Începând de astăzi, Stellantis nu mai este condus de către Carlos Tavares. Asta pentru că, într-o mutare surprinzătoare, portughezul a decis să demisioneze de la conducerea grupului multinațional. Plecarea lui Tavares are loc cu un an mai devreme decât era programată inițial. Mai devreme în această toamnă, Stellantis a confirmat că va avea un CEO nou începând din 2026.
Odată cu plecarea neașteptată a lui Carlos Tavares, Stellantis urmează să fie condus, pentru scurt timp, de un comitet executiv interimar condus de John Elkann, președintele Stellantis. Urmașul lui Carlos Tavares pentru funcția de CEO va fi anunțat abia în prima jumătate a lui 2025.
Carlos Tavares a preluat șefia Stellantis încă de la formarea grupului multinațional la începutul lui 2021. Portughezul a devenit foarte cunoscut pentru afirmațiile sale directe și critice în special cu privire la mașinile electrice. După un an în care Stellantis a fost cel mai profitabil grup auto din lume, anul 2024 s-a dovedit a fi unul dificil pentru grupul multinațional.
Vânzările mărcilor din cadrul grupului au scăzut semnificativ, iar unele dintre acestea sunt acum în pericol din cauza vânzărilor sub așteptări.Mai devreme în acest an, Carlos Tavares a amenințat mărcile neprofitabile că vor fi desființate dacă nu vor reuși să înregistreze profit. Ulterior, același Tavares și-a mai domolit discursul, dar a avertizat că aceste mărci, precum Lancia, Maserati și DS, mai au la dispoziție doar 2 sau 3 ani pentru a se salva. Tavares a fost criticat de mai mulți dealeri din Statele Unite din cauza vânzărilor slabe.
via Motor1
Am fost primul (singurul?) care a zis ca nenea asta nu prinde Craciunul ca sef la Stelantis. Voila.
Probabil n-au vrut sa-i dea concediu de la serviciu intre Craciun si Revelion si si-a dat demisia.
Asta a fost gratis. Urmatoarele predictii sunt pe bani sau produse de sezon. :)
Cum necum, unele teorii ale conspiratiei propagate de unii dintre noi (catalogati de multe ori drept putinisti/aurisit/sosocari/etc.) se adeveresc.
Urmeaza mandatul de 22% electrice din UK si 100% electrice din EU din 2035. E frumos cu electrificarea dar hai sa nu dam foc la casa de dragul ei. Sa se mai descurce si singura. Singura adica nici impisa politic si prin norme aberante, nici subventionata din profitul altor produse (ICE/hibrid de ex.)
Cu placere.
Dar ce îi poți cere lui Alex. Unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
Apoi au înțeles ca automobilul aduce mobilitate și asta iar ajuta economia. La fel, taxe mai mari ca sa se susțină industria auto.
Acum când aerul e toxic și clima aproape de catastrofă, ambele cauzate de industriile amintite (dar nu doar ele), nu mai putem subvenționa o industrie care nu rezolva problema în ansamblul ei dar măcar ar îmbunătăți lucrurile.
Da, alex, ați fost și sunteți catalogați pe drept cuvânt.
La subiect: Stellantis trebuie sa își facă curățenie în multitudinea de branduri care se calcă pe picioare, și (din păcate) sa renunțe la cele care nu performeaza, chiar dacă sunt emblematice.
Prea multe declarații contradictorii și prea mic pentru un colos atât de mare și de eterogen.
E posibil chiar ca acest colos cu picioare de lut să se frângă sub propria-i greutate cât de curând.
Între timp, competitorii probabil își freacă mâinile de bucurie. Dar, în secolul marilor schimbări (economice, sociale și politice), nimeni nu e scutit de nimic. Adaptarea e singura soluție.
Ai dreptate, petrolul a asigurat. La timpul trecut. Și cărbunele a asigurat, pana când gazul a devenit o resursa mai buna și mai puțin poluantă.
Acum e vremea (clima) resurselor regenerabile.
"Dar ce îi poți cere lui Alex. Unde nu e nici Dumnezeu nu cere."
Unde URĂ nu e, nici Dumnezeu nu cere.