la bursa din Hong Kong au crescut cu 7.28%, pana la 3.98 de dolari americani pe unitate.
via | Reuters | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Nio, producătorul chinez de vehicule electrice, plănuiește să lanseze primul său model hibrid în 2026 și îl va vinde exclusiv pe piețele externe, inclusiv în Europa. (04.11)
-
Un nou studiu realizat de germanii de la Prognos arată că fenomenul electrificării industriei auto ar putea duce la pierderi masive de locuri de muncă. Conform noului studiu, peste 186.000 de locuri de muncă ar putea să dispară până în 2035, în Germania. (04.11)
-
O reprezentanță auto din Canada a scos la vânzare modelul limitat Nissan GT-R50. În total au fost construite doar 19 unități, cu un preț de pornire de 1.1 milioane de dolari. (04.11)
Planeta albastră va deveni galbenă.
E cazul sa va amintesc de cate ori ati scris ca Saab a fost cumparat de Koenigsegg? Sau ca GM a vandut Opel? Si n-a fost asa...
Prin urmare, mai sunt mai bine de sase luni pana la semnarea tranzactiei finale, timp in care se poate intampla fooooaaarteee muuuulte...
Ma asteptam la mai mult profesionalism de la voi.
penibil... sa nu ne miram daca toata industria auto europena va ajunge la chinezi doar ca au bani... istoria auto se schimba, si din pacate in rau: DISPAR VALORILE!
Cearta-te si cu baietii astia, ca si ei sunt lipsiti de profesionalism, dupa criteriile tale: http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hzNm2qv6Mll3CJT9RSITZmVrH-hA
Intarzierea unui raspuns din partea forurilor europene in ceea ce priveste tranzactia i-a determinat pe Koenigsegg sa se retraga.
Cu ziaristii de la AFP nu am de ce sa ma cert, ei au scris ce trebuie. Citat din link-ul dat de tine:
Ford agrees terms for Volvo sale to China's Geely
(AFP) – 2 hours ago
STOCKHOLM — US auto giant Ford said Wednesday it had agreed the main terms of a deal with China's Geely on the sale of its Swedish brand Volvo and a definitive sale would be signed in early 2010.
Scrie undeva ca AU VANDUT?
Hai nu te mai crampona de asta si du-te acasa la familie. Doar e Craciunul... Bafta!
De aceasta data, Volvo se da. Pentru ca inapoi nu se intoarce. In cazul Opel, vorberam de un brand care asigura prezenta GM pe continent. Aici, vorbim de o marca fara viitor in cadrul Grupului Ford.
Iti inteleg logica, insa cumulul de elemente disponibile acum ne arata ca nu exista decat one way.
deci eu unul chiar as pune motoare mai mici pe masinile volvo, nu zic ca as pune motoare chinezesti, caci s-ar duce pe rapa toata faima volvo, dar unele de vw sau bmw categoric, caci au cilindree mai mica si cai putere pe care volvo nu-i poate scoate decat daca baga motoare mai mari(peste 2000cm3).
sunt tare curos ce va fi,speculatii sunt destule, au fost si cu opel, saab,..
insa pt chinezi, volvo e o poarta mare de intrare in sua, caci acolo si-ar vinde multe geely-uri de ale lor la asiaticii stabiliti in state.
vom vedea..!
Occidentul îşi sapă groapa singur. În loc să investească în tehnologii şi inovaţie, preferă să mute toată producţia în China că "iese mai ieftin".
ce or să facă atunci când chinezii or să copieze şi o să asimileze tot (tehnologii, inginerie etc:)?
O sută de ani de revoluţie industrială occidentală o să fie dată "moca" Chinei în 10-20 ani.
Cine începe cu comentarii că gălbejiţii etc. Păi credeţi că ăia nu au oameni inteligenţi? Ingineri capabili?
Acum au şi UNDE să lucreze şi să înveţe, cu tehnologii de-a gata.
Trebuie să treacă numai câtva timp să înveţe noile metodologii şi concepte legate de procesele industirale moderne, să-şi creeze o cultură corporatistă, apoi o să vedeţi de ce sunt capabili.
Interesantă şi statistica
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2187rank.html?countryName=China&countryCode=ch®ionCode=eas&rank=1#ch
Asta arată ce balanţă comercială are China şi cât valută acumulează.
Ce să facă cu maldărul ăla de dolari?
Observaţi acolo şi Romanica noastră, ce balanţă comercială are şi cât de multă valută face. Aşa că dacă Dacia exportă maşini ar trebui să-i ridicăm statuie.
Si japonezii au facut acelasi lucru acum 20 de ani si uite unde au ajuns.
Evident chinezii sunt cu "aproape 2 miliarde" mai multi decat japonezii asa ca o sa le ia numai 10 ani sau mai putin.
Mai bine ne adaptam si invatzam chineza ;)
"hai fa-n fan"
"tzi-o nping"
...sa continuie cine mai stie.
Ma mandresc ca sunt european dar imi vine sa ii sparg pe astia. nu am cumparat si nici nu o sa cumpar lucruri chinezesti
Care anume e problema in asta? Ce constructor chinez sau companie mare sau banca chineza ati vazut voi sa dea faliment din cauza crizei?
Mult succes Volvo si Geely, produsele se vor cumpara indiferent de cine semneaza ca director.
cred ca totusi stiu pana unde sau aruncat......
in fine...........
imi pare rau ca acum volvo va ajunge un fel de 'roewe' scandinavo-chinez.....
pacat de volvo.........tot respectu...........
Pe de alta parte, chinezii NU au cum sa isi bata joc de Volvo, din simplul motiv ca nu ar mai avea vanzari. Sunt sigur ca chinezii stiu lucrul asta, Volvo va fi in continuare o marca competitiva si un concurent serios. Nici siguranta, nici fiabilitatea si nici rafinamentul (cine cunoaste cate ceva despre Volvo stie ce vreau sa spun) nu vor avea de suferit, pentru ca pe langa Volvo, ar avea de suferit si Gelly.
N-am crezut ca recesiunea economica va afecta atat de tare economia unui stat ca Suedia si inca nu-mi vine sa cred ca ,,injectia cu adrenalina'' poate veni de la ,,micii galbejiti'' ! N-am crezut niciodata ca acesti campioni ai falsurilor si contrafacerilor au strans atatia bani din porcariile pe care le produc pe banda rulanta!
Nu are a face cu faptul ca Geely sunt masini de carton. Asa este, sunt masini de carton. Insa toata nebunia asta cu Volvo este efectul crizei globale corelate cu simtul Corporatist al factorilor de decizie din Ford. Situatia este simpla: daca Volvo merge defectuos iar managementul Ford nu a reusit sa o aduca pe linia de plutire, TREBUIE SA o vanda daca nu vor sa inchida fabrica Volvo. Si au vandut-o celor care au avut bani si au fost de acord cu toate conditiile legalo-financiare (da, sunt sigur ca au existat si negocieri, dar simplist vorbind, au fost de acord). Faptul ca a fost o compania din China, este urmarea globalizarii. Si da, China va ajunge o super-putere economica in 5 ani. Aasta este. Ceilalti nu au avut bani. si este normal ca voi, fanii Volvo/BMW/Saab etc sa fiti scandalizati. Incercati insa sa intelegeti si principiile economiei de piata.
La multi Ani!