Dacia a lansat modelul Jogger în luna martie a acestui an. De atunci, constructorul de la Mioveni a înregistrat 83.000 de comenzi, două treimi din clienți optând pentru versiunea echipată cu motor pe benzină+GPL (ECO-G 100).
Între timp, Jogger a primit și o motorizare hibrid, compusă dintr-un propulsor de 1.6 litri și două unități electrice. În total, ansamblul propus de Dacia dezvoltă 140 de cai putere și vine în compania unei transmisii automate electrificate.
Bateria are o capacitate de 1.2 kWh, iar transmisia va avea un mod B care amplifică frânarea regenerativă și crește eficiența frânei de motor.
În ciclul mixt WLTP, constructorul român susține că autonomia va depăși 900 de kilometri, iar consumul de combustibil va fi cu 40% mai mic, comparativ cu un motor termic echivalent, în ciclul urban (fără schimbarea stilului de condus).
Dacă tot suntem la acest capitol, mai trebuie menționat că mașina va putea rula 100% electric, în oraș, până la 80% din timp, după cum transmit reprezentanții mărcii.
Potrivit Dacia, listele de comenzi pentru noul Jogger Hybrid vor fi deschise în ianuarie 2023.
Primele exemplare vor ajunge în showroom-uri în luna martie.
Pentru a marca acest moment, Dacia anunță că noul Jogger Hybrid va putea fi comandat și într-o nuanță exterioară nouă, denumită Gri Schiste. Paleta de culori include alte 6 culori.
În Franța, noua Dacia Jogger Hybrid va porni de la 24.600 de euro, fiind cea mai accesibilă mașină de familie, cu motorizare hibrid, de pe piața locală.
via Dacia
cred ca dupa revelion te duci direct la showroom sa dai comanda. vezi sa te scobesti bine prin buzunare ca in niciun caz nu o sa fie sub 20k euro, cum tot tragi tu nadejde.
https://www.caradisiac.com/nouveau-dacia-jogger-hybrid-140-la-parfaite-voiture-du-peuple-a-24-600eur-199796.htm
Cu bateria respectiva în caz de incendiu sigur rămâne și fără steaua aia ....nu m ar mira sa primească opțional și un sac de nisip
În România este complet inutil.
Totusi pretul de Franta pe care ni-l indica @hydric este dezamagitor. Om vedea....
Poate doar Dacia Spring să îi bată.
Vorbim de o maşină smart-buy care are un sistem hibrid la acelaşi nivel cu Nissan şi Toyota !!
Excelentă veste, aşteptăm hibridizarea întregii game ca apoi şi variantele full electrice !
Dacia clar este înscrisă pe drumul cel bun.
Bateria este standard pentru non plugin.
Păi nu mai bine bi-fuel de 19.500 de euro (Expression 7 locuri GPL), care reduce costul combustibilului cu 40%?
De 5000 de euro diferență ar trebui să ardă GPL pentru mai mult de 70.000 km.
Are doar cutie manuală dar aș pune pariu că-i mai fiabilă. Și nici nu mai aștepți până la anul.
VW a început binişor, Stellantis timid, e prea puţin.
O să vină chinezii şi o să îi rupă pe toţi.
Vezi Dacia Spring care se vinde la greu şi în China, binenţeles cu totul altă denumire, marcă.... dar exact aceiaşi maşină.
Imi doresc hibridul in varianta cu 5 nu cu 7 locuri pentru spatiul util al interiorului, pentru ca este cu cutie automata si cu regenerarea este si comod si placut si eficient de condus in trafic urban, si cu zgomot mult mai redus, ca mare parte din timp se deplaseaza doar cu ajutorul motorului electric. Am un stil de condus cu care obtin consumuri foarte mici si cu masina actuala, un diesel cu cutie manuala, nu economia este principalul motiv, desi este binevenita si ea, dar nu mai vreau manuala, a fost suficient, consider ca vremea ei a apus; GPL niciodata nu m-a tentat sau atras. Automata asta multimodala cu craboti a lui Renault este in principiu cel putin la fel de fiabila ca o manuala standard. De fapt la baza este o manuala cu 4 trepte mecanice (treptele 3-4-5-6), din care s-au eliminat ambreiajul (o piese supusa uzurii prin frecare, care trage in jos fiabilitatea - urasc tremuratul produs de ambreiajele pe duca) si sincroanele si probabil deja este cunoscut faptul ca schimbarea treptelor se face prin comutare directa intre pinioane, dar nu in mod brutal, ca la o schimbare nesincronizata fara debraiere, pentru ca sarcina sincronizarii este preluata de motorul electric mic, cel care nu misca masina, doar are functie de generator pe decelerare. Tot in sprijinul fiabilitatii este lipsa curelei de accesorii, atat pompa de apa, cat si compresorul AC sunt actionate electric. Motorul este clasicul 1,6 adaptat la ciclul Atkinson, cu injectie multipunct indirecta (asadar fara problema de coxare a supapelor) din care s-a eliminat distributia variabila pentru ca nu mai este necesara, motorul functionand aproape tot timpul in plaja optima de cuplu si avem 2 supape pe cilindru in loc de 4, cu distributie pe lant. Deci avem premisele unei bune fiabilitati in fiecare detaliu constructiv. Daca nu vor aparea probleme la partea modulelor electronice si teoretic nu sunt motive sa apara, sistemul asa cum este el conceput ar trebui sa duca multe sute de mii de km fara nicio grija. Nu il vad inferior HSD-ului Toyotei recunoscut fara dubiu ca fiind fiabil, ba chiar sistemul planetar al vitezelor din power split device-ul Toyotei ar putea fi mai putin fiabil decat pinioanele unei cutii manuale, pentru ca acolo mai intervin niste ambreiaje care comuta intre trepte, care la Dacia/Renault nu exista.
Tot ce am zis mai sus este nu neaparat entuziasm, cat interesul personal de a intelege cum fuctioneaza sistemele hibride si diferentele dintre ele. Sau poti sa-i zici si entuziasm, dar daca pretul pe piata romaneasca se duce mult peste 20.000 Euro este posibil ca entuziasmul meu sa se dezumfle si sa ma orientez catre un Prius 4 sau Corolla rulate, in limita sumei amintite, desi la Jogger imi place mult garda la sol mai inalta, care ajuta, la Prius, chiar si Corolla, pentru eficienta extrema, au facut garda minuscula.