OFICIAL: Facelift de adio pentru Saab 9-3 la Geneva
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Saab îşi arată recunoştinţa faţă de un model care a purtat cu succes logo-ul său vreme de nouă ani. Constructorul suedez a pregătit un ultim facelift pentru 9-3, menit să atragă publicul până la sosirea noii generaţii, aşteptată abia peste un an.
Modelul scandinav primeşte un spoiler frontal nou şi retuşări discrete la nivelul blocurilor optice pentru a oferi modelului o imagine mai apropiată de cea a fratelui mai mare, 9-5. Pentru interior, suedezii au apelat la materiale noi şi la inserţii metalice, care oferă un aspect premium. De asemenea, nivelurile de echipare au evoluat şi acum sunt ceva mai generoase.
Noutăţi şi sub capotă, unde Saab a introdus două noi versiuni pe benzină, derivate din propulsorul de 2.0 litri. Este vorba despre variantele de 165 de cai şi de 220 de cai putere, mai puternice decât unităţile pe care le înlocuiesc, dar mai economice şi mai ecologice.
Saab nu a neglijat nici unităţile sale diesel, motoarele TTiD oferind acum emisii ceva mai reduse.
Este cazul versiunii break sau SportWagon, care consumă doar 3.7 litri/100 de kilometri şi emite doar 119 g/km.Odată cu faceliftul ,Saab celebrează primul său an de la divorţul de General Motors cu o versiune specială a modelului 9-3, botezată Independence Edition. Modelul este pus în mişcare de motorul diesel de 1.9 litri, conectat la o transmisie automată, personalizat cu jante de 18 inch din aliaj şi scaune sport îmbrăcate în piele. Decapotabila va fi produsă în doar 366 de exemplare.
via | Saab
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din GENEVA 2011
-
Standul Volvo de la Salonul Auto de la Geneva a fost premiat pentru context, tehnologie şi inovaţie. (14.03)
-
Nemţii de la Ruf au adus la Salonul Auto de la Geneva noul lor pachet pentru Porsche 911. Modelul se numeşte Rt 12 R şi costă 279.000 de euro fără taxe. (07.03)
-
Wiesmann a expus la standul său de la Geneva prototipul Spyder, o interpretare radicală a unui model sportiv, care renunţă la designul tradiţionalist. (04.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
A doua precizare: ultimele miscari in directia SAAB indica adeverirea unei mai vechi profetii: Spyker si-a dat seama in sfarsit ca nu este capabila sa sustina financiar un colos (in comparatie cu Spyker) de talia lui SAAB si s-a decis sa intre sub administrarea unei corporatii britanice, motivand ca se va axa in viitor numai pe investitii pentru suedezi...Unii analisti chiar apreciaza gestul lui Victor Muller de a mai scoate din perfuziile de supravietuire ale brandului scandinav gratie acestei infuzii financiare provenite din banii incasati pe brandul Spyker Cars (in total 32 milioane de euro) , numai ca, paradoxal, nu trebuie sa fii specialist in previziuni de piata ca sa intelegi substantial ca adevarata intentie a domnului Muller graviteaza in jurul anexarii oficiale la un concern de talie, SINGURA sansa posibila in situatia actuala de a mentine SAAB pe linia de plutire...Asadar, cum am tot specificat in ultimul an, SAAB se va lipi ori de BMW Group, ori de VAG, teoria succesului ar inclina spre ultima, avand in vedere ca "verisorii" de la Scania se simt bine in conglomeratul german, chit ca ii va inghiti MAN la micul dejun...N-aveam cum sa fim pacaliti cu diversiunea "Saab Spyker Automobiles" lansata pompos acum un an, care a insemnat doar o fantoma la umbra careia se pregatea terenul pentru operatiunea principala ticluita cu grija...Eu as prefera BMW deoarece exista multe similitudini de mentalitate intre SAAB si bavarezi in privinta aptitudinilor sportive ale sedanelor (chiar si supercar-ul ipotetic al lui SAAB, Aero X, o capodopera aerodinamica, denota ceva din alura si gandirea BMW, cu toate ca nu are si legatura practica cu BMW) , desi am amendat tendinta necugetata si frustranta a lui Muller de a cocosa personalitatea SAAB cu inocularea concomitenta si a designului, si a platformelor si a motorizarilor BMW, numai ultimul capitol fiind necesar pentru a nu stirbi din impresia exterioara de SAAB teoretic! Designul trebuie sa ramana sarcina talentatului Castriota, fara sa fie nevoie sa-l influenteze careva (pai daca tot l-au angajat, atunci sa-l lase sa-si faca treaba, nu-i cazul sa-i vare pe gat o carcasa de Mini si sa-l oblige s-o faca in stil abracadabra sa arate a SAAB, de parca s-ar derula povestea cu Becali care ii dicteaza lui Lacatus cum sa antreneze, pe bune) , platformele mostenite de la GM nu par de lepadat si se pot ameliora, iar motoarele...n-au fost niciodata punctul forte al lui SAAB, trebuie sa recunoastem franc! Sistemele si subsistemele insa da.
Repet, n-am nimic impotriva inglobarii in universul BMW, dar sa nu se preteze Muller la experimente de capul lui, stiu managerii si inginerii mai bine ce au de facut, chiar daca lui i-ar placea sa vada un SAAB 92 redivivus! Sau cel putin nu in varianta discutata, cea de Mini Countryman modificat, adaptat si restilizat.
Totusi, SAAB adevarat, SAAB autentic, cel care i-a incantat pe unii dintre inaintasii nostri, nu mai este....s-a volatilizat de mult. O realitate crunta pe care n-o putem nega, eventual o putem neglija! Intre SAAB si Romania se insinueaza o asemanare curioasa: in cazul ambelor entitati, istoria a incremenit pe loc in acea luna blestemata de decembrie 1989...
9-2 consider ca va fi un succes pentru saab , cel vechi va ramane un punct de referinta in istoria automobilistica iar cel nou pe spatele a ceea ce a cladit bunicul sau, va scoate compania din impas.
Este deja o moda de a reinvia modelele iconice ale fiecarui brand automobilistic.