BMW a prezentat noul X7. Cel mai mare SUV din gama constructorului german va fi disponibil pe piață începând cu luna martie a anului viitor, iar producția va demara în cadrul fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud, SUA.
Noul BMW X7 devine vârful de gamă în segmentul SUV oferit de producătorul bavarez și integrează un limbaj nou de design, cele mai recente sisteme de siguranță, tehnologii de ultimă generație și motoare diesel și benzină. Standard, SUV-ul constructorului din Munchen dispune de o configurație cu șapte locuri.
BMW X7: date esențiale
● BMW X7 are o lungime de 5.151 de mm, lățimea ajunge la 2.000 de mm, iar înălțimea anunțată de constructorul german este de 1.805 mm. Ampatamentul SUV-ului măsoară 3.105 mm, valoare care se traduce prin spațiu suficient pentru toți cei 7 pasageri.
● Din punct de vedere estetic, noul BMW X7 este croit după o filozofie care mizează pe suprafețe clare și linii precise. Zona frontală este dominată de celebra grilă BMW (are cele mai mari dimensiuni de până acum) și de accesoriile cromate. Standard, BMW oferă faruri cu LED, iar opțional clienții pot alege farurile BMW Laserlight. În partea din spate, cele două stopuri sunt unite cu o bandă cromată, detaliu prezent până acum doar pe Seria 7. Standard, noul X7 este echipat cu jante de 20 de inch (opțional de 21 sau 22 de inch).
● Așa cum eram obișnuiți, BMW introduce o serie de linii speciale pentru noul X7. Design Pure Excellence oferă o grilă cu elemente din aluminiu, o serie de accesorii cromate și jante de 21 de inch. Pachetul de exterior M Sport integrează prize de aer ceva mai generoase, jante M de 21 de inch și spoilere față și spate cu design revizuit. Cei mai pretențioși clienți vor putea alege o serie de elemente de caroserie din gama BMW Individual.
● Standard, noul BMW X7 este oferit cu un volan sport îmbrăcat în piele. Instrumentarul digital de bord integrează un display de 12.3 inch, iar informațiile pot fi proiectate în câmpul vizual și cu ajutorul unui head-up display. De asemenea, ecranul sistemului de infotainment măsoară 12.3 inch și poate fi controlat și cu ajutorul clasicului iDrive Controller. Comenzile de pe ecranul central tactil pot fi controlate și prin gesturi sau vocal, cu ajutorul noului asistent BMW.
● Selectorul de viteze, butonul pentru pornire/oprirea motorului și butoanele care fac parte din pachetul Driving Experience Control sunt grupate în zona centrală a tunelului median. Tot aici, clienții vor găsi butoanele care controlează suspensia pneumatică și modurile dedicate ieșirilor în off-road (opțional). În plus, BMW spune că anumite elemente de control pot fi fabricate din sticlă.
● Așa cum afirmam și mai sus, noul X7 este oferit standard cu o configurație cu 7 locuri.
Al treilea rând de scaune oferă suficient spațiu pentru pasagerii adulți. Mai mult, BMW spune că a extins plafonul din sticlă și în acea zonă a SUV-ului. Totodată, cei care călătoresc pe ultimele locuri vor beneficia de suporturi pentru pahare și cotiere. Pentru rândul din mijloc, BMW oferă și scaune individuale în locul banchetei standard. Indiferent de soluția aleasă, al doilea rând de scaune culisează pe o distanță de 14.5 centimetri.● BMW X7 are un portbagaj cu o capacitate de 326 de litri, valoare măsurată atunci când toate cele 7 locuri sunt utilizate. Prin rabatarea ultimului rând de scaune, volumul crește până la 750 de litri. Volumul maxim ajunge la 2.120 de litri și se obține și prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune.
● Standard, BMW X7 dispune de un sistem de climatizare cu patru zone, iar opțional clienții pot alege și versiunea cu cinci zone. Aceasta dispune de un panou separat de comandă pentru al treilea rând de scaune.
● În versiunea de bază, BMW X7 este disponibil cu un sistem audio cu 10 incinte, dar clienții au la dispoziție și un sisteme semnate de Harman Kardon sau de Bowers & Wilkins.
● Pachetul de interior M Sport propune un volan sport, tapițerie M și alte accesorii semnate de divizia constructorului german. Așa cum era de așteptat, nemții propun și un catalog generos de opționale semnat de divizia BMW Individual.
● Gama de motorizări propusă de BMW se adresează atât fanilor motoarelor pe benzină, cât și celor care iubesc propulsoarele diesel.
● Pentru moment, nemții vin doar cu o motorizare pe benzină disponibilă în Europa. Vorbim despre BMW X7 xDrive40i. Propulsorul de 3.0 litri cu șase cilindri produce 340 CP la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, X7 xDrive40i accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 245 km/h.
● În afara Bătrânului Continent, BMW oferă și varianta X7 xDrive50i. Motorul V8 de 4.4 litri produce 462 CP și 650 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în doar 5.4 secunde.
● Cei care preferă un motor diesel au la dispoziție versiunea X7 xDrive30d sau varianta X7 M50d. Versiunea de bază în gama diesel integrează un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri care oferă 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. 7 secunde sunt necesare pentru sprintul 0-100 km/h. Consumul mediu mixt anunțat pentru varianta X7 xDrive30d este de 6.5-6.7 litri/100 de kilometri (WLTP convertit în valori NEDC).
● BMW X7 M50d este echipat tot cu un motor diesel de 3.0 litri cu 6 cilindri.
Puterea totală oferită este de 400 CP la 4.400 rpm, iar cuplul motor ajunge la 760 Nm. Cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte, X7 M50d accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde. Viteza maximă se oprește la 250 km/h.● Oficialii producătorului german spun că sistemul de tracțiune integrală xDrive a fost recalibrat și a primit îmbunătățiri astfel încât noul X7 să aibă un comportament dinamic de top. Versiunea X7 M50d dispune standard de un diferențial M Sport.
● Tot standard, BMW oferă pe X7 și suspensia pneumatică. Garda la sol măsoară 221 de mm, unghiul de atac are 25 de grade, iar cel de degajare măsoară 22.2 grade. Adâncimea maximă a vadului pe care BMW X7 îl poate traversa este de 500 de mm. BMW oferă și un pachet dedicat ieșirilor în teren accidentat. Acesta este disponibil pe toate versiunile, cu o singură excepție: X7 M50d. Kit-ul dedicat de off-road integrează protecții suplimentare și dispune de patru moduri (xSnow, xSand, xGravel și xRocks).
● Reprezentanții BMW spun că în modul Sport, garda la sol se reduce cu 20 de mm atunci când viteza trece de 138 km/h. În plus, cu ajutorul butoanelor de pe tunelul median, șoferul poate ridica sau coborî garda la sol cu încă 40 de mm. Cei care își doresc mai multă dinamică, pot opta pentru sistemul de direcție integrală, dar și pentru barele stabilizatoare active.
● Așa cum era normal, noul BMW X7 va fi oferit cu o gamă variată de sisteme de siguranță. Standard, SUV-ul producătorului german dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go. La toate acestea se adaugă funcțiile și sistemele care avertizează/asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul. Pentru a evita situațiile în care șoferul nu este atent și mizează doar pe funcțiile sistemului de Cruise Control adaptiv, BMW introduce din aprilie 2019 și o cameră video care monitorizează starea șoferului (dacă mai este sau nu atent la drum).
● Pachetul de siguranță mai include următoarele: Crossing traffic warning, Priority warning, Wrong-way warning și Emergency Stop Assistant (indisponibil în Europa). Manevrele de parcare vor deveni și mai ușoare atunci când clienții optează pentru sistemul Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant.
strict ca si design, fata si interiorul, imi place
Serios acu, pare o catedrală pe roți, dar se va vinde sigur OK nu doar în State celor avizi de *status*, dar fără destul mălai pentru un alt BMW - pardon, Rolls-Royce - și mai scump: Cullinan.
Fiindcă prețul de pornire n-ar fi chiar gigantic (anunțat doar în UK - 72K pounds = cca. 82K € la rata debilă de schimb a lirei cu Brexitu.)
Majoritatea comentariilor internautice sînt negative apropo de stil, dar cred că asta-i total irelevant. Inclusiv pt marketingul bavarez, care știe prea bine că clienții lui X7 nu-s din tagma chibiților postaci - inclusiv eu-tu-noi-voi. :-)
...Păcat, că la 82.000 aș fi fost poate tentat să-mi vînd totuși casa de la munte. Pe care, hmm, am uitat că n-o am de fapt.
(Nu mă luați în serios - n-am băut cafeaua și încă-s ațipit. Visam deci că... locuiesc deja într-un X7 :-))
Despre mașină, nu cred că greșesc dacă spun ca-mi pare mai luxoasă ca seria 7 la interior, la exterior este imensă, dar pe lângă Lincoln Navigator și Cadillac Escalade pare decentă.
Grila imensă nu vine ca nuca-n perete, botul este lat și înalt, problema grilelor mari este mai degrabă la modelele mai mici.
Memoria "auto" ar trebui sa fie ceva mai lunga decat varsta noastra...
https://autowise.com/wp-content/uploads/2018/05/BMW-303.jpg
https://www.autoevolution.com/news/happy-centennial-bmw-ten-of-the-most-important-cars-in-the-company-s-history-105330.html#agal_2
De unde ar putea veni însă cele 12 mii € euro-n plus la francezi, asta chiar mă depășește (nota bene: fără *malus*-ul galic maxim, de 10.500 €).
Inexplicabile-s politicile de prețuri ale multor altor producători de fapt, nu doar ale BMW (care, btw,, face notă discordantă avînd uneori scoruri mai mari aici decît la ei acasă - v. M2 Competition, cu +4.000 € mai scump la noi.)
O temă niciodată abordată de absolut nicio publicație auto, dar care ar merita dezvoltată, mai ales fiindcă-n *marea familie* UE putem cumpăra din orice țară ar vrea mușchiu nostru, nu?
...Doar teoretic asta, mda, bine ziceți. La fel cum doar teoretice-s cel mai adesea pseudo-explicațiile privind echipările / taxele diferite etc.
trebuie sa vin io si sa te invat, tz! tz! tz!
PS. la fel si cu saracii: saracii nostri au mai multa saracie decat ai lor
Final financiar totuși:
https://www.bimmertoday.de/2018/10/17/bmw-x7-deutschland-preis-ab-84-300-euro-fur-xdrive30d/
Deducție logică: trecerea Canalului Mânecii din UK în Franța costă cu 10.000 € mai mult decît drumul mai lung UK-Marea Baltică. :-P
Nu mai zic de costurile traversării Marii Băltoace-n UK de la Spartanburg - ca de obicei, astronomice (Achtung - ! fără să luăm în calcul TVA-ul.)
O simplă asemănare sau chiar iluzia unei asemănări nu se ancorează neapărat în solul realităţii – dacă poţi desluşi un truism ca ăsta, măi Mafiosus academicus.
On topic: Adrian C. ( dar nu numai) a atins un subiect interesant şi anume “americanitatea” (incontestabilă!) SUV-urilor de mare anvergură ale Triadei. Dar nu şi în privinţa motoarelor, nu? Cărora le “dai blană”, nu glumă. În concepţie americană imuabilă, utilitarismul şi viteza nu fac casă bună împreună, dar, în ograda coanei Europa, dacă tot mergi la mall sau în excursii, pe tronsoanele de drum “adecvate” (ca-n palmă), trebuie să le demonstrezi pasagerilor tăi “gena” şi “hegemonia” germană şi mai ales “predestinarea” ta de a le ţine permanent ("regulă de aur") sub control “ireproşabil” şi “admirabil”.
Nu ti se pare mai luxoasa ca seria 7 la interior chiar e ! Dar nu va ramane asa mult timp. Apare noul 7 in 2020 si isi revendica din nou titlul de cel mai luxos BMW.
botul BMW a semanat intotdeauna cu un rât de porc sau, in cel mai bun caz, la doua boabe de fasole.
Parca mai putin in anii 50, dar de când il stiu numai la un rât supradimensionat m-am gândit.
Totuşi, americanismul nu este un păcat; o demonstrează, cu prisosinţă chiar, tocmai Triada.
Mafia, una este să te domine o impresie (cazul meu) şi alta să uzezi de etichete/epitete nedemne la adresa unei mărci auto (chiar şi dacă n-ar fi fost de renume, tot nu se justifică o astfel de imprudenţă).
Intorcandu-ma la 'rinichi" , nu stiu de ce se tot insista cu asta , dar nu mai aduce de mult semnatura grilei bavareze cu acest organ, aia era o data prin anii 70 , cand avea proportii necaraghioase si orientata mai pe verticala. Acuma poti sa-i spui foarte bine ..nu stiu..poate "fluture" !?(ca sa nu fiu asa de dur ca cineva aici mai sus)
O nouă generație seria 7 va apărea după 2020, în 2019 de abia face lift-ul actualei generații.
Din fata arata putin mai cartoon-ish dar in general arata binisor....
Pacat ca nu avem o versiune V12 cel putin deocamdata(si nu prea cred ca va veni)
Absolut inutil un V12 pe un suv. V12 e util doar pe limuzine mai ales daca e aspirat.
eu nu vad un Buick eu vad un BMW. Atat. Poate pentru ca am memoria unui european. Si am mai zis ca imi place strict fatza si interiorul. De restul tacere...se inscrie in categoria "sufrageriilor inutile de 6 metri" ( ma mira cum de ai retinut faza) dar, clar, piata destinatara e SUA si China. Europenii, inteleg, se indreapta spre SUV-uri de, in medie, 4-4,5m. Adica inlocuitoare (mult mai utile) ale sedan-urilor si break-urilor de alta data.
“Mult mai util” s-ar traduce altfel decât ȋți place ție să crezi și anume așa: dictatura ȋn trafic și satisfacția meschină a neamului prost, care se uită de sus, și la propriu, și la figurat, și care – ȋn mod curios – face abstracție de faptul cert că el este doar un “rupt ȋn nădragi” căruia ȋi tremură pistolul de alimentare ȋn mână…De altfel, producătorii n-au făcut altceva decât să stea la pândă ca fiarele, de jur ȋmprejurul perimetrului tipologic & axiologic al lumii ȋn care, volens nolens, suntem siliți să supraviețuim. Aparatul lor de propagandă, extrem de eficient (a se citi: persuasiv), a transformat ifosul ȋn…nevoie. De fapt, să-i acordăm ultimul cuvânt nemuritorului George Orwell: “The people will believe that the media tells them they believe”.
Cand e vorba de utilitate sunt absolut sigur ca unui sedan (ori break) i se gaseste un echivalent cu mult mai ok . Cu dimensiuni exterioare mai mici si portbagaj mai mare SUV-urile au devenit preferate europenilor. Norocul ca se gasesc pe toate dimeniunile. Faptul ca nu au acelasi handling ca surorile mai joase aproape ca numai are relevanta. Conducatorul mediu nu face curse si nici pieptis virajele in rampa nu le abordeaza...lui ii trebuie o masina usor de manevrat in oras, mare la interior si o amprenta minima la sol. Incep sa inteleg de ce SUV-urile au succes, pentru ca sunt un compromis rezonabil.
luand in calcul cele mai de sus mi-as lua mai degraba un 3008 decat o insignia.
despre dictatura neamului prost putem vorbi doar in romanica, in vest n-am vazut pe nimeni "sa te scuipe in cap" pentru ca e catarat intr-un SUV.
subscriu la comentariul tau, place
iar ultima fraza...perfect adevarata. doar ca unii sunt atat de limitati la Romania, ca au impresia ca asa e peste tot.
raman la parerea mea ca un mare mare castig pentru astfel de oameni e sa stranga un banut si sa faca cateva iesiri/vacante oricat de ieftine in lumea civilizata (deci nu la turci sau la bulgari all-inclusive = dimpotriva, astea mai rau te tampesc), sa vorbeasca cu lumea de acolo, sa socializeze pe orice tema. de necrezut cat se pot largi orizonturile in urma unor astfel de experiente.
Niciodată o struțocămilă de-asta cocoțată care de fapt nu e nici sport nici ”utility” nu va putea măcar egala la aceeași amprentă spațiul util din portbagaj al unui break sau chiar sedan.
Asta cu tot cu factorul aerdinamic sacrificat (cel puțin 50% inutil zic eu).
De ce asta? Păi dacă le calculezi, cât se poate de simplu: greutate mai mare înseamnă lățimea cauciucurilor mai mare, adică jante mai mari deci pasaje ale roților enorme. Spațiul necesar pentru trenul 4x4 solicită podea înălțată mai ales în zona posterioară.
Exemple concrete:
Kia Ceed SW 625l vs. Sportage 503l,
Opel Astra Sports Tourer 540l vs. Grandland X 514l,
Logan MCV 573l vs. Duster 478l și tot așa.
daca mai esti pe receptie:
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
@pecoistul...ms :)