OFICIAL: Ford Focus RS500, bestia nera de 350 CP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a publicat astazi primele imagini si informatii legate de cea mai puternica versiune Focus: RS500. Noua editie speciala limitata la doar 500 de exemplare este conceputa cu plecare de la varianta "de baza" RS (305 CP) si ajunge, cu ajutorul unor retusuri tehnice realizate de tunerul britanic Mountune, la 350 CP (+15% fata de versiunea standard). Cuplul a fost si el imbunatatit usor, trecand de la 440 la 460 Nm.
Imbunatatirile cifrelor au avut nevoie de sprijin tehnic, astfel ca tunerii de la Mountune, care au lucrat sub atenta supraveghere a inginerilor Ford Europe, au inlcus in pachet un intercooler marit, o evacuare cu diametru ridicat si o noua pompa de benzina. Evident, unitatea de control a motorului a fost si ea recalibrata. Rezultatele se vad si pe sosea, acolo unde Focus RS500 ajunge de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde (fata de 5.9 in versiunea standard).
Dedesubturile modelului nu au trecut prin modificari atat de mari, modelul profitand de acelasi sistem de suspensii fata de tip RevoKnuckle (care are rolul de a limita miscarile libere ale volanului la acceleratii bruste) si de acelasi diferential cu alunecare limitata Quaife.
La nivel estetic, noul Focus RS500 iese in evidenta in fata gamei clasice RS prin folia in nuanta negru mat care acopera caroseria.
Aceasta a fost dezvoltata de compania americana 3M special pentru aceasta versiune Focus, fiind aplicata manual dupa ce procesul de asamblare a fost realizat la uzina Ford din Saarlouis (Germania). Jantele argintii ale versiunii clasice RS au fost inlocuite cu unele negre cu acelasi design, iar etrierele au fost vopsite in rosu pentru a iesi clar in evidenta. Interiorul este deja superdotat, versiunea RS500 plecand de la varianta de echipare de top a lui RS. Practic, singurele elemente pe care clientii le pot alege aditional sunt monitorul touchscreen care "gazduieste" sistemul de navigatie cu DVD si scaunele din piele. In stardard, scaunele Recaro sunt acoperite cu o tapiterie speciala din material textil.Modelul a fost testat de Ford printr-o echipa speciala de ingineri si pilot de curse care au realizat 500 de tururi fara intrerupere pe faimosul circuit Nordschleife de la Nurburgring. Rezultatele din aceste teste i-au facut pe inginerii Ford sa anunte ca Focus RS500 este capabil sa coboare pana la 8 minute pe tur (lungimea totala a circuitului este de 20.7 kilometri), un timp care l-ar pozitiona pe RS500 pe prima pozitie in clasamentul timpilor inregistrati de un hot-hatch la Nurburgring. Deocamdata, prima pozitie este detinuta de Megane RS R26.R, care a reusit sa parcurga Nordschleife in 8 minute si 17 secunde.
Noul Ford Focus RS500 va fi lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Leipzig, in 9 aprilie.
Se presupune ca cererea va fi atat de mare incat cei de la Ford vor fi nevoiti sa organizeze o tragere la sorti pentru doritori.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Arata bine de tot masina.
@baronu_albastru - era din vechea discutie:
http://www.automarket.ro/stiri/ford-va-prezenta-miercuri-focus-rs500-un-rs-de-350-cp-29338.html
Va ramane memorabila masinuta asta, recunosc asta chiar si impatimitii de megane rs, fie ca o spun cu voce tare sau doar in gand.
@Vali > n-ai mai mult de 15 ani sunt sigur. Si eu la varsta ta visam ozn-uri.
Luati in calcul ca Fordul asta de 350 de cai se bate cu R26R de 227 CP !! Adica se bat cu caramida in piept ca fac timpul vechiului Megane RS (ala cu spatele taiat)
Actualul Megane RS e complet revizuit, are cu totul alt motor (2.0T twin scroll la 250 CP), si presa auto il recunoaste in continuare ca lider de segment.
aici era vorba de ford focus 500 care conform celor puse pe hartie cam mananca renault megane rs si pe ala vechi si pe asta nou.
depinde si la ce greutate l-au lasat, centru de greutate cat e de jos, sasiul, rapoarte in cutie, diferentialul...
sunt multe de luat in calcul dar parerea mea e ca fordul e mai bun.
si megane nu e prima in top hot-hatch, sunt altele mai sus:
vw golf, focus, civic.
si daca vreti masini sport nu hot-hatch ar trebui sa va orientati catre masini cu transmisie spate pentru senzatii sicircuit, iar tractiune integrala iubitori de rally.
legat de mecanici mecanicilor vostrii se poate si 400 cai pe fata, singura problema e sa ii pui pe asfalt. se pare ca fordul a reusit cu focus si renault inca nu.
Asta e parerea ta.Se pare ca tu asa vezi.
In legatura cu masina,e foarte frumoasa.Imi place.
Chiar arata ingrozitor de bine masina asta :-) , iar culoarea negru mat subliniaza parca si mai mult agresivitatea modelului. Sa nu uitam ca vorbim de un model cu una din cele mai bune tinute de drum din clasa, lucru ajutat din plin de suspensia independenta spate, dotata cu control blade. Daca parcurge celebrul circuit de la Nurburgring in sub 8 minute, chiar este o realizare.
Am condus Focus ST si am fost placut impresionat de performantele masinii. Specialistii spun ca modelul ST este un delfin fata de rechinul RS de 305 cp. Am vazut un singur RS pana acum la noi si pot sa spun ca pare desprins din filme. Dupa cate am auzit, sunetul produs de evacuarile modelului este specatculos.
Tevile de evacuare ale lui RS500 par sa tina mai curand de armament greu :-) ... personal cred ca masina arata foarte bine.
Putem sa comparam RS cu alte modele, dar sa luam totusi in consideratie ceea ce au reusit sa faca cei de la Ford in cazul acestui Focus super-imbunatatit. Foarte reusit si efortul tunerilor de la Monotune.
FOR FOCUS ST vs RENAULT MEGANE RS
Asta este defapt comparatia corecta .Pana nu apare Gordini nu putem compara Focus RS cu nimic. Cat despre cei 350 cp...sa fim seriosi...e doar o chestie de marketing.... Pentru negheobi ... gen" ahaaa...am mai multi cai ca tn fraiere...".
@CUTZULICA...
"singura problema e sa ii pui pe asfalt. se pare ca fordul a reusit cu focus si renault inca nu."...Cine are cel mai rapid timp pe circuitul de la Nurburgring ?
____STIMA____
Sunt fan Focus RS insa asta e pur si simplu URAT!
Dar nah, asta e parerea mea.
Toate cele bune
ex.
@ion
@Fiabilitate???
vai de loganurile si dusterul nostru, sau ma rog al vostru
Parca megane rs pe circuitul de la Nurburgring nu avea cateva elemente inlocuite cu plastic? de genu': in loc de geam avea plastic?
Nu puteau sa afiseze 350 CP pe o masina cu aspect gay si pampalau... au vrut sa profite cat mai mult de imaginea vechii generatii... oricum la o firma de tuning si un jeg de kia ceed il faci de 350 cp.
@Vali > n-ai mai mult de 15 ani sunt sigur. Si eu la varsta ta visam ozn-uri."
stimabile domn. sa mergi cu un jeg de kia ceed si mai vorbim dupa. jegul asta de masina are 5 ani garantie bara in bara, un pret mult sub concurenta, performante egale sau mai bune decat concurenta. Jeg e ala care-si ia masina cu 5000 si se compara cu altii care dau 12.000 / 15.000. Jeg mai e si ala care asculta manele si conduce masina de 5000, eventual care conduce masina lu tata, petrece de minune aratand dusmanilor talentele sale, mai pe scurt un specimen comun de cocalar (oligofren - ar fi deja pleonasm).
nu compara la performante kia ceed, pro ceed... cu masinile din aceasta polemica ca nu e cazul, kia inca nu a produs un model sportiv de nici un fel. legat de performantele autovehicului tau verifica urmatorul video:
http://www.youtube.com/watch?v=FKpvJDnsB1I&feature=related
daca nu ai avut bani de golf de ce faci asa urat?
eu prefer o masina germana second cu acte(serviceplan si km reali) decat o kia noua. motive: fiabilitate, piese se gasesc usor, service: reprezentanta si nu numai in toate orasele. pe cand la kia nu ai reprezentante nici macar jumatate numarul celor din grup VW sau Renault. pentru garantie esti obligat sa mergi la reprezentanta si sa pui doar piese originale care sunt destul de scumpe la orice masina. 5 ani garantie din bara in bara, dar la ce? ai citit garantie sau esti unul din aia care faci scandall la service ca tu ai garantie si la ulei si filtre ca si alea sunt in garantie?
de ce nu cu alt golf sau din grupul vw?