Esential
340 | de cai putere oferă noul Audi RS3 Sportback. |
4.6 | secunde îi sunt necesare lui Audi RS3 Sportback pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
1575 | de kilograme cântăreşte noul RS3 Sportback. |
340 | de cai putere oferă noul Audi RS3 Sportback. |
4.6 | secunde îi sunt necesare lui Audi RS3 Sportback pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
1575 | de kilograme cântăreşte noul RS3 Sportback. |
Audi introduce astăzi, oficial, mezinul gamei sale de performanţă, RS3 Sportback, un model aşteptat de fanii brandului din Ingolstadt şi spionat îndelung de publicaţiile de specialitate. Modelul german are la bază varianta Sportback a compactului A3, sub caroseria căreia a fost introdus propulsorul pe benzină de 2.5 litri turbo, regăsit şi pe fratele TT-RS.
Unitatea cu cinci cilindri este capabilă să livreze un total de 340 de cai putere şi 450 de Nm, cuplul maxim fiind resimţit pe o plajă de turaţii genroasă, cuprinsă între 1600 şi 3500 de rotaţii. Pentru a putea ţine în frâu bagajul de resurse, inginerii din Ingolstadt au făcut uz de sistemul de tracţiune integrală quattro şi de transmisia automată cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte S-Tronic.
Toate aceste trasături converg către performanţe demne de invidiat pentru un model din acest segment: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează în 4.6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h. La capitolul consum Audi RS3 Sportback nu dezamăgeşte, valoarea medie anunţată de producător fiind de numai 9.1 litri/100 de kilometri.
Lucru valabil şi pentru emisii, care se opresc la 212 g/km.Pentru a putea fi demn de indicativul RS, modelul de performanţă a fost supus unui proces de slăbire, care a dus la o masă totală de numai 1575 de kilograme. Lista modificărilor continuă cu direcţia electromecanică, cu garda la sol redusă cu 25 de mm, cu sistemul de frânare, care include discuri de 270 mm pe faţă şi 310 mm pe spate, cu etriere în patru pistoane şi cu jante de 19 inch din aliaj, încălţate cu pneuri de 235/25 pe faţă şi 225/35 pe spate. Pentru fanii senzaţiilor extreme, Audi oferă şi un nou sistem ESP, ce poate fi complet dezactivat.
Din punct de vedere estetic, RS3 Sportback impresionează prin generozitatea prizelor de aer frontale, prin grila supradimensionată, prin bosajele mai largi din fibră de carbon şi prin evacuarea cu ţeavă dublă, al cărei sunet poate fi modificat.
La interior, logo-urile RS abundă alături de finisajele din aluminiu, scaunele sport şi volanul cu fund plat sunt îmbrăcate în piele, iar afişajul central oferă noi informaţii despre presiunea turbinei, despre temperatura uleiului şi despre rotaţii.
Cel mai puternic A3 de serie produs vreodată de Audi va fi asamblat la uzina deschisă de nemţi la Gyor, în Ungaria, debutul vânzărilor fiind fixat pentru luna ianuarie a anului viitor.
Preţul pentru piaţa din Germania a fost fixat la 49.900 de euro.
"încălţate cu pneuri de 235/25 pe faţă şi 225/35 pe spate"
WTF?!
draguta masinuta :)
Nu vreau sa fiu carcotas, dar masina asta cui se adreseaza?
Pt iubitorii de hot hatch-uri, e categoric prea scumpa, pentru cei dispusi sa dea de la 50.000 E pe o masina, e la un nivel prea jos.
Deci?
Nu zic ca nu este o optiune de luat in seama, dar stefanel a pus punctul pe < i >
La asemenea preturi sa stii ca exista alternative care sa iti ofera sportivitate de acest gen, insa nu aici era problema. Nu contest ca e una din, fie, top 5 la performante, la un pret aparent redus, ci ma refer strict la target-ul ei. Cei ce vor lux si sportivitate vor sa si arate ca au cumparat un astfel de pachet, ori un A3, orice kit exterior ar avea, tot un hatchback entry-level ramane si tot de la un motor de 1.6 pleaca, prin urmare el se va asocia intotdeauna cu segmentul "affordable" din gama Audi. Iar cei ce vor automobile strict sportive fara nici un element de lux, au atatea oferte bune in gama hot-hatch, iar posibilitatile de upgrade sunt destule si la mult mai putini bani.
Eu raman la parerea ca S3 ar fi fost suficient ca si varf de gama.
Ma rog, ei stiu mai bine, ca doar nu l-au lansat de doru lelii, dar ma intreb si eu ca tot omul.
Asa ati facut si cu Audi A1 spunand ca este dublu la pret fata de un Corsa sau aproape la fel de scump cat un Opel Astra nou, gresala! Audi este o marca premium si cred ca asta justifica pretul. Bineinteles ca multi vorbesc din prisma "experientei" pe care o au de pe internet sau din auzite si nu stiu ce inseamna o masina premium, si de ce costa ea atat.
Sustin Audi, sunt fan Audi conduc un Audi S3! dar asta nu ma face sa devin orb si sa spun ca RS3 e prea tare frate si gata.
Vin cu argumente si spun ca masina asta este premium! nu va uitati doar la performante ca nu asta inseamna un Audi RS3 ci si calitate!
Daca faceti o comparatie cu un Nissan 370z, Impreza STi sau Evo X, faceti o gresala, unu' la mana 370-ul nu are ce cauta aici, iar cele 2 rivale sunt rivale intre ele, nu cu Audi! Calitatea de fabricatie atat al lui Subaru cat si al lui MItsubishi este mult sub Audi, dar asta trebuie s-o simtiti pe pielea voastra, mergand cu masinile samd...
Intradevar RS3 este o masina scumpa, dar de ce nu ati spune si de S3 ca este o masina scumpa tinand cont ca si ala ajunge la 43 de mii de euro...., asadar diferenta intre RS3 si S3 este de maxim 7 mii, cu sau fara dotarile premium...si cu aia 7 mii vei beneficia de un RS!
Recomand celor care considera ca sunt multe alternative la RS3 pret/performanta/calitate, sa incerce sa inteleaga ce este o marca premium.
PS: BMW M3 costa 80k nu 50k!
PS2: eu daca as avea 50k, nu as lua RS3...mi-as cauta un RS4 SH :D
in schimb in viata de zi cu zi Audi va fi o masina mai buna(2 portiere in plus,spatiu in spate mai mare etc.)
insa cand vine vorba de sportivitate BMW categoric peste........
sa nu uitam ca M coupe va fi fabricat pe o perioada de doar 1 an(vreo 7000 bucati)deci va fi foarte exclusivist........
Franele sunt de 310 mm pe spate, dar pe fata sunt de 370 mm (adio jante mai mici si anvelope mai ieftine iarna)
Cat despre pret, mi se pare prea apropiat de cel al lui Audi S4 (51.800 in Germania cu cutie manuala si 54.250 cu cutie S-Tronic), care are si sitemul de tractiune integrala quattro, cel cu torsen, nu haldex-ul de pe VW Golf. Apropriat ca pret mai este si BMW 335i (335si).
@adi - in germania pretul pentru S3 Sportback cu S-Tronic este de 40.800 euro, deci diferenta este de putin peste 9.000 euro, cea ce conteaza mult
P.S: ..si apropo, daca e sa ne uitam la cifre, comparatile pe fiecare in parte, vedeti ce iese.... bestiuta asta rosie de sus e tot in top.....
2. BMW a tinut cam mult M1 pe sub camuflaje si a facut teasing, dar cu aceasta lansare impactul BMW-ului in piata va fi usor diminuat (desi cred ca masinile vizeaza oameni diferit, in general legati de unul sau celalalt dintre branduri.
3. Cu tot cu alte dotari "premium masina va ajunge ca pret periculos de aproape de GT-R si pentru cei sedusi de putere si cu spirit sportiv la volan japoneza e o legenda invaluita in mister, e ca si cum a intra intr-un club select pe cand RS e o masina puternica derivata dintr-un model destul de popular (aici e o sansa pentru cei ce cauta un "sleeper", dar totusi... GT-R???)
Bucurati-va ca totusi cineva mai investeste in masini pentru visatori si pasionati indiferent de brand. La cum arata legile, in curand toti vom functiona ca un fel de troleibuze dirijate centralizat si e greu sa ai pasiune pentru transportul public individualizat; e greu sa accepti "matricea" odata ce esti constient.
mai lasati aerele, suntem aici sa facem schimb de idei pareri si sa vedem care ar fi cele mai bune alegeri, in eventualitate achizitionarii unui autoturism, replicile de gradinita sau rasp de sc primara , cum < eu stiu mai bine > nu-si au rostul...
incercati sa priviti obiectiv, cel putin cei care nu-si iau painea de la vreun constructor de automobile de pe aici..:)
Punctul tau de vedere este corect, dar eu nu despre calitatea premium a Audi discutam. Din afirmatia ta si a altora inteleg ca singurii care vor cumpara masina asta sunt fanii Audi. Atat. Eu aici am vrut sa bat, ca masina asta nu are clienti in afara fanilor Audi.
Da, este premium, nu contesta nimeni asta, dar repet, vorbim de un A3, adica un hatchback, care in gama Audi este model entry-level. Prin urmare, se asociaza cu clientii care doresc premium, dar se rezuma la ceva compact mai mult din prisma pretului, nu si a dimensiunilor reduse. Majoritatea covarsitoare a A3-urilor s-au vandut cu motoarele de baza si extraordinar de putine depasesc granita lui 2.0 tdi de 140cp.
Revenind, cineva care doreste o masina foarte sportiva, la banii astia chiar are de ales, in ciuda faptului ca n-o sa scoata chiar 5 sec sub suta din prima...desi, daca stam sa ne gandim bine, cu optiunile de bun simt adaugate la RS3, masina ajunge sigur la pret de GT-R, spre exemplu, care este net superioara. Si acel cineva care nu este fan Audi foarte greu va arunca o privire si la un A3.
Comparatia cu Evo sau Sti nu e chiar aberanta, pt ca vorbim de masini unde sportivitatea e la rang suprem, desconsiderand insa partea premium. Cum RS3 este fara doar si poate extrem de sportiva pt clasa ei si se incadreaza in segmentul compact, ca si anterior mentionatele, poate fi luata in calcul de clientii acestor modele. Problema vine la diferenta de pret foarte mare, diferenta care poate adauga mult mai multa performanta celor 2 grei.
Rezumand, nu calitatea premium e in discutie, ci exact carui tip de clienti se adreseaza. Din ce am inteles pana acum, in proportie de 90% fanilor Audi, si nu al tuturor, ci al celor foarte tineri cu posibilitati financiare foarte mari. Eu cred ca segmentul asta e destul de ingust.
Cat despre afimatia ca "multi vorbesc din auzite, nu si din experienta", o iau ca pe o dovada de 'copilarie' trecatoare si nimic mai mult. Aroganta nu face nimanui cinste, nici macar daca respectivul are un S3. Nu stii cu cine discuti asa ca nu vad de ce ti-ai permite sa arunci cu asemenea vorbe. Daca asa intelegi tu sa dezbati constructiv, imi pare rau, dar nu esti mai prejos decat pustanii care se perinda pe-aici.
Ce era mai important in comment-ul meu era faptul ca exista persoane carora aceasta masina se adreseaza si care au bani destui fara sa se gandeasca daca merita sau nu masina pretul. Aceia nu se gandesc daca merita masina asta sau alta mai mult decat x sau y. Noi ne exprimam "eu as" , asta e , noi gandim dupa buzunarul nostru, altii o fac dupa dorinta si pasiunesau chiar fidelitate (pt marca) (si binenteles ei isi permit multe)...
Masina e fff scumpa, dar isi merita fiecare banut pt cei ce-i au......
Asta e parerea mea si le respect si pe celelalte desi unele comparatii nu-si au rostul.
Oricum, face bine comunicarea si brainstorming-ul :)
"Oricum la pret si posibilitati de tuning este clar depasit de un STi."
Pret - diferenta de pret este zero Euro (in germania ambele costa 50k), iar RS3-ul este o masina care face parte din clasa premium (acolo unde Subaru nu se afla). Nu cred ca are rost sa mai discutam despre calitatea interiorului si tot ce inseamna clasa premium.
Tuning - ABT (tuner de casa VAG cu garantie) are un pachet pentru acest motor care duce RS3-ul la 501 cai si 650 Nm, cu un upgrade la turbo. Daca asta inseamna posibilitati mici de tuning ... as vrea sa vad cate STI-uri sunt peste 500 cai si fara sa fi fost nevoie sa se schimbe 3/4 din componentele aflate sub capota.
Mai are rost sa spun despre cutia S-tronic?! Te pui la liniuta cu STI-ul, activezi launch control-ul si ti piciorul apasat pe acceleratie.:) Are STI-ul asa ceva?!
Consumul mediu este favorabil tot RS3-ului.
340 de cai, 4x4, 0-100 in 4.6 sec, pret 50k (daca nu vrei figuri prin interior) ... este o masina absolut superba. Daca gasiti o masina de serie in clasa compacta (premium sau nu) care la 50k sa aiba performante mai bune ...
Nu ca STI-ul nu ar fi de vis ... dar sa nu ne mai dam toti "destepti" si sa vorbim din auzite.