Grupul Renault a confirmat la sfârșitul săptămânii trecute că va lansa un model electric sub brandul Dacia în 2021 sau 2022, fără să ofere însă alte informații concrete.
Constructorul francez a publicat însă miercuri un comunicat de presă în care anunță principalele lansări programate pentru Salonul Auto de la Geneva, care își va deschide porțile în 3 martie. Astfel, Dacia va prezenta în 3 martie conceptul primului său model electric, fără să anunțe pentru moment și numele acestuia.
"Dacia deschide un nou capitol și începe revoluția sa electrică. Dacia intră pe piața electrică și va prezenta un concept 100% electric. O revoluție care capitalizează cei peste 10 ani de experiența ai Grupului Renault în mobilitate electrică", menționează Grupul Renault în comunicatul de presă.
Cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață
De asemenea, Renault afirmă în comunicatul că viitorul model electric Dacia va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață" atunci când va deveni disponibilă pe piața europeană în 2021 sau 2022.
În acest moment, cel mai accesibil model 100% electric de pe piață este nou-lansatul Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.Conform datelor publicate în raportul financiar al Grupului Renault pentru 2019, modelul electric Dacia va fi dedicat zonelor urbane. De altfel, numele de cod ales de Renault pentru acest model este "Dacia Urban City car", prin care constructorul oferă un indiciu clar cu privire la poziționarea modelului în gamă.
Presa franceză a speculat frecvent în ultimele luni că Renault va comercializa și în Europa sub brandul Dacia SUV-ul electric K-ZE dezvoltat inițial pentru piața chineză, însă această informație a fost negată de reprezentanții Renault din Germania sub pretextul care prețul final ar fi prea mare.
Versiunea pentru China a lui Renault K-ZE este echipată cu un motor electric de 33 kW (45 CP) și are o viteză maximă de 105 km/h, în timp ce acumulatorul de 26.8 kWh asigură o autonomie de 271 de kilometri sau 350 de kilometri în regim urban, conform vechiului standard NEDC. O versiune Renault K-ZE pentru Europa ar avea însă un motor electric mai performant, adaptat pentru Bătrânul Continent.
Cel mai probabil, prima mașină electrică Dacia va fi poziționată în gamă sub actualul Renault Zoe.
Via Renault
Interesant totusi ca masinile au ajuns azi sa fie construite de ECONOMISTI si ECOLOGISTI. Din aceasta cauza motoarele cu ardere interna au devenit mai plapande, mai complicate, mai putin fiabile, etc. Disparitia lor e inevitabila. Pacat.
2. Or fi bune masinile electrice, dar nimeni din industrie nu vrea sa explice cum va fi pe viitor cu:
- un pret urias la energia electrica (va fi energie din surse eco 100%)
- un pret mare al bateriilor in timp, din cauza metalelor rare (cerere mare - oferta limitata)
- un pret urias pentru reciclarea bateriilor si a deseurilor
- o autonomie buna pentru temperaturi medii (de la 15 grade in sus), dar iarna sub zero grade ai de fapt autonomie 50% din potential
- se ofera aceeasi baterie pe un model de masina (vezi Tesla 3), dar daca platesti suplimentar beneficiezi de autonomie full. Daca nu platesti, iti limiteaza autonomia si nu e fair play
3. Nu am inteles politica Renault de a pastra brandul Dacia, desi a fost scos pe piata de catre comunisti si cumparat mai tarziu de francezi prin 1999.
Sunt multe branduri respectabile (VW, Fiat, Peugeot, etc) care produc modele lowcost sau depasite tehnologic in alte tari, dar tot sub brand propriu.
4. Surse interne de la uzina Dacia spuneau ca francezii iau in calcul serios o relocare din Romania (chit ca e tara UE), daca nu se rezolva problema infrastructurii. Ar urma sa pastreze in tara doar un centru de calcul, teste, design, etc.....iar productia sa fie efectiv mutata in alta parte.
Nota benne!
Mașina va avea un preț până în 24k cel mai probabil.
Dacă viitorul model ar fi 15k, nu ar avea profit grupul Renault
Ce îi doare realitatea pe mulți, vai vai..
Păi să așteptați voi mașini electrice la 7500 euro până când or zbura porcii.
Mentalitate de toate jena în țara asta, păcat că este locuită.
@Marius ce ai citit, ce ai fumat??
Costul energiei electrice va scade!!!
Unităţile noi eoliene în ţările cu coastă UK, Spania, Italia, Norvegia, USA, etc vor falimenta nu numai producţia de electricitate pe cărbune (vezi Polonia care aloca minim 10 miliarde euro pentru 4 noi CENTRALE NUCLEARE) dar şi pe gaz !!!
Viitoarele eoliene de la General Electric distrug şi centralele electrice pe gaz metan!
Dar se pot monta doar off shore.
Adaugă panourile solare de pe casă la producţia naţională şi ai răspunsul.
Din pacate realitatea e altfel. Nu se va ieftini nimic. Uita-te la exemplul Germaniei, care e putin in criza cu energia electrica, de la atat "surplus" de energie provenita din soare si vant.
Tu nu intelegi niste principii de baza. Exista o curba de consum, degeaba tu livrezi curent la ora 13-15 cand e soarele pe cer sau cand bate vantul afara, daca tu ai nevoie de curent mult intre orele 7-9 si 19-21.
Nu inseamna ca nu se poate, dar nu se face nimic mai ieftin. Salvarea ecosistesmului se va face prin sacrificii, nu prin mokangeli.
Acum serios sunt doua variante:
1. Ai putin peste 18 ani si abia te-ai dat jos din autobuz si ai o octavia sh si ti se pare o masina de iti paraie fundu' si e misto cu copii de liceu sa ziceti urate de dacia
2. Esti on in toata firea, caz in care la cat repeti asta peste tot ar trebui sa te vada un medic, ceva nu merge bine la mansarda.
Care este?
Context:
Scopul principal al modelului este sa reuseasca sa incadreze emisiile la nivel de flota in target-ul de 90g CO2/100 km.
Scopul secundar e sa lucreze si cei de la Dacia cu masinile electrice ca sa nu ramana prea in urma.
Daca disecam un pic pretul unei masini electrice avem asa:
- costul bateriei e de ~150 USD/kWh (baterie cumparata de la un 3P); costul unei baterii de 30kWh e de 4500$; putem considera 5000$ cu tot cu impachetare.
- costul motorului electric cu invertoare si punti de ridicare coborare tensiune 1500$
- costul restului masinii inafara de propulsie, oricat de lowcost ar fi, nu coboara mai jos de 4-5000$.
In esenta se poate construi o masina electrica de oras cu un cost de productie de 10k euro (nu dolari).
La astia 10k euro se mai adauga la fiecare masina amortizarea costului de dezvoltare al masinii si retooling al liniei de fabricatie si asamblare. La modul foarte optimist costul asta este in jur de 300-500 mil euro care trebuie impartit la numarul de unitati estimate a fi vandute. LA o proiectie de vanzari de 100k bucati, revine fiecarei masini o componenta de amortizare intre 3 si 5k euro. La pretul asta se mai adauga si profitul producatorului si al dealerului si transportul pana la dealer, in zona a 2k euro (adaos si profit care sunt mai mari in cazul electricelor pentru ca au intretinere mai mica).
Avem pana acum un cost intre 15-17k euro fara TVA.
Cu TVA, pretul masinii se duce spre 20k si peste.
Cheia viitorului model Dacia va tine mai mult de strategie decat de piata. Insa un pret final de 15k euro e fantezist fara niste vanzari masive de minim 100k bucati pe an. In contextul asta, la asemenea nivel de vanzari, cele 3k tichete Rabla pe an sunt frectie.
https://insideevs.com/news/398676/dacia-ev-coming-europe-2021/
Actualul Logan (fără propulsie) are un cost de producție sub 5000€.
O buburuză electrică gen CityGo construită de Dacia pe baza unor tehnologii amortizate deja (probabil prima generație de Zoe) ar avea un cost de producție de aprox. 3000 € .
Este perfect posibilă construirea unei mașinuțe electrice fără pretenții dinamice deosebite la un preț de 14000€.
@Ciprian ce spui tu nu are nicio legătură... Vorbeşti de Germania care în mod IDIOT şi-au închis, suspendat unele unităţi nucleare după Fukushima !!
Sunt mulţi "verzi" bătuţi în cap, şi sunt şi în Germania.
În Japonia, ţară cu extrem de multe cutremure şi multe mari ZECI DE ANI DE ZILE nu au avut probleme zecile de CENTRALE NUCLEARE !!
Dar cutremurul care a cauzat problema a fost de 9 grade !!! A mişcat şi axa pământului, a avut efecte colosale.
Şi nu cutremurul a creat problema ci tsunamiul!
Dar Germania de unde tzunami????
Serios ? hmm, cred ca era pentru Copia Mafia Fan Skoda nu pentru mine.