BMW şi Toyota au semnat astăzi un parteneriat pe termen lung care vizează mai multe colaborări. Japonezii şi nemţii susţin că au aceeaşi viziune strategică a mobilităţii individuale sustenabile în viitor, de unde şi necesitatea unei colaborări între cele două concerne. Pe lângă faptul că vor dezvolta o nouă generaţie de hibrizi şi o nouă generaţie de pile de combustibil, Toyota şi BMW vor construi un nou model sport împreună. Cel mai probabil, acest model va fi un hibrid şi va primi atât versiuni Toyota sau Lexus, cât şi versiuni BMW.
Parteneriatul dintre BMW şi Toyota este anunţat încă din luna martie, când japonezii au confirmat faptul că vor primi motoare diesel BMW în schimbul participării la un grup de dezvoltare a pilelor de combustibil. Cele două companii vor dezvolta împreună arhitectura şi componentele unui model sport care încă nu a primit un nume, iar parteneriatul dintre cele două concerne vizează şi electrificarea trenurilor de propulsie viitoare. BMW şi Toyota plănuiesc să îmbunătăţească împreună soluţiile de reducere a masei vehiculelor, nemţii având un atuu în acest domeniu, deţinând propria lor fabrică de componente din fibră de carbon.
Colaborarea dintre BMW şi Toyota reprezintă cel de-al doilea parteneriat strategic semnat de un constructor premium german în ultimele luni, primul fiind semnat de Daimler şi Renault-Nissan. Experţii din industria auto consideră că partenriatul dintre cele două mărci o să fie avantajos de ambele părţi, cei de la BMW urmând să primească un sprijin comparabil cu cel pe care îl primesc cei de la Audi în concernul Volkswagen, în timp ce Toyota va obţine motorizări şi şasiuri performante.Toyota a dezvoltat deja un model sport în colaborare cu un alt producător de automobile, rezultatul fiind intitulat GT-86. Modelul a fost construit împreună cu Subaru, care a realizat o versiune proprie a modelului, numită BRZ. Odată cu semnarea parteneriatului BMW-Toyota, reprezentanţii celor două concerne pot să discute şi alte posibilităţi de colaborare.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Poate acuma devin si motoarele lor mai fiabile si dau si ei o garantie normala.
sa speram ca no sa-l faca ca si pe GT 86......aceasi masina cu alta sigla......pt. ca vor avea probleme la capitolu 'preturi'
bmw..........50k
toyota.........30k
si mai este o problema oare cum se va numi modelu sport la bmw??
Personal imi place ca exista masini pentru fiecare, ca piata este diversa, flexibila si "vie". Voi faceti cum credeti...
Fara ironie sau dusmanie intreb, si v-as ruga sa va limitati strict la intrebare, nu la injurii gratuite sau laude pe diviza M.
O zi buna va doresc.
Excelent punctat, fanaticii "japonezi" sa citeasca de mai multe ori
@Laucalin
Problema este ca sunt f multi care chiar au impresia ca Toyota este Dumnezeu in zona auto si i-a pus mana in cap Bmw-ului, dar atat pe hartie cat si-n practica chiar nu este asa, nu a spus nimeni ca japonezii nu fac produse bune, dar cel putin in zona sport Toyota este cea avantajata si are de invatat, si nu doar acolo, deci aceasta indignare, vezi Doamne ce fac japonezii cu astia este pur si simplu imbecila
Indeea este ca e vorba de alianta unor companii, NU a unor marci. Motiv pentru care constructorul BMW se poate compara cu constructorul Toyota. Lasati departe ce masini are fiecare marca pe piata, nu are asta importanta. Sa nu credeti ca inginerii BMW proiecteaza un super M3 de exemplu ca au doua perechi de... E vorba de altceva. Se impart inclusiv banii de proiectare... BMW va avea renumele unei msini sport fiabile, iar Toyota va avea renumele unei masini construite impreuna cu marele BMW. Deci Dane si legance... nu va faceti grijim pentru ca BMW si Toyota stiu foarte bine ce inseamna o masina. Eu in continuare nu am de ce sa-mi fac griji ca ar avea vreunul ceva de pierdut.
@Pinguinul, @Dan, @Mafia
.