Esential
204 | cai putere dezvolta noul Audi e-tron. |
250 | de kilometri este autonomia noului e-tron. |
204 | cai putere dezvolta noul Audi e-tron. |
250 | de kilometri este autonomia noului e-tron. |
Controversatul Audi e-tron revine in atentia publicului cu o noua versiune concept, dezvaluita astazi in cadrul Salonului Auto de la Detroit. De aceasta data avem de a face cu un concept mai "cuminte", animat de numai doua motoare electrice, pozitionate pe fiecare roata posterioara.
In aceste conditii, puterea totala ajunge pana la 204 cai putere, iar cuplul motor scade pana la 2650 de Nm, insa pastreaza valori astronomice. In conditiile in care vorbim de un model sportiv, de numai doua locuri, care cantareste doar 1350 de kilograme, performantele nu sunt deloc sub asteptari: acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 5.9 secunde iar timpul petrecut de la 60 la 120 km/h este de numai 5.1 secunde. Pentru cei care visau insa la viteze astronomice, e-tron poate fi o dezamagire, acul vitezometrului oprindu-se la 200 de km/h.
Chiar si in aceste conditii, e-tron pastreaza o autonomie excelenta pentru un model sportiv, mai exact 250 de kilometri in ciclu combinat. Pentru incarcarea bateriei este nevoie de o priza normala, timpul necesar pentru un plin fiind de 11 ore.
Acesta poate fi redus doar daca se foloseste o sursa mai mare de energie.Conceptul dezvaluit astazi masoara 3.93 metri lungime, 1.78 metri latime si doar 1.22 metri inaltime. Nemtii se lauda ca au reusit sa obtina o distributie a greutatii 60/40, multumita in mare parte pozitionarii celor doua unitati electrice pe rotile posterioare.
Puterea este transmisa pe sosea cu ajutorul unor jante de 19 inch din aliaj, cu 35 de spite, incaltate cu pneuri de 235/35 pe fata si 255/35 pe spate.
adica bugatti cu 1001 cp are cuplu de 1250 nm si e-tron de 204 cai are 2650 nm hai sa fim serosi, astia incearca sa prosteasca pe prosti
puterea unei masini sta in cuplu si putere, masina asta ar tr sa fac suta in 3 secunde la cuplu ala , avand in vedere ca are de 2xcuplu veyronului, chiar daca are putere mai mica de 5x decat veyronu cuplu al ar tr sa compenseze puterea
Ps sa nu mai luam in calcu si vechiu e-tron cu 4500NM
cum dracu ca scoti atata cuplu din 2 motoare nu mai mari ca un butoias de Timisoreana(deala la 5 kg)........
astia chiar au tampit la cap(Audi)chiar nu au au ce sa minta........
pana la urma dau de belea.........
Si cum puteti compara Veyron - motor cu combustie interna, chiar si w16 otto ( care au cuplu mai mic decat cele diesel la aceeasi capacitate) si un motor electric. Stiti ca la un motor electric cuplul e mult mai mare, instant, si egal la orice turatie ?!
Si nu, nu sunt fan Audi nici BMW, dar asta e fizica predata in gimnaziu...
Aici se explica cum sta faza cu nm de mai sus si cam cati sunt reali din ei si de ce.
Probabil... adevarul este undeva pe la mijloc, puterea motoarelor exectrice fiind net superioara motoarelor cu ardere interna, ma refer atat la cuplu cat si la cai putere. Singura chestie este ca motoarele cu ardere interna au nevoie de oxigen si degaja monoxid de carbon, iar cere electrice sunt pur si simplu ecologice pentru ca nici nu au nevoie de oxigen si nici nu degaja nimic.
Evident... problema ramane, cum se produce acel curent electric, dar asta este discutie un pic mai larga si nu este momentul potrivit.
Si fanii BMW sau Audi, mai calmati-va pentru ca oricum nu-i pasa nimanui de prostiile pe care le spuneti. Vreti sa fiti informati bine, vreti sa fiti ignoranti, la fel de bine.
@http://www.automarket.ro/stiri/audi-prinsi-cu-minciuna-e-tron-nu-dezvolta-4500-nm-ci-doar-680-nm-27343.html
este simpla si banala, dar romanul care nu a deschis o carte de fizica si nu are pic de notiune logica nua are cum sa inteleaga.
Poate pentru unii care mai au ceva in cap inteleg ce inseamna puterea si cuplul dezvoltate de un om la pedalele unei biciclete si puterea si cuplul la roata dupa ce ne jucam cu pinioanele alea din spate.
Tinand cont ca Tesla, o reusita demontrata, are 251 CP si 380 Nm, si poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4.0 secunde, credeti ca a venit Audi si a mai inventat odata roata si au scos ei un motor de 204 cai putere si 2650 Nm dar Audi scoate acceleratia de la 0 la 100 de km/h in 5.9 secunde.
Penibilitatea este atat a celor de la Audi cat si a celor care-i cred si/sau sustin.
Apropo, Dacia Logan 1.4, are cuplul motor 112 Nmdar la roata in treapta 1 de viteza are ~400 Nm, deci si Dacia se poate lauda cu un cuplu motor de 400 Nm.
Nu conteaza ca sunt mai multe motoare electrice si nu exista cutie de viteze, fiecare motor electric poate sa aiba un reductor.
si hai sa fim seriosi sa gasit audi sa dea un cuplu enorm in timp ce concurenta are motaore electrice cu un cuplu norma, si audi vine cu un motor electric mai slab dar cu un cuplu de 10-15X mai mare decat are concurenta, adica ei vor sa zic ca sunt mai destepti dar de fapt...
Si oricum "fanii" audi nu stiu ce e ala nm, daca audi scoate o masina cu 1 milion de nm se gasesc multi "fani" care cred
Oricum daca masina asta o sa se fac in serie garantat nu o sa aibe cuplu ala
Cuplul poate fi comparat oricum, producerea lui este diferita, inn cazul electric dupa o alta formula si diferenta majora este plaja pe care o are un motor electric, faptul ca motorul electric poate avea cuplul maxim incepand cu turatia "0" si uneori pana la turatia maxima limitata intentionat, lucru imposibil la un MAC sau un MAS, in rest cuplul este cuplu si puterea este putere indiferent ca este diesel, benzina sau electric, unitatea de masura este aceeasi si valorile se pot compara direct.