Esential
53.5 | procente din totalul acţiunilor Chrysler sunt deţinute de Fiat. |
După eforturi susţinute şi după investiţii grandioase, Fiat a reuşit să preia controlul asupra Chrysler. Conglomeratul din Peninsulă a reuşit să achiziţioneze şi pachetul de acţiuni deţinut de guvernele canadian şi american în cadrul Chrysler. Astfel, după achiziţionarea a 7.5 procente cu 625 de milioane de dolari, totalul acţiunilor italienilor însumează 53.5%, adică suficient pentru a controla destinul grupului din Detroit.
Practic, Fiat a concretizat acordul încheiat în luna iunie, care prevedea preluarea acţiunilor canadiene (1.5%) cu 125 de milioane de dolari şi pe cele americane (6%) cu 500 de milioane de dolari. Analiştii susţin că Fiat va merge chiar mai departe de atât, urmând să totalizeze 58.5 procente din totalul acţiunilor Chrysler, până la sfârşitul anului.
După preluarea pachetului de 7.5%, influenţa autorităţilor a fost practic complet eliminată, italienii pregătind deja un plan de restructurare, care prevede centralizarea managementului.
Proiectul este o iniţiativă a lui Sergio Marchionne, care îşi doreşte o conducere eficientă pentru ambele entităţi.
Chrysler= Masini puternice, frumoase, dar fara calitate, fara dinamica buna.
Fiat= Masini slabe, frumoase, dar fara calitate, fara fiabilitate.
Nu am gasit nici un defect practic:)
Fiat face masini destul de fiabile in ultimul timp, s-ar putea sa-i iasa schema, pe plan global mai ales, nu stiu in Europa cum vor "dudui" modelele americane cu sigle de Fiat si Lancia
Le urez multa bafta italienilor, si stiu ca vor relansa atat chrisler cat si restul marcilor din grupul italian(via Lancia)
Arata-mi un Fiat care dupa 100.000km nu bate si nu troncane, si pe urma compara-l cu o DACIE (sandero, logan), si vedem care este mai bun . Si la Dacie se aude ceva, dar la fiat de 3 ori mai mult. Deci cum poti sa compari fiat cu VAG ? :)
Marchionne, merita salariul pentru ca se implica foarte mult. Insa eu tot cu aceeasi parere am ramas despre Grupul Italian, ceva asemanator cum au ramas fostii proprietari de Dacii 1310 cu sechele , ca se tot strica, si nu era buna, comparativ cu Dacia Logan, care este mult mai buna, si nu mai are acele defecte. Poate asa este si in cazul masinilor din Italia, insa mie nu imi place.
Numai bine!
Grupul fiat nu inseamna numai FIAT - inseamna mult mai multe, iar acum inseamna un producator auto de talie mondiala, cu un portofoliu de modele si cu piata de desfacere ce ating cam tot ce misca in lumea asta (sau tot ce "conteaza" ... ca somalezii merg in alta tara petnru a cumpara masini..). In acest moment fiat are toate motivele sa isi pastreze toate brandurile din portofoliu - deci VAG nu vede numic de la ei :) . Piata din SUA va fi destul de curand a doua pentru grupul fiat, dupa China, care este mare amatoare de modele americane, mai vorbim in 2-3 ani.
@scorpion - cred ca este realtiv inutil sa compari o dacie cu .. orice... pentru ca va pierde. Sa-ti aduc aminte de un anume 1.9PD si de norisorii din spatele lui? sa comparam acei norisori cu fiat multijet .. cinestie, poate o sa avem o surpriza :)
aici e vb de chrysler si fiat. problema este ca fiat face masini slabe ca putere si care costa destul de mult la intretinere (cel putin albea pe benzina pe care o are un amic).
este un amestec interesant dar vestea pe care o astept este o relansare mai buna pentru lancia. care este o marca care mi-e imi place foarte mult.
dimpotriva, scot cam cea mai multa putere cu cel mai mic consum cam dintre TOATE marcile comparative
pentru fiecare motor benzina sau motorina de capacitate, configuratie asemanatoare concurentei.
Ok, nu dat cu parul, asta nu influenteaza direct calitatea. Pentru ca atunci cand te numesti VW iti permiti sa mai pui la pretul masinii cateva sute sau mii de euro la pret pentru ca oricum ai o imagine buna si vei vinde. La asta se mai adauga si platforme tehnice comune pe mai multe modele, motoare mici supraalimentate (costuri mici de productie) -> un mare profit. Cu alte cuvinte totul de reduce la marketing. Oare de ce GM a intrerupt colaborarea cu Isuzu pentru diesel si a apelat la Fiat? Ori TDI se regaseste doar la VAG, Mitsu Lancer si parca Dodge Caliber. Ideea e ca nu TDI ar fi motoare proaste, ci ca Fiat, adica un constructor considerat de unii ca avand masini nefiabile, e capabil sa faca motoare (foarte) bune. Defapt eu cred ca toti sunt in stare, insa marketingul si modul cum privesc sursa de profit difera.
Mai departe, spunea cineva ca Albea e o masina cu intretinerea scumpa. Da, si asta pentru ca "minunatul" importator te obliga sa schimbi distrubutia la 40000 de km parca si nu e deloc ieftin (vreo 500-600 de euro parca) si numai la dealer, altfel pierzi garantia. In rest sincer sa fiu am intalnit putini nemultumiti de Albea.
Iar despre stire, eu cred ca Fiat a facut cea mai inteligenta miscare din timpul crizei. Acum isi va face o imagine foarte buna in State. In plus vanzarile sunt din ce in ce mai bune. Ce ti-ai putea dori mai mult?
ON: Grupul fiat ( Ma refeream doar la FIAT, LANCIA, ALFA), nu ma refer la Ferrari, Maserati, etc.
pînă la iarnă fac pariu că o să ceară din nou germanilor, și ei ca și grecii, "să nu lase euro și Europa noastră dragă să moară"
italienii, pînă una alta, vor ajunge să depindă de banii nemților cît de curînd ca și grecii.
și știți de ce? fiindcă nu au chef să muncească cît muncesc nemții (și asta de sute de ani, nu de ieri de azi) și nici nu-i duce capul ca pe alde Einstein sau Diesel sau nea Otto
o tot frecati cu vw vs fiat 2 grupuri care sunt total diferite ca target/concept samd!
fiat : masini ieftine, motoare cu capacitate cilindrica f mica/mica, calitate finisaje decenta, platforme nu f reusite dar care sunt din ce in ce mai ok( momentan nici la modelele noi nu am gasit masina care sa nu imi rupa ficatii la trecerile peste denivelari sau care sa reziste cu brio la f multi km dpdv al finisajelor,greierasi,bucsaraie ) un grup in revenire
vw: masini din clasa middle/middle low, cu o plaja f mare de motorizari puse pe f multe modele din grup(asta-i un avantaj oricat de mult ar rade haitarii ca acelasi motor de pe passat il gasesti si pe ocatavia samd...strategie care se contureaza la orice alt grup in ziua de azi), un grup f bine inchegat , masini cu finisaje peste ceea ce ofera fiatul orice ati spune, masini cu o fiabilitate recunoscuta (puteti spune orice insa toti cocalarii care conduc vw cu nr de bulgaria aduse de la nemti au un numar apreciabil de km chiar dc pe bord troneaza binecunoscuta cifra de 150k, inca nu am vazut fiaturi cu nr de km gen 400k asa cum am vazut multe vw),masini care nu ataca piata teenagerilor cu figuri de mari piloti fara un potential financiar f mare! vw ataca mai mult piata familistilor cu ceva banuti in buzunare si 1/2 copii
Cand mi-am cumparat masina am avut in vedere si Albea noua si am intrebat in stanga si-n dreapta pe proprietari cum e masina si m-am si dat de cateva ori cu ea. Pentru cat costa mi s-a parut ok, dar tocmai faza cu distributia si problemele cu dealerii m-au facut sa o sterg de pe lista. Adica mi se parea aiurea sa dau 8000 de euro pe o masina si dupa 2-3 ani sa mai bag in ea cel putin 2000 de lei.
La masina pe care o am (si care e un VW) nu am schimbat decat ulei si filtre de cand o am si nu am cumparat-o de noua.
Poate au avut ei ghinion.
Nu poti compara calitatea de pe vw cu fiat dar nici preturile. Depinde ce iti doresti si iti permiti.