OFICIAL: Chrysler a plătit datoria către SUA şi Canada cu şase ani înainte de termen

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 25.05.2011
După ce a primit un împrumut care i-a asigurat supravieţuirea în 2009, Chrysler Group a plătit ieri întreaga sumă datorată statelor american şi canadian.

La doi de la ieşirea din procedura de faliment, Chrysler şi-a plătit ieri datoria către Statul american şi către cel canadian, care împrumutaseră constructorul din Detroit pentru ca acesta să se poată menţine pe linia de plutire.

Condus de Sergio Marchionne, preşedintele Fiat Group şi Chrysler, comitetul din partea constructorului american a anunţat că a plătit ultima tranşă - de 7.6 milioane de dolari - din suma împrumutată în vara lui 2009. Suma a fost obţinută prin refinanţare, guvernele celor două state implicate primind astfel banii cu şase ani înainte de termenul convenit în momentul împrumutului.

"Acum mai puţin de doi ani am promis că vom returna banii cu care ne-au ajutat plătitorii de taxe din Canada şi din SUA, iar astăzi ne achităm de promisiune. Aceste împrumuturi ne-au dat o a doua şansă - una rar întâlnită - de a demonstra ce pot oamenii care se ocupă de această companie. Le datorăm toată recunoştinţa noastră celor care au intervenit pentru ca Grupul Chrysler să se recalifice ca un producător auto puternic şi viabil", a declarat Sergio Marchionne ieri, la uzina Sterling Heights din Michigan, acolo unde a avut loc o conferinţă de presă pe această temă.

Refinanţarea care le-a permis celor de la Chrysler să-şi plătească datoriile le va permite italienilor de la Fiat să ajungă la o participaţie de 51% din acţiunile Chrysler Group până la finalul acestui an.

În acest moment, Fiat deţine 46% din grupul american.

via | Automotive News

Comentarii (9)

  • La noi se platea la 60 de ani dupa...
    17 0
  • Bravo,bravo!!! Chrysler e pe drumul cel bun. Ador noul 300c
    13 4
  • Deci a platit Fiat totul.
    Nu ca au reinventat ei roata si au scos firma din faliment.
    10 4
  • DAN_GRC
    Chiar sunt curios cat o sa vanda Fiat in Europa cu noile modele Chrysler si cu sigle de Lancia si Fiat. Pe plan mondial poate nu va sta rau cu tot grupul, dar in Europa nu cred
    3 7
  • "Suma a fost obţinută prin refinanţare".....
    10 3
  • zarnesteanu
    Cateva observati / concluzii
    1. In primul rand si-au platit datoria fata de omul de rand, din buzunarul caruia au luat bani sa iasa din situatie. Statul American si Canadian pot investi acum aceste fonduri in alte directii benefice vietii cetatenilor lor.

    2. Chrysler a dovedit ca poate fi o firma viabila si a gasit investitori dispusi sa riste capital in numele lor. Inseamna ca firma merge bine si procesul de recuperare din convalescenta e pe terminate.

    3. Fiat e o firma europeana si le doresc din toata inima sa reuseasca acolo unde Daimler din pacate n-a avut succes (vezi punctul 4).

    4. Toata criza din ultimii ani a avut un "mic" efect pozitiv. A dat extrem de eficient peste nas sindicatelor din America de Nord. GM si Chrysler nu mai erau demult producatori de automobile, ci case de pensii si beneficii pentru un proletariat tot mai puturos, mai ineficient si mai obraznic. Dusul rece a fost racoritor nu numai pentru nesimtirea liderilor sindicali ci si pentru cumparatorii frustrati de calitatea execrabila a masinilor americane (nu toate), de interioarele invechite moral si materialele de mana a saptea.

    Una peste alta, se pare ca toata lumea a sters trecutul cu buretele si au pornit din nou cu lectia invatata. Ford merge excelent din 2005. GM a reactionat cel mai repede la criza, iar Chrysler se pare ca vin tare din urma. O alta veste imbucuratoare e ca japonezii sunt in declin constant si nu dau semne de revenire (fruntasii fiind taiota a inceput-o din 2002 cu chixul dat cu camry si nissan cu magzima).
    8 2
  • clonatu
    O sa vina vremea cand Chrysler o sa-l salveze pe Fiat de la faliment.
    4 7
  • 2 VB PT CARE ZARNESTEANUL E UN MARE ID***
    In primul rand daca nu ar fi sindicatele( cele care nu sunt corupte), nu ai avea anumite drepturi si beneficii la firma la care lucrezi( aici ma refer la companii mari si multinationale). In romania ar prinde bine un sindicat puternic si bun, nu unul"galben" , ca sa nu isi mai bata joc orice patron de angajati, sa-i concedieze si sa-i plateasca dupa bunul lui plac. Un sindicat ce nu este corupt, este de partea ta, ca angajat, dar viziunea in tara noastra asupra sindicatelor e diferita din cauza anilor ce au fost odata.
    Si cum sa te bucuri ca un idi** de declinul unei tari, mai ales una ca japonia, care a patit ce a patit anul asta, sau o tara care s-a ridicat din cenusa dupa WW2 si a ajuns o putere economica.
    //si tu vroiai sa pari smecher sau inteligent cu cele 4 puncte ale tale
    0 3
  • @clonatu
    care faliment copile??? Chrysler a fost in pragul falimentului nu Fiat.....Fiat doar prin anii 2003-2005 a avut emotii da de atunci au vanzari din ce in ce mai bune
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru