Renault a prezentat primele imagini si informatii legate de versiunea de pre-productie a berlinei compacte electrice Fluence Z.E.
Renault a prezentat la Conferinta pentru Schimbarile Climatice care are loc in aceste zile la Copenhaga doua prototipuri foarte apropiate de versiunile de productie ale viitoarelor modele electrice Fluence si Kangoo Z.E. Conform comunicatului Renault, prototipurile reprezinta pasii intermediari dintre conceptele prezentate la Frankfurt si variantele de productie ale acestor modele.
"Odata cu prezentarea noului concept intermediar, obiectivul nostru este de a demonstra cat de mult a progresat proiectul Fluence Z.E. si cat de usor este sa conduci un vehicul electric", spun oficialii Renault in comunicatul care insoteste primele fotografii ale modelelor de pre-productie.
Conform informatiilor oficiale, cele doua prototipuri aproape de versiunile de serie vor face inconjorul Europei in prima parte a anului 2010 pentru ca acestea sa poata fi testate de clientii interesati. Ulterior, in prima jumatate a anului 2011, Fluence Z.E. va fi lansat oficial pe pietele din Israel si Danemarca, acolo unde infrastructura avansata va permite o retea de alimentare cu energie electrica pentru astfel de modele.
Noul Fluence Z.E.
a fi produs in aceeasi uzina din Bursa (Turcia) care produce si versiunea clasica a modelului francez.
Modelul electric va dispune de un motor electric care dezvolta 93 de cai putere la 12.000 rpm si un cuplu maxim de 226 Nm, disponibil inca de la baza gradatiilor turometrului. Bateria Li-Ion de care va dispune modelul electric francez va fi montata in spatele banchetei posterioare, spatiul portbagajului urmand sa fie redus pana la 300 de litri in comparatie cu varianta Fluence pe motor termic.
Din punct de vedere estetic, versiunea de pre-productie a lui Fluence Z.E. nu se diferentiaza aproape deloc de Fluence-ul clasic, modificarile fiind minime si implicand montarea unor pneuri GoodYear EfficientGrip cu rezistenta minima la rulare si adoptarea unor suspensii diferite datorita faptului ca versiunea Z.E. este ceva mai grea decat cea clasica. In termeni estetici, Fluence Z.E. se diferentiaza de versiunea cu motoare termice exclusiv prin aparitia unor stickere verzi pe caroserie.
Va reamintim ca bateriile viitoarelor modele electrice Renault pot fi reincarcate in trei moduri.
Printr-o priza clasica de 220V (incarcarea va dura intre 6 si 8 ore), la statiile speciale de incarcare rapida existente in anumite puncte ale oraselor (400V, incarcare in 30 de minute) si in cadrul statiilor Quick Drop, prin care bateria va fi schimbata cu una deja incarcata, operatiunea durand trei minute.
Odata incarcata, bateria are o autonomie de 160 de kilometri.
via | Renault
Autonomia?!?! Pentru nevasta e OK sau pentru mers la serviciu.