În cadrul Salonului Auto de la Munchen, Mercedes-Benz a prezentat oficial noul Concept CLA-Class. Așa cum sugerează numele, acesta anunță viitoarea generație a berlinei compacte cu același nume, care va avea, în premieră, și o versiune complet electrică.
PRIMUL MERCEDES-BENZ BAZAT PE PLATFORMA MODULARĂ MMA
Noul concept Mercedes-Benz Concept CLA-Class este primul bazat pe noua arhitectură Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), o platformă care va fi baza viitoarei generații de modele electrice ale mărcii germane. De asemenea, noul concept preia și o bună parte din tehnologia văzută prima dată la conceptul Vision EQXX. Propulsorul electric, de exemplu, este preluat de la cel din urmă concept.
Bateria noului concept este oferită în două versiuni în ceea ce privește configurația celulelor. Acumulatorul de bază primește celule din fosfat de litiu-fier, în timp ce bateria mai avansată are celule cu un design sub forma unui anod, iar acestea sunt bogate în oxid de siliciu pentru o densitate mai mare a acumulatorului.
AUTONOMIE DE 750 DE KILOMETRI
Bineînțeles, noul Concept CLA-Class primește o arhitectură de 800 de volți, de unde rezultă că poate să tragă un curent de până la 250 de kW la o priză de încărcare rapidă. Mai mult, în timpul reîncărcării sunt nevoie de numai 15 minute pentru o autonomie de 400 de kilometri.
Și că tot am menționat autonomia, noul concept va putea merge 750 de kilometri cu o singură încărcare, în regim WLTP. De altfel, noul Mercedes-Benz Concept CLA-Class promite un consum de numai 12 kWh/100 de kilometri. Un calcul matematic dezvăluie capacitatea bateriei ca fiind de aproape 90 de kWh.
CUTIE DE VITEZE CU DOUĂ TREPTE
O altă noutate este propulsorul electric, botezat MB.EDU.
Propulsorul, dezvoltat integral de către Mercedes-Benz, este bazat pe un concept modular și dezvoltă 238 de cai putere. Față de alte mașini electrice, propulsorul noului concept este cuplat la o cutie de viteze automată cu două trepte, iar întreg pachetul cântărește numai 110 kilograme. Mai mult, acest propulsor aproape că nu se folosește de metale rare, prin comparație cu actualele motoare electrice de serie.Noul Mercedes-Benz Concept CLA-Class primește și tehnologie de încărcare bi-direcțională. Asta înseamnă că mașina, pe lângă faptul că poate să tragă curent pentru a-și încărca bateria, va putea fi folosită și ca sursă de energie pentru alimentarea cu curent electric a unei case aflate într-o pană de curent, de exemplu. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Vehicle-to-Home (V2H) și Vehicle-to-Grid (V2G).
NOUL LIMBAJ DE DESIGN SENSUAL PURITY
În ceea ce privește design-ul noului Concept CLA-Class, acesta păstrează silueta familiară a berlinei compacte, însă aduce o serie de noutăți majore față de versiunea de serie. Fiind o mașină electrică, grila de dimensiuni mari este acoperită și iluminată cu o serie de steluțe LED tridimensionale. Capota noului concept a fost alungită, iar farurile adoptă un design nou și inedit.
Luminile principale sunt desenate în forma siglei Mercedes-Benz și sunt înconjurate de semicercuri. Imediat deasupra farurilor este prezentă și o bandă LED iluminată, care unește cele două faruri și care se prelinge până la portiere. Aceeași configurație a luminilor este prezentă și în partea din spate. Toate aceste detalii sunt caracteristici ale noului limbaj de design Sensual Purity. Exteriorul este completat de jante de 21 de inch și de plafonul panoramic din stilcă iluminat.
ECRAN SUPERSCREEN CU NOUL SISTEM DE OPERARE MB.OS
Interiorul noului concept preia multe elemente de la Vision EQXX.
Printre acestea se numără și ecranul Superscreen, amplasat pe toată lățimea planșei de bord. Scaunele cu un design tipic unui concept sunt îmbrăcate în piele Nappa albă mai închisă la culoare decât de obicei. Procesul de obținere a unei nuanțe mai închise a constat în utilizarea de coji de boabe de cafea.Tot scaunele mai prezintă și țesătură mov creată din PET-uri reciclate. De altfel, foarte multe zone și elemente ale habitaclului sunt realizate din materiale reciclate sau sustenabile. De exemplu, covoarele sunt realizate din bambus. Ornamentele prezente în consola centrală, precum și mânerele interioare ale portierelor sunt făcute din hârtie reciclată. Iar buzunarele portierelor conțin fâșii de mătase prelucrată în laborator.
Ecranul Superscreen este împărțit în 3 zone: instrumentarul digital este afișat direct în fața șoferului, sistemul multimedia este la mijloc, iar pasagerul primește și acesta un sistem multimedia separat de cel din mijloc. Sistemul multimedia rulează noul sistem de operare MB.OS, iar acesta funcționează pe baza unu procesor răcit cu lichid. Astfel, sistemul răspunde mai rapid la comenzile ocupanților, grafica este mai clară, iar funcționalitatea este îmbunătățită.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa CLA ar urma să debuteze în 2024. Până atunci, mai putem dezvălui că viitorul model va fi oferit și în variante Shooting Brake și crossover, alături de o versiune cu motoare termice. Noul model va fi produs în Germania, Ungaria și China
via Mercedes-Benz
interiorul e un spectacol de lumini si volume inutil in real life, firesc, e doar un concept
exteriorul e asa cum ne-au obisnuit, te top.
ramane de vazut daca chiar are autonomia specificata si cum vor reusi sa scoata acest consum: 12 kWh/100 de kilometri
dar ce vorbesc eu aici de preturi la electrice, inca mari, adevarat, cand preturile la termice au ajuns ceva de domeniul fantasticului si vin in plus si cu limitarile de design, spatiu, modularitate si cele tehnice si de intretinere specifice.
singurul atu al termicei, acela ca la drum lung alimentezi in 5 minute si ai plecat incepe sa isi piarda din relevanta, asta daca a avut vreodata relevanta, in conditiile in care la drum lung faci opriri nu doar pentru combustibil.
in vacanta de vara in drum spre sudul italiei, aproape de iesirea din slovenia am zis sa fac o pauza de 15 minute pentru o gustare, intindere a oaselor, toaleta si desigur motorina. la statia de electrice era doar o masina si multe prize libere, daca as fi avut o electrica o mufam direct acolo si mi-as fi vazut de treburi cele 15 minute cat planificasem pauza. dar ce sa vezi, era coada la pompa, asa ca circa 20 minute am stat cu motorul pornit doar pana am ajuns sa bag motorina, apoi coada la plata, apoi alegerea gustarii, coada iar la case, ca na, asa e in perioada de concedii, apoi la toalete 2 adulti si 2 copii, coada iar la toalete, la pornirea din loc cel mic iar a vrut la un pisu de verificare, asa ca cu totul am stationat acolo 55 minute, mult peste ce mi-am propus si arhisuficient ca o electrica sa ajunga la plin. deci povestea cu 5 minute plinul la drum lung e o fabulatie in conditii de calatorie de concediu, cu familie.
Povestea de la statie e clasica (in perioada concediilor) dar nu e nici ceva sa intalnesti tot timpul. Dar, oricum, si cu electrica iti poti face treaba f bine. Eu tot aud faza "electrica iti face concediul". Am impresia ca trompetele care trambiteaza gogomania asta nu au mers niciodata in concediu (sau nu stiu precis ce e ala un concediu adevarat) si au impresia ca a merge la drum lung este un fel de cursa pe parcursul careia trebuie sa bifezi, intr-un anumit interval, un numar prestabilit de km. Sau ca un drum de 1000km pana la destinatie e musai sa-l faci intr-o zi, doar cu un plin de motorina, dintr-o lovitura, de parca ai fi TIR-ist sau transporti marfa perisabila. Dar ce stiu eu...am peste 15 ani de concediu (bi)anual Romania - Vest deci sigur nu ma pricep.
Repet, încărcătoare, nu stații de încărcare.
Dacă nu trăiești în zonele cele mai remote, range anxiety e doar atat: anxiety.
Când dai 70.000 - 80.000 de eur pe o mașină, parcă nu ai vrea să fie cu materiale din pet-uri recilclate. Mă rog, la Dacia mai mergea, că tot o fac de ocară românașii noștri jegoși cu salarii până în 1000 de eur/lună, dar la Mercedes?!
Adică, peturi reciclate înseamnă până la urmă gunoaie, nu? Mânere de hârtie? Adică iar gunoai recilcat, de ce nu? Dacă erau la Dacia, iar se băgau semințarii în seamă.
Să întreb pentru un prieten, litiul ăla din baterii, e reciclat sau e extras prin zgârmarea pământului cu excavatoarele?