OFICIAL: Chrysler si GM primesc 13.4 miliarde $ din partea SUA

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 22.12.2008
Ultimele doua luni de parlamentari au adus in sfarsit ajutorul mult dorit de GM si Chrysler: 13.4 miliarde de dolari din partea statului american.

Esential

13.4 miliarde de dolari este cuantumul total al sumei pe care o primesc GM si Chrysler din partea Statului american.
4 miliarde de dolari este suma aditionala care va fi virata in conturile celor doi constructori in februarie 2009.

Dupa indelungi parlamentari si intalniri ale caror rezultate au fost negative, administratia Bush a deblocat in final 13.4 miliarde de dolari pentru a ajuta Chrysler si GM, cei doi constructori care aveam nevoie imediata de fonduri pentru a putea sa supravietuiasca crizei. Banii nu au fost insa acordati din bugetul de stat, ei reprezentand o parte din ajutorul pe care Administratia prezidentiala din SUA l-a acordat sectorului financiar acum doua luni.pe langa cei 13.4 miliarde de dolari deblocabili imediat, cei doi producatori pot miza, in luna februarie, pe alte patru miliarde.

"Cele doua companii trebuie sa utilizeze aceste fonduri pentru a deveni viabile din punct de vedere financiar", se arata in comunicatul Executivului american, aceasta conditie insemnand automat ca General Motors si Chrysler trebuie sa afiseze, in martie 2009, o balanta pozitiva in ceea ce priveste valoarea neta a activelor sale.

Printre celelalte conditii impuse de autoritati se numara limitarea primelor catre conducere, interdictia varsarii dividendelor atat timp cat statul va fi creditorul companiilor, anularea unor avantaje fiscale, eliminarea dispozitiilor conform carora muncitorii aflati in somaj tehnic primesc in continuare salarii sau plafonarea salariilor pana la atingerea nivelului practicat de constructorii straini prezenti cu uzine pe teritoriul SUA. Pentru a fi sigur ca cei doi constructori se mentin in limitele acestor reguli, Statul american a organizat deja o echipa a Trezoreriei care va verifica circuitul banilor in cele doua companii.

Casa Alba nu a publicat repartitia exacta a banilor intre cei doi constructori.

via | Automotive News

Comentarii (10)

  • george
    TOO LITTLE, TOO LATE...
    Cancerul in faza terminala nu se mai vindeca cu ceai de urzici...
    0 0
  • Surpriza !
    MA BUCUR PT. OPEL....
    0 0
  • george
    PENTRU OPEL DE CE?
    ...te bucuri Alex? Ca la ce foame de cash are GM, n-o sa ajunga la Opel nici macar frimituri...Iar de redresare nu se pune problema atata timp cat o sa primeasca sume din astea simbolice iar modelele cu care vor ei sa sparga piata sunt niste ratari jenante...
    0 0
  • pt george
    George dute si te culca!!!
    0 0
  • sunshine64sm
    Surprize, surprize
    Cit priveste fondurile alocate, aceasta se spune foarte clar: "cele doua companii trebuie sa utilizeze aceste fonduri pentru a deveni viabile din punct de vedere financiar". Adica sa-si vada serios de treburile de productie, si sa nu faca prostii ca si Dacia, si sa se apuce de sponsorizat echipe de fotbal. Sau poate de baschet !!! Si pe capul lor sta o comisie de verificare a banilor cum sint cheltuiti. E o mare diferenta fata de noi. Chiar daca suma pare mica, sau mare, e cit se poate de bine-venita. Pentru ca asa se procedeaza in mod normal, cele doua firme au oameni capabili la conducere, si care isi dau tot interesul sa restabileasca situatia normala. Ori la noi... se apuca de sponzorizat echipe de fotbal... Bravo Chrysler si GM. Rusine Dacia....
    0 0
  • george
    GREA LIMBA ASTA ROMANEASCA
    @ cris

    3 cuvinte ai scris si tu si, pe langa ca n-ai spus nimic, ai mai facut si greseli de clasa a 2-a...urarea aia poti s-o pastrezi pentru tine foarte bine...

    @ sunshine64sm

    Daca ai sti tu ce prostii crancene au facut cei 3 mari din America...mai ales GM...sponsorizarile lu` Dacia sunt mostre de genialitate pe langa astea...Daca dupa astea 14 mld nu vor mai veni inca de 4 - 5 ori pe-atata, pot sa inchida de maine...damage mitigation, you know...
    0 0
  • AndreiRN
    Imprumut
    Geogica, esti frustrat si plin de ura dar ...... nu iti va trece.
    In realitate nici macar imprumut nu il putem numi deoarece guvernul face parte din conducerea firmelor si vor avea putere de decizie.
    Da, ar fi fost mai normal sa declare Bankruptcy Chapter 11 asa cum au facut multe firme aeriene dupa 9/11 si asa cum se face legal la o restructurare majora.
    Toare contractele ar fi scrise din nou in alte conditi si alti conducatori ar ajunge la carma firmelor.
    0 0
  • george
    IN TERMENI STIINTIFICI,
    @ AndreiRN

    chestia de care sufar eu se numeste "intoleranta cronica la prosti"...si da, cred ca ai dreptate, nu imi va trece...sunt sanse mari chiar sa se agraveze...

    In sfarsit, lasand la o parte detaliile astea, apreciez ca imi dai dreptate fara sa-ti dai seama de asta: banii pe care ii burduseste guvernul in cei 3 pot fi considerati mokka...iar evitarea falimentului (pe o perioada foarte scurta de timp) va duce la agravarea problemelor...Probleme care se traduc prin bani mai multi pe care statul ii va lua din buzunarele voastre...Ceea ce e si mai naspa ca acu` va pierdeti si job-urile si nu mai aveti din ce sa va platiti taxele si impozitele...Chiar, cat mai e deficitul Americii acum? A ajuns la 1000 de miliarde?
    0 0
  • zarnesteanu
    Vaca nebuna numita georgica
    La fiecare articol despre GM, Chrysler, Ford, postezi bolnav, ca o flegma verde puturoasa stoarsa dintr-un creier putrefact.

    Lasa-ne tampitule.

    PS. Stiu ca-i urasti pe americani. Totusi asta nu e un motiv sa-ti dai cu tesla-n coaie de cate ori iti aduci aminte ca vorbesti cateva cuvinte in engleza.
    0 0
  • george
    OH MY GOD...
    @ zamesteanu

    Saracul de tine...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru