Juriul World Car of the Year a anunţat finaliştii ediţiei 2013. La fel ca şi până acum, avem zece modele finaliste la două categorii: World Car of the Year şi World Performance Car. Categoria Green Car of the Year va fi disputată între cinci modele, care vor fi analizate de experţii WCOTY şi propunerile lor vor fi jurizate ulterior de experţii din juriu. Premiul pentru cel mai bun design auto al anului va fi acordat în urma unei decizii a unui juriu format din cinci experţi în domeniu.
Ediţia 2013 a World Car of the Year marchează o candidatură dublă pentru modelele Subaru BRZ / Toyota GT86 şi pentru Porsche Boxster/Cayman, care concurează la două categorii: World Car of the Year şi World Performance Car.
Finaliştii 2013 World Car of the Year:
• Audi A3
• Land Rover Range Rover
• Mazda6
• Mazda CX5
• Mercedes-Benz A-Klasse
• Peugeot 208
• Porsche Boxster / Cayman
• Subaru BRZ / Toyota GT86
• Volkswagen Golf
• Volvo V40
Finaliştii 2013 World Performance Car:
• Aston Martin Vanquish
• Audi RS5
• BMW M6 Coupe / Convertible
• BMW M135i
• Ferrari F12 Berlinetta
• Mercedes-Benz SL 63 AMG
• Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
• Porsche Boxster / Cayman
• Renault Clio Sport
• Subaru BRZ / Toyota GT86
Finaliştii 2013 World Green Car of the Year:
• Renault Zoe
• Smart Electric Drive
• Tesla Model S
• Volkswagen Jetta Hybrid
• Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel
CÂŞTIGĂTORII EDIŢIILOR PRECEDENTE
Ediţie WCOTY | World Car of the Year | World Performance Car | World Green Car | World Car Design of the Year |
2005 | Audi A6 | |||
2006 | BMW Seria 3 | Porsche Cayman S | Honda Civic Hybrid | Citroen C4 |
2007 | Lexus LS 460 | Audi RS4 | Mercedes-Benz E320 Bluetec | Audi TT |
2008 | Mazda2 | Audi R8 | BMW 118d ED | Audi R8 |
2009 | Volkswagen Golf | Nissan GT-R | Honda FCX Clarity | Fiat 500 |
2010 | Volkswagen Polo | Audi R8 V10 | Volkswagen BlueMotion | Chevrolet Camaro |
2011 | Nissan Leaf | Ferrari 458 Italia | Chevrolet Volt | Aston Martin Rapide |
2012 | Volkswagen Up! | Porsche 911 | Mercedes-Benz S250 CDI BE | Range Rover Evoque |
CINE VOTEAZĂ ŞI CÂND SE ANUNŢĂ REZULTATELE
Juriul este format din 66 de jurnalişti auto care reprezintă mai multe pieţe importante, România nefiind însă inclusă în această listă. Vehiculele eligibile pentru această distincţie trebuie să fie disponibile pe cel puţin o piaţă importantă în perioada 01.01.2012 şi 30.05.2013.
Rezultatele ediţiei World Car of the Year vor fi anunţate la Salonul Auto Internaţional de la New York.
Până atunci, ocupanţii celor trei poziţii vor fi anunţaţi la Salonul Auto de la Geneva.Via WCOTY
Bmw M135i pentru Performance
Volkswagen Golf pentru World Car
probabil la design Ferrari F12 Berlinetta
Subaru BRZ / Toyota GT86
Tesla Model S
Totusi nu prea as putea vorbi de stabilitate pentru ca nu am condus pe circuit, nu am depasit 140 km/h cu nici una dintre ele.
F12 Berlinetta
Tesla Model S
volvo
a-classe
Astom Martin Vanquish
Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel
La hibrid in schimb V60 PLUG-IN Hybrid Diesel are o sansa buna sa castige.
GOOOOO VOLVO
A dua categorie, Porsche Boxter sau Toyota GT 86, iar la a treia Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel.
A observat cineva ca Renault Clio lipseste cu desavarsire? Am incercat sa atrag atentia asupra faptului ca e posibil ca Renault Clio sa nu ajunga aici in detrimetul lui 208, dar evident ultrasii Renault "mi-au inchis gura" ("inca o data").
Apoi ar fi si 208. O masina care demonstreaza ca Peugeot si-ar fi revenit dupa ce a cam clacat in trecut. Este o masina care daca are sub capota motorul cel mai mic, nu inseamna neaparat ca e puturoasa. Faptul ca este usoara compenseaza lucrul asta. Masina primeste laude din toate partie si este o dovada de curaj sa amplasezi ceasurile de bord deasupra volanului cand nimeni nu a mai facut-o pana acum. Asta inseamna cu adevarat originalitate. A fost un risc, dar Pugeot ca sa-si revina cu banii avea nevoie si de asa ceva.
Apoi ar fi Volvo V40, o masina care parca se debaraseaza mult de trecut. Parca cei de la Volvo au vrut sa uite de perioada Ford, mai nimic de la masina asta nu prea mai aminteste de acea perioada. O fi fost dorinta chinezilor, a suedezilor... oricum nu conteaza. Important e ca a iesit o masina tipica Volvo: calitate buna, confort de top, probabil si fiabilitatea acestei masini este una buna (Volvo sta bine la fiabilitate in general, orice as spune gurile rele), de siguranta nici nu are rost sa mai amintim ca este una dintre cele mai avansate masini din lume, iar pretul, desi este mare, e mai mic decat Clasa A sau Seria 1. Deci se ofera o masina foarte buna, la un pret mai mic decat concurentii directi. De acea diferenta, de 2-3000 de euro cel putin, se pot alege niste optionale foarte misto. Problema ar fi insa valoarea mult mai mica in cazul unei revanzari, cel putin pe pietele unde Volvo are o imagine mediocra in ochii cleor care au crescut cu masini nemtesti, gen Romania.
Go Volvo !
@AndreiRN: Pentru moment Volvo V60 sau V40 nu se produce in China, cel putin din cate stiu eu. Am condus si V60 si V40 si m-am uitat atent la parti componente. Daca esti curios, deschizi usa din dreapta spate si pe montantul central scrie unde e produsa masina. Si daca vei deschide capota vei descoperi si alte elemente fabricate prin alte tari europene. A zice ca un lucru e chinezesc, doar pentru ca Volvo a fost cumparat de o companie chinezeasca, fara sa te uiti la ce scrie pe piese e dovada de snobism.
Si nu ai dreptate ca romanii au ales Volvo: daca te uiti pe drumurile din Romania vei vedea ca romanii aleg MeLeu, Bemveu, Audi ca au “Angel Eyes” si arata bine, deci in general masini germane. Atat ii duce pe majoritatea capul si acea majoritate nu stie sa foloseasca un computer ca sa scrie pe forumuri. Deci aici intalnesti si pareri ale unora care au mai mult acces la informatie si stiu ca in lume mai exista si masini suedeze sau japoneze care ofera un raport calitate/pret net superior celor produse de germani.
Sa vedem si ce vor alege ceilalti. Oricum in ziua de azi sunt sanse mici sa mai vezi clasamente reale.
Pt asta trebuie sa te uiti un pic si sub poleiala.
@Mihai este perfect adevarat: una e sa voteze pe un forum anumite persoane si alta e realitatea. Oricum eu nu ma iau dupa clasamente si ce voteaza lumea, ma orientez dupa ce conduc si ce mi se potriveste, pentru ca daca m-as lua dupa unii, Volvo e produs in China de vreo 5 ani.