Audi a prezentat primele informaţii ale lui A5 şi S5 facelift. Modelul este aşteptat să debuteze în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Audi împrospătează A5 la jumătatea ciclului de viaţă a modelului său. A5 primeşte mici modificări de ordin estetic, motoare noi şi schimbări la nivelul şasiului. Toate aceste operaţiuni sunt menite să-l facă pe A5 mai atractiv, mai economic şi mai dinamic. Odată cu facelift-ul, toate motorizările oferite pe A5 vor avea injecţie directă şi vor beneficia de supraalimentare, sistem start-stop şi un sistem de recuperare a energiei cinetice în standard. În cazul unor modele, emisiile de CO2 au fost reduse cu 22%, în timp ce consumul de carburant a scăzut, în medie, cu 11 procente.
MOTORIZĂRI NOI, ŞASIU OPTIMIZAT
Motorizarea entry-level este o unitate 1.8 TFSI, reproiectată complet, care dezvoltă 170 CP şi 320 Nm. Emisiile de CO2 ale acestui motor în compania caroseriei Coupe sunt de 134 grame per kilometru, în timp ce consumul în regim mixst este de 5.7 litri la sută. Între timp, unitatea 2.0 TFSI dezvoltă tot 211 CP. Gama A5 a primit şi o nouă motorizare pe benzină, un 3.0 TFSI, o unitate V6 de 272 CP.
Cel mai mic diesel din gama A5 este un 2.0 TDI de 177 CP, care consumă 4.7 litri la sută în regim mixt în compania unei transmisii manuale. Emisiile de CO2 sunt de 122 de grame pe kilometru. La fel ca în cazul versiunii entry-level a lui A5 în compania motorului 1.8 TFSI, unitatea 2.0 TDI prezintă cel mai redus consum şi cele mai reduse emisii de CO2 din segmentul său. Gama de motorizări diesel oferite pentru A5 este completată de un 3.0 TDI V6 de 204 CP, care consumă 4.9 litri la sută în versiunea echipată cu transmisia Multitronic şi emite 129 grame de CO2 per kilometru. Cei de la Audi spun că este cel mai eficient motor diesel de 3.0 litri din segment.
Versiunea de top oferă 245
CP, tot dintr-o unitate V6 TDI.
Audi A5 urmează să devină primul coupe din lume echipat cu un
motor diesel Euro 6 graţie unei noi motorizări ce urmează să fie introdusă în gamă.
În timp ce versiunile cu tracţiune faţă primesc fie o transmisie manuală cu şase trepte, fie unitatea Multitronic cu variaţie continuă, iar versiunile quattro ale lui A5 primesc fie o transmisie manuală cu şase trepte, fie o unitate S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje. În cazul modelelor quattro, clienţii de A5 pot comanda şi un diferenţial sport, care distribuie activ cuplul motor între roţile din spate după necesităţi. La nivelul şasiului, toate modelele A5 au primit rulmenţi revizuiţi pentru puntea spate şi amortizoare optimizate pentru ”manevrabilitate precisă şi confort sporit”. În standard, clienţii primesc jante din aliaj de 17 inch, dar Audi le oferă posibilitatea de a monta chiar şi jante de 20 de inch. Sistemul de servodirecţie electromecanic a fost revizuit pentru toate versiunile de motorizare.
MODIFICĂRI ESTETICE
Modificările estetice operate în gama A5 vizează o schimbare semnificativă la nivelul blocurilor optice, care au primit noua bandă de LED-uri introdusă pe modelele A1, A6 şi A8. Partea frontală a primit o nouă bară de protecţie, cu fante de aerisire mai mari şi o grilă revizuită. La nivelul posteriorului, toate versiunile au primit o nouă bară de protecţie şi blocuri optice revizuite, cu LED-uri opţionale. Există şi câteva modificări la interior, printre care se numără noul volan, noul selector de viteze pentru transmisiile automate, un nou finisaj pentru panoul de instrumente şi consola centrală.
De asemenea, sistemul MMI de infotainment a fost revizuit, iar gama de tapiţerii şi culori a fost şi ea modificată. Opţional, modelul A5 Sportback este oferit cu cinci locuri. Clienţii pot face precomenzi începând cu luna septembrie, iar primele livrări vor avea loc în decembrie.
Audi S5 Coupe primeşte motorul 3.0 TFSI de 333 CP
Verisunile S ale lui Audi A5 Coupe primesc motorizarea TFSI de 3.0 litri şi 333 CP. În comparaţie cu motorul V8 de 4.2 litri pe care îl înlocuieşte, unitatea V6 supraalimentată este mai economică cu 20%, având un consum mediu de 8.1 litri la sută. Audi S5 Coupe are nevoie de 4.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a modelului este de 250 km/h. Modificările estetice operate la nivelul lui A5 sunt vizibile şi pe S5. Sistemul quattro al acestei versiuni a primit diferenţialul central crown-gear şi servodirecţia electromecanică. În standard, modelul vine cu jante de 18 inch, iar Audi l-a echipat cu o suspensie sport specială.
Via | Audi
Mercedes a cazut si el in aceasta capcana,doar BMW a ramas credincios filozofiei"angel-eyes",fiolozofie probabil castigatoare,din moment ce Audi se indreapta spre aceeasi tinta ,doar ca intr-o forma restilizata!
Normal ca "becul" din acele "fasii" e led,ca de altfel si la BMW,dar eu ma refeream la filozofie,au lasat acele lumini LED individuale in seama VW iar ei au trecut la aceste "fasii" care nu sunt altceva decat niste "angel-eyes" alungiti!
Ai priceput acum? Daca nu,da-mi mail-ul tau,sa iti fac un desen!:))
LEDul este o dioda care emite lumina datorita voltajului care trece prin ea si materialul care emite acea lumina este un semiconductor.
BMW foloseste, sau folosea CCFL adica (cold cathode fluorescent lamp) iar principiul de functionare este similar cu cel al neonelor de la tine din casa scarii.
Acum e posibil sa treaca si ei la LED, pentru sunt mai eficiente si mai performante. Nu spun ca Audi ar fi descoperit America, dar ei la capitolul asta sunt cu un pas inaintea tuturor.
asa.. ok .. deci Audi, in modele anterioare avea LEDuri in faruri, individuale, la partea de jos a farului (la majoritatea modelelor cred). Acum Audi are o "banda continua de lumina" care , desi este LED nu mai are aspectul de "beculete individuale" ca atunci cand Audi a folosit petnru prima data acest tip de lumina de pozitie. SERD incearca sa spuna ca Audi se indreapta catre ceva similar cu AngelEyes deoarece nu mai avem acele beculete individuale ... si avem o chestie continua... similara cu AngelEyes.
Acuma... ca BMW folosea CCFL (ai fi putut sa-i spui ca monitorul pe care il are in fata contine asa ceva .. nu casa scarii ) si ca Audi a inceput cu LEDuri individuale ... si ca acum BMW incepe sa foloseasca LEDuri in AngelEyes iar Audi foloseste in continuare LEDuri nu inseamna ca Audi a facut ceva fantastic, BMW sunt niste copisti, iar SERD este este de "toata stima" pentru ca nu v-a scos de pe wiki detalii tehnice pentru LED si CCFL ... ce draq ma, daca vreti o dezbatere nu aduceti argumente de genul "esti prost prietene ca nu ai scris aici ca stii ce-i ala CCFL" ...
si nu va obositi sa-mi spuneti ca nush ce valabilitati sunteti voi in ale megatehnologiei audi ... ca stiu si eu sa citesc pe net ce-i ala un bec ...
Sincer, nu am nevoie sa deschid wikipedia ca sa-ti spun ca LEDul, din punct de vedere electronic, nu-i chiar un bec, sau ca monitorul foloseste CCFL, sau LED doar pt backlight si nu am dat exemplul asta tocmai pentru ca omul sa inteleaga.
Nu sunt fan inrait al vreunei marci,asa cum am zis si in alte interventii,sunt fanul unor modele .fiecare constructor aproape ca are un model care impresioneaza,asa ca sustin in continuare ca Audi si-a schimbat filozofia partii frontale,si cel putin cand vorbim de aceste day-light urmeaza filozofia BMW,o solutie mai ieftina desigur.
pe net oricine nu are o parere identica celor spuse de tine se transforma automat intr-un idiot cu acte in regula :)
... asta-i doar o regula generala a internetului ... iar AM se supune regullilor internetului (printre altele mai avem si "esti prost pentru ca asa spun eu!", "esti prost ca spui ca albul este alb cand noi toti ceilalti sustinem ca albul este defapt alb" si minunatul slogan de pe radio guerilla "suntem multi deci suntem culti")
Commentariile sunt active pe site ca sa iti spui parerea - iar daca cineva isi pierde atata timp pretios sa ti-o citeasca nu inseamna ca trebuie sa se inchine la ea - oricum nu conteaza - la urmatorul articol aparut nu isi mai aduce nimeni aminte ce ai scris.
Mai naspa e ca mi-am luat masina si nu mai am loc si de noul A5
Bafta!
on topic: modificari minore, sincer as fi preferat o scadere de preturi nu doar niste ciocanele date pe ici pe colo si niste faruri noi ca sa se mandreasca toti papagalii care si-au luat audi a5 ca e la moda.
multumesc