OFICIAL: Ferrari nu va scoate un SUV propriu. "E treaba Maserati să se bată cu Porsche", spune Sergio Marchionne
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei care şi-ar fi dorit să vadă un SUV în portofoliul mărcii Ferrari trebuie să-şi pună poftele-n cui. Şeful concernului Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat că Ferrari nu va abdica de la linia sa istorică de dragul banilor, marca din Maranello urmând să nu facă niciun compromis la capitolul tipuri de caroserie.
"Ferrari nu se joacă în acelaşi loc cu Bentley şi Porsche, ci are propria sa cutie", a declarat Marchionne, care spune că marca italiană de lux care va ataca segmente inedite va fi Maserati. Astfel, succesul pe care Porsche îl are cu Cayenne şi eventualul succes pe care Bentley îl va avea cu deja anunţatul SUV vor fi atacate de Maserati printr-un SUV al său, al cărui concept a fost prezentat deja la Salonul de la Frankfurt, în luna septembrie a acestui an.
Pe lângă faptul că Ferrari nu vizează dezvoltarea unui SUV, nici segmentul în creştere al sedanurilor sportive nu îi interesează pe italieni. "Ferrari nu va lansa un model care să rivalizeze cu Aston Martin Rapide", spune acelaşi Marchionne.
FERRARI ŞI MASERATI, BRANDURI COMPLET DIFERITE
Pe lângă veştile legate de modelele Ferrari, Sergio Marchionne a făcut cîteva declaraţii foarte interesante legate de specificul brandului italian. Astfel, dacă Ferrari a vândut anul tercut 6573 de maşini, iar în acest an se aşteaptă să vândă 7000, targetul pe termen mediu este ca cifrele să atingă 10.000 de unităţi.
Cu toate acestea, Ferrari nu vrea să vândă foarte mult, acest lucru fiind dăunător imaginii generale a mărcii: "Vânzări mai mari, de 15.000 de unităţi ar fi un lucru periculos pentru Ferrari. Prioritatea este menţinerea integrităţii brandului. E crucial. Caracterul unic al acestei mărci nu trebuie ignorat, astfel că suntem foarte, foarte atenţi la acest lucru", spune Marchionne.Pe de altă parte, Maserati va fi un pol de creştere important pentru grupul italian în următoarea perioadă. Dacă anul trecut s-au vândut doar 5675 de maşini Maserati, noile lansări din viitorii ani ar trebui să crească de zece ori cifrele, brandul italian mizând pe circa 50.000 de unităţi anual. "Maserati are ADN-ul potrivit pentru a se bate cu Bentley şi Porsche. Am investit cât am putut în Maserati pentru că simţim că poate provoca aceste mărci", încheie şeful grupului.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
totusi maserati nu are cum sa ajunga la vanzari de 'zeci de mii' in doar cativa ani.....
Ferrari ramane un brand luxos, exotic dar mai ales exclusivist.
Insa Maserati se poate bate de la egal la egal cu Porche/Bentley la capitolul SUV-uri si sedanuri de lux.
Porsche in schimb nu a fost niciodata pur - sange ci o masina buna si mai exclusivista fata de Mercedes si BMW.
ps. Lamborghini ar putea sa faca SUV fara probleme din moment ce au avut in trecut un offroader pe LM, Si inca mai produc tractoare (super tractoare ce'i drept). Pt. ei nu ar fi ceva neobisnuit si VAG ar face din nou un profit si niste vanzari uriase cu el.
Italienii in schimb se multumesc cu Maserati suv dar pastreaza marca Ferrari in stare pura......frumos din partea lor.
ps. Totusi nu bag mana in foc ca Ferrari peste ani (se pare multi ani) nu va face si ceva comercial (suv sau sav)....om traii si om vedea.
P.S. Cele mai multe reviste auto(Autocar, Evo, Car&Driver) dau ca sigura aparitia succesorului lui Enzo in 2012(La Geneva sau Paris) ce va fi propulsat de un V12 de circa 800 cai si a succesorului lui 599GTB la inceputul lui 2013, avand acelasi motor, dar o putere inferioara.Tot in 2013 este asteptata si versiunea extrema a lui 458Italia, considerat cel mai bun suprecar din ultimul deceniu de toata lumea jurnalismului auto ;)