La începutul acestui an, Fisker a avertizat că se află în pragul falimentului din cauza vânzărilor sub așteptări ale modelelor sale. În 2023, constructorul american de mașini electrice a reușit să livreze doar 4929 de mașini la nivel mondial și a cheltuit aproape 905 milioane de dolari pentru activitățile sale operaționale. Din cauza situației financiare precare, Fisker a fost nevoit să oprească producția modelului Ocean la mijlocul lunii martie.
Acum, la numai 4 luni de când a anunțat că se află într-o situație financiară delicată, Fisker a anunțat oficial că a dat faliment. Compania a solicitat protecție împotriva falimentului în baza Capitolului 11 a legislației americane cu privire la această situație. Fisker estimează că deține active cu o valoare cuprinsă între 500 de milioane de dolari și un miliard de dolari, precum și datorii cuprinse între 100 de milioane de dolari și 500 de milioane de dolari.
Înainte ca Fisker să intre în faliment, compania americană a încercat să stabilească un parteneriat cu un producător major pentru a se salva.
Deși nu a fost confirmat nici până acum, se pare că Fisker ar fi încercat să facă o alianță cu Nissan.Fisker avea planuri mari de a-și extinde gama de modele electrice. Pe lângă SUV-ul Ocean, compania urma să lanseze și modelele Ronin, o decapotabilă electrică, precum și Alaska, o camionetă electrică. De asemenea, Fisker avea în plan să lanseze și modelul accesibil Pear, care avea să propună un preț de pornire de circa 30.000 de euro.
Henrik Fisker, șeful danez al companiei, are deja experiență cu o asemenea situație. Vechea companie Fisker Automotive, cea din spatele celebrului model Karma, a dat faliment în toamna lui 2013. Compania originală a fost preluată de chinezii de la Wanxiang Group și a fost rebotezată Karma Automotive. Actuala companie Fisker Inc a fost fondată în 2016.
via Motor1
E la mare cautare si au o cota de piata in crestere, de la 13-14% spre zero.
De mirare cum au fost destui creduli care i-au dat bani, DIN NOU.
Aia sunt problema pt care umanitatea e pierduta.
Oameni cu bani care au nu un IQ minim de a gestiona acei bani, infometati dupa profituri si bani din nimic (investitori), se arunca la astfel de chestii.
Asta e. Sa lansezi o companie de la zero, si pe propulsie electrica e extraordinar de greu, spre imposibil. Fara Space X, Tesla era demult in groapa. Sa vedem ce va face de-acum incolo, mai ales dupa ce Musk s-a dus acasa cu camionul de bani. De asemenea sunt curios daca trendul electric a prins destul incat sa se tina pe picioarele lui, fara subsidii guvernamentale.
E clar ca absolut toti au inteles ca de-acum incolo performanta nu se mai poate fara aportul electricitatii. Ramane de vazut daca propulsia pur electrica va deveni viabila sau nu. Din pacate, chiar si in ziua de azi, costul initial foarte mare, nu fac achizitiile de electrice atragatoare. Iti trebuie ani de zile si distante substantiale ca sa-ti scoti parleala si sa intri pe plus. Dar pentru anumite categorii sociale au sens perfect, pentru mine inclusiv. Din pacate, nici preturile la iec nu sunt prea grozave anyways.
Una peste alta, imi pare rau de Fisker, desi cum zicea @pipo mai sus, @kirotractor ne-a pus in tema demult despre natura "businessului" olandezului zburator :)
Pentru mine e clar, urmatoarea masina va fi electrica, fara doar si poate, pentru ca in conjunctura actuala este exact ce imi trebuie.
La full electrice inca greutatea e foarte mare si sa produci asemenea baterii costa foarte mult. La un PHEV poti pune o baterie de 10 ori mai mica ai isi face treaba local, iar la drum lung mergi pe benzinar. De asemenea timpul de incarcare este mic si nici nu se pune presiune mare pe retea.
Sunt și alte avantaje financiare specifice anumitor țări: impozite, taxa de drum, taxa pentru a circula în anumite orașe (vezi Londra și altele), parcare etc.
Apoi le poți achiziționa prin diverse facilități fiscale. De exemplu sacrificiu salarial, prin care nu plătești impozit pe venit pentru valoarea mașinii. Unde locuiesc eu asta e disponibil doar pentru EVs.
Situația diferă pentru fiecare dar eu sunt deja pe plus cu e-208 și nu merg foarte mult, chiar sub media anuală în țara unde locuiesc.
Problema asta se punea și când au apărut diesel-urile acum vreo 20-25 de ani. Multi ziceau ca trebuie sa mergi un milion de km ca sa merite dar mai toți s-au prins ca nu e deloc așa.
Sigur ca nu trebuie sa o încarci, merge și fără și recuperează ceva prin frânare. Dar dacă vrei sa îți faci treaba local pe electric, sau sa consumi puțin la drum lung, va trebui sa o încarci.