Citroen a prezentat oficial versiunea sport de 200 CP a lui DS3, modelul subcompact premium al constructorului francez.
Citroen a lansat in sfarsit in mod oficial o versiune a unui model propriu de serie dedicat cu adevarat celor sase victorii consecutive pe care Sebastien Loeb le-a reusit in WRC. Daca fanii lui Loeb aveau pana acum la dispozitie exclusiv versiunea C4 by Loeb, care dezvolta insa doar 150 de cai putere, acestia se vor multumi de acum cu un mod mai mic si mai puternic: DS3 Racing. Versiunea Racing a primului reprezentant al noii game premium Citroen va dezvolta 200 de cai putere, urmand sa se bata de pe picior de egalitate cu Clio RS si sa dezvolte cu 25 CP mai mult decat Mini Cooper S, urmatorul rival din segment.
EXTERIOR
Creat de inginerii diviziei Citroen Racing, modelul a fost retusat in profunzime pentru a face fata provocarilor de pe un segment mic sportiv in plina ascensiune. Astfel, DS3 Racing vine cu o multime de modoficari exterioare care vor face deliciul celor insetati de sportivitate. Printre acestea se numara fibra de carbon de pe spoilerul fata, de pe bosajele aripilor si de pe portiere, jantele speciale de 18 inch de culoare portocalie si finisajele aerodinamice de top imprumutate dinrect din raliuri.
Apar astfel un difuzor de aer din fibra de carbon care are rolul de a mentine stabilitatea masinii la viteze inalte si terminatii cromate ale sistemului de evacuare. Peste toate se remarca insa contrastul placut dintre gri-ul sobolan al caroseriei si elementele portocalii care completeaza designul masinii: plafon, oglinzi, jante si marginea grilei frontale agresive. Stickerele care personalizeaza versiunea sportiva DS3 Racing apar natural, fiind un soi de cireasa de pe un tort mai placut ca niciodata.
INTERIOR
Interiorul lui DS3 Racing pastreaza aceleasi linii ca exteriorul, atat nuantele, cat si jocul placut al sticker-elor regasindu-se si in habitaclu. Designul original al verisunilor DS3 de serie este completat printr-o abordare dinamica reprezentata de manerul schimbatorului de viteze si de plansa de bord portocalii, dar si de pedalierul sport si mai ales de placuta care atesta apartenenta masinii la o serie limitata.
MOTOR
Motorul de sub capota lui DS3 Racing este dezvoltat de PSA Peugeot-Citroen in colaborare cu BMW si dezvolta 200 de cai putere, in timp ce cuplul ajunge la un maxim de 275 Nm. Modificarile aduse motorului de 1.6 litri disponibil in gama si intr-o versiune de 156 de cai putere au vizat mai ales turbina, care a fost adaptata pentru a permite cresterea de 30% a puterii totale.
Evident, modificarile au vizat si rapoartele transmisiei, optimizate pentru a extrage maximum din noul motor.
Inginerii Citroen Racing au umblat si la sasiul lui DS3, acesta fiind abordat in maniera sportiva. Astfel, inaltimea masinii a fost coborata cu 15 milimetri, in timp ce suspensiile sunt 100% noi si realizate special pentru a se adapta noului specific al masinii. Directia promite sa fie precisa si adaptata temperamentului sportiv al lui DS3 Racing.
Noul model va fi prezentat in pemiera mondiala la Salonul de la Geneva, in 2 martie, urmand ca acesta sa fie produs intr-o serie limitata la doar 1000 de exemplare.
via | Citroen
Arata senzational si sunt convins ca se si misca in concordanta cu look-ul. Cam ciudata neconcordanta intre finish-ul auriu cromat aplicat jantelor si grilei fatza si culoarea metalizata simpla care se observa pe carcasele oglinzilor si la plafon... Cred ca pentru impatimiti prima modificare after market va fi sa aplice acelasi auriu cromat si pe zonele mai sus mentionate...
Concluzia: CITROEN, TE IUBESC!!!
Mereu m-au fascinat micile bombite de genul asta cu veleitati sportive peste limite. Felicitari pentru ca arunca pe piata un motor de 1.6 care scoate 200cai. Tot repesctul pentru tehnologia din el.
Bravo Citroen, cu cat o sa fie concurenta mai mare cu atat o sa devina mai accesibile jucariile de genul asta :D si ar fi ideala ca o a doua masina pentru moemntele cand vrei distractie pura.