Esential
50 | mm este diferenţa dintre lungimea vechiului şi noului C4. |
20 | de litri este diferenţa dintre portbagajul noului Citroen C4 şi cel al lui ford Focus. |
109 | g/km ar urma să emită versiunea hibridă a lui C4. |
50 | mm este diferenţa dintre lungimea vechiului şi noului C4. |
20 | de litri este diferenţa dintre portbagajul noului Citroen C4 şi cel al lui ford Focus. |
109 | g/km ar urma să emită versiunea hibridă a lui C4. |
Citroen a lansat astăzi oficial noua generaţie a compactului de succes C4. Francezii vor să câştige terenul pierdut în segmentul C, odată cu relansarea rivalilor Opel Astra, Renault Megane şi Volkswagen Golf.
Descris ca fiind „nou nouţ” de către oficialii Citroen, noul C4 adoptă un şasiu intens modificat al actualei generaţii, pe care s-a turnat o nouă filosofie de design, adaptată noilor tendinţe ale brandului.
Noua generaţie a crescut considerabil în dimensiuni, mai exact cu 50 mm în lungime, cu 20 de mm în lăţime şi cu 30 de mm în înălţime. Evoluţia nu va fi însă echivalentă şi cu o creştere a masei totale, care se aşteaptă a fi redusă prin simplificarea procesului de producţie şi folosirea unor materiale mai uşoare.
La nivel exterior, C4 nu se îndepărtează de la filosofia de design a brandului, preferând o abordare mai puţin spectaculoasă decât vechea generaţie. Compactul păstrează linia arcuită a caroseriei, iar în partea frontală împrumută blocurile optice ale fratelui mai mare Citroen C5.
Se pare ca francezii au vrut să păstreze spectacolul pentru varianta premium a modelului compact, mult aşteptatul DS4, despre care se spune că va fi mult mai diferit de actualul C4, decât este în acest moment C3 de DS3.
Gama de motorizări va fi asemănătoare cu cea actuală, noutatea absolută fiind însă trenul de propulsie hibrid e-HDi, expus în primăvara acestui an la Geneva. Versiunea ecologică a modelului francez va adăposti sub capotă un motor electric, ajutat de un diesel de 1.6 litri, a cărui putere rămăne însă un mister momentan. Potrivit comunicatului oficial emis de Citroen, ansamblul hibrid va emite doar 109 g/km în momentul lansării şi 99 de g/km pe celelalte modele din gamă.
Creşterea în dimensiuni este sinonimă şi cu îmbunătăţirea spaţiului interior, atât pentru pasagerii de pe locurile din spate, cât şi în interiorul portbagajului, mai mare cu 20 de litri decât cel al lui Ford Focus.
Habitaclul noului model Citroen va oferi viitorilor săi clienţi materiale de calitate dar şi mai multe opţiuni de personalizare.
Funcţiile bordului îi vor permite celui de la volan să schimbe culoarea iluminării instrumentelor de bord şi să seteze sunete polifonice pentru diferite funcţii de avertizare, ca în cazul telefoanelor mobile.Lista de opţionale va include mai multe gadget-uri de ultimă generaţie, cum ar fi: sistem de avertizare pentru schimbarea benzii de mers, sistem de monitorizare a punctului mort, limitator de viteză cu memorie şi un sistem care monitorizează stilul de condus şi oferă sfaturi pentru reducerea consumului.
Citroen va expune public, pentru prima dată, noua generaţie a modelului C4, în cadrul Salonului Auto de la Paris, din această toamnă. Publicul va putea admira însă numai varianta cu cinci uşi, francezii având alte planuri pentru fanii coupe-ului.
via | Citroen
Oricum, felicitari!
Sunt sigur ca in ce priveste design-ul chiar au incercat sa se abtina. Motivul e DS4! Diferenta intre cele doua trebuie sa fie cat mai mare. Nu puteau lansa acum un C4 cu design inovator. Cum sa impresionezi apoi cu DS4?
Daca C4 arata asa nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie DS4. Bani sa ai...
faruri - Lancer X
bara fata - Golf VI
lateral - Ibiza
partea de jos a usilor - Astra
Cei de la Citroen s-au cam inspirat de la concurenta (cel putin la exterior), macar le-a iesit un model frumos
Interiorul e de nota 10. Tot respectul pentru creativitatea lor!
In ultima vreme au inceput sa faca modele mai putin iesite din comun totusi pastrand spiritul frantuzesc.. Bravo lor!
As spune ca imi pare rau dupa volanul cu centru fix... dupa displayurile digitale, dupa forma bobata pe care o avea varianta in 5 usi...
Dar sunt sigur ca o sa fie destule lucruri originale si pe modelul asta.
Astept varianta coupe! ! !
Trendul cred k a fost dat initial, de catre C4 picasso. Noul C4 se apropie mai mult de trasaturile comune ale marcii decat de individualitatea vechiului C4, C1, C2 si de ce nu......C3. NU este rau nici asa! In mod sigur piata auto a fortat Citroen sa ia o atitudine. Atentie la noile motorizari.......sunt interesante!
bafta
Actualul C4 are acea originalitate specifica Citroen, acel act de curaj prin care Citroen a testat intotdeauna piata...si de multe ori i-a iesit.
Sa speram ca va fi un model de succes totusi. Cred ca va depinde foarte mult acest lucru si de oferta de pret.
Ramane de vazut.
si la cateva elemente de design exterior.
Noul C4 pare mai rotunjit, insa e pacat, pentru ca dupa parerea mea nu se mai ridica la nivelul predecesorului sau.
E foarte interesant interiorul masinii exteriorul parca devine banal si plictisitor cat despre etalon mai are enorm de mult.O sa vedem in teste dar cred ca e la nivel de maxim de 308 adica cel mai varza in teste (Normal teste de specialitate)
Din pacate nici un test auto nu poate fi obiectiv ( decat poate cele care masoara G, acceleratie, franare ..chestii masurabile ). "Maiestria" unui jurnalist auto , cum sunt cei de la automarket sau auto-bild .. sau oricare alta organizatie de profil, este data din evaluarea " corecta" a masinilor testate din toate celelalte puncte de vedere, alea nemasurabile. Acele note date, de exemplu, pentru confort pot sa difere de la o publicatie la alta - dar daca faci o medie intre "marii" jurnalisti o sa ajungi la concluzia ca mai toti spun acelasi lucru.
Nivelul de originalitate a scazut si asta va dauna in viitor.
Etalonul pentru design in clasa compacta imi pare a fi noul Opel Astra, o masina mult mai omogena din toate aspectele.
Oricum clientii vor decide soarta acestui model.
Sper ca la Coupe vor fi mai indrazneti avand in vedere si segmentul de public tinta (tinerii).
Spunea cineva ceva despre design si ca se pierde printre concurenti. Chiar asta e ideea. "Pierde" nu e cuvantul potrivit totusi. Trebuie sa se bata cu ei inclusiv pe segmentul mai conservator de cumparatori si mai ales la pret.
Toti cei care asteptau un design mai indraznet vor deveni fani DS4. De fapt asta e si motivul pentru care a fost creata gama DS. Acolo pot explora in materie de design, gadget-uri, inovatii etc. Toate in zona premium. In acelasi timp au acoperita gama in segmentul hatch mediu cu C4.
Numai bine!
2. Restul formelor aduc aminte mult de C5 cam cum seamana A3 cu A4 cu A6 etc.
3. Interiorul este frumos cu o mentiune. Ecranul de navi este plasat sub gurile acelea de aerisire, arata un pic dubios...
4. Per total mi se pare reusita masina, insa am senzatia aceea cum ca as fi vrut mai mult, poate ca asteptarile au fost prea mari ;)
Tot respectul citroen :)