Fisa tehnica
Marca/Model/Versiune | Dacia Duster No Limit |
Lungime (mm) | 4.450 |
Latime (mm) | 1.900 |
Ampatament (mm) | 2.500 |
Greutate (Kg) | 950 |
Capacitate (cc) | 3.799 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 850/7.000 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 900/5.000 |
Marca/Model/Versiune | Dacia Duster No Limit |
Lungime (mm) | 4.450 |
Latime (mm) | 1.900 |
Ampatament (mm) | 2.500 |
Greutate (Kg) | 950 |
Capacitate (cc) | 3.799 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 850/7.000 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 900/5.000 |
19.99 | de kilometri este lungimea traseului de urcare la Pikes Peak. |
10 | minute i-au fost necesare deţinătorului recordului să urce la Pikes Peak în 2007. |
Dacia a prezentat prototipul cu care va alerga în cea mai dificilă cursă de coastă din lume. Pikes Peak International Hill Climb. Modelul se numeşte Dacia Duster "No Limit" şi este un vehicul unicat, dezvoltat special pentru această cursă. Pilotul va fi Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. În mod paradoxal, Dayraut s-a întrecut cu un Duster de competiţie pilotat de Alain Prost în ultimele două sezoane ale Trofeului Andros. Lăsând rivalităţile deoparte, pilotul francez are un singur scop la Pikes Peak – victoria. Recordul pentru această cursă a fost stabilit de Tajima Nobuhiro în 2007 pe un prototip Suzuki şi este de 10 minute, o secundă şi 42 de sutimi la categoria Unlimited, la care concurează şi Duster.
"Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor.", a declarat Jean-Philippe Dayraut.
Dacia Duster No Limit este echipat cu un motor V6 de 3.8 litri, preluat de la Nissan GT-R. Propulsorul VR 38 DETT păstrează doar blocul motor de GT-R şi a fost pregătit de specialiştii de la Sodemo.
Scopul motorului este de a oferi performanţe maxime în contextul unei altitudini ridicate, cu un conţinut de oxigen în scădere. Cursa pleacă de la 2.860 de metri, iar finish-ul este la 4.300 de metri, ceea ce înseamnă că motorul are nevoie de setări speciale pentru a furniza cei 850 CP la 7.000 rpm în condiţiile atmosferice respective. Cuplul motor maxim este de 900 Nm şi este furnizat la 5.000 rpm.Propulsorul este cuplat unei transmisii secvenţiale Sadev cu şase trepte, preluată direct din motorsport şi optimizată pentru această competiţie. Puntea faţă este realizată tot de Sadev, incluzând aici şi diferenţialul faţă. Sistemul de suspensie este cu dublu triunghi, iar modelul utilizează amortizoare Ohlins TT 40 MK2. Şasiul lui Duster No Limi este tubular, realizat din oţel 25CD4S, de aceea are o masă de numai 950 kilograme. Rezervorul de carburant are o capacitate de 80 de litri, suficient pentru a "hrăni" cei 850 de armăsari pe parcursul cursei de 20 kilometri, împărţită 50-50 între macadam şi asfalt.
Via | Dacia
Foto | B.Bakalian
Oricum, le doresc mult noroc si succes, sper sa avem ocazia sa citim aici si despre rezultate.