OFICIAL: Dacia Logan 1.2 16V cu GPL costă 8.300 de euro în România

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 17.05.2011
Motorul 1.2 16V al lui Dacia Logan este oferit şi cu o instalaţie GPL din fabrică. Cea mai ieftină versiune a lui Logan 1.2 GPL costă 8.300 de euro în România.

Dacia a renunţat la motorizarea de 1.4 litri şi opt supape odată cu introducerea obligativităţii comercializării motoarelor Euro 5, aşa că a venit rândul motorului de 1.2 litri să primească instalaţia de GPL Landi Renzo. Aşadar, cea mai ieftină versiune a lui Logan echipată cu GPL costă 8.300 de euro şi reprezintă nivelul de echipare Preference cu motorul 1.2 16V de 75 CP. Cel mai ieftin model din gama Logan costă 6.500 de euro şi este versiunea Ambiance 1.2 16V 75 CP, fără GPL.

Mai există o versiune pe GPL a lui Logan, care este echipată tot cu motorul de 1.2 litri şi 16 supape, al cărei preţ este de 9.400 de euro. Respectiva versiune are nivelul de echipare de top – Laureate. În comparaţie cu versiunea 1.2 16v a lui Logan Laureate, modelul echipat cu GPL din fabrică costă cu 900 de euro mai mult, ceea ce arată faptul că Dacia încearcă să-şi fidelizeze clienţii pentru acest tip de instalaţie prin oferirea unui preţ mai bun decât al atelierelelor specializate.

Dacă am alege motorizarea otto vârf de gamă cu acelaşi nivel de echipare am avea un preţ de 9.250 de euro. În cazul motorizării pe benzină de 1.6 litri, 8 supape şi 85 CP, preţul versiunii respective este de 8.700 de euro. Motorizarea de 1.6 litri şi 8 supape dezvoltă acum doar 85 CP din cauza modificărilor necesare respectării normelor de poluare Euro 5.

Versiune Preţ fără GPL Preţ cu GPL
Logan Ambiance 1.2 16V 6.500  nedisponibil
Logan Preferance 1.2 16V 7.400 8.300
Logan Preferance 1.5 dCi 9.050 nedisponibil
Logan Laureate 1.2 16V 8.500 9.400

 SANDERO SCHIMBĂ NUMELE VERSIUNILOR DE ECHIPARE

În cazul gamei Sandero, cei de la Dacia au redenumit versiunile de echipare. Aşadar, entry-level-ul se numeşte Go! şi are un preţ de pornire de 7.300 de euro în combinaţie cu motorizarea de 1.2 litri, 16 supape şi 75 CP. Nivelul de echipare următor se numeşte Play! şi porneşte de la 8.300 de euro pentru aceeaşi motorizare. Versiunea 1.5 dCi a lui Sandero împreună cu nivelul de echipare Play! costă 9.950 de euro.

Nivelul de echipare de top se numeşte Smile! şi pleacă de la 9.400 de euro pentru motorizarea 1.2 16V 75 CP. Versiunea Orange a lui Dacia Sandero pleacă de la 9.200 de euro pentru motorul de 1.2 litri şi 75 CP. Sandero Stepway pleacă de la 9.550 euro pentru motorizarea 1.6 MPI de 85 CP.

Via | Dacia

Comentarii (23)

  • ...
    O porcarie din punctul meu de vedere, prea mic motorul si prea grea caroseria pentru a pune GPL .
    10 30
  • daca face 100 in 20sec. tot ii bun.
    21 4
  • @ bozzo26
    Punctul tau de vedere e prea... mic!
    32 6
  • Ineficienta...
    De ce domnii de la Renault nu cauta solutii pentru reducerea reala a consumului? Asa inteleg ei sa ofere consumatorilor versiuni cu consum mic?...

    JENANT!
    12 15
  • Foarte buna ideea
    Salut,

    Este foarte buna ideea de a comercializa autoturisme cu GPL din fabrica => se pastreaza garantia motorului.
    Mi se pare foarte buna ideea de a adopta GPL pt ca ofera un cost mic de folosinta pentru utilizator si emisii mai putine si mai putin poluante.
    Pentru o clientele mai putin pretentioasa aceasta este o varianta demna de luat in seama.

    Felicitari DACIA!
    18 2
  • tomita
    da,da...gpl pe viata. ...:(
    acolo castigurile sunt si mai mari pt petrolisti.
    la final de 2010 ptrolistii au recunoscut (precum ponta cu gafa lui la aia au furat mai bine ca noi la alegeri) ca accizele statului reprezinta 48-50% din pretul de pompa.
    deci 1l benzina 95 costa 2.7 lei (fara accize)
    1l GPL (care nu are accize) costa in medie 2.8lei
    gpl este obtinut ca un rest din procesele de rafinare a titeiului cat si din surse de gaz natural.
    daca 1l de resturi se vinde minim mai scump decat 1l din produsul principal, e clar cine are avantaj.
    statul o ia in barba definitiv, petrolistii castiga inzecit (fata de nivelul oricum urias actual) si utilizatorii au scapat de pretul care il dadeau la bugetul statului (care oricum se sifonau in diverse buzunare)
    12 2
  • tomita
    da,da...gpl pe viata. ...:(
    acolo castigurile sunt si mai mari pt petrolisti.
    la final de 2010 ptrolistii au recunoscut (precum ponta cu gafa lui la aia au furat mai bine ca noi la alegeri) ca accizele statului reprezinta 48-50% din pretul de pompa.
    deci 1l benzina 95 costa 2.7 lei (fara accize)
    1l GPL (care nu are accize) costa in medie 2.8lei
    gpl este obtinut ca un rest din procesele de rafinare a titeiului cat si din surse de gaz natural.
    daca 1l de resturi se vinde minim mai scump decat 1l din produsul principal, e clar cine are avantaj.
    statul o ia in barba definitiv, petrolistii castiga inzecit (fata de nivelul oricum urias actual) si utilizatorii au scapat de pretul care il dadeau la bugetul statului (care oricum se sifonau in diverse buzunare)
    2 2
  • leonte
    Oare poti depasi o caruta cu 1.2 cu GPL?
    3 12
  • @leonte
    Doar daca este trasa numai de un cal si nu e panta...

    1.2 GPL...e doar pentru oamenii calmi...sau care vor sa se invete sa fie mai calmi...
    8 1
  • crysti09
    Iara scriem ca sa ne aflam in treaba....Oare....oare..daca....parca...si nu e vorba de Dacia si nici de Logan
    In locul vostru as fi citit un pic inainte....eu chiar am facut o plimbare cu 1.2 dar fara GPL si am fost placut surprins....
    E vorba pana la urma de costuri...
    7 1
  • La Dacia pe site cel mai ieftin Logan 1.2 16V GPL este 9100 Euro, nu 8300, iar fara GPL este 8200, nu 6500. Si zic asta dintr-un singur motiv - este inacceptabil sa dai peste 4000 euro pe o masina fara AC. Trebuie sa fii cu adevarat dobitoc.

    Probabil ca pretul mai mare cerut pe 1.6 8v este o consecinta a costurilor suplimentare de productie, este destul de greu sa faci sa arate ca nou un motor uitat de mai bine de 11 ani in depozite, s-a pus mult praf pe el.
    7 2
  • Pacat
    La varsta tehnologica a acestor motoare si la dotarile oferite, pretul maxim ar fi trebuit sa fie in Romania 5000 EUR, fara rable.Fraier nu e cine cere, ci cel care da.
    7 5
  • @leonte
    Cu 1.2-ul meu, sigur fac cusca ta din 90toamna =))
    3 4
  • ****
    daca nu iti convine nu cumperi ....dar maimutoi care trancane se urca in loganuri cand ies din cluburi si trantesc usile la masina k de masa nu ia cumparat masina sa vada cum se intretine .....
    6 0
  • rzn ozn
    era de asteptat, bravo dacia!
    pret de achizitie/consum imbatabil, poate cu ocazia asta mai iau si bulgaristanii astia masinile noi si ieftine in considerare
    4 1
  • Ideea este super buna. inca incerc sa inteleg pe ce baze s-a ales Landi Renzo.
    In rest carcoteala, lua-v-ati Prius cu GPL toti scriitorii romani actuali.
    SPor :)
    1 2
  • un motor de 0,8 cu GPL pentru logan va rog!!!
    5 1
  • tomita
    acest produs este excelent pt taximetristi.
    motorizarea veche de 1.4 cu gpl s-a dovedit fiabila in regim de taxi din cate am inteles ducand chiar si 200.000km.
    asa, li se justifica meseria.
    sa zicem ca in miezul zilei in bucuresti va consuma 9-10% (si fortat si numai stopuri) deci costul combustibilului / km este 0.3 lei/km.
    amortizarea masinii se calculeaza in functie de fiecare, cati km parcurge lunar (pt a vedea rata la banca cat inseamna in lei/km)
    mai raman reviziile + diverse consumabile.
    250 euro / luna - 4 ani - daca parcurge minim 2000 km/luna rezulta ca poate incarca pretul cu 0.5-0.6 lei/km
    deci cheltuielile cu masina s-ar incadra la 1 leu/km
    etc.....
    1 4
  • Logan GPL
    Am mers cu un taxi Logan pe GPL, avea 300.000 de km si inca mai era folosit. GPL-ul ramane o varianta ieftina. Motorul de 1.2 16V e o bijuterie iar cu GPL aproape ca mergi pe gratis.
    3 3
  • logan gpl 1.2
    puteti sa spuneti mult si bine k 1.2 e la fel k 1.4 dar nu e adevarat .... si spun asta dupa ce am avut loganuri care au depasit 300 mii km ,am testa si 1.2 dar masinutz trebuie turata undeva la 3000- 3500 rtm sa simti ceva ... dar vara cu AC esti victima e puturoasa rau ...ce trageam de 1.4 dar de 1.2 si mai rau .....gpl nu afecteaza cu nimic daca masina are peste 60 mii km masina trage mai bine decat pe gpl
    2 3
  • ****
    * trage mai bine pe gpl decat pe benzina ...scuze
    0 3
  • tomita
    benzina 95 de la noi oricum e o porcarie si cifrele reale de putere si cuplu obtinute cu aceasta sunt mult sub cele oficiale (care sunt folosite cu combustibil de calitate. fie ca sunt cu 95 sau 98 - unde e cazul)
    deci diferenta intre gpl si benzina 95 din romania este insesizabila la ce pune motorul pe asfalt.
    PS: daca se alimenteaza de la statii gpl obscure care cine stie ca gaz impur au nu mai tine comparativul, logic.
    4 0
  • rapid
    mergeti cu polo sau fabia 12 si 60 cai si va lamuriti odata
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru