OFICIAL: Ferrari 812 Competizione și Competizione A au debutat cu 830 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Joi, 06.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul italian de automobile a lansat două modele derivate din 812 Superfast. Acestea au fost denumite Competizione și Competizione A, iar producția va fi una limitată.

În urmă cu câteva săptămâni, Ferrari a publicat primele imagini și informații cu o versiune specială a modelului 812 Superfast. La acea vreme, italienii au denumit-o Versione Speciale, dar acum a debutat oficial, prilej cu care constructorul de la Maranello a dezvăluit și numele final: 812 Competizione.

COUPE ȘI TARGA

Totodată, am aflat că noul model derivat din 812 Superfast va fi disponibil și în versiune targa, urmând a fi cunoscut sub denumirea 812 Competizione A.

Din punct de vedere estetic, ambele modele propun un spoiler față redesenat, cu o parte inferioară mai proeminentă, aripioare aerodinamice la extremități și prize de aer mai mari. În cazul noului 812 Competizione, luneta a fost înlocuită de un panou confecționat din fibră de carbon, iar 812 Competizione A are un compartiment de stocare pentru plafonul retractabil.

Difuzorul de aer a crescut în dimensiuni, iar sistemul de evacuare are două terminații dreptunghiulare (versiunea obișnuită are 4 rotunde).

Ferrari a folosit multă fibră de carbon pentru caroserie și, opțional, clienții pot opta pentru un set de jante din carbon, acestea fiind cu 3.7 kilograme mai ușoare decât cele forjate.

Masa proprie a noului 812 Competizione poate ajunge la 1.487 de kilograme, dacă sunt bifate toate componentele opționale din materiale ușoare.

V12 CU 830 DE CAI PUTERE

Ambele vin echipate cu motorul V12 de 6.5 litri, aspirat natural. După câteva îmbunătățiri, inclusiv o admisie revizuită, acesta a ajuns să dezvolte 830 de cai putere (+30) la 9.250 de rotații pe minut și 692 Nm la 7.000 rpm.

De asemenea, pentru un plus de manevrabilitate, cele două au un sistem de direcție integrală (virează și roțile din spate).

Și transmisia automată, cu șapte trepte și dublu ambreiaj, a fost recalibrată astfel că schimbările rapoartelor sunt cu 5% mai rapide. În aceste condiții, Ferrari 812 Competizione atinge 100 de km/h în doar 2.85 secunde, iar repriza 0-200 km/h durează 7.5 secunde. Viteza maximă este de peste 340 km/h. Italienii nu au dezvăluit performanțele versiunii targa.

Noile 812 Competizione și Competizione A vor fi produse într-un număr limitat de exemplare, dar constructorul de la Maranello nu a precizat exact câte unități vor părăsi linia de asamblare.

via Ferrari

Comentarii (10)

  • Absolut fabulosa articolul despre cursa de F1 din Portugalia, in viata mea nu am mai cititit un asa articol de calitate......
    6 4
  • *fabulos
    3 4
  • pe mine ca cititor m-au pierdut,tocmai din cauza rubricii motorsport(F1 in special) care a murit....
    7 3
  • Si pe mine.... intru tot mai rar si cu adblock-ul activat.....
    5 3
  • ...raman la Roma
    7 0
  • Undeva in lume inca se mai produc masini fantastice ... felicitari Ferrari !
    13 0
  • @!, je
    Da' cine-a aflat de masa de biliard de la Bugatti?
    3 0
  • Testarossa
    @Snow: Asa este.

    Imi permit o reformulare: Undeva in lume inca se mai produc "Vise pe roti". Masini fac restul.

    Felicitari Ferrari !
    6 0
  • Johnny
    Pai nicio tablata pe bord? Dezamagitor...lol
    4 0
  • Niciodata nu am fost fascinat de Ferrari. Dar recunosc ca astea 2 m-au lasat gura-casca. Bravo! Fulminant! Felicitari!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru