Esential
36.642 | de euro este preţul de achiziţie al unui exemplar Citroen C-Zero. |
160 | de kilometri este autonomia maximă a modelului Citroen. Aceasta poate varia în funcţie de stilul de condus şi de temperatură. |
36.642 | de euro este preţul de achiziţie al unui exemplar Citroen C-Zero. |
160 | de kilometri este autonomia maximă a modelului Citroen. Aceasta poate varia în funcţie de stilul de condus şi de temperatură. |
Citroen a anunţat astăzi preţurile pentru noul C-Zero, primul model electric pe care marca franceză îl comercializează în lume. Disponibil la un preţ de 36.642 de euro cu TVA inclus, Citroen C-Zero devine, astfel prima maşină 100% electrică pe care clienţii români şi-o pot comanda de la dealerii autorizaţi ai unei mărci prezente pe piaţa internă.
Conform site-ului oficial al celor de la Citroen, noul C-Zero va fi disponibil exclusiv în echiparea superioară High Line, posesorii noului model electric francez urmând să beneficieze astfel, printre altele, de Radio CD cu MP3 Player, de Computer de Bord, ESP, conexiuni USB şi Bluetooth, aer condiţionat automat, oglinzi laterale încălzite şi rabatabile electric, geamuri electrice faţă şi spate, scaun încălzit pentru şofer, proiectoare de ceaţă, servodirecţie şi airbag-uri frontale, laterale şi de tip cortină. Evident, printre elementele în posesia cărora vor intra noii posesori ai modelului francez se numără şi unele caracteristice maşinilor electrice, cum sunt cablurile de încărcare sau un indicator de bord care indică în timp real consumul, nivelul bateriei şi starea sistemului de recuperare a energiei eliminate la frânare.
Noul Citroen C-Zero, un alter ego al lui Mitsubishi i-MiEV, model care va fi disponibil la noi începând cu luna aprilie, vine propulsat de acelasi motor electric regasit pe i-MiEV, capabil sa dezvolte 64 de cai putere si un cuplu motor de 180 Nm. Resursele sunt transmise puntii spate cu ajutorul unei cutii cu o singura treapta de viteza.
Alimentarea este asigurata de o baterie litiu-ion de 330 de volti, capabila sa ofere o autonomie de 160 de kilometri si sa permita modelului urban sa atinga o viteza maxima de 130 km/h.
Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 15 secunde in timp ce sprintul de la 60 la 90 de km/h se face in 6 secunde.Bateria litiu-ion poate fi incarcata de la o priza conventionala de 220 de volti in aproximativ 8 ore. Pentru cei presati de timp exista si varianta unei incarcari rapide, de numai 30 de minute, de la o priza speciala de 400 de volti.
Aici logica e alta:
- nu face suta sub 10 sec.,
- nu pot merge la "iarba verde" cu catzel, purcel, gratar, dozele de bere, kilogramele de mici
- nu pot face jermania cu un plin sa fac "afaceri"
- ma rade lumea
- in fine, e tzeapa
Oricum va avea o problema cand apare leaf sau ZE
scump domne' scump ... 320d la banii astia :)
se mai si incarca in 30 min la 400v; dar daca functioneaza toate "dotariile de serie" care toate sunt electrice, NU cred ca tre' sa o tii tot timpul in priza. mai ales ca si curentul electric e foarte ieftin si parca am auzit ca o sa se si scumpeasca. lol.
in plus daca autonomia aia de 160 km e la fel calculata cu cea a automobilelor "clasice", adica i realitate iti consuma cu vreo 50% in plus, atunci e super avantajos; poti sa mergi de la intrarea in bloc pana la magazinul din colt, ca sa-ti cumperi tigari;
dar per ansamblu e foarte buna afacerea si suntem si ecologisti, ca doar curent e produs foarte ecologic... sau nu? !?!??!
Masina nu are emisii 0 de CO2, emisiile de CO2 se fac la centralele electrice, nu se fac efectiv de masina, dar ele exista.
In Romania, in 2003 (nu am gasit date mai recente), 62% din curentul electric a fost produs de termocentrale (carbune, petrol ... ), asa ca aceste masini "verzi" de fapt nu sunt verzi deloc.
Da, in Franta aproape 80% din energia electrica este produsa de centrale nucleare, dar nici alea nu sunt chiar "zero emisions".
eu vbeam strict de barjele esuate cu scurgeri de petrol
Dar, dacă vrei să pui în paralel emisiile uzinelor care produc energie electrică şi cele ale rafinăriilor, de exemplu, balanţa se înclină de asemenea înspre maşinile electrice.
Nu foloseşte nimănui să faci paralela asta. Oricum, victoria tot electricelor le revine.
- ti-ai pus intreabarea ca vaporul consuma EXCLUSIV pentru a transporta produse necesare acestei civilzatii?
- te-ai gandit vreodata cati multi litri de combustibil consuma un autoturism INUTIL de 4-5 locuri si INUTIL de SUPRADIMENSIONAT pentru a transporta 1-2 persoane cativa kilometri?
- te-ai gandit vreodata ca de multe ori autoturismul este pur si simplu un MOFT ce pe langa poluare insemna o multime de bani cheltuiti inutil?
dar probabil ca nu ti-ai pus astfel de intrebari. Tie iti este de ajuns sa vezi un film idiot ce crezi ca iti ofera raspunsurile ce se potrivesc idelor tale preconcepute.
@noname...autorurismul in sine este zero-emisions. Nimeni nu spune ca energia lui este produsa cu zero-emisions. Te-ai hotarat sa cauti nod in papura. Io zic sa-i dai in judecata.
Pretul de vanzare in Franta este de la 21.300 euro pentru ca acolo se ofera la achizitionarea unei masini electrice o prima de 20% din pret in limita a 5000 euro.
Inchirierea bateriei costa de la 79 euro FARA TAXE ( adauga doar TVA-ul si vezi ce iese ) pentru un rulaj de MAXIM 10.000 km/an.
Toate cele de mai sus sunt luate de pe site-ul oficial Renault fr..Pe acelasi site scrie ca ,, detaliile legate de leasingul bateriilor , conditiile de modificare a contractului ( reziliere , extindere etc.) vor fi anuntate mai tarziu , dar am citit cu ceva timp in urma pe un alt site (moteurnature.com ) un interviu cu un oficial al lui Renault care afirma ca bateriile nu vor fi oferite spre vanzare ci numai spre inchiriere , Renault ramanand proprietarul lor , asumandu-si inlocuirea bateriilor defecte precum si inlocuirea lor cu unele mai performante pe masura ce tehnologia avanseaza.
DECI N-AU DE GAND SA TI LE VANDA , PUISOR , CEL PUTIN ATATA TIMP CAT ALIANTA RENAULT-NISSAN VA FI DOMINANTA IN ACEST SEGMENT !
Eu unul sunt convins ca viitorul apartine masinilor electrice dar asta nu inseamna nici ca ma las imbatat cu apa rece , nici ca ma mint de unul singur !
Personal, voi prefera sa dau inca 3-4000 E in plus pe solutia Volt/Ampera, adica zero emisii pt drumurile de zi cu zi din oras si un generator pt extinderea distantei parcurse in afara orasului. Asta pana cand se hotarasc sa dea drumul tehnologiei prin care bateriile sa se incarce in cateva minute si sa tina 4-500 km (ea existand deja, insa doar in domeniul militar, ca doar e mult mai important sa ne omoram eficient decat sa transporam eficient).
Si nu, nu din cauza aptului ca-mi sta micul in gura daca nu-l mananc pe Valea Prahovei si de-aia nu am ceva face cu masina electrica. Problema e la faptul ca o duba, spre exemplu, nu poate sta n-spe ore pe drum la incarcat cu marfa perisabila care numai proaspta nu o sa fie cand o sa ajunga la destinatie. Prin urmare, solutia asta cu baterii de acum 100 de ani care, cica, se vrea de "viitor", vanduta la niste preturi aberante, pot sa si-o bage domnii din industria auto direct unde nu bate soarele.
PS Semtex la care dealership Renault lucrezi? Pari dedicat, meriti o prima pentru efort
tu vrei sa-ti cumperi bateriile, vrei sa fii proprietar de acumulatori? Sau ce? Nu iti convine sistemul oferit de renault? In baza acestui contract de leasing ei iti ofera niste avantaje clare, deci nu inteleg de ce ai cosmarurile astea si de ce vrei sa ni le impartasesti cu atata "drag"
dan .....ca deobicei arata o mostra de logica provenita din "putzul gandirii" sau de acolo de unde "nu bate soarele".
Imi spui mie de 21.000 euro -pret pt Fluence ZE, dar pretul ala e pt Franta si e cam acelasi pret pe care il are si un Fluence DIESEL la ei. Exact ce-ti spuneam mai devreme. Si daca dai banii astia pleci cu masina din showroom, intelegi? 21.000 este in Franta cu baterii incluse! ca nu-ti vinde masina cu fara baterie si dupa aia sa-ti zica "du-te in service sa ti-o montezi"
Atat am de zis!
ps: n-o sa stau sa intru in polemici cu toti frustratii de pe site-ul asta
Eu il cred.
@ semtex - Tu copile ,bati campii cu gratie. Nu ma mai lua cu ce-o sa fie ca m-a saturat Boc si Baselu ci judeca DUPA CUM ESTE ! Daca vrei sa le compari , compara-le pornind de la aceeasi baza de date-C ZERO este in Franta 30.350 euro (35350-5000) , tot acolo un Fluence costa 21.300 ( 26300-5000 ) Diferenta este de 9.000 de euro pe care Renault ii recupereaza in 65.000km prin inchirierea bateriilor , care SUNT INCLUSE IN MASINA , DAR NU SI IN PRETUL MASINII , LE PLTESTI SEPARAT , IN TIMP.
@ flavius...ok, probabil ca e o problema de comunicare....
E normal ca pretul sa fie mare, dar in cativa ani va scadea semnificativ. Sa nu uitam ca primele DVD-playere aparute pe piata costau 12000 de dolari!
Concurenta va regla preturile.
Daca chiar vrei sa fii 0 emisii, iti iei panouri solare si astepti cam 6 saptamani pana iti incarci bateriile :))
Masinile electrice au un randament mult mai bun, si daca e sa iei co2 emise de centrale pentru cat curent au nevoie ca sa incarci bateriile, ar veni cu echivalentul unui consum de 1.5L/100km. Te costa cativa lei sa incarci toata bateria.
EV e o investitie mare la inceput, dar nu mai ai revizii, etc. In afara de cauciucuri nu mai ai ce sa faci la masina decat sa o bagi in priza seara cand ajungi acasa.
Exista deja tehnologie cu care o masina electrica (audi a2) a mers 600km cu o incarcare cu viteza minima 90 maxima 130 pe autostrada si bateriile se incarca in 10 minute la 90%. Tehnologia exista, atata tot ca dureaza pana ajunge la toata lumea.
acum ca sa iesi bazma curata, repeti lucruri care s-au discutat deja... insa ce ma deranjeaza e contextul fals pe care incerci sa-l induci... inventezi kilometri, cifre... asta vine din rea-vointa... Renault a creat un sistem unic si foarte avantajos pentru client. Insa daca ii spui clientului ca Renault vinde masina la 18.000 fara baterii, il lasi sa inteleaga ca masina electrica e total inaccesibila pentru el, ceea ce este FALS.
Renault ii ofera clientului dreptul de utilizare a bateriilor si promisiunea de a avea acces la progresele tehnologice din viitor (inclusiv autonomie extinsa), toate astea la un cost cumulat (cost baterie+incarcare) mai mic decat la o masina pe benzina (cilindree medie)
Pe mine nu ma intereseaza costurile din Franta, ci costurile din Romania. Costurile bateriei nu au fost stabilite inca pt Romania (difera in functie de regiune) , insa se stie ca o masina electrica cere 2 euro / full-charge 160 km. In conditiile preturilor nesimtite practicate de petrolisti, cred ca oricui va surade o masina electrica. Pai intr-o luna cu 30-40 euro poti merge vreo 1000 de km.. vom vedea!
@Octavian
http://www.green-report.ro/stiri/celulele-fotovoltaice-ultra-subtiri-inovatia-care-va-revolutiona-energia-verde
http://www.green-report.ro/stiri/casa-independenta-energetic-cu-pret-de-pornire-de-la-50000-euro
sau nu este asa ceva? (ca atunci ar fi mare minune).
In alta ordine de idei , Postarea de la 22.14 cu avatarul un Peugeot 307 nu-mi apartine.
tu care ajungi de la masinile electrice la dacia de 5000$?! (o chestiune mult prea complexa pt intelegerea ta)
"Costul lunar al bateriei si al incarcarilor acesteia va fi mai coborat decat cel al benzinei cu care ne alimentam masinile acum"
Asta nu-i o declaratie facuta de "unii oficiali" , ci de insusi presedindele Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, cel care dicteaza directia in care va merge concernul pe plan mondial. Carlos Ghosn si-a respectat intotdeauna obiectivele.
Legat de faza cu varsta... esti penibil...macar de-ai avea tu pe sfert din experienta mea in domeniul auto, dar nu cred..
Nu va mai certati intre voi, mai bine sa luam in calcul alt aspect. Pretul e mare, semn ca mai sunt combustibili fosili, iar constructorii cred ca au idee si pentru cata vreme mai ajung resursele... In loc sa incurajeze cumpararea de automobile ''verzi'', stabilesc un pret foarte mare, dar ne vorbesc de ecologie. Daca vor sa protejeze mediul, de ce nu incep de acum? Cred ca pe motiv ca vor sa vanda inca, atat cat mai tine si mai sunt resurse...
La noi inca nu a aparut ''moda'' cu protectia mediului, asa ca poate cineva care doreste sa-si faca reclama cu orice scop, ar cumpara acest model, acum. Iar cu o floare sau cateva, nu se face primavara. La cat polueaza vapoarele, industria, avioanele... Cand vor fi pe terminate combustibilii fosili, vor scadea si preturile masinilor electrice, ca sa poata sa cumpere cat mai multi. Pana atunci poluam in continuare, ca la pretul actual al lui C-Zero, nu vad cum ecologia ar avea de castigat.
Lucrurile se misca destul de incet, deocamdata, ca sa putem sa vorbim de o reducere a poluarii. Probabil asa dicteaza interesele actuale. Este bine ca multi constuctori sunt procupati de masini ecologice, dar cred ca se trag anumite sfori, ca ele sa fie accesibile maselor atunci cand le va conveni lor cel mai mult.
Dc ar fi costat 13.000 euro cutia asta,ar merge macar 500-1000 km ca si masinile normale si s-ar incarca intr-o jumate de ora mai ziceam dar asa... Cere nu-i deacord cu mine ,luati-va una si faceti un drum de sa zicem 1300 km sa vedem in cit timp ajungeti ca eu am ajuns in 15 ore si dupa aia mai vb. Multi o sa zica ca-i masina de oras,ok,dar cine-i asa idiot sa dea 37.000 de euro pe asa ceva? Credeti ca curentu-i gratis?Mai bn i-ti iei unul pe benzina de 1.0i cu 5-6.000 nou,consum de 5-6-7/100 si de 30.000 euro ce ramine iei o garsoniera si benzina pe 5 ani! Parerea mea...