Q2 și A1 sunt așa numite modele "entry-level" în portofoliul Audi, sau, cu alte cuvinte, accesibile pentru un public mai larg.
Crossover-ul a debutat în 2016, iar în urmă cu circa doi ani a primit un facelift. De cealaltă parte, A1 are mai multă experiență, fiind prezentat în 2010, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, și ajuns la a doua iterație.
Din câte se pare, însă, nici unul dintre ele nu va mai primi o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de șeful Audi, Markus Duesmann, într-un interviu.
"Am decis să nu mai producem A1 și nu va exista un succesor nici pentru Q2. [...] Vom limita gama de modele în partea inferioară și o vom extinde în cea superioară, " a declarat Duesmann.
Mai pe scurt, Audi vrea să se concentreze pe modelele mai mari, care aduc mai mult profit.
Pe lângă versiunea obișnuită, Audi Q2 poate fi comandat atât în versiune cu ampatament lung cât și în versiune electrică E-Tron, ambele în China. Totodată, inclusiv în România, Q2 este disponibil și în variantă SQ2, cu 300 de cai putere și 400 Nm cuplu.
După eliminarea celor două modele, A3 va prelua rolul de intrare în gamă.
via Motor1
La fel și Q2. Când a fost lansat, mă așteptam să fie un hit, dar între 2017-2019 vânzările s-au situat la 78-81.000 anual în Europa. Puțin pentru pretențiile lor. Mașina asta nu a fost deloc un succes.
chiar nu se interzic odata suv-urile si tot ce consuma aiurea resurse in plus si polueaza?
stiu ca esti anti-suv, ca eficienta si mod de utilizare zilnica acest tip de caroserie nici nu ar trebui sa existe pe strazi (ci doar pe coclauri, ca vehicule utilitare), dar interesul e ridicat si tot in crestere, motivat, partial justificat, de practicalitate, spatiu interior, confort, vizibilitate la condus, siguranta si imagine. suv-ul este compromisul care le reuneste pe toate cele de mai sus intr-un pachet foarte bun, irezistibil, dar omite eficienta. iar omul obisnuit va accepta un consum mai mare cu 1-2-3-x litri pentru a le avea pe toate la un loc. in natura nu prea se intampla asa, nu confortul primeaza ci eficienta si siguranta (adapostul in fata primejdiilor).
dar uite ca e si o parte buna, dar privim cu ochiul traditionalist al pasionatului de masini: se intampla voia lui inexorabil, adica nimic sub clasa compacta la audi.
multe au mai putin spatiu - fals...mai putin spatiu decat cine? adevarul e ca cele mai multe au foarte mult spatiu interior.
se rastoarna usor - fals...nu se rastoarna deloc, toate au ESP si alte sisteme de stabilitate. daca vrei dinadins poti, cu ceva efort, sa dai cu rotile in sus orice masina, fie ea si lamborghini, dar eu n-am vazut niciun SUV rasturnat pana acum.
mai putina placere la condus - fals...placerea este ceva relativ. si oricum irelevant pentru 99,999% dintre cei care cumpara masini ca sa se deplaseze cu ele si sa isi faca treaba. eu n-am auzit pana acum sofer de SUV sa se planga ca condusul masinii lui e un chin, chiar din contra. apropo, daca vrei placeri, nu o sa le gasesti la o masina, decat daca esti tu mai ciudat sau deviant.
mai putina siguranta pe strazi din cauza lor - fals ... esti chiar amuzant :))) SUV-urile sunt printre cele mai sigure masini atat pentru ocupanti, cat si pentru ceilalti din trafic, au nenumarate sisteme de siguranta activa si pasiva, vizibilitate excelenta, senzori, etc. doar daca esti un descreierat drogat si faci accident, atunci posibil, ca din cauza masei mari si inertiei sa faca ceva prapad prin jur. dar nu prea se ajunge acolo, ca nu toata lumea e huidu, cine isi ia SUV il ia tocmai pentru siguranta si il conduce responsabil in stilul evitarii oricaror incidente. daca vrei sa arati cu degetul la siguranta putina pe strazi, uita-te la cojile de bmw facute din bucati si conduse de leprele societatii.
imagine de manelist cu chestie mica - fals si... penibila acuzatie, nici n-am ce sa-ti zic aici, or fi manelisti toata Europa, America, Asia si restul lumii? le-ai masurat tu cu ruleta sculele tuturor soferilor de SUV si ai ajuns la concluzia asta? :)))
p.s.: nu sunt neaparat fan SUV, nu cred mi-as lua unul, dar totusi, sa dam cezarului ce-i al cezarului.