OFICIAL: Chevrolet Volt va consuma 1 litru/100 km in oras!

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 11.08.2009
Motorul termic care va alimenta bateria lui Chevrolet Volt va consuma, in medie, 1.02 litri/100 km in oras.

Oficialii General Motors au anuntat astazi, dupa doua zile de teasing misterios, unul dintre principalele avantaje ale viitorului Chevrolet Volt, viitorul model 100% electric al grupului. Conform acestora, motorul pe benzina care are rolul exclusiv de a incarca bateria pe baza caruia Volt functioneaza va consuma in medie la rularea in oras 1.02 litri/100 km, echivalentul a 230 mpg (miles per gallon/mile parcurse cu un galon de benzina) in sistem american. In aceste conditii, Volt va fi de peste patru ori mai eficient decat noua generatie Toyota Prius, care afiseaza un consum de 4.6 litri in oras.

Conform sefilor GM, Volt va putea sa circule prin oras 64 de kilometri exclusiv cu motorul electric, fara ca motorul clasic sa intervina si sa inceapa sa incarce bateria-sursa. Dupa aceasta limita, motorul termic va incepe sa alimenteze bateria, insa acesta nu va invarti in niciun moment rotile lui Volt, aceasta sarcina revenindu-i exclusiv motorului electric. Desi dispune practic de doua motoare diferite, Volt nu este considerat un hibrid tocmai din cauza ca cel pe benzina nu actioneaza direct rotile.

In acest moment, Prius este considerat unul dintre cele mai eficiente modele de pe piata, hibridul Toyota fiind vandut in 159.000 de unitati doar in Statele Unite in cursul anului trecut.

Conform declaratiilor lui Bob Lutz, Chevrolet Volt va fi produs in 60.000 de unitati anual, pretul unui exemplar urmand sa se ridice la circa 40.000 de dolari. In Europa, Chevrolet Volt va fi comercializat sub brandul Opel, urmand sa poarte denumirea oficiala Ampera.

via | Just Auto

 

Taguri: , Chevrolet, Volt

Comentarii (25)

  • Stelian_Opincariu
    Reprezinta revenirea GM, marea speranta..Un model de care ancoreaza viitorul GM-lui.Aceasta este masina prin care se spera ca vor ajunge in final la economicitatea automobilelor americane mult dorita .Le urez succes!
    14 17
  • Autogreen
    Stelica
    Sa nu uiti sa treci pe la casierie!
    23 5
  • vol
    40000 de dolari?Este bmw seria 3 sau ma rog Logan made in politia romana
    4 13
  • Opinie
    Pretul e usor ridicat insa beneficiile pentru mediu (in special in orasele aglomerate) sunt net in favoarea Volt-ului. Cred ca Volt va fi un succes nu doar in America ci in intreaga lume. Astept aplicarea acestei tehnologii si in industriile foarte poluante.
    13 2
  • @Stelian vs. restul
    Nu inteleg de ce va tot luati de Stelian cata vreme omul isi exprima decent opiniile. Eu n-am timp si nici nu-mi bat capul cu toate articolele. Ce face omul cu timpul lui e treaba lui. Poate n-are altceva mai bun de facut.
    19 1
  • ANDREI
    MULTUMIRI
    1. Multumiri Toyota pentru Prius cel mai bun model hibrid pana in prezent.
    2. Multumiri CRIZEI sau conspiratiei cum s-o numi (unii ii spun revolutie altii evenimentele din decembrie)-prietenii inteleg de ce.
    DACA nu era ''CRIZA'' - mai treceau 10 ani sa avem acces la hibride si masini electrice.
    3. Multumiri GM pentru VOLT si sa vedem ce va mai urma.

    BAFTA !
    13 2
  • george
    O MARE FLATULATIE
    e Volt-ul asta...Cand vad stiri din astea despre Volt, parca m-as uita la Star Trek...Culmea e ca mai exista oameni care se entuziasmeaza de chestii de genul asta...
    4 18
  • flatuland flatulatia flatulata
    george...noi nu avem nici macar centrala pe carbune pe care o detii cu atata mandrie. Dar macar ne permitem sa visam.
    13 0
  • george
    SPEAK FOR YOURSELF
    @ roland_st

    Centrala pe carbune? Aia ti se pare cea mai mare realizare tehnologica la care am eu acces? Gresesti radical. Am trecut de mult pe lemne...si la anu`, daca ma ajuta Dumnezeu, o adaptez si la rumegus...

    N-am nimic impotriva sa visezi/visati...cu conditia sa nu conduceti masina in acelasi timp. S-ar putea sa faceti accidente si sa omorati oameni nevinovati.

    GM ne ameninta cu penibilitatea asta de masina de vreun an de zile si tot apare cate ceva (decedeaza pisica, le cade menghina pe picior si alte evenimente din astea catastrofale si uite asa se mai amana lansarea pana la Sfantul Asteapta. Tare mi-e teama ca o sa se intample ca si cu Insight-ul.
    6 7
  • Opinie
    Noi luam de bune datele pe care ni le da GM. Daca alta va fi realitatea vom comenta la momentul potrivit.
    7 0
  • Sparanghel
    " viitorul model 100% electric "..." va consuma in medie la rularea in oras 1.02 litri/100 km".
    Deja mi se pare o magarie gen Logan pentru Politia Romana.
    Dar oricum, sunt si americani fraieresteni care o sa dea banii pe volt cum dadeau romanii la caritas si o sa ajunga GM iar cel mai mare producator de balast.
    Noroc ca exista si altii pe pamantul asta nu numai GM!
    Sanatate si conduceti prudent.
    4 8
  • macar recunoasteti ca masina arata bine

    george....esti tare, io sunt pe peleti de rumegus. Dar visez sa am curent in burta masinii si nu un rezervor de motorina
    5 0
  • Cristi
    legile fizicii
    Fie ca este vorba de un motor electric sau pe benzina, energia de care ai nevoie pentru a misca o masina 1km este aceeasi. Tinand cont de asta si de pierderile ce apar la incarcarea unui acumulator, unde randamentul este de maxim 80%, inseamna ca mergand cu acelasi motor pe benzina cuplat direct la roti ar consuma undeva pana in 1l/100km, ceea ce permiteti-mi sa mi se para doar o poveste frumoasa. Randamentul motoarelor electrice este, intr-adevar, mult mai bun, dar nu justifica diferenta de la minim 7-8 la 1l/100km. Om trai si om vedea, dar eu as paria pe 3-4 litri la Volt.
    3 3
  • ba o justifica atata timp cat la un motor normal randamentul e de doar 30%, restul se pierde, plus ca se mai folosesc si alte tehnologii gen regenerarea energiei de franare
    3 1
  • clarkson
    consum
    Ar fi prea frumos ca sa fie adevarat. Nu m-ar mira sa fie vorba de consumul pe PRIMA suta de km, adica dupa cei 65 de km exclusiv electrici pentru restul de 35 se consuma litrul acela.
    1 0
  • Circotasul auto
    nu ar fi rea
    In Bucuresti ar fi bun , merg 20 km pe zi si stau la niste cozi. Pentru pret ar trebuii sa ne gindim citi bani dam pe benzina la o masina normala de sa zic 15.000 Euro .
    2 0
  • mileniul III
    este viitorul !
    0 0
  • Mda
    Pe mine personal asa nu ma mai impresioneaza cifrele astea fantasmagorice de consumuri mici. Dupa parerea mea este totul o frectie al un picior de lemn, Toti spun de masini superbe cu XXX cai putere cu tot felul de avantaje fantastice, motoare electrice sau hybride, DAR nu vezi nici un pe piata si nici una in SERIE, nu are rost sa sa zic sa le vedem la dealerships in Romania.
    In afara de Tesla si Alte mici(sau mai mari) Roadstere care au niste preturi... inaccesibile, si Lexus care Hybrid Drive in rest nici unii nu dau populatiei aceste masini cu consumuri fantastice.
    Frectie din pacate. Sunt teasere la scara mare.
    2 0
  • minune a fizicii
    Subscriu si eu la ce zice Cristi. As dori sa stiu si eu cum se poate ca luand un motor normal si punandu-l la masina obtii randamente de 4-5l/100km (in cel mai bun caz) dar daca interpui un motor electric desi conform legii entropiei ai pierderi totusi obtii randament de 1l/100km????

    Pana cand nu vad o justificare clara eu cred ca e doar praf aruncat in ochii publicului.
    1 2
  • Sergio
    Veniti aici si vb de randamente si legile entropiei dar nu sunteti in stare sa cititi un articol si sa il intelegeti.

    Acel consum de 1l/100km este consumul pe care il face al doilea motor al lui volt, care este folosit cand se termina bateria. Deci dupa cei 65 km intra in functiune un alt motor,pe carburant conventional care incarca bateria.

    Chevi volt este 100% electric pt ca spre deosebire de vehiculele hibride rotile sunt puse in miscare doar de motorul electric, motorul conventional este folosit pt a incarca bateria.
    2 2
  • :) maaai
    Pai la voi cel mai mic consum in oras e de 4-5 litrii ? Este si lupo cu motor 1.2 Diesel si are consum de 3.1-3.4 in oras.
    Si daca pune un motor de 100 cmc (doar e pe post de generator ,nu in sarcina ) se poate sa scoti un consum de 1 litru la 100km (pt ca 64 de km zicea ca merge pe bateria-sursa si pe urma pana la 100 de km ( adica 36 km) consuma litru ala de benzia :) pt ca motorul nu imvarte rotile , cititi mai bine si abtineti-va de la comentarii de tot kku...
    1 1
  • Dr Felix
    CRISTI ARE PERFECTA DREPTATE
    Imi pare rau vad multe aplauze pt o idee slabuta (foarte bine observa cineva ca acesta este consumul pt prima 100 de km). Deci cat consuma ulterior, in a doau 100 de km?! Iar la pretul actual va intreb cand va cumparati caci eu sigur nu o sa-mi cumpar asa ceva!!!
    1 1
  • Chiar si 1l in prima suta e bine pentru oras
    Chair daca consuma 1l numai in prima suta de Km tot ramane o optiune buna pentru oras. Ar trebui sa ne gandim ca o astfel de masina nu consuma nimic cat sta la semafor. Oricum cele mai mari probleme ale modelelor electrice raman fiabilitatea si pretul acumulatorilor.
    0 0
  • comentariu
    Grije mare, Titlul acestei stiri este propaganda de reclama. Nu pot sa contest performantele tehnice ale masinii, pentru ca nu am apucat sa conduc inca asa ceva, dar ma bucur enorm sa vad si sa aud ca lumea incepe sa se desprinda incet incet de petrol si derivatii lui. E un inceput... Era petrolului este in decadere.... Cineva comenta mai sus ca cei de la GM tot amina cu intrarea produsului pe piata, eu cred ca si ei astepta un moment cit mai prielnic sa intre in productie. Probabil inca un sezon de uragane mai puternice si mai devastatoare ca anul trecut prin goful Mexic, ca astia cu petrolul sa aiba un alt motiv sa aduca benzina de la pompa la $5.40/gal cum s-a itimpat in vara anului trecut, sau poate si la mai mult... De mai mult de o jumate de an eu conduc un Ford Escape Hybrid 2005 si sint foarte multumit de el si de performatele lui si la consum si la drum. Dar sint uimit de tehnologia care au avut-o cei de la Ford atunci in 2005 ca sa faca o masina asa de economica in America, unde in perioada aceea toti umblau dupa motoare de la 6 cilindri in sus si cu capacitati de la 3,0l in sus acum s-au schimbat putin lucrurile, lumea din state cauta mai mult hybridele, ca inainte. Ca dovada in mai 2009 am fost programat cu masina mea la Ford pentru revizie si intre timp m-am uitat si prin parcul lor de masini noi, si la un dealer Ford/Mercury de talie mijlocie, 20% din stoc erau masini hybride... Asa ca parerea me e ca masiinile electrice sint de viitor...
    3 0
  • din cate stiu eu exista locomotive pe motorina care defapt sunt electrice adica acel motor pe motorina invarte un generator care alimeteaza un motor electric(sau mai multe in functie de model),iar acel motor este de vreo 5 ori mai mare dc nu chiar mai mare decat unu de masina obisnuita,probabil ca nu se poate sa exista un motor cu un consum asa mic chiar dc are motorul de tractiune electric
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru