OFICIAL: Dacia Duster costa 10.500 de euro in Romania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ziua de astazi, 2 martie, va ramane in istoria Dacia ca fiind momentul in care constructorul roman a pasit cu pazi timizi dar motivati pe segmentul SUV-urilor.
Desi publicul din toata lumea a fost bombardat cu informatii privind trasaturile tehnice si de design ale noului model, principalul mister il constituia pretul de pornire al modelului romanesc. Pentru ca isi propune sa se mentina in continuare pe aceeasi linie low-cost, care i-a adus celebritatea, Dacia vine si de aceasta data cu o oferta de pret imbatabila pe acest segment de piata.
SUV-ul romanesc costa doar 10.500 de euro, pret valabil pentru echiparea de baza. Pentru cei care isi doresc insa si tractiunea 4x4, Dacia Duster scoate din buzunar incepand cu 12.300 de euro.
Un alt aspect necunoscut pana in prezent este faptul ca la liniile noului model Dacia, complet diferite de cele ale actualilor frati de gama, si-a adus contributia si Centrul de Design de la Bucuresti, deschis in urma cu doi ani de Renault, al patrulea de acest tip din Europa. Liniile incearca sa ofere o oarecare originalitate modelului si sa traseze cat mai bine identitatea de marca Dacia.
La nivel exterior, clientii vor putea opta pentru un pachet botezat "Pack Look" care aduce jante de aluminiu de 16 inch, geamuri cu tenta fumurie, bare de pavilion, oglinzi retrovizoare, scut de protectie fata si spate si praguri laterale cu protectie. La interior noutatea o constituie pozitionarea functiei 4x4 pe consola centrala si introducerea optionalului "pack Piele" care imbraca volanul, schimbatorul si scaunele in piele.
Asa cum va anuntam, Duster vine cu dimensiuni generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, care ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun.
Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 210 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 36 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.Dezvoltat pe platforma lui Logan, cu o punte fata de tip pseudo Mac Pherson cu brate triunghiulare si punte spate multibrat tot Mac Pherson (in cazul versiunii 4x4), Duster ofera o motricitate si un confort bun atat pe sosea cat si in teren accidentat. Foarte intresant este faptul ca Dacia ofera suspensie independenta pe puntea spate, o premiera absoluta pentru un model din acest segment de pret.
Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina. Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai mare dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.
Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.
Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.
Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.
Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.
Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere.
Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere. Mabele optiuni vor fi cuplate la o transmisie manuala cu sase rapoarte, primul dintre ele foarte scurt.Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.
In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.
Duster va fi fabricat la uzina din Mioveni si va fi comercializat incepand cu sfarsitul lui martie, progresiv pe piata europeana, pe piata din Turcia, din Africa si din Orientul Mijlociu.
»Citeste comunicatul de presa de la Dacia.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din GENEVA 2010
-
Salonul Auto de la Geneva a marcat lansarea oficiala a modelului Valmet Eva, un vehicul electric provenit din Finlanda, care a fost dezvoltat cu ajutorul Nokia si Navteq. (09.03)
-
Designerii institutului IDEA au dezvaluit la Geneva un concept botezat Sofia, care incearca sa anticipeze un nou model de top in gama Alfa Romeo. (08.03)
-
Casa de tuning Carlsson a prezentat la Geneva primul lor model creat in calitate de constructor auto. Acesta a fost botezat C25 si va fi creat in 25 de unitati. (07.03)
Versiunea 4X4 este euro 5!!!
P.S.: 18.000E in varianta "full" cu toate optiunile bifate. Este decent in conditiile in care cel mai ieftin Hyundai Tucson cu tractiune integrala costa (la oferta) 19.000E, iar varianta 4x2 pleaca din 16.000. La export va fi un nou tun marca Dacia. Bravo lor!
Pretul e bun daca ma gandesc la celelalte oferte din segment prezentate si pe site la automarket....
Principiul cu o masina noua mai ieftina cu 3-4000 euro va functiona si la Duster ca si la Logan.
Astept noul Logan si de ce nu si un model CC.(visul meu secret):))
PS:pana atunci sper ca multi romani sa isi permita un ...DUSTER.
Ar mai trebui o versiune mai de top cu climatizare automata , eventual o tractiune automata si navigatie, dar pentru ce prezinta acum este foarte bine.
Motorul 1.5 110 cp E5 eu zic ca e destul de bun pentru gabaritul ei.
Eu zic ca va conta mult calitatea materialelor de imbinare.
Spor la vanzari si bancile sa mai reduca din dobanzi sa putem cumpara cat mai multe.
o configuratie de bun simt "Laureate" 1.5d, 4x4 cu ESP , MP3 si volan in piele ( fara jante, culoare metalizata si altele ) duce un "Laureate" la fix 16000E .. sau 12300 daca duci 3 rable ... sau poate mai jos daca mai prinzi si cate o promotie ... deci.. pt gropile romaniei au dat lovitura bine de tot cu masina asta ( nu mai comentez ca spar piata de "SUV" non-premium )
erau 4 variante de caroserie, 2 frumoase si 2 urate, si baietii destepti de la renault au ales una din cele 2 URATE !
asa ca, lasati-o mai moale ca e frumoasa!
In orice caz, versiunea de baza (Duster) este complet cheala si nu ofera AC nici macar optional , iar aer conditionat manual standard are doar versiunea de top (Laureat). La vers. de mijloc (Ambiance) AC e doar optional, cu 750 euro.
O vers. cu 4x4 cu dotari acceptabile (macar cu AC) trece de 14.000 euro, ceea ce e cam mult pt. o Dacie si pt. motorizarile oferite.
In al doilea rand are interior de logal cu putine modificari adica nimic nou.
In al treilea rand are o greutatea de 1180 de kilograme, ceea ce pentru un SUV este destul de putin ( uitativa cum se fac loganurile lovite din fata sau din spate ). Dar daca romanul vrea SUV ieftin asta e .............
Ce să mai vorbim de altele din clasa mică (în aceeaşi categorie de preţ).
Nu cunosc prea multe detalii tehnice, dar mă hazardez să spun spune că sistemul de tracţiune 4x4 este superior celui de la Tiguan care are numai un cuplaj Haldex, ce nu se poate bloca în condiţii grele de teren (zăpadă, noroi) aşa cum se poate la Duster. Tiguan are un buton off road, dar e o şmecherie electronică ce acţionează numai asupra motorului pentru a funcţiona la viteze mici şi decuplează ESP-ul.
12300 EUR pentru o maşină NOUĂ cu tracţiune 4x4 capabilă este de vis.
Cu asta Dacia a dat lovitura. O să împânzească America latină şi Magrebul.
Suspensie independenta pe puntea spate reprezinta o frumoasa realizare pentru Dacia !
Dupa parerea mea, pretul este bun iar Duster reprezinta un mare pas inainte. Astept sa vad daca vor monta pe Sandero si Logan motorul pe benzina de 1.6 l si 133 cp, de pe Twingo Rs, asa cum am auzit, ar fi interesant si un model orientat spre sport.
Le urez sa inregistreze cat mai mult spor la vanzari cu Duster !
Pretul este destul de bun. Sunt sigur ca vor face casa buna cu programul "Rabla" si se va vinde foarte bine la un pret mai mic decat cel afisat.
Deci este un 4x4 si este o masina lansata in 2010, inseamna ca are tractiune integrala si cel putin aer conditionat. asa ca pretul de pornire este 13.550 euro, cu motorul pe benzina 1.6 105 CP, si 15.450 euro pentru 1.5 dCi de 110 CP.
asteptam si o varianta serioasa la un pret competitiv ;)
un 2.0 dCi ~ 150 - 170 CP si mai multe dotari !
felicitari !!!
Cine vrea o masina feminina, de pamplezir, pentru oras, poate lua un Sandero Stepway sau o alta masina cu forme mai "blande". NU! Design-ul e perfect cum l-a facut Dacia.
Tiguan Attitude 1.4 TSI / 150CP (esp) - 19930 EUR
Tucson GLS 4WD Premium (esp) = 21884
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4x4 Intense+ = 24.300 Euro
Nissan Noul X-Trail 2.0L 141CP - 25,246 €
Din start toate masinile de mai sus au motoare mai puternice de generatie mai noua, toate au un interior si un confort mult peste Duster. Design-ul exterior este subiectiv asa ca nu discutam.
Pretul unui Duster asa zis Full (adica cu aer conditionat manual ) si 4x4 = 18.000. Diferenta fata de concurenta sa zic TUCSON, TIGUAN, YETI este maxim 2000 Euro( pret de catalog nu oferta speciala). Personal nu as da 18.000 pe o Dacie, iar sa iti iei masina in 2010 fara aer conditionat cred ca tre sa fi bolnav rau.
Preturi bune pt marketing nu pt consumator.
Barem la Tucson din start pleci cu AC + geamuri electrice DA toate 4!!! si uimitor: au pozitia pusa corect butoanele: pe usi nu pe bord, ABS, EBD, faruri ceata, jante aliaj usor cu anvelope 235/60 R16, motor de 2L si 141CP ca nu SUBCOMBA la peste 3000rpm, etc... adica tot ce trebe' si asta la 15,815 Euro cu 7 ani garantie.
Poftim aici:
http://www.hyundai-motor.ro/files/lichidare2010/TUCSON%202.0%20DOHC%20GL%20MT%202WD%20CLASSIC%20(13290).pdf
Iar la varianta 4x4 in 19,028 Euro ai dotari la care dacia nici nu viseaza acum: airbag cortina, clima, oglinda interioara cu reglare electronica a cromatismului si compas + tractiune integrala PERMANENTA, ete aci:
http://www.hyundai-motor.ro/files/lichidare2010/TUCSON%202.0%20DOHC%20GLS%20MT%204WD%20STYLE%20(15990).pdf
Astept cele 200 de voturi, evident: rosii!!!
Deci ca atare va rog sa nu mai faceti comparatie cu dacia decat la varianta cea mai ieftina, logan cu 4 roti + volan.
Cu respect.
genul asta de activitate se practica de ani buni ..mai ales in politica (vezi sustinatorii pro baselu..in special)
Amice esti idiot? Da! Duster 1.5 110 cp cu toate optionalele incluse in pret, GARANTIE 5 ANI (extinsa), suspensie costa aproape 18.000 euro. E un raport prestatii / pret imbatabil ! Ca sa nu mai vorbim ca sistemul "All Mode 4x4-i" este superior sistemului 4x4 de pe Yeti, Tiguan sau Tucson.
Si avand in vedere ca aceasta criza financiara va mai dura 2-3 ani, este foarte posibil ca Duster-ul sa sparga piata occidentala.
NOTA BENE:
1.Este super ok ca un brand romanesc are piata de desfacere. Bun-rau, nu mai conteaza. Ideea este ca se vinde, este competitiv.
2.Daca ati observat cu atentie, in Europa de Vest masina cu valoarea de revanzare cea mai buna este VW - si asta pt ca are mare cautare second. Asa va deveni si Dacia, in special cu acest model.
3.De multe ori, in economie, "ieftinul bate scumpul". Iata deci ca francezul a fost un adevarat vizionar cu modelele romanesti low cost Dacia.
Numai bine.
Acum revenind la subiect. Felicitari Dacia, e un mare pas inainte lansarea modelului Duster. De abia astept sa fac un test drive cu masinuta. Personal cred ca versiunea Diesel 4x4 e cea mai ok. Spor la vanzari.
in rest ... daca ar fi sa mergi la dacia cu 18k in mana... parca nu as reusi sa dau drumul banilor, si intr-adevar as merge la VW sau Mitsubishi ... si as lua pe pizing cu 18mii avans :) si restul de 5-6k pe 3-5 ani . Intr-adevar ar costa mai mult RCA, Casco, impozitul ... dar ... alea-s masini, nu dacii :) . Evident ca nu vreau sa "jignesc" Dacia , dar este destul de clar ca ei vand masini cu 4 roti si volan - si 4x4 mai nou , pe cand aia vand ceva mai multe langa 4 roti, volan si 4x4 )
Mi-ar fi placut ca aerul conditionat sa fie inclus in toate variantele de echipare .. este inacceptabil sa nu ai aer ep o masina de peste 10000E , oricat de mare si de 4x4 ar fi ea. Cu aer in versiunea de baza , si motorul de 85cp ar fi fost o optiune serioasa pentru multi dintre noi ( cei care mergem cu 100kmph pe DN .. si care nu rupem asfaltul intre semafoare ) ... dar in felul in care se prezinta oferta ... este bine, dar parca totusi cam scump in versiunea care da " mai multe" , pentru ca se apropie sensibil de unii dintre concuresnti.
Yeti: 2.0 TDI CR DPF / 110 CP transmisie manuala 6 trepte, 4x4 = 19.155 sau 1.8 TSI / 160 CP, transmisie manuala 6 trepte, 4x4 =19.036 ( ambele au ESP) cat e diferenta fata de DUSTER ? vro 40 milioane ?? Fratilor masina nu iti iei in fiecare zi sau in fiecare luna, nu poti sa compari interiorul lui YETI cu interiorul lui PRAF( Dust-er) care e interior identic Logan. Pe mine ma interseaza ca masina sa arate bine in interior ca eu ca si sofer acolo stau 90% din timp nu stau langa masina sa vad ca vai doamne ce frumoasa e. De ce dracu va multumiti ma cu putin si va bucurati la orice rahat ?? Cum pot sa fiu bucuros sa dau 18.000 Euro pe o masina cu aer manual si cu casetofon cu fata detasabila cu o ergonomie de 2 bani facuta la Mioveni de un Dorel care zice : Lasa-ma ca merge asa....
P.S. Pt cei ce muncesc 1000 de euro chiar conteaza!
Comparatia cu ... cu orice alta masina din "segment" este inutila ... poti gasi o cinestie ce oferta oricand, care sa aduca o masina cu mult superioara langa un Duster "full" ( cum era oferta de la Mitsubishi care punea Outlander sub 25000E , cam cu 5-7 mii sub pretul curent ) .. si in cazul asta , clar Dacia nu va vinde o masina, si clar aia vor vinde o masina. Insa pentru restul zilelor, cand nu sunt oferte, Dacia ocupa un loc pe piata, si nimeni nu poate contesta asta ... dar tot dacie este si tot un fel de caruta cu motor ramane - pentru ca asta este intentia Renault , de a avea o masina cu 4 roti, volan, motor, scaune, si 4x4 .... iar daca vrei navi si nushcealetceva mergi frumusel la concurenta , dai 10000 in plus si primesti altceva :)
Cine are ceva cunostinte de marketing si vanzari (mai ales auto), intelege ce vreu sa zic ;)
Si nu sunt chiar asa sigur ca sistemul de tractiune integrala este mai bun la Duster. Din moment ce poate sa decupleze rotile spate, nu cred ca e mare diferenta intre cele doua sisteme de tractiune integrala.
Cunosc decat doua tipuri de tractiune integrala unde se pot decupa doua din cele 4 roti:
- fara diferential central, ca la ARO 244 si Dacia papuc, nu se poate folosi pe sosea sistemul 4x4, decat la nevoie - nu cred ca se mai foloseste.
- folosind un diferential Haldex (care este de fapt un ambreaj care cupleaza rotile spate)
In comunicatul lor spun numai ce face sistemul de tractiune integrala, nu CUM face, dar din ce am citit am inteles ca si Duster foloseste un Haldex, ca si Yeti
Yeti: 2.0 TDI CR DPF / 110 CP transmisie manuala 6 trepte, 4x4 = 19.155 asta ti se pare Benzina ?
@slv83
Tu esti atat de naiv sa crezi ce zic cei de la Dacia? si Loganu trebuia sa fie o masina de 5000 Euro si cu cateva dotari de 3 lei pe care altii le ofera din start ajunge la 9500 Euro asa ca nu o sa vezi tu Duster la 11.000 nici macar chel. iar tu daca crezi ca Duster e vre-un Defender sa urci tu pe munte cu el , in prima balta iti intra apa pe gura de admisie iar in noroi fara troliu o lasi acolo. Duster e ca si Yeti, Tiguan... o masina de oras cu care poti urca o bordura mai mare si poti merge la tara pe un drum ceva mai accidentat si atat.
e chiar jenant interiorul. pacat de motorizare aia de 105 cp cu 6 viteze care e super ok.
in special cei care lauda dacia de mama focului
uitati dotarile pe care le ofera un kia Sportage 4x4 la pret de 20.800 euro cu tot cu TVA (pret de catalog):
- Stergator cu sistem de degivrare
- Oglinzi exterioare cu reglaje electrice si incalzite
- Scaune fata ajustabile pe inaltime, inclinare dubla
- Centura de siguranta - ajustabile pe inaltime
- Centura de siguranta - cu pretensionare&senzor
- Carlig portbagaj
- Plasa portbagaj
- Radio+Egalizator+Cd player
- Oglinda retrovizoare interioara electrocromica cu busola
- Airbag sofer si pasager cu posibilitatea de dezactivare
- ABS (Sistem antiblocare franare)
- ESP
- Deblocare/blocare usa centrala sofer&pasager
- Blocare usa spate pentru siguranta copiilor
- Imobilizator
- Geamuri electrice fata spate
- Climatronic
- Deblocare usa automat cu senzori de impact
- Sistem deschidere usi de la distanta
astea sunt dotari standard la Sportage 2.0 GSL 4x4 MT STYLE
eu cred ca dusteru poate sa viseze mult si bine la astfel de dotari, si diferenta de pret nu-i mare mai ales daca te uiti la politica garantiei unde la kia ai 7 ani pe motor si cutie
cine nu crede sa intreaba un posesor de kia si o sa se convinga sau sa mearga la un drive test
numa cu bine si bafta
:)
- Nu are Bara stabilizatoare (bara antiruliu, anti-roll bar, sway bar, anti-sway bar) - micsoreaza inclinarea in viraje, se monteaza pe sub masina, se prinde de obicei de basculele celor 2 roti.
- Nu are discuri pe fata ventilate.
- Nu are discuri pe spate (are tamburi)
Oare o avea filtru de polen ?
Ce bateti atat apa in piua, ba ca e scump, ba ca n-are aer conditionat...?! da' nu mai stiti ce sa mai inventati !!
Si da, sistemul 4x4 Nissan e printre granzi... e unul dintre cele mai smechere sisteme integrale de pe piata, impreuna cu Terrain Response -Land Rover, Symetrical AWD -Subaru, Quadra Drive 2 de la Jeep sau sistemul Toyota... asta o stie orice impatimit offroad... de cand face volkswagen sisteme 4x4?
Sistemele 4x4 Audi/Vw NU AU ECHIPAT NICIODATA UN OFFROADER ADEVARAT ! Cel de pe Duster DA ! Invatati cum functioneaza sistemele si nu mai scrieti minciuni si inventii !
2) Fitru de particule inseamna "filtru de polen" tantalaule (1.5 110)
3) Duster are discuri ventilate fata
4) Ce masina pe segmentul ei de pret are discuri spate? huh?! uups, am uitat ! nu exista masina pe segmentul ei de pret...
Dar ca sa stii: hyundai tucson la 15.800 euro are tamburi pe spate.
am observat, am configurat un model, si il cumpar
tks!
In 1941 Volkswagen Schwimmwagen si Willys MB sunt primele vehicule offroad aparute in lume. unde era Nissan ??
Volkswagen Touareg a castigat Dakar 2010 nu imi spune ca aia nu era masina de offroad. Stiu ca Tuaregul echipat de Dakar e mai varza la offroad decat Duster in opinia ta.
Cate competitii offroad a castigat Nissan ?
in 2009 la cel mai bun SUV a luat bataie x-trail de la Veracruz iar Tuareg a castigat premiu la cel mai bun OFFROAD din Romania.
Sunt convins ca va inregistra vanzari record si sper ca ne vom obisnui cu ea!
Felicitari celor care si-au adus contributia la realizarea acestui autoturism!
Nu mai comentez nimic ca ne intindem la discutii!
Sa le conduceti sanatosi!
Succesuri !!!
eu personal am vita de vie la tara, dar merge si daca ai o mica afacere cum ar fi o florarie :)
Stimati impatimiti de masini,nu intru in detalii dar o sa fie un succes mare,Dacia a aruncat intai manusa si o sa vada cum musca clientela,sunt sigur ca firul asta o sa fie succes,s-a trezit lumea bine si vede in masina strict o masina nu un hotel pe roti pt pipite si aburi in cap de mahar de Ferentari,sa auzim de bine,BRAVO DACIA,POATE MAI CREAM O LEGENDA DUPA ARO.
crede că Dacia are un avans important pe piaţa vehiculelor low-cost şi, în timp ce alţi producători abia acum vor sa lanseaze modele rivale pentru Logan, producătorul de la Mioveni surprinde cu un SUV ieftin şi păstrează, astfel, un avans de câţiva ani în faţa concurenţei directe
"Duster are avantajul de a veni pe o nişă unde nu are un concurent redutabil."
Dan Vardie - Reprezentantul României în juriul Car of the Year
"Duster are posibilitatea să facă o revoluţie în segmentul crossover din Europa"
Tudor Bratu - redactor sef ProMotor
"În momentul în care pe perioada de criză tu eşti singurul care vinzi maşini cu probleme foarte mici înseamnă că lumea te-a luat deja în serios. Dacia are nevoie de orice model nou, atât timp cât este construit pe reţeta de succes a lui Logan",
"In afară de preţ, atuurile maşinii sunt sistemul de tracţiune integrală preluat de la Nissan şi platforma tehnică dovedită a fi fiabilă" (sursa:www.gandul.info)
Legat de dispute si vs eu zic sa-i lasam pe cei care au mai condus SUV-uri sa vorbeasca.
Patrol si Pathfinder..........astea sunt SUV-uri ?...........neeeee , tancuri pe roti frate, nu faceti comparatii.
O fi Duster mai bun decat concurenta sau nu, asta o sa ramana de vazut, dar Dacia a venit cu o politica de pret foarte isteatza.
A sondat piata aruncand preturi orientative, lumea a zis ca la 13000 e mocaciune si ca nu are concurent si uite asa s-a stabilit pretul final, parerea mea e ca se putea si mai bine.
Daca iei un MCV, similar din toate punctele de vedere, mai putin garda la sol si il compari cu Duster in versiunea Duster de 10500 de euroi... o sa vezi ca e o diferenta mare de pret pentru 5 cm de suspensie. O fi contand marimea, dar aici e vorba de masini.
Personal imi trezeste un sentiment de mandrie faptul ca a scos Dacia o masina noua, dar sa cumpar una cu banii mei... ?!
17.765 euro!!! pentru un motor de 110 CP diesel vechi de vreo 4-5 ani.
Toate aceste optionale sunt de bun simt si la 99% din producatori ori se regasesc in serie, ori pe vreo versiune intermediara.
Ce sa mai vorbim de xenon, faruri autoadaptive, geamuri cu tenta verzuie, parbriz cu incalzire, parbriz heliomat, oglinzi pliabile electric, cotiera centrala (eventual culisanta), priza portbagaj, scaune fata sport, torpedou refrigerat, clima 2-3 zone, discuri frana spate, motoare mai puternice (120-130 cai), airbaguri cortina fata/spate, senzori de ploaie/lumini, pilot automat, senzori de parcare fata/spate, si lista poate continua
Optiunile enumerate mai sus se regasasc la multe modele in STANDARD.
Deci suntem in secolul 21 nu in 20.
Dacia vine cu optiuni gen "Scrumiera mobila si bricheta" sau "Directie asistata hidraulic" ?????
Asta e o masina ok pentru anii 90.
Wake up!
Tiguan Attitude 4x2, 1.4 TSI 150 CP: 19.952 euro cu TVA (multiple optiuni)
Ford Kuga 4x2 2.0 TDCI 136 CP: 19.990 euro cu TVA (multiple optiuni)
Hyundai Tucson 4x4, 2.0 DOHC, 140 CP, 19.028 euro cu TVA
etc
Bine gandit!
Acum mai nou, sunt invidiosi pe Automarket, ca le-a luat-o inainte cu informatii si poze inedite si in mojicia lor arunca cu venin in directia Dacia. VA STIU JOCUL JIGODIILOR !
de pe lincu acesta se vede cate stele a avut loganu si sandero
3 stele, is tare curios cate are dusteru mai mult de 4 nu cred ca o sa scoata, si la 18 mi de euro versiunea fool sa nu aiba cortina, sau nici macar ca si optionala sa nu-l poti pune, si pana la urma daca doamne fereste intri intr-o alta masina sa zicem volvo (sa fie de aceasi clasa 4x4) care are 5 stele sa zis cu dusteru,
1 0
asa ca nu toti cei care comenteaza au BMW, VW, H2 si alte marci de genu.
:)
Bafta Duster ca oricum o sa fie muti fraieri care o sa-l cumpere numa de dragu de a avea un SUV in fata blocului sau in curte, desi e convins ca la confort si siguranta lasa de dorit fata de alte marci si modele la aceasi pret (de nou).
- logan a avut 3 stele
- sandero a fost testat de 2 ori, o data a avut 3 stele ( EURONCAP a folosit un model cu centuri gresite ), a doua oara a luat 31 de puncte = 4 STELE, la numai 2 puncte de 5 STELE !
- Duster s-ar putea sa faca 33-34 puncte = 5 stele ( asa, de marketing )
Cand comparati cu alte masini incercati sa bifati acelasi optiuni si acelasi tipuri de motoare. Nu comparati aiurea. Deocamdata SUV-urile entry-level ale altor marci nu au dotarile unui Duster full.
Du-te in padure Ioane...fugi tare.
Duster iti da la 10500 super dotari:
- o gaura in loc de radio
- frane pe tambur
-oglinzi reglate manual
- ventilator 4 viteze
iar daca vrei optionale ai numai de top : scaun reglat pe inaltime, volan reglabil pe inaltime, centuri reglabile pe inaltime. :))))
Intra la Skoda Yeti si compara optionalele calculeaza pretul si o sa vezi ca 2.0 TDI CR DPF / 110 CP, transmisie manuala 6 trepte, 4x4 =19.155. si ai masina de 5 stele euroncap care arata la interior cu 10 clase peste orice scoate Dacia in urmatorii 10 ani.
1000 euro diferenta intre Duster si Yeti mai vi se pare Duster ieftin ?
Da-ti un search pe google si faceti o comparatie doar de design interior fara sa punem la socoteala materialele.
"Vom avea mai intai prezentarea nationala, pe 18 martie, iar apoi, pe 15 aprilie, lansarea comerciala, Ziua Portilor Deschise, in reteaua Dacia, pe 15 aprilie", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.
(sursa:www.zf.ro)
Duster cu scaune de piele e ca si cum sunt imbracat in cersetor dar am caciula de firma.
Ast ii lipsea am aer manual, am bord de logan, confort lux, siguranta da-i doamne sa iau macar 3 stele la euro n cap, motor de top, mp3 cu fata detasabila cum aveam pe dacia 1310. dar am scaune de piele. Tu ai intrat macar intr-o Octavia 2 ? cum ti se pare fata de Logan ? comfort, design... pai asta e diferenta dintre Duster fata de Yeti.
Marketingul de la Dacia face totii banii - au reusit sa prosteasca romanii in asa fel incat mai ca vor sa dea 18 mii de Euro pe o Conserva de Logan inaltat.
Duster cu scaune de piele e ca si cum sunt imbracat in cersetor dar am caciula de firma.
Ast ii lipsea am aer manual, am bord de logan, confort lux, siguranta da-i doamne sa iau macar 3 stele la euro n cap, motor de top, mp3 cu fata detasabila cum aveam pe dacia 1310. dar am scaune de piele. Tu ai intrat macar intr-o Octavia 2 ? cum ti se pare fata de Logan ? comfort, design... pai asta e diferenta dintre Duster fata de Yeti.
Marketingul de la Dacia face totii banii - au reusit sa prosteasca romanii in asa fel incat mai ca vor sa dea 18 mii de Euro pe o Conserva de Logan inaltat.
Duster arata mult mai bine decat:
-Skoda Yeti
-Hyundai Tucson
-Mitsubishi Outlander
-BMW X3
-Peugeot 4008
Nu mai vbesc Fiat Sedici si Suzuki SX4 pentru ca astea nu sunt crossovere... sunt doar niste hatch-uri suprainaltate
Dar sa nu uitam ca suspensia/tractiunea sunt proiect Nissan.
Oricum este o reusita si va fi un succes.
Asta daca nu intra in greva muncitori din nou.
numai asa sa-i oftic pe aia care isi iau rable:)))forza dacia
Si acum Duster vine cu o groaza de lucruri noi pentru Dacia, iar ei refuza cu incapatanare sa le accepte si le deturneaza semnificatia.
O sa vi le aduc inca odata in fata ochilor:
- pretul ! intre 10.500 -15.600 euro, cand toata lumea se astepta sa fie intre 12.000-17.000 euro
-motorizare EURO 5
-suspensie independenta spate
-sistem 4x4 performant "All Mode 4x4"
-ASR + ESP la numai 250 euro
-saltul calitatii la interior
-tapitetie din piele
-jante din aliaj cu model interesant
-volan cu piele perforata; sigla pe centru
-satelit de comanda pe volan (suma infima)
-aparitia airbag-urilor laterale in serie
-aparitia Pachetelor optionale (Pack Modularitate, Pack Look)
-cutie in 6 trepte
-motor diesel imbunatatit 1.5 110 CP
-accesorii interesante samd
Astea sunt lucrurile bune care trebuie sa le vedeti :)
Tu vorbesti din alt film baiatule si degeaba lucrezi la marketing la Dacia daca nu sti sa citesti : optiunele alea puse de tine puse pe motorizarea aia 4x4 este peste 17.000 Euro.
Loganul a avut succes pentru ca era ieftin, aici e vorba despre oamenii cu venituri ceva mai mari care daca scot din buzunar 17.000 Euro si astia au de unde alege ( nu vb aici de Offroad pentru ca Duster nu e masina de Offroad sa fim seriosi scoti tu masina din noroi fara troliu, bagi tu Dusteru in apa de 40cm si nu spargi blocu motor ?
Iar Pack Piele si Pack Look sunt 1.000 euro+15.600+300 euro (satelit comanda, asr/esp) =16.900 euro . De unde "peste 17.000 Euro" ???
Vrei sa spui ca raportul pret / dotari este mai bun la un Hyundai Tucson GL classic la 15.815 euro care nu-ti da nici sistem audio???
Duster se descurca in teren cu grad de dificultate medie. Asta sunt sigur pt ca stiu sa citesc niste cifre si am condus KOLEOS si X-TRAIL cu acelasi sistem, plus multe alte masini in offroad...
Troliu?! Ce crossover are troliu?
Fa macar o zi in viata ta offroad si pe urma scrie.
Ce mai ieftina Skoda Yeti 4x4 cu motor diesel la 110 CP, costa 19.155 euro si n-are proiectoare de ceata, computer de bord, scut de protectie motor, dotari normale la Dusterul de 15.600 euro
Duster se adreseaza tocmai acelora care nu puteau pana acum sa-si cumpere decat un SUV second-hand.
SKODA YETI SUV 2,0 TDI 140CP (are 8,000 km) = 18 500 Euro
CUTIE MANUALA 6+1; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 8 AIRBAGURI; DUBLU CLIMATRONIC; PILOT AUTOMAT; COMPUTER BORD; XENON; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA; ALARMA;GARANTIE 3 ANI,CONSUM 6 %,RADIO CD MP3 TOUCH SCREEN,SCAUNE INCALZITE.
Astea sunt dotari de masina in 2010 nu Cotetu tau de Duster.
26.000 Euro costa un Land Rover Defender nou nout , unu second hand care sa nu aiba multi km gasesti in jur de 15.000 Euro. Si te asigur eu ca mori tu de batranete si ruginesc si 2 generatii e duster si Defender-ul o sa functioneze.
Duster va avea clienti care nu isi doresc un suv SECOND-HAND !
Duster va fura clientii de sh si nu invers!
Eu am 17.000 euro! La banii astia niciun alt crossover nou nu-mi poate oferi, ce-mi ofera Duster-ul !
Chiar daca noi il putem cumpara cu 10500 Euro in Germania de exemplu pretul de pornire este 11900.
Poate in alte tari e si mai mult.
E doar o chestie de marketing.
Nu ar fi iesit bine ca sa fie mai scump de 13000.
In plus nu mai ridica in slavi Skoda ca nu e chiar asa (nu sunt atat de robuste precum se stie si crede-ma ca vorbesc in cunostinta de cauza).
Tu asta numesti SUV?
-- masina e ok pt romania- performante-calitate-pret-consum
--a nu se compara cu o masina veritabila de teren- este suv,are un sistem de cuplare electronic 4x4 si nu reductor cu trepte de greu,masina este buna pt.iesiri la munte,pescuit si face fata la solicitari medii in teren
--a nu se compara cu yeti,asta e altceva,tucson..e depasita si cu ceva probleme,tiguan..e clasa lui yeti
--18.000 e...cam mult,as lua-o doar in rate la banii astia si cu o rata mica( la 18.000 poti cumpara sh. X5-tuareg-patrol-L.R- etc)
--una peste alta este un pas mare si bun facut de dacia,fiind primul 4x4 facut in RO va avea succes.
Poate in viitorul apropriat vor face un parteneriat cu o marca consacrata si vor scoate un adevarat 4x4 greu de teren,nu suv.
"--18.000 e...cam mult,as lua-o doar in rate la banii astia si cu o rata mica( la 18.000 poti cumpara sh. X5-tuareg-patrol-L.R- etc)"
In primul rand X5-ul nu intra in comparatie (nu a fost conceput si pentru teren accidentat mediu). Il al doilea rand gandeste-te si la costurile de intretinere. Una e sa intretii de exemplu un, un X5, Land Rover sau Tuareg 2.5 TDI de 170 CP si alta e sa intretii un Duster de 1.5 DCI 110 CP. Intretinere care, apropo, in 5 ani poate fi inclusa in garantie.
Repet: sunt inca foarte multi care nu inteleg ce vrea Renault cu Duster. De fapt sunt multi care nici pana acum nu inteleg ce vrea Renault cu Dacia.
Revin.
"Se tot lauda vanzarile Dacia din Germania. As vrea sa stiu cati din cumparatori sunt persoane fizice cu venituri sub medie si cati sunt persoane juridice care cumpara masini ieftine pentru angajati (de ce sa dea mai mult pe o nemtoaica?).
Daca detine cineva aceste statistici... sunt curios.
On-topic. Duster e un produs bun, nu stralucit. Daca au lucrat la materiale si finisari e un produs de luat in seama. Deocamdata, pe baza experientei proprii pe un Logan MCV de la firma, nu mi-as lua Dacia. Astept sa vad Duster pe strada, sa-l conduc si apoi o sa-mi spun parerea despre el. Poate Dusterul imi va schimba perceptia despre marca Dacia."
Domnilor redactori cu ce am gresit? Pe cine am jignit? De ce am fost cenzurat?
Intre timp... traiasca marketingul Dacia, manipularea si prostirea pe caile media.
Si te rog sa citesti comentariul sa vezi ca sunt curios de o statistica. Poate cumparatorii la care ma refer sunt 5%. Asa o fi.
Am scris ca sunt curios de acest procent.
Eu stau si merg foarte linistit. Nu am prostul obicei sa jignesc pe cineva, mai ales cand nu sunt atent la ce vrea.
Iti urez si tie o viata linistita ca a mea si cu mai putine teorii ale conspiratiei.
O zi buna! :)
Cum darcu poti sa afirmi ,,cumparati Tuareg...eu spun ca e mai costisitor sa intretii un tuareg..decat sa intretii un Duster....stii pana intr-un final GUSTURILE NU SE DISCUTA ''
Te-ai gandit mei baiatule sa iti iei bicicleta ca e mai ieftina si e mai putin costisitoare ?
Du-te si fa un drive-test cu un tuareg apoi urcate repede in Logan ( la interior e ca si Duster) apoi sa ne povestesti cat de mica e diferenta dintre cele 2.
Sunt deacord cu LauCalin ca la 18.000 ai o gramada de variante Sh inclusiv Defender ( care e 24.000 noua) daca vrei Offroad.
@Alex: nu stiu daca ai glumit sau ai vorbit serios, dar daca vrei am sa-ti spun parerea mea despre Dacia. Stai linistit ca nu esti cretin, oricum respectele mele ca recunosti cand gresesti. Stay cool, nobody is perfect! ;) Am sa incerc sa rezum cum vad eu lucrurile.
Cei din estul Europei, care nu isi permiteau sa dea prea multi bani pe o masina noua si buna, acum vreo 10-15 ani, isi cumparau masini aduse din Vest cu un trecut de care putini tineau cont. Asta se intampla foarte mult in anii '90 cand a fost o nebunie cu masini gen Golf 2, Opel Kadett, Vectra, Ascona etc. Primii care s-au gandit sa creeze o masina cu un raport calitate/pret foarte bun, destinata in primul rand pietelor in curs de dezvoltare si NOUA, CU GARANTIE, a fost VW si pentru asta a cumparat Skoda (parca in '95, nu mai stiu exact anul). Inca de la inceput reteta a fost un succes absolut (Felicia s-a vandut bine, au urmat apoi Octavia si Fabia iar succesul a fost garantat).
Ei bine, Renault a urmat acelasi drum si pentru asta a cumparat Dacia. Putini au fost cei care au crezut ca Renault poate construi o masina mai ieftina (decat Skoda) si buna. Francezii au demonstrat ca este totusi posibil (ATATA TIMP CAT NU AI PRETENTII MAI MARI DECAT PENTRU CE A FOST CONTRUITA-multi nu inteleg lucrul asta), au folosit platforme tehnice de mai bine de 10 ani care si-au dovedit fiabilitatea in timp (mai ales motoarele pe benzina), au redus la minim tot ce se putea reduce (vezi faptul ca Dacia nu are caroseriile galvarizate, ci tratate cu nu stiu ce substante chimice), insa nu au uitat ce vor romanii (masina ieftina, destul de fiabila, spatioasa si cat mai usor de intretinut) =>un produs de succes. Retea low cost a prins si acum au dus-o mai departe in clasa masinilor 4x4 cu Duster.
Ca o concluzie, Renault si VW au speculat foarte bine potentialul tarilor mai sarace inca din anii '90 si au incercat sa vina cu ceva adaptat nevoilor lor. Lucrul asta a prins atat de bine incat le-a sucit mintile inclusiv si celor din Vest, de-asta nemtii inca mai fac coada la Logan. Stai sa vezi ce urmeaza cu Duster.
Cel putin asta e parerea mea :)
putin probabil sa fie cum zici tu, dar daca e asa inseamna ca sunt motive... la satisfactia client te-ai gandit vreodata? Te-ai gandit vreodata ca cel care a dat 10.000 euro pe un Logan NOU, putea la fel de bine sa-si ia un sh? Nu au facut-o! Te-ai intrebat de ce? Poate ca nu au accese de grandomanie si le place sa circule mult si ieftin ! Sunt multi cu sh-uri care se dau mari in fata prietenilor si plang mai apoi pe la colturi... pivotul a cazut, masina troncane, asigurarea tocmai a expirat...