Esential
13.4 | miliarde de dolari este cuantumul total al sumei pe care o primesc GM si Chrysler din partea Statului american. |
4 | miliarde de dolari este suma aditionala care va fi virata in conturile celor doi constructori in februarie 2009. |
13.4 | miliarde de dolari este cuantumul total al sumei pe care o primesc GM si Chrysler din partea Statului american. |
4 | miliarde de dolari este suma aditionala care va fi virata in conturile celor doi constructori in februarie 2009. |
Dupa indelungi parlamentari si intalniri ale caror rezultate au fost negative, administratia Bush a deblocat in final 13.4 miliarde de dolari pentru a ajuta Chrysler si GM, cei doi constructori care aveam nevoie imediata de fonduri pentru a putea sa supravietuiasca crizei. Banii nu au fost insa acordati din bugetul de stat, ei reprezentand o parte din ajutorul pe care Administratia prezidentiala din SUA l-a acordat sectorului financiar acum doua luni.pe langa cei 13.4 miliarde de dolari deblocabili imediat, cei doi producatori pot miza, in luna februarie, pe alte patru miliarde.
"Cele doua companii trebuie sa utilizeze aceste fonduri pentru a deveni viabile din punct de vedere financiar", se arata in comunicatul Executivului american, aceasta conditie insemnand automat ca General Motors si Chrysler trebuie sa afiseze, in martie 2009, o balanta pozitiva in ceea ce priveste valoarea neta a activelor sale.
Printre celelalte conditii impuse de autoritati se numara limitarea primelor catre conducere, interdictia varsarii dividendelor atat timp cat statul va fi creditorul companiilor, anularea unor avantaje fiscale, eliminarea dispozitiilor conform carora muncitorii aflati in somaj tehnic primesc in continuare salarii sau plafonarea salariilor pana la atingerea nivelului practicat de constructorii straini prezenti cu uzine pe teritoriul SUA. Pentru a fi sigur ca cei doi constructori se mentin in limitele acestor reguli, Statul american a organizat deja o echipa a Trezoreriei care va verifica circuitul banilor in cele doua companii.
Casa Alba nu a publicat repartitia exacta a banilor intre cei doi constructori.
via | Automotive News
3 cuvinte ai scris si tu si, pe langa ca n-ai spus nimic, ai mai facut si greseli de clasa a 2-a...urarea aia poti s-o pastrezi pentru tine foarte bine...
@ sunshine64sm
Daca ai sti tu ce prostii crancene au facut cei 3 mari din America...mai ales GM...sponsorizarile lu` Dacia sunt mostre de genialitate pe langa astea...Daca dupa astea 14 mld nu vor mai veni inca de 4 - 5 ori pe-atata, pot sa inchida de maine...damage mitigation, you know...
In realitate nici macar imprumut nu il putem numi deoarece guvernul face parte din conducerea firmelor si vor avea putere de decizie.
Da, ar fi fost mai normal sa declare Bankruptcy Chapter 11 asa cum au facut multe firme aeriene dupa 9/11 si asa cum se face legal la o restructurare majora.
Toare contractele ar fi scrise din nou in alte conditi si alti conducatori ar ajunge la carma firmelor.
chestia de care sufar eu se numeste "intoleranta cronica la prosti"...si da, cred ca ai dreptate, nu imi va trece...sunt sanse mari chiar sa se agraveze...
In sfarsit, lasand la o parte detaliile astea, apreciez ca imi dai dreptate fara sa-ti dai seama de asta: banii pe care ii burduseste guvernul in cei 3 pot fi considerati mokka...iar evitarea falimentului (pe o perioada foarte scurta de timp) va duce la agravarea problemelor...Probleme care se traduc prin bani mai multi pe care statul ii va lua din buzunarele voastre...Ceea ce e si mai naspa ca acu` va pierdeti si job-urile si nu mai aveti din ce sa va platiti taxele si impozitele...Chiar, cat mai e deficitul Americii acum? A ajuns la 1000 de miliarde?
Lasa-ne tampitule.
PS. Stiu ca-i urasti pe americani. Totusi asta nu e un motiv sa-ti dai cu tesla-n coaie de cate ori iti aduci aminte ca vorbesti cateva cuvinte in engleza.
Saracul de tine...