Organizația independentă Euro NCAP a organizat cea de-a doua sesiune de teste de siguranță din 2021. Una în care belgienii au testat inclusiv noile Dacia Sandero și Logan, cele două modele fiind "recompensate" doar cu 2 stele.
De vină pentru acest rezultat, susțin reprezentanții Euro NCAP, este sistemul de frânare automată de urgență care nu este capabil să detecteze pietoni sau bicicliști și nici nu dispune de un sistem pentru menținerea benzii de rulare.
Așa cum au promis, belgienii au publicat acum rezultatele detaliate pentru fiecare categorie în parte, dar și clipuri video din timpul testelor.
Așadar, noua Dacia Sandero a primit 70% pentru protecția adulților, 72% pentru protecția copiilor, cu 41% a fost notată protecția oferită utilizatorilor vulnerabili ai șoselelor, iar sistemele de siguranță au primit 42%.
Rezultatele sunt identice pentru modelul Logan. De menționat că cele două modele supuse testării au fost echipate cu pachete standard de siguranță.
În urmă cu o zi, reprezentanții Euro NCAP susțineau că noile Sandero și Logan s-au descurcat onorabil la nivel structural la testele de impact. Dacă nu ar fi existat lipsuri la celelalte capitole, ambele ar fi primit 4 stele.
via Euro NCAP
" 2 stele pentru sistemul de frânare automată de urgență".
Important este testul de impact, iar voi perseverați în a prezenta adevărul trunchiat cu ajutorul unui titlu care manipulează.
Păcat, avem pretenții...
Siguranța pasagerilor si a pietonoilor este zero
Doar Profitul contează ?????
Cumva i-a impiedicat pe clienti, pana acum, sa cumpere Dacia pentru ca n-a luat tz-shpe stele in teste?
La franare asistata, intr-adevar are note bune... 4.5/6, insa in afara de senzori pentru centuri de siguranta nu dispune de alte mecanisme pentru monitorizarea atentiei soferului sau modalitati de a urmari benzile de pe carosabil.
Totodata, la protectia pasagerilor in timpul unui impact, s-au evidentiat forte destul de mari transferate catre zona toracala.
Din pacate, pentru Renault zonele precum Romania, Maroc, Rusia, Argentina, India nu sunt demne devehicule bine proiectate si fabricate
Urmează Dacia Spring , cu zero stele NCAP
:)))
https://www.autoevolution.com/news/2020-volkswagen-golf-viii-door-opens-during-crash-test-still-gets-5-stars-139862.html
Well, felicitări! Sincer.
Platforma ultimelor Dacii nu mai e vreo vechitură reciclată, deci se comportă în caz de tamponări BINE - practic la fel ca ultimele Reno-uri.
Și e cel puțin naiv cine crede că clientul-target al mărcii se uită chiorâș la astea ”doi stele” :-) și se sucește spre alte mărci, mai în figuri dar și mult mai umflate-n prețuri.
Sa lăsăm camera pentru protecția bicicliștilor deoparte si sa comparam același lucru cu alte mașini la aceleași lucruri după același sistem. Se putea mai bine! Nu spun ca este foarte rău!
e cam extrem. Sper sa revii asupra lucrului "dovedit"
Dovedit e ca "structura buna + airbag-uri = LOVE "
FELICITARI DACIA! La o masa atat de mica structura caroseriei rezista decent. Nu iti cumperi masina pe post de ciocan.
Mai lucrezi in Dacia si soția
Luiza Niță in departamentul achiziții cumpărări / spăgarilor ?????
De luni avem si noi la firma o mini flota de 4 bucati Skoda Scala noi, doua diesel, doua benzina. Nu este niciuna pentru mine personal, din pacate, sunt pentru agenti, dar imi plac, daca apuc sa fac o tura cu vreuna, revin cu impresii.
Eh, de fapt, doar tentaţia preţului (şi de achiziţie, şi de mentenanţă) “predestinat” amărăştenilor vibrează în capul lor zăpăcit de ofensiva turbată şi necontenită a (e-)Propagandei, ceea ce cunosc prea bine şi “eminenţele cenuşii”, alias arhitecţii din umbră ai NWO/BNW – cu alte cuvinte, “sfintele” eco-precepte nu se “lipesc” realmente de nimeni pe acest pământ al instinctelor înţepenit primare, dar ne place nouă (paroxistic?) să ne aruncăm unii altora cu praf în ochi.
Să nu uit – dragii moşului, eu m-am împotmolit în credinţa mea (aceea de pe plan auto) vecină cu schizofrenia (în viziunea mafioţilor), recte: dacă tu, ca producător, nu eşti vizat de IIHS, atunci nu doar că eşti irelevant, dar nici măcar nu exişti!!! Îmi pare foarte rău să emit acest enunţ, dar s-a afirmat deunăzi pe AM că eu aş exercita o putere de influenţă asupra unora dintre cititori (de parcă ei n-ar fi suficient de maturi să judece cu propriul lor dovleac). Chiar m-aş bucura să se confirme o asemenea ipoteză! Dar, totodată, trebuie să specific: numai într-o singură privinţă, anume aceea de a-şi selecta dânşii maşinile strict în funcţie de etalonul numit…IIHS. Da, da, nu-mi amintiţi axioma (construită ca o scuză şi încă “solidă”) : în cazul unui impact petrecut la o viteză de la 100 km/h în sus, nu te mai protejează nicio structură din lume, oricât de rigidă, schilodindu-te sau ucigându-te în primul rând legile fizicii. Totuşi, nici să mori ca prostu’ într-un accident mai suportabil, cotat cu şanse reale de a scăpa de deznodământul fatal, doar fiindcă suferă unii în mod cronic de boala “reducerii costurilor” (cu orice…preţ), ba încă inoculându-ţi şi ţie acelaşi “virus”. Mă rog, făcând abstracţie de faza cu “sistemele”, cert este că a crescut gradul de siguranţă al Daciei, dar – iarăşi subliniez – vă rog să ţineţi cont de denumirea şi rigoarea organizaţiei care o supune testelor. A nu se înţelege însă că a invoca discernământul ar echivala cu un atentat la libertatea absolută de alegere cu care se nasc cititorii AM (şi nu doar ei).
Impactul frontal in videoclipul cu Sandero e câtuși de cat OK, dar priviti impactul lateral... In partea frontală ai motorul si o zona semnificativă ce se poate deforma, dar în lateral te bazezi strict pe grosimea tablei. P.S : într-o uzină e mult mai ușor ca si costuri să montezi air-bag-uri decât să produci elemente de caroserie cu grosime mare!
Sunt de la țară, familia Niță
Am spus totul pile si relatii
:))))
S-au pus unii să compare pe Sandero cu Clio la impactul lateral în condițiile în care Clio a fost lovit la 50 km/h, iar Sandero la 60 km/h.
Sunt mulți youtuberi care aruncă cu lături în Dacia și oamenii îi iau ca punct de reper. Da, clar Dacia nu e campioană a siguranței, dar din punctul meu de vedere e terfelită mult peste ce ar merita. Și oamenii ăia dau informații eronate și deși li se explică o țin pe a lor.
Tristă țară, multe preconcepții, multă lipsă de educație, mult analfabetism funcțional. Li se dă comunicatul EuroNCAP în față, iar ei înțeleg pe dos totul. Fie e analfabetism funcțional, fie ura lor pentru o marcă depășește rațiunea și logica.
Lăcomie de 5 stele , nu doar de 2 .
Nu uita cine plătește
Ps : Sîrmă
Așa e, trebuie ca producătorii să facă tot felul de sisteme de siguranță pentru că omul nu e în stare să scoată nasul din telefon când traversează strada.
Eu cred că mai ieftin ar fi să fie amendați cei care traversează așa. Ah, chiar e proiect să se facă asta.
Sa se dea puncte! Mi se pare foarte subiectiva actuala metoda.
Ex. Sandero a obtinut x/200 puncte!
Uneori diferenta intre 2 si 3 stele poate sa fie foarte mica si uneori foarte mare.
Stiu ca in detaliu se dau si punctele, dar toata lumea se uita la "stelute".
Nu-mi plac ultimele modele DACIA, dar se arunca aiurea cu rahat de unii oameni care citesc doar titluri.
Altii analizeaza in detaliu deformarea caroseriei si dau verdicte. Numai priceputi in Romania. Nu exista domeniu, la care romanul sa nu-si dea cu parerea!
asa da :)
@Moldovean
in aceeasi masura producătorii trebuie să facă tot felul de sisteme de siguranță pentru că omul nu e în stare să scoată nasul din telefon când .... sofeaza
Esti cel mai slab angajat " intelectual "din curtea uzinei Dacia
Mai joci fotbal !
:)))
Acesta este cu Sandero stepway 2017