OFICIAL: Conceptul electric Audi R8 e-Tron dezvolta 4500 de Nm
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi continua seria premierelor de la Frankfurt cu mult asteptata versiune electrica a supercarului R8. Botezat e-Tron, conceptul admirat astazi de publicul de la Frankfurt, pune in umbra motoarele diesel actuale si chiar TDI-ul V12 al constructorului din Ingolstadt, atunci cand vine vorba de cuplu motor.
Bazat pe supercarul R8, conceptul este animat de patru motoare electrice, capabile sa dezvolte la unison 313 cai putere si un cuplu motor de-a dreptul impresionant, de 4500 Nm. Cifrele oficiale publicate de Audi in comunicatul de presa anunta o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in doar 4.8 secunde.
Cele patru motoare sunt alimentate de un set de baterii litiu-ion, care cantareste 470 de kilograme, urcand masa totala a conceptului la 1600 de kilograme. Bateriile sunt pozitionate in partea frontala, racirea lor fiind facuta cu ajutorul unui lichid.
Resursele inmagazinate in pachetul de baterii vor putea fi utilizate pe o distanta de 250 de kilometri. Noul e-Tron pastreaza si tractiunea integrala quattro, multumita pozitionarii a doua dintre cele doua motoare pe fiecare axa.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din Concepte
-
Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati. (20.11)
-
Kia a prezentat oficial un prototip al SUV-ului electric EV3. Acest prototip este un experiment în ceea ce privește utilizarea materialelor ecologice la interior. Aici sunt prezente câteva materiale rezultate din mere și ciuperci. (20.11)
-
Jaguar a confirmat oficial că va prezenta un concept electric de lux la începutul lui decembrie. Noul concept urmează să marcheze începutul noii epoci electrice pentru marca britanică. (11.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
apropo' -- 313CP = ~240kW --- deci, o ora de functionare la max are nevoie de 240kW . Sa zicem ca nu folosim la max .. poate la 25% ... asta vin vre-o 60kW ( de energie ) --- Chevy Volt foloseste vre-o 10-12kW din baterii pentru a merge 60 de kilometri ( cu 50km/h in oras.. ) .... nush, orikum o dai nu prea se aduna cifrele in termeni de baterii "contemporane" --- deci ajungem la niste acumulatori mai speciali, si evident, la niste preturi pe masura ;)
4500 NM imposibil cuplu asta ar rupe masina
raman la ideea mea ca felul in care arata e super nasol(mai ales jantele de pe vremea lu' stra bunicu')
Asta e o mica parte din comunicatul oficial Audi. Asa ca toti cunoscatorii care vorbesc de tiruri si tancuri sa mai puna mana sa invete ceva fizica, sa afle ca motoarele electrice pot avea un cuplu mult mai mare decat cele termice.... Asta in caz ca nu mai au de asteptat ceva ani pana sa ajunga la liceu sa studieze asa ceva.
@ Nicu - multumim de info ( ar fi util si un link :P )
iar ca sa continui ce scriam mai devreme - cei 42kWh daca ii folosim pe 248km , mergand cu 100km/h - inseamna ca masina va merge cu o putere de 10kW - fix 13 cai putere . O putere de 10kW ( adica 2,5kW pentru fiecare roata, ca inteleg ca are 4 motoare ) - as vrea sa stiu daca este posibil c ao masina sa mearga cu 100km/h folosind doar o putere de 10kW ...
Cifrele de 313cai si 4500Nm sunt "super fictive" ... inseamna ca daca folosesti masina la jumatate din potential consumi bateriile in 20 de minute - si, de fapt, masina nu prea le foloseste ... ca nu ajungi decat pana " la colt " ( evident nu poti sa accelerezi in continuu timp de 20 de minute ... dar o coada din Drumul taberei pana la razoare este posibil sa iti "rezolve" bateriile :P )
Luand in considerare dimensiunea rotii, 185/65 R15, rezulta ca are o circunferinta de ~1.95 m ( http://www.miata.net/garage/tirecalc.html ), iar viteza de 7.24 Km.h este ~2.01 m/s, adica ~120.7 metri/minut, de aici rezulta aproximativ 61-62 rotatii ale rotii pe minut. impartind 1000 la 61 rezultatul este aproximativ 16 - deci 16 este raportul total (raport cutie viteze in treapta 1 inmultit cu raport final)
Cum cuplul maxim la un 1.4 MPI este de 112 Nm, rezulta ca la roata cuplul maxim este 16 * 112 = 1792 Nm
sa luam o tzeava - exact asa cum se aude , o teava ( cum ar fi cardanul de la mertzan :P )
daca motorul aduce 100Nm cutiei de viteze , iar primul raport al cutiei demultiplica viteza de rotatie de la volanta de 3 ori - evident obtinem o viteza de rotatie a cardanului de 3 ori mai mica si o forta ( forta pe care o conduce cardanul, acea forta de rotatie , este Momentul ) de 3 ori mai mare --- cand ajungem la roata nu mai avem de-a face cu o demultiplicare a vitezei unghiulare a sistemului - si prin urmare nu se sporeste forta din sistem - cuplul ramanand identic cu cel ce vine de la cutia de viteze - 300Nm.
ceea ce ai facut tu acolo a fost sa calculezi ( desi ai gresit un pic ) forta care misca masina . nu prea am timp acum ...dar nu cred ca ce ai scris tu acolo este modul de calcul al cuplului motor la roata .
Cuplul motor la roata este egal cu Forta pe circumferinta rotii inmultita cu raza rotii -- si asta este egal cu forta din circumferita cardanului inmultita cu raza cardanului , care la randul esi este de ~3 ori mai mare decat cuplul motorului in treapta 1-a ( conform premiselor de mai sus )
(cuplul de la axul motorului) * (raport de demultiplicare al treptei de viteze) * (raport de demultiplicare final - cel de la diferential)
Mai sus am folosit un artificiu, deoarece nu aveam valorile acestor rapoarte de demultiplicare, si am calculat:
(raport de demultiplicare al treptei intai) * (raport de demultiplicare final) = 16
daca vrei poti lua in calcul si diferentialul, care imparte cuplul intre cele doua roti motoare, deci fiecare roata are cate 900 Nm (la Logan)
Au de la mine cate un 10 cu stelute unckle si noname00.
Designul imi place, atat cel interior cat si cel exterior iar ca si performante se anunta "de temut " pentru eternii rivali(BMW, Merc dar nu numai)
Bravo Audi !dar si BMW :-p
@noname00 - ok, daca bagi in calcul si o demultiplicare la diferential probabil ai avea dreptate - dar, daca ai dreptate inseamna ca Dacia Logan 1.4mpi , cu 100Nm ( la vre-o 2000-5000rpm , ca sa putem face un calcul ) ar accelera la 100km/h in cam 7-8 secunde - un calcul simplu care ia in considerare masa masinii si forta care accelereaza masina rezultata din raportul ala de ~16 de demultiplicare de care vorbeai . Inca nu s-a construit dacia Logan 1,4mpi care sa prinda suta sub 10 ..cred :P
cat despre modelul asta, cred ca e desenat de un designer de la Gilette.Grila aia parca e noul model de apart de ras cu 47 de lame iar jantele pentru un barberit mai rapid cu discuri.Audi: the best shave a man can get.
PS: Nu te supara pe mine, totusi, am fost cam bland cu ce meriti.
cred ca discutia nu era tocmai asa de "drag" , si au fost prezentare informatii cat se poate de corecte pe parcursul comentariilor ( nu numai ale mele ) , motiv pentru care nu prea inteleg de ce apari aici ca sa dai cu paru' spunand ca stii tu mai bine --- poate ne spui si noua ce stii , ca sa ne luminam si noi ;)
apropo' , daca tu zici ca io-s prost inseamna ca tu esti destept nu ?
Am facut un calcul (daca vrei il pot scrie aici) si am ajuns la 9.72 secunde timpul 0-100 pentru un Logan 1.4 MPI, considerand un cuplu constant pana la 5500rpm de 104 Nm (masina are la 3000 rpm 112 Nm iar la 5500 are 97 Nm, 5500 rpm este turatia de putere maxima).
Pare un timp prea bun, dar in acest calcul nu am luat in considerare pierderile din transmisie (care de obicei sunt de 10-15%), care ar duce timpul acesta pe la 11s, cele doua schimbari de viteze (1->2 si 2->3) si frecarea cu aerul. In fisa tehnica aceasta masina are un timp 0 - 100 Km/h de 13 secunde, asa ca sunt foarte sigur pe calculele mele.
@Dutzu - nu am zis ca as fi si nici nu ma consider specialist, asta pentru ca nu sunt. Sunt o persoana careia i-a placut fizica din clasa a 9-a.
@Mowgli - sunt de acord cu tine, masinile electrice care folosesc baterii pentru stocarea energiei nu sunt viitorul.
nu am scris ca nu am vazut sau auzit de logan modificat cu nushce softuri - alea nu mai au aceleasi specificatii cu cele din fabrica, iar noi aici foloseam un logan 1,4mpi ( cu 8 valve daca nu ma insel ) de fabrica drept exemplu de lucru.
De asemenea sunt de acord cu Mowgli la capitolul design ... ca-n bancu ala din "vacanta mare" - " ce mesteci ? / lama.. / orbit? / .. nu, gilette .. "
... dar nu sunt de acord cu tine cand spui ca viitorul nu va sta in masinile "plug-in" electrice - trebuie sa ai in vedere evolutia rapida a tehnologiei acumulatorilor . De la luna la luna creste capacitatea energetica si scade timpul de reincarcare ; creste fiabilitatea, etc. - cresc performantele si scad preturile. Totusi este un pic aiurea sa se vorbeasca atat de mult despre aceste masini - preturile ridicate sunt cel mai mare dusman al lor deocamdata , si vor fi cel mai mare dusman pana in momentul in care o sa poti intra in showroom si o sa poti cumpara pentru aceiasi bani o masina clasica sau una electrica similare ca dotari si performante.
bafta - si hai sa incheem discutiile pe stirea asta ca cinestie cum apare inca unu care vrea sa se simta bine si ne aduce aminte ca defapt suntem niste vanzatori prosti fara nici o valoare ;)
Mowgli, ai dreptate sa spui ca acel " 0 g CO2/km " este un bullshit de zile mari -- evident ca si energia folosita de aceste masini electrice a produs poluare. ( vezi ca este un articol despre Chevy Volt pe aici pe undeva, acolo am avut o discutie cu un cititor despre eficienta acestor masini ... daca ignori comentariile de genu " esti prost ba " sunt cateva chestii destul de interesante acolo ) .
Viitorul masinilor ( si nu numai ) sta in gasirea unei solutii de a produce energie ieftin si "curat" ( pana si centralele nucleare pot fi considerate "curate" ) si de transport si utilizare a ei in cat mai multe din activitatile noastre. Energia electrica este, pana acum , una dintre cele mai eficiente metode de creare, transport si utilizare a energiei -- hidrogenul pare a fi urmatoarea solutie de pe lista, dar mai este mult de munca.
Cine mai stie .